Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2013, 10:26   #201
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ben ik schoolmeester mss?
Weet ik veel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:31   #202
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Weet ik veel.
Is dat niet: "weet ik feel"?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:34   #203
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hahaha! De grap van la TVA sociale van ... niemand minder dan Nicolas Sarkozy!

Ik zeg al langer dat Dewever een Vlaams Sarzkozyst is! BDW heeft overigens zelf al toegegeven dat hij een fan van Sarkozy is. De neoconservatieve invalshoek, de Atlanstisch-Zionistische draai, het verraad aan het Ijzertestament, het gaat allemaal in dezelfde richting. Ook wou BDW de stemmen van het VB inpalmen net als Sarkozy de stemmen van het FN inpalmde.

Maar het resultaat van vijf jaar Sarkozy is een failliet Frankrijk en een FN dat nog nooit zo hoog heeft gescoord. Een stem voor BDW betekent een sociaal-economische catastrofe en een boulevard voor het ergste rechts-populisme. Met Barbara Pas als de Vlaamse Marine Le Pen om het VB salonfähig te maken. Onthoud mijn woorden.
De veranderingen die BDW wilt doorvoeren, zullen door La Wallonie nooit geslikt worden. Met de N-VA kan het dus maar 2 kanten op: ofwel eindigen ze weer in de oppositie, ofwel splitsen de Franstaligen het land. In beide gevallen is het programma van de N-VA irrelevant. De enige stem die telt om de sociaal-economische catastrofe genaamd "La Belgique" uit de wereld te helpen, is de strategische stem die de druk op de ketel zet en houdt. Stemmen op basis van wat deze of gene partij allemaal uitkraamt is niet meer dan gerommel in de marge, en is dus eigenlijk een stem voor het behoud van dit onland.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:35   #204
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat niet: "weet ik feel"?
Neen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:38   #205
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Waarom? Voor de doorsnee Belg is er zonder elektriciteit nu eenmaal niets.
Dus voor een belg zijn de primaire behoeftes groter dan voor mensen de miljarden mensen die leven zonder electriciteit en zonder centrale verwarming ?

Ik heb het moeilijk om in de redenatie in te stappen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Om te verhinderen dat een lagere BTW op elektriciteit tot ongebreideld gebruik zou leiden, kan je de lagere BTW beperken tot een bepaald verbruik per jaar. Ga je daar over, dan val je terug op 21%
Momenteel is er "gratis" 100 kWh per gezin vermeerderd met 100 kWh per persoon. Dit is ook geen idee geweest waar ik me mee kan verzoenen. Het maakt de boel veel te ingewikkeld en het voedt de parasitaire cijfereconomie. Als je daarvoor pleit, kan je beter deze gratis elektriciteit verhogen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:42   #206
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De veranderingen die BDW wilt doorvoeren, zullen door La Wallonie nooit geslikt worden. Met de N-VA kan het dus maar 2 kanten op: ofwel eindigen ze weer in de oppositie, ofwel splitsen de Franstaligen het land.
Dat is inderdaad een factor die ik niet in mijn analyse heb opgenomen: om communautaire redenen is het voor het Franstalig rechts moeilijk om met de N-VA in een sociaal-economische afbraakregering te stappen.

Citaat:
In beide gevallen is het programma van de N-VA irrelevant. De enige stem die telt om de sociaal-economische catastrofe genaamd "La Belgique" uit de wereld te helpen, is de strategische stem die de druk op de ketel zet en houdt. Stemmen op basis van wat deze of gene partij allemaal uitkraamt is niet meer dan gerommel in de marge, en is dus eigenlijk een stem voor het behoud van dit onland.
Dat is wat men noemt 'la politique du pire'. Laat de boel maar naar de haaien gaan, zolang we België kunnen splitsen is alles goed. Nu, een mogelijkheid om België te splitsen is b.v. een burgeroorlog als in Syrië. Ik ben echter niet zeker dat dit een vooruitgang is t.o.v. de huidige situatie.

Ok, het beleid is ongelofelijk inefficiënt, de particratie is corrupt, onze hoofdstad ziet er honderden malen verwaarloosder en viezer uit dan alle Derde Wereldsteden die ik heb bezocht, maar toch is er ondanks de bewindslui en dankzij een strategische ligging tussen Duitsland, Nederland, Frankrijk en het VK nog altijd een hoge welvaart, goed onderwijs, goede gezondheidszorg enzovoort. Het kan allemaal nog veel erger en 'la politique du pire' bereikt wat ze beoogt: het ergste.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:50   #207
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
U bent buitenlander, daar wordt dus geen rekening mee gehouden.
U bent dwaas, daar houden ze spijtig genoeg wel rekening mee.
Maar ik moet dus teleurstellen, ik ben belg in't buitenland en dus stem ik ook.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 11:01   #208
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 oktober 2013, 11:03   #209
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat men noemt 'la politique du pire'. Laat de boel maar naar de haaien gaan, zolang we België kunnen splitsen is alles goed. Nu, een mogelijkheid om België te splitsen is b.v. een burgeroorlog als in Syrië. Ik ben echter niet zeker dat dit een vooruitgang is t.o.v. de huidige situatie.

