Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem jij de komende federale verkiezingen 2014 ?
1. N-VA 98 55,37%
2. CD&V 8 4,52%
3. Sp.a 9 5,08%
4. Open VLD 15 8,47%
5. Vlaams Belang 32 18,08%
6. Groen 8 4,52%
7. LDD 10 5,65%
8. PVDA+ 17 9,60%
9. BUB/Belgische alliantie 6 3,39%
10. Prins Laurent for president 12 6,78%
11. Blanco/ongeldig/ik ga niet stemmen 17 9,60%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 177. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2013, 15:00   #101
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
je pretendeert het Blok/Belang te kennen maar het enige wat je doet is de idioterieën van DM/SPa klakkeloos en eindeloos te herhalen, niet beseffend daardoor uw eigen ik volledig te ontbloten : een simpele verdwaasde partijslaaf
Alles wat nationalisme is voor Peterke vies. Dat veel van zijn geloofsgenoten in bvb Catalonië ook links zijn wil hij niet zeggen, want dat is geen anti VB/N-VA gekanker.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 15:00   #102
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Moet je nu echt de NVa erbij sleuren ?
Annemans-Dewinter zijn twee van de grootste smeerlappen in de belgische politiek. Je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Oud 13 oktober 2013, 15:09   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En kazakkendraaiers die anderen uit hun partij buitenkloten omdat ze te populair werden en omdat er onbeantwoorde gevoelens waren dan?

Ook Pas zal het VB tij niet keren hoor.
Kan me geen moer schelen. Ook bij het N-VA zitten er figuren waarvan ik sterk betwijfel of ze daar geen verborgen agenda hebben. Waar het mij om gaat is, weg met het koningshuis en weg met België, en wat een partij daarnaast nog in het schild voert interesseert me op dit moment niet.

Ik heb het al eerder ergens gepost. Wanneer je op vakantie wil naar Afrika zul je er de muggen moeten bij nemen. Eens terplaatse zien we wel hoe we die muggen aanpakken.

Al was het VB de Duivel zelf, het is nog steeds beter te heersen met de Duivel dan knecht te zijn bij God.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 oktober 2013 om 15:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 15:13   #104
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Annemans-Dewinter zijn twee van de grootste smeerlappen in de belgische politiek. Je weet goed genoeg wat ik bedoel.
In de politiek zitten alleen smeerlappen, ee'nder in welke partij.
Oud 13 oktober 2013, 15:19   #105
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed bezig jongen, u weet duidelijk waar uw prioriteiten liggen. Akkoorden sluiten met de traditionele maffiapartijen en deelnemen aan federale regeringen, dat moet allemaal kunnen, want de echte vijand is het VB.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 15:21   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Noem eens namen en haal eens citaten aan.
Ik dénk er niet aan. Er zitten daar vrienden van mij bij.

Verder héb je al uit de doeken gedaan wat (volgens mij) de reden is dat niet iedereen zijn politieke voorkeur via een avatar in de verf wenst te zetten. Dat jij niet begrijpt dat niet iedereen even fanatiek is in het etaleren van zijn politieke sympathiën is niet mijn probleem.

Waarom vindt jij het trouwens alleen maar triestig dat N-VA-ers geen avatar zouden durven gebruiken “uit vrees dat hun protest-discours zou worden aangevallen”? Je doet me denken aan BUBbel Yann. Die heeft hier ooit ronduit laten verstaan dat hij “flaminganten” een soort Jodenster wilde laten dragen zodat ze ten allen tijde herkenbaar zouden zijn. Ze moesten met gebogen hoofd lopen, en meer van dat fraais. De staatsveiligheid moest iedereen oppakken die een V inplaats van een B op de nummerplaat van zijn wagen had staan, enz...
Waar Jodensterren en Avatars goed voor zijn, nietwaar?

Maar troost je, ook zonder avatars worden N-VA-ers in de tang genomen. Of lees jij niet hoe de regimemedia er tegenaan gaan?
Op dit forum valt het mee omdat de N-VA-kiezers, net als in de polls, overheersen. Toch duwen de belgisch-nationalisten die dit forum rijk is hen w�*t graag in de extremistische, racistische, separatistische, nazi-hoek. Ook zij die meer dan twee ons hersens in hun kop lijken te hebben.
Als er echter een belgicist gore praat uitslaat over moslims en vreemdelingen blijft het muisstil. Hij wordt noch door Belgisch-nationalisten, noch door Vlaams-nationalisten terecht gewezen. Hoe zou dat toch maar komen? Zijn Vlaams-nationalisten verdraagzamer dan Belgisch-nationalisten als deze laatste (in mijn ogen athans) gerechtvaardigde uitlatingen spuien over onze multiculturele verrijkers?
Het kan natuurlijk ook zijn dat vriend en vijand het met mekaar eens is als er ook eens een belgicist uithaalt naar vreemdelingen en/of moslims.....

