Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2013, 17:49   #361
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De monsterscore van 2010 word bevestigd en dat zou slecht zijn? Elke partij wil zo'n resultaat en dat is slecht? Mai waar zijn die artikels dan over het verdwijnen van spa & VLD?

Toch raar
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:02   #362
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kris Peeters doet anders niets anders dan van hot naar haar hossen. Hij heeft geen tijd meer om dossiers te bestuderen.
Dat is zelfs meer dan campagne voeren.
Vandaar ook dat zijn septemberverklaring echt wel beneden zijn niveau was. Maar het is alleen de N-VA die campagne voert hoor.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:07   #363
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waarom ?
Jij hebt dat net gedaan.
Trouwens de meerderheid mag zich ook wel vragen stellen.
btw, de regering heeft net niet de moeilijke beslissingen genomen. Die zijn allemaal netjes onder de mat geschoven en of uitgesteld.
Waarom dan wel ? De cijfers tonen aan dat ze veilig zijn, in een zetel zitten als het ware. Blijkbaar reageerde zelfs BDW bij VRT dat "het met deze uitslag di rupo II wordt" en ben weyts reageert naar DS dat n-va de hand in eigen boezem moet steken.

En ik zeg nu wat ik altijd zeg hee, het is maar een momentopname. Maar wel eentje die vrij duidelijk aangeeft dat het vertrouwen van de burger in zijn regering regionaal zéér groot is (70%) en federaal ook in stijgende lijn is (52%)

De vraag die ik mij stel is of BDW na een weekje nadenken zijn oppositie tactiek gaat aanpassen aan de veranderende realiteit, of dat hij mordicus gaat blijven in interviews het mantra bovenhalen van het land in verval en de belastingregering. Voor mij niet gelaten hoor, hij doet maar.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:07   #364
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waarom ?
Jij hebt dat net gedaan.
Trouwens de meerderheid mag zich ook wel vragen stellen.
btw, de regering heeft net niet de moeilijke beslissingen genomen. Die zijn allemaal netjes onder de mat geschoven en of uitgesteld.
Inderdaad. En zeggen dat de "baas" van die regering naar het schijnt de populairste politicus van Vlaanderen is...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 oktober 2013 om 18:24.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:10   #365
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik vraag me meer en meer af hoeveel mensen die willen meepraten hier eigenlijk nog een krant lezen en de feiten bekijken vooraleer hun reactie hier te plaatsen. 18 pagina's reacties waarvan 90% zever is.

Stoort het niemand van de oppositie dat meer dan 50% van de respondenten zegt vertrouwen te hebben in de federale regering, die nochtans moeilijke en dure beslissingen moest nemen ? Dat EDR zelfs het vertrouwen krijgt van 60% ? Dat op BDW na de grootste partij niet aanwezig is in de top tien van populairste politici ?

1 Kris Peeters 50%
2 Maggie De Block 46% (4)
3 Bart De Wever 40% (2)
4 Johan Vande Lanotte 37% (3)
5 Hilde Crevits 36%
6 Annemie Turtelboom 31% (7)
7 Elio Di Rupo 29% (8)
8 Wouter Beke 27% (12)
9 Bruno Tobback 26%
10 Freya Van den Bossche 26% (6)
.
.
.
30 Ben Weyts

Stoort het jullie niet dat de journalist die de cijfers analyseert aangeeft dat het Peeters effect zelfs nog niet eens speelt gezien hij zich voorlopig ver van de campagne-modus weg wil houden en dat net zijn betrouwbaarheid bij de gepeilde kiezer verklaart.
Dat uit de analyse blijkt dat n-va haar verlies (inderdaad, niet zo groot) vooral naar cd&v en o-vld gaat ? Dat dit dus enkel te verklaren is doordat van die gepeilde mensen er een grote tevredenheid is met het gevoerde beleid ? Dat de dwangidee dat afhakende kiezers van n-va "terug" zouden keren naar het blok totaal fout blijkt te zijn ?
Dat slecht 18% van de gepeilden BDW als minister president ziet tegen 34% voor Peeters, 16% voor crevits en een magere 8% voor Bourgeois ?
Dat zelfs bij de vraagstelling wie de volgende premier zal worden 30% op peeters mikt, 24% op BDW, 20% op EDR ? Dat maar liefst één vijfde van de vlaamse kiezers zijn geld inzet op een tweede mandaat voor Elio Di Rupo, een franstalige politicus ?

De oppositie mag zich wat vragen beginnen stellen volgens mij.
Ja ik vind ook dat Groen zich zorgen moet maken, samen met LDD en het VB.
Zij zitten in de oppositie !
Je lijst bevat mensen uit de federale en vlaamse regering.
N-VA maakt deel uit van de vlaamse regering.