Ok, het beleid is ongelofelijk inefficiënt, de particratie is corrupt, onze hoofdstad ziet er honderden malen verwaarloosder en viezer uit dan alle Derde Wereldsteden die ik heb bezocht, maar toch is er ondanks de bewindslui en dankzij een strategische ligging tussen Duitsland, Nederland, Frankrijk en het VK nog altijd een hoge welvaart, goed onderwijs, goede gezondheidszorg enzovoort. Het kan allemaal nog veel erger en 'la politique du pire' bereikt wat ze beoogt: het ergste.
"Het kan allemaal nog veel erger" is een excuus dat je altijd zal kunnen bovenhalen, ongeacht hoe goed of slecht je het hebt. Mijn strategie is overigens niet om alles naar de haaien te laten gaan. Mijn strategie is net om het zaakje te splitsen VOOR alles naar de haaien gaat. "Het ergste" en "de boel naar de haaien laten gaan" is niet iets dat gebeurt wanneer je La Wallonie met de neus op hun verantwoordelijkheden drukt, maar dat is WEL iets dat gebeurt wanneer je dat NIET doet en de boel maar laat aanmodderen. In dit geval denk ik dat we zeker en vast kunnen spreken over zachte heelmeesters die stinkende wonden maken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 11:16   #210
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het beproefde recept dat werkte bij het Vlaams Belang, werkte vandaag niet nl nodig 1 persoon uit en zet daar minstens 3 opposanten tegen die, samen met de moderator, aan één zeel trekken zodat hij geïsoleerd is en laat hem niet uitpraten, onderbreek hem constant, maak hem belachelijk, trek zijn woorden uit verband, ...
Vandaag werkte dit recept niet met Dewever.
Ze waren allen angstig, zoon Tobback, het paterke en de blauwe chick.
Dewever begon zijn betoog, goed onderbouwd ; "Hoogste belastingsdruk (10 miljard bijgekomen onder Di Rupo) en vergelijkbaar met Skandinavië maar de laagste return, stijgende werkloosheid (het was een eeuwigheid geleden dat het woord "Ford" nog eens viel), record faillissementen, NUL investeringen, hoogste bruto-lonen maar laagste netto-lonen, ...
Toen Dewever, ijskalm, vroeg of iemand zich geroepen voelde te zeggen dat de Oeso, IMF, ... onjuiste informatie gaven zwegen ze.
Toen Dewever zei dat hij alle cijfers on-line ging zetten die de goed-nieuws-show onderuit halen, werden ze angstig en kregen ze een rode kop.
Het meest hilarische was dat de zoon impliciet toegaf dat de index (en de hoge loonkost) massa's arbeidsplaatsen kost.
BDW boekte er niet naast inderdaad. 3 tegen 1 en nog met de grond gelijk gemaakt worden... Wat'n bende losers
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 11:26   #211
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Nee, want het is een nuloperatie. Lagere loonkost maar dingen blijven even duur omdat BTW stijgt..
Hier ben ik het niet mee eens. Ik kan niet bepalen hoeveel er maandelijks van mijn loon naar de staat gaat maar ik kan wél bepalen wat & hoeveel ik uitgeef.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 14 oktober 2013, 11:29   #212
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tobback durft zich meer dan eens vrij sportief te kleden. Ook als hij op TV komt. Maar De Wever, sinds zijn succes is, zo afgemeten uitgedost en afgeborsteld, dat het klatergoud en het kunstmatige er zo van afdruipt.
Ik heb gekeken naar het debat en weet bijgod niet eens hoe ze gekleed waren. Ik heb daar totaal geen aandacht naar, ze mochten er nog allemaal naakt gezeten hebben: I DON'T CARE.

De inhoud echter, wat ze vertellen, *DAAR* let ik op.