Ik vind het vreemd dat iemand met zo'n torenhoge sympathie voor de BUB als jij niet weet wie Bruno Yammine is, of onder welke nick hij hier post. Wie één keer de website van dat extremistisch clubje zonderlingen bezocht wéét immers wie dat is. Zelfs ik weet onder welke nick hij hier tegenwoordig post. In mijn vorig forumleven had hij een andere nick. Hij is wellicht ooit geband geweest.

In mijn ogen is het niet alleen extreem naiëf om met een clubje fanatici te sympathiseren waar je niets over weet, het is zelfs oerdom.
Je gedachtengoed strookt trouwens ook niet altijd met dat van de BUB. Daar is in de grond niets fout aan. Ik ben het ook met geen enkele partij helemaal eens, maar ik dénk er dan ook niet aan om een avatar te gebruiken.
Oud 13 oktober 2013, 15:26   #107
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Goed bezig jongen, u weet duidelijk waar uw prioriteiten liggen. Akkoorden sluiten met de traditionele maffiapartijen en deelnemen aan federale regeringen, dat moet allemaal kunnen, want de echte vijand is het VB.
Voor mij niet, wel de huidige top.
Oud 13 oktober 2013, 15:32   #108
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*geeuw*

Leg u erbij neer, de huidige top heeft het voor het zeggen en is daar ook door gemandateerd door de partijraad en het ledencongres. Al dat gezever over 'de smeerlappen aan de top' is niets meer dan een poging om te verhullen dat de N-VA in het geheel niet wilt samenwerken met het VB, omdat dat de mogelijkheid om akkoordjes te sluiten met de traditionele maffiapartijen zou teniet doen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 15:33   #109
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Ja, opgericht door de (zelfomschreven) "passieve aanhanger van de Nieuwe Orde Karel Dillen". Met in zijn slipstream de fine fleur van uiterst rechtse nazi sympathisanten zoals Bob Maes, Bert Van Boghout,
Bouchery + nog een hele andere reeks van negationisten.
Die rotzak was de vertaler van een negationistisch boek van Bardèche, de idioot die schreef dat de concentratiekampen waren gemaakt met filmdecors. De fiere oprichter van de partij die meer dan dertig jaar na de oorlog nog een SS officier uitnodigde op zijn partijcongres. (Jef François).

Op dergelijke zonen mag vlaanderen zeer trots zijn...

jonge versie :

zoals we hem beter kennen :

Juist, nadat dat partijtje jarenlang een sluimerend bestaan kende onder de voorzitter voor het leven kwam de periode dat de bruggeling Philip de eerste stem kreeg en van toen af was de marsrichting duidelijk : "eigen volk eerst" en was geen enkele plattitude teveel als het aankwam om elk onheil op het conto van de allochtonen te steken.

En toen moet de partij "plots" overgelopen zijn van zuivere vlaams nationalisten want op de golven van het anti makakken discours dat in die tijd zonder veel schaamte de hoofdtoon voerde surfte de partij van de ene naar de andere verkiezingsoverwinning. Vlaams... mijn kloten ja.

Het handelsfonds van het blok bleek onder de oude koers van negationist Karel Dillen niet veel mensen aan te trekken, logisch lijkt me. Normale mensen blijven liever weg van groupuscules die ruiken naar collaboratie verheerlijkers. Philip was veel slimmer, die sprak de mensen aan op hun latente vreemdelingenhaat en dat pakte. Ten hoogste kun je zeggen dat op de noodzakelijke momenten (ijzerbedevaart en later de Ijzerwake, zangfeest e.d.) de "vlaamse" accenten bovenkwamen maar die hebben nooit enige rol gehad in de verkiezingsoverwinningen van het blok. Of dacht jij soms dat het 70 puntenplan een soort blauwdruk is voor de vlaamse ontvoogding & een culturele leiddraad is voor de vlaamse burger ? Ga die zever maar aan je grootmoeder wijsmaken. Racisme in al zijn vormen is het cement waar Philip & consoorten het blok op bouwden.

Is het echt nodig dat ik je uitleg wat je fysiek kunt doen van mijn part met je mening ? Ik vermoed dat je het zonder uitleg ook wel snapt.
Wat een geraas..

