Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2013, 13:17   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn.

Citaat:
De meeste vrouwen kiezen er zelf voor om thuis te blijven en geen rechten op te bouwen.
En ik maar denken dat de meeste mannen liever hebben dat ze een gratis inwonende huishoudster hebben zodat ze zelf hun deel van het gezinswerk niet hoeven uit te voeren.

Citaat:
En meer dan 50% van de echtscheidingen worden door vrouwen aangevraagd, gewoon omdat ze denken dat het gras aan de overzijde groener is.
Of misschien omdat ze het beu zijn om als onbetaalde huishoudster, zonder rechten, zonder pensioenrechten enkel afhankelijk van de baas des huizes, naar zijn pijpen te dansen?

Citaat:
Ik vraag mij trouwens af waarom er steeds word aangehaald dat de vrouwen de zakkere zijn in deze maatschappij.
Dat zijn ze niet (meer). Eens de onbetaalde job van huishoudster achter zich gelaten hebben ze gewoon hun eigen rechten, inkomen, ziekteverzekering én pensioen! straf hé.

Citaat:
In veel gevallen is de man het slachtoffer binnen een echtscheiding.
Probeer als man maar eens je rechten af te dwingen bij en na een echtscheiding.
Wordt dan huisman hé. En wees afhankelijk van je buitenshuiswerkende echtgenote haar lutten.

Citaat:
Om een eenvoudig voorbeeld aan te halen.
Het is wettelijk strafbaar om het omgangsrecht van de vader te verhinderen, er staan daar zelfs straffen tot 2 en 5 jaar op, doch er is tot nu toe nog maar ooit 1 vrouw vervolgd geweest voor dit misdrijf.
Klopt.
vandaar dat ze nu het hoederecht hebben afgeschaft en het co-ouderschap hebben ingevoerd. Dan mag de papa nu ook eens de was, de plas, de kook, de boodschappen en den babysit uitvoeren om de week.
(gewoonlijk hebben ze dan héél rap een verliefd wichtje van 10 jaar jonger bij zich die menen dat ze "de goede echtgenote" kunnen spelen als ze maar voor ZIJN kinderen zorgt). Dit is nadien niet enkel haar jeugd kwijt, maar ook al haar rechten als ze niet zorgt dat ze een eigen inkomen heeft.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 13:27   #22
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

In sommige huwelijken gaan de 2 partners niet allebei uit werken; zodat de thuisblijvende soms gedurende langere tijd de kans niet heeft pensioenrechten op te bouwen - voor zo iemand is en echtscheiding dus dramatisch, vooral indien op dat moment deze zaak niet onmiddelijk gecompenseerd kan worden.

Nu kan men best argumenteren dat het huisman of huisvrouw zijn een vrijwillige keuze is en dat ieder mens er maar bewust van moet zijn dat een keuze maken consequenties heeft. In ieder geval heeft het laten vallen van een "schuldvraag" bij echtscheidingen dan weer voor andere problemen gezorgd : van één pensioen met 2 rond komen is moeilijk genoeg, zeker als men dat dan nog te delen zou hebben met een derde.

Men zou het systeem in Iran moeten invoeren ten behoeve van die vrouwen die verschillende malen voor een kwartiertje gehuwd waren
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 13:29   #23
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

En ik maar denken dat de meeste mannen liever hebben dat ze een gratis inwonende huishoudster hebben zodat ze zelf hun deel van het gezinswerk niet hoeven uit te voeren.

Of misschien omdat ze het beu zijn om als onbetaalde huishoudster, zonder rechten, zonder pensioenrechten enkel afhankelijk van de baas des huizes, naar zijn pijpen te dansen?

Dat zijn ze niet (meer). Eens de onbetaalde job van huishoudster achter zich gelaten hebben ze gewoon hun eigen rechten, inkomen, ziekteverzekering én pensioen! straf hé.

Gelukkig hebben de meeste vrouwen nu wel een eigen inkomen, alhoewel dat soms ook tot onevenwicht kan leiden (wie mag er zijn carrière laten voorgaan ?)

Wordt dan huisman hé. En wees afhankelijk van je buitenshuiswerkende echtgenote haar lutten.