Misschien ben ik niet oppervlakkig genoeg
Oud 14 oktober 2013, 11:30   #213
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Mijn strategie is overigens niet om alles naar de haaien te laten gaan. Mijn strategie is net om het zaakje te splitsen VOOR alles naar de haaien gaat. "Het ergste" en "de boel naar de haaien laten gaan" is niet iets dat gebeurt wanneer je La Wallonie met de neus op hun verantwoordelijkheden drukt, maar dat is WEL iets dat gebeurt wanneer je dat NIET doet en de boel maar laat aanmodderen. In dit geval denk ik dat we zeker en vast kunnen spreken over zachte heelmeesters die stinkende wonden maken...
Jij gelooft in toverformules. "Splitsen en alles komt in orde" blijf je maar herhalen als een mantra. Als je een rotte appel in twee snijdt, wat krijg je dan, twee verse appelhelften of twee rotte appelhelften?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 oktober 2013, 11:30   #214
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hier ben ik het niet mee eens. Ik kan niet bepalen hoeveel er maandelijks van mijn loon naar de staat gaat maar ik kan wél bepalen wat & hoeveel ik uitgeef.
Er is een ondergrens aan dat bepalen. Vanaf die ondergrens kan je niet minder uitgeven zonder in pakweg gezondheidsproblemen te komen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 11:33   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gelooft in toverformules. "Splitsen en alles komt in orde" blijf je maar herhalen als een mantra. Als je een rotte appel in twee snijdt, wat krijg je dan, twee verse appelhelften of twee rotte appelhelften?
Ik begrijp het, Belgie is een volledig rotte appel.
Oud 14 oktober 2013, 11:39   #216
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus voor een belg zijn de primaire behoeftes groter dan voor mensen de miljarden mensen die leven zonder electriciteit en zonder centrale verwarming ?

Ik heb het moeilijk om in de redenatie in te stappen.

Momenteel is er "gratis" 100 kWh per gezin vermeerderd met 100 kWh per persoon. Dit is ook geen idee geweest waar ik me mee kan verzoenen. Het maakt de boel veel te ingewikkeld en het voedt de parasitaire cijfereconomie. Als je daarvoor pleit, kan je beter deze gratis elektriciteit verhogen.
Omdat onze hele wereld ingesteld is op het hebben van elektriciteit.
Oud 14 oktober 2013, 11:42   #217
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, Belgie is een volledig rotte appel.
Dat klopt.

Zoals mijn onderschrift het vertelt, is er ook niks wat hier iets aan kan veranderen. Je kunt positieve en negatieve veranderingswil hebben. Ja, er zijn veel mensen die misnoegd zijn met de Belgische staat. Maar de politici die deze misnoegdheid kanaliseren doen het op een negatieve manier: afbraak, verrotting, besparing. Er is geen enkel publiek figuur die in positieve termen spreekt over Vlaamse ontvoogding. De metamorfose van De Wever van de gezellige goedzak in de ijskoude, gehaaide zakenman na zijn verkiezing is een bijna mythologisch symbool hiervoor.
Er is dus geen warme, positieve, volkse ontvoogding die in andere afhankelijke regio's vaak wel te zien is.
En elke persoon die denkt het te kunnen veranderen, maakt steeds dezelfde fout.
De Wever gaf veel mensen hoop dat hij het ideologische even opzij zou schuiven en louter communautair zou spelen. Helaas kwam De Wever tijdens zijn jeugdjaren niet buiten: hij zat thuis, Burke te lezen, en s'avonds zat hij met strict gelijkgezinden bij de wereldvreemde KVHV-cantussen. Wat hij nu probeert in Antwerpen is een gevolg van zijn wereldvreemdheid: hij denkt oprecht dat hij door de "overlast aan te pakken" aan populariteit zal winnen.

De Antwerpse jeugd haat hem nu, en de rest is aan't volgen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 11:43   #218
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Dan bent u geen buitenlander in de strikte zin van het woord.

Indien u in het buitenland woont en toch stemt bent u één van de onderstaande:

belachelijk, bezopen, dol, dom, getikt, idioot, kluchtig, kolderiek, krankzinnig, maf, mal, mallotig, niet verstandig, ongerijmd, onnozel, onverstandig, onwijs, onzinnig, raar, redeloos, stom, uitzinnig, verstandeloos, vreemd, zinloos, zot
cretin, debiel, domkop, domoor, dwaze, ei, ezel, gek, gekskap, idioot, imbeciel, mafkees, nar, oen, onnozelaar, stomkop, stommerik, sukkel, uilskuiken, zonderling, zot, zwakzinnige

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 oktober 2013 om 11:44.
Oud 14 oktober 2013, 11:48   #219
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoonlijk is een appel maar aan één kant rot.
Ik krijg dus een rotte helft en een gave helft.

Voor mij is Vlaanderen na de splitsing de gave helft, wat de andere kant van de appel is, interesseert me eigenlijk niet.
Oud 14 oktober 2013, 11:48   #220
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Er is een ondergrens aan dat bepalen. Vanaf die ondergrens kan je niet minder uitgeven zonder in pakweg gezondheidsproblemen te komen.
Je kan ook nog altijd in het buitenland gaan winkelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be