Eerst zei je dat het VB maar om één ding draaide: haat voor de islam. Nu kom je weer met de tweede wereldoorlog. Dat gezever over de collaboratie doet hier niet ter zake. Het VB kwam voort uit de Volksunie na het Egmontpact. Het protest hiertegen had niks te maken met vreemdelingen, nazi's of moslims. het had Vlaams-nationale drijfveren. Zoals gezegd verschoof in de jaren 80' de focus naar een anti-vreemdelingendiscours, maar het Vlaams-nationale is nooit verdwenen. Waar je dat haalt is mij een raadsel.

Citaat:
Voor jou vermoedelijk moeilijk te begrijpen, maar er zijn veel mensen die geen racist zijn maar wel elk uiterlijk vertoon van religie in al zijn vormen afkeuren in de openbare ruimte. Kopdoeken en crucifixen zijn daarin de voorbeelden. Beiden in de meest absolute manier te bestrijden voor zover het de publieke ruimte betreft. En dat allemaal zonder superioriteitsgedachten over ras en cultuur.
Laïcisme is te belangrijk om het over te laten aan het soortje van het vlaams blok die het toch alleen maar perverteren tot plat racisme.
Nee nee, het gaat om het gebruik van het woord 'kopdoeken', niet om het verbod op levensbeschouwelijke tekens in openbare functies. Het woord 'kopdoeken' hoort thuis in het rijtje 'geitenneukers', 'makakken', enz.. Je gebruikt én dat soort taal én je zegt letterlijk dat je 'moslims niet lief hebt'. Vervolgens klaag je over racisme. Daarmee maak je jezelf compleet belachelijk.

Trouwens: UW club, bij uitstek, beschouwt het multiculturalisme als een verrijking. Waarom mogen mensen dan niet geconfronteerd worden met die verrijking achter een loket van de overheid? Waarom moet een moslima haar hoofddoek opeens afdoen als zij de staat vertegenwoordigt? Waarom mogen de tekenen van dei verrijking niet zichtbaar zijn?

Trouwens: SPA is nu in Gent weer tegen het hoofddoekenverbod. Misschien veranderd uw club zo vaak van gedacht dat je het op den duur zelf niet meer weet?

Laatst gewijzigd door mvd : 13 oktober 2013 om 15:35.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 15:34   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidige top is nog steeds de top van toen
Oud 13 oktober 2013, 15:40   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door draagvader Bekijk bericht
Ik zou ongetwijfeld voor de Rode Duivels stemmen, als die zouden opkomen.
Want die redden ons land.
Meer dan 2000 jaar na datum zijn er duidelijk nog steeds lachtoffers van Brood en spelen. Nu laten ze het brood zelfs al achterwege.

Daar draait het om bij u, uw land. Wel, uw land kan mij gestolen worden. Ik haat hypocriete smeerlappen, mensen die denken heiliger te zijn dan de Paus, en daar zijn de kopstukken van uw land heel bedreven in. Het stelen van de burger en die zelfde burger opzadelen met schuldgevoelens allerhande.

Niets anders dan ware maffiapraktijken. Maar kost wat kost, al moeten ze er half afrika voor legaliseren en de Belgische nationaliteit voor geven, uw voetbal en koers zul je wel op tijd en stond krijgen, zolang je maar niet verder kijkt dan uw neus lang is en ziet wat de heren en dames die uw beleid uitstippelen allemaal uitsteken en in hun zakken stoppen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 oktober 2013 om 15:46.
Oud 13 oktober 2013, 15:48   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Schaam jij je zo hard voor je vrienden dat je hun politiek discours uit het verleden niet durft aanhalen ?

Citaat:
Verder héb je al uit de doeken gedaan wat (volgens mij) de reden is dat niet iedereen zijn politieke voorkeur via een avatar in de verf wenst te zetten. Dat jij niet begrijpt dat niet iedereen even fanatiek is in het etaleren van zijn politieke sympathiën is niet mijn probleem.
Ik heb nooit gesteld dat ik het niet begrijp.

Citaat:
Waarom vindt jij het trouwens alleen maar triestig dat N-VA-ers geen avatar zouden durven gebruiken “uit vrees dat hun protest-discours zou worden aangevallen”?
Er zijn nog andere zaken die ik triestig vind.