Klopt.
vandaar dat ze nu het hoederecht hebben afgeschaft en het co-ouderschap hebben ingevoerd. Dan mag de papa nu ook eens de was, de plas, de kook, de boodschappen en den babysit uitvoeren om de week.
(gewoonlijk hebben ze dan héél rap een verliefd wichtje van 10 jaar jonger bij zich die menen dat ze "de goede echtgenote" kunnen spelen als ze maar voor ZIJN kinderen zorgt). Dit is nadien niet enkel haar jeugd kwijt, maar ook al haar rechten als ze niet zorgt dat ze een eigen inkomen heeft.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 13:50   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
In sommige huwelijken gaan de 2 partners niet allebei uit werken; zodat de thuisblijvende soms gedurende langere tijd de kans niet heeft pensioenrechten op te bouwen - voor zo iemand is en echtscheiding dus dramatisch, vooral indien op dat moment deze zaak niet onmiddelijk gecompenseerd kan worden.

Nu kan men best argumenteren dat het huisman of huisvrouw zijn een vrijwillige keuze is en dat ieder mens er maar bewust van moet zijn dat een keuze maken consequenties heeft. In ieder geval heeft het laten vallen van een "schuldvraag" bij echtscheidingen dan weer voor andere problemen gezorgd : van één pensioen met 2 rond komen is moeilijk genoeg, zeker als men dat dan nog te delen zou hebben met een derde.
Daarom pleit ik voor een huishoud(st)er contract tussen de partner. De buitenshuiswerkende partner betaalt dan extra van ZIJN/HAAR loon een bijdrage voor de thuisblijvende partner, zodat die in geval van echtscheiding niet alleen de helft van de samen vergaarde goederen ontvangt, maar tevens een eigen pensioen heeft opgebouwd. Scheiden ze niet dan hebben ze ieder hun eigen pensioen (of niet indien de man veel meer verdiende), maar scheiden ze wel dan staat de huishoudende partner tenminste niet in de kou.

Citaat:
Men zou het systeem in Iran moeten invoeren ten behoeve van die vrouwen die verschillende malen voor een kwartiertje gehuwd waren
Dat systeem hebben we hier al. Het heet PROSTITUTIE.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 oktober 2013, 02:58   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klopt.
Circe, ik weet dat jij een gefustreerde huisvrouw ben geweest.
Maar denk nu niet dat alle mannen hetzelfde zijn.

Bij de opdeling van de opgebouwde rechten zit je echter met meer problemen dan je denkt.
Deze vraag vanuit het vrouwenkamp is trouwens een poging om het recht op levenslang onderhoudsgeld te compenseren.

Waar daar draait het eigenlijk allemaal om, een nieuwe manier bedenken om de man te kunnen pluimen. Niet meer niet minder.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 07:57   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, ik weet dat jij een gefustreerde huisvrouw ben geweest.
Maar denk nu niet dat alle mannen hetzelfde zijn.
schatteke, ik was NOOIT huisvrouw, nog niet. Zo gefrustreerd zal ik dus wel niet geweest zijn. IK ben degene die het extra legale pensioenkapitaal heeft.

Citaat:
Bij de opdeling van de opgebouwde rechten zit je echter met meer problemen dan je denkt.
Deze vraag vanuit het vrouwenkamp is trouwens een poging om het recht op levenslang onderhoudsgeld te compenseren.
Zoals ik al zei: dat recht bestond blijkbaar al. Naargelang hoe je het bekijkt maakt het (toekomstige) kapitaal deel uit van het gezinsinkomen.

Citaat:
Waar daar draait het eigenlijk allemaal om, een nieuwe manier bedenken om de man te kunnen pluimen. Niet meer niet minder.
je kan het ook achterstallig loon noemen als fulltime huishoudster.

Oud 14 oktober 2013, 08:36   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Geen eenvoudige materie inderdaad...
In gezinnen waar beiden jarenlang zonder problemen hebben samengeleefd is een "eerlijke" verdeling vanzelfsprekend. Maar er zijn ook "gezinnen" waar de vrouw het leven van de man enkel naar de bliksem heeft geholpen en bij een scheiding dan nog met de helft van de bezittingen (bijeengebracht door de man) wil gaan lopen...+ pensioenrechten erbovenop?
Individueel door rechtbanken laten beslissen?
Vrouwen die het leven van man & kinderen naar de bliksem helpen, krijgen inderdaad de helft v.d. bezittingen + meestal het grootste deel v.d. inboedel + alimentatiegeld voor zich + alimentatie voor de kinderen (als ze er zelf voor zorgen) + een speciale vergoeding voor alleenstaande ouderen (ik kan nu niet op de juiste terminologie komen).
Tot nu toe kon de man de alimentatiebetalingen in rekening brengen bij z'n belastingaangifte voor 80 %. Turtelboom wil dit afschaffen. Hierover wordt er zedig gezwegen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 13:23   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
schatteke, ik was NOOIT huisvrouw, nog niet. Zo gefrustreerd zal ik dus wel niet geweest zijn. IK ben degene die het extra legale pensioenkapitaal heeft.