Citaat:
Je doet me denken aan BUBbel Yann. Die heeft hier ooit ronduit laten verstaan dat hij “flaminganten” een soort Jodenster wilde laten dragen zodat ze ten allen tijde herkenbaar zouden zijn. Ze moesten met gebogen hoofd lopen, en meer van dat fraais. De staatsveiligheid moest iedereen oppakken die een V inplaats van een B op de nummerplaat van zijn wagen had staan, enz...
Laat ons wel wezen. Het Vlaams Nationalisme is uit zijn marginaliteit gekropen en is de grootste politieke stroming. Het vergt meer moed om zoals jij openlijk een stem uit te brengen voor een anti Vlaams Nationalistische partij dan een N-VA logo als avatar te hanteren.

Citaat:
Maar troost je, ook zonder avatars worden N-VA-ers in de tang genomen. Of lees jij niet hoe de regimemedia er tegenaan gaan?
Hoge bomen vangen veel wind, zeker als ze snel zijn opgeschoten. De massale aanvallen op de N-VA versterken juist hun electoraal succes. Het is pas op het moment dat de N-VA kopstukken met publieke bijval worden uitgelachen dat ze op hun retour zijn. Ik bemerk dat jij blijft spreken in terminologie van een klein oppositiepartijtje ( regimemedia).

Citaat:
Op dit forum valt het mee omdat de N-VA-kiezers, net als in de polls, overheersen. Toch duwen de belgisch-nationalisten die dit forum rijk is hen w�*t graag in de extremistische, racistische, separatistische, nazi-hoek. Ook zij die meer dan twee ons hersens in hun kop lijken te hebben.

Als er echter een belgicist gore praat uitslaat over moslims en vreemdelingen blijft het muisstil. Hij wordt noch door Belgisch-nationalisten, noch door Vlaams-nationalisten terecht gewezen. Hoe zou dat toch maar komen? Zijn Vlaams-nationalisten verdraagzamer dan Belgisch-nationalisten als deze laatste (in mijn ogen athans) gerechtvaardigde uitlatingen spuien over onze multiculturele verrijkers?
Het kan natuurlijk ook zijn dat vriend en vijand het met mekaar eens is als er ook eens een belgicist uithaalt naar vreemdelingen en/of moslims.....
Over welke Belgisch-Nationalististen of belgicisten heb jij het eigenlijk ? Ik ben nog maar een paar jaar op dit forum actief en ik heb er nog nooit één tegengekomen.

Citaat:
Ik vind het vreemd dat iemand met zo'n torenhoge sympathie voor de BUB als jij niet weet wie Bruno Yammine is, of onder welke nick hij hier post. Wie één keer de website van dat extremistisch clubje zonderlingen bezocht wéét immers wie dat is. Zelfs ik weet onder welke nick hij hier tegenwoordig post. In mijn vorig forumleven had hij een andere nick. Hij is wellicht ooit geband geweest.
Het is niet abnormaal dat jij jouw dierbare vijanden beter kent dan eenvoudige lui die een partijlogo van een politieke partij hanteren uit onvrede voor het belang dat de politiek legt aan communautair krakeel. Het is ook niet ongewoon dat ik vooringenomen reacties krijg alsof ik alles weet van BUB. Ik ben niet eens lid van die partij.

Citaat:
In mijn ogen is het niet alleen extreem naiëf om met een clubje fanatici te sympathiseren waar je niets over weet, het is zelfs oerdom.
De wereld is wel eens gediend met wat naïviteit en zelfs domheid als we onze stem uitbrengen. Anders gaan je politieke verwachtingen je weerhouden om zelf je eigen pursuit of hapiness.

Citaat:
Je gedachtengoed strookt trouwens ook niet altijd met dat van de BUB. Daar is in de grond niets fout aan. Ik ben het ook met geen enkele partij helemaal eens, maar ik dénk er dan ook niet aan om een avatar te gebruiken.
Iets zegt mij dat ons aller Knuppel graag eens een BUB avatar zou hanteren. ( hint: je kan publiek zien wie welke stem hij heeft uitgebracht).

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 16:14   #113
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Ik hou mijn stem in beraad.
Oud 13 oktober 2013, 16:21   #114
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Inderdaad.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 16:23   #115
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Natuurlijk.
Oud 13 oktober 2013, 16:25   #116
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Waarom vindt jij het trouwens alleen maar triestig dat N-VA-ers geen avatar zouden durven gebruiken “uit vrees dat hun protest-discours zou worden aangevallen”? Je doet me denken aan BUBbel Yann. Die heeft hier ooit ronduit laten verstaan dat hij “flaminganten” een soort Jodenster wilde laten dragen zodat ze ten allen tijde herkenbaar zouden zijn. Ze moesten met gebogen hoofd lopen, en meer van dat fraais. De staatsveiligheid moest iedereen oppakken die een V inplaats van een B op de nummerplaat van zijn wagen had staan, enz...

vive is inderdaad bijzonder sterk in mensen op het verkeerde been zetten. Dat hij in werkelijkheid een BUB adept is schat ik op ongeveer 0% kans.
Oud 13 oktober 2013, 16:35   #117
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

http://filesforum.politics.be/poll.p...ts&pollid=6452
http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=149955

In vergelijking met een poll van 2010 enkele maanden voor de verkiezingen zijn de volgende conclusies te trekken:

- N-VA gaat achteruit.
- Vlaams Belang gaat achteruit.
- PVDA+ haalt deze keer de kiesdrempel.

De andere politieke partijen halen op forum.politics.be niet de kiesdrempel in 2010 en ook niet in 2013.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 16:36   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door draagvader Bekijk bericht
Ik zou ongetwijfeld voor de Rode Duivels stemmen, als die zouden opkomen.
Want die redden ons land.
Als je Waalse radio & tv beluistert & bekijkt, denk je: de Waalse & Brusselse belgicisten beelden zich nu in dat "Belgie" gered is van de elektorale ondergang op 25 mei a.s.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 16:37   #119
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als je Waalse radio & tv beluistert & bekijkt, denk je: de Waalse & Brusselse belgicisten beelden zich nu in dat "Belgie" gered is van de elektorale ondergang op 25 mei a.s.

klopt
Oud 13 oktober 2013, 16:42   #120
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat een geraas..

Eerst zei je dat het VB maar om één ding draaide: haat voor de islam. Nu kom je weer met de tweede wereldoorlog. Dat gezever over de collaboratie doet hier niet ter zake. Het VB kwam voort uit de Volksunie na het Egmontpact. Het protest hiertegen had niks te maken met vreemdelingen, nazi's of moslims. het had Vlaams-nationale drijfveren. Zoals gezegd verschoof in de jaren 80' de focus naar een anti-vreemdelingendiscours, maar het Vlaams-nationale is nooit verdwenen. Waar je dat haalt is mij een raadsel.

Nee nee, het gaat om het gebruik van het woord 'kopdoeken', niet om het verbod op levensbeschouwelijke tekens in openbare functies. Het woord 'kopdoeken' hoort thuis in het rijtje 'geitenneukers', 'makakken', enz.. Je gebruikt én dat soort taal én je zegt letterlijk dat je 'moslims niet lief hebt'. Vervolgens klaag je over racisme. Daarmee maak je jezelf compleet belachelijk.

Trouwens: UW club, bij uitstek, beschouwt het multiculturalisme als een verrijking. Waarom mogen mensen dan niet geconfronteerd worden met die verrijking achter een loket van de overheid? Waarom moet een moslima haar hoofddoek opeens afdoen als zij de staat vertegenwoordigt? Waarom mogen de tekenen van dei verrijking niet zichtbaar zijn?

Trouwens: SPA is nu in Gent weer tegen het hoofddoekenverbod. Misschien veranderd uw club zo vaak van gedacht dat je het op den duur zelf niet meer weet?
Ik heb dat woord heel bewust gebruikt. Je bent dan ook heel voorspelbaar in je reactie
Maar maak je niet teveel illusies, het hoofddoekendebat mag dan door de partijtop handig de nek zijn omgedraaid, bij veel gewone partijleden ligt dat nog altijd zeer gevoelig. We hebben de kruistekens na veel strijd kunnen wegjagen uit de openbare diensten, geen enkele reden om nu die doeken binnen te laten. Pseudo alternatief gelul over dat we dan die dames de mogelijkheden ontnemen om te gaan werken horen thuis bij groenen misschien. Maar zeker niet bij socialisten noch liberalen. Ik heb eerder al geschreven dat sp.a hier een heel grote vergissing heeft begaan en blijf daarbij.
Als jij de karikatuur wil aanhangen dat iedereen van "mijn club" zo denkt of hoort te denken dan redeneer je als een partijslaafje.

Tobback kiest voor de weg van de minste weerstand. Hij denkt zo minder kiezers aan groen te verliezen, en hoopt op wat stemmen van nieuwe belgen. De cijfers uit de peilingen geven alvast aan dat zijn tactiek niet werkt.

Ik ga je niet bewust onderschatten, en geloof dus helemaal niet dat je het verschil niet ziet tussen een absoluut voorstander zijn van de gelaiciseerde staat enerzijds en anderzijds even principieel racisme afwijzen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be