Zoals ik al zei: dat recht bestond blijkbaar al. Naargelang hoe je het bekijkt maakt het (toekomstige) kapitaal deel uit van het gezinsinkomen.

je kan het ook achterstallig loon noemen als fulltime huishoudster.
Wel, ik ben wel degene die het huishouden deed en doet, mevrouw deed niets anders dan er zijn voor de kinderen. Of beter gezegd, de kinderen waren haar uitvlucht om niets te moeten doen en om niet te moeten gaan werken.

En ik denk niet dat mijn ex ook maar enige aanspraak kan maken op iets.
Ik had mijn kapitaal immers reeds opgebouwd voor ik haar leerde kennen.

Maar de dame was zelfs zo vriendelijk van op de rechtbank een poging te ondernemen om een deel van mijn invaliditeit op haar bil te kunnen kloppen.

Daarnaast weet ik zelf heel goed hoeveel arbeid een vrouw steekt in de was en plas. Echt niet de moeite om over een loon te spreken.

Ik ben namelijk zelf alleenstaande ouder.
Oud 14 oktober 2013, 13:36   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik ben wel degene die het huishouden deed en doet, mevrouw deed niets anders dan er zijn voor de kinderen. Of beter gezegd, de kinderen waren haar uitvlucht om niets te moeten doen en om niet te moeten gaan werken.

En ik denk niet dat mijn ex ook maar enige aanspraak kan maken op iets.
Ik had mijn kapitaal immers reeds opgebouwd voor ik haar leerde kennen.

Maar de dame was zelfs zo vriendelijk van op de rechtbank een poging te ondernemen om een deel van mijn invaliditeit op haar bil te kunnen kloppen.

Daarnaast weet ik zelf heel goed hoeveel arbeid een vrouw steekt in de was en plas. Echt niet de moeite om over een loon te spreken.

Ik ben namelijk zelf alleenstaande ouder.
Indien Uw vrouw niet buitenshuis werkte, heeft ze uiteraard recht op een deel onderhoudsgeld door U betaald. Of U dat geld nu haalt uit uw voordien opgebouwd kapitaal of uit uw uitkering maakt daarbij niks uit.

Raar toch: eerst reclameert U dat uw vrouw enkel instond voor de opvang en onderhoud van jullie vier kinderen en nu is de was en de plas zelfs geen loon waard. Komen bij U de poetsvrouw, kokkin, nanny, strijkster, chauffeurs voor de kinderen (zeker als ze klein zijn) dan gratis? Want ik moet er hier overal voor betalen.

Oud 14 oktober 2013, 15:22   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien Uw vrouw niet buitenshuis werkte, heeft ze uiteraard recht op een deel onderhoudsgeld door U betaald. Of U dat geld nu haalt uit uw voordien opgebouwd kapitaal of uit uw uitkering maakt daarbij niks uit.

Raar toch: eerst reclameert U dat uw vrouw enkel instond voor de opvang en onderhoud van jullie vier kinderen en nu is de was en de plas zelfs geen loon waard. Komen bij U de poetsvrouw, kokkin, nanny, strijkster, chauffeurs voor de kinderen (zeker als ze klein zijn) dan gratis? Want ik moet er hier overal voor betalen.
Poetsen, wassen, strijken en koken deed en doe ik.
Ik weet dus perfect hoeveel tijd daar in kuipt.

De kinderopvang gebeurde door mijn ex-schoonmoeder en zusters.
Op een bepaald ogenblik was ze zelfs zo verstandig om de kinderen naar een onthaalmoeder te sturen, omdat zij een cursus bij de VDAB ging volgen, vrijwillig, want ze dopte niet.
Rondrijden voor mijn kinderen doet zelfs vandaag nog mijn ex-schoonzuster.

Mijn ex was meer bezig met de vrouwengilde, haar fitneskring en het opzoeken van medische gegevens van en voor derde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be