52 % is inderdaad meer dan 50% welgeteld TWEE %

Bedankt voor je bijdrage tot de 90 % zever.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:13   #366
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kris Peeters doet anders niets anders dan van hot naar haar hossen. Hij heeft geen tijd meer om dossiers te bestuderen.
Dat is zelfs meer dan campagne voeren.
Dat blijkt dan toch helemaal niet uit de waardering die hij van de kiezer krijgt in deze peiling. Moest dat zo zijn, stopt de vlaamse regering onmiddellijk met effectief werken en zouden de drie partners enkel nog maar ruzie zitten maken en campagne voeren. Vooralsnog is dat niet het geval, en ook n-va speelt het spel zeer correct. Neen, Peeters speelt het momenteel vrij proper als regeringsleider. Wat natuurlijk altijd heel verwonderlijk is vanwege een tsjeef maar het strekt hem tot eer.
Oud 14 oktober 2013, 18:18   #367
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stoort het niemand van de oppositie dat meer dan 50% van de respondenten zegt vertrouwen te hebben in de federale regering, die nochtans moeilijke en dure beslissingen moest nemen ? Dat EDR zelfs het vertrouwen krijgt van 60% ? Dat op BDW na de grootste partij niet aanwezig is in de top tien van populairste politici ?
Niet dat ik me stoor aan het feit maar ik ben teleurgesteld dat Open VLD geen liberaal in de top 10 heeft van populairste politici. Maggie De Block is een repressieve fundamentaliste net als Eddie De Block. Ideologisch zou ze evengoed passen op de lijst van het Vlaams Belang. Annemie Turtelboom is ex-CVP. Ik betreur het dat er geen liberaal als Degucht in de top 10 staat.

Citaat:
Stoort het jullie niet dat de journalist die de cijfers analyseert aangeeft dat het Peeters effect zelfs nog niet eens speelt gezien hij zich voorlopig ver van de campagne-modus weg wil houden en dat net zijn betrouwbaarheid bij de gepeilde kiezer verklaart.
Kris Peeters laat zich dagelijks door persfotograven fotograferen. Het is hem vooral te doen om op de foto te komen en nooit om een beleid waar te realiseren:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=166639
Kris Peeter's discreet overleg zonder fotograaf bestaat niet.

Citaat:
Dat uit de analyse blijkt dat n-va haar verlies (inderdaad, niet zo groot) vooral naar cd&v en o-vld gaat ? Dat dit dus enkel te verklaren is doordat van die gepeilde mensen er een grote tevredenheid is met het gevoerde beleid ? Dat de dwangidee dat afhakende kiezers van n-va "terug" zouden keren naar het blok totaal fout blijkt te zijn ?
Ik denk dat het beetje jouw wens uitspreken is om die analyse te maken.

Citaat:
Dat slecht 18% van de gepeilden BDW als minister president ziet tegen 34% voor Peeters, 16% voor crevits en een magere 8% voor Bourgeois ?
Dat zelfs bij de vraagstelling wie de volgende premier zal worden 30% op peeters mikt, 24% op BDW, 20% op EDR ? Dat maar liefst één vijfde van de vlaamse kiezers zijn geld inzet op een tweede mandaat voor Elio Di Rupo, een franstalige politicus ?

De oppositie mag zich wat vragen beginnen stellen volgens mij.
Dat men Bart De Wever eerder premier ziet worden dan minister-president bewijst dat de bevolking niet dom is.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:19   #368
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De monsterscore van 2010 word bevestigd en dat zou slecht zijn? Elke partij wil zo'n resultaat en dat is slecht? Mai waar zijn die artikels dan over het verdwijnen van spa & VLD?

Toch raar
Het is inderdaad nog altijd een monsterscore. Valt niet naast te kijken. Maar het verwachtingspatroon was wat doorgeschoten, met als meest hilarische punt het interview van Bourgeois waar die luidop van 40% droomde en letterlijk zei dat "alles" naar de regio moest overkomen en de federale staat dus leeg zou achterblijven.
Het is geen slechte zaak op een paar maand van de verkiezingen dat sommigen nu opnieuw leren dat je nooit onbeperkt kunt stijgen. En dat als je enkele weken zowat totaal afwezig bent terwijl de meerderheid wel beslissingen neemt dat de burger daar weinig waardering voor geeft.
Oud 14 oktober 2013, 18:21   #369
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat blijkt dan toch helemaal niet uit de waardering die hij van de kiezer krijgt in deze peiling. Moest dat zo zijn, stopt de vlaamse regering onmiddellijk met effectief werken en zouden de drie partners enkel nog maar ruzie zitten maken en campagne voeren. Vooralsnog is dat niet het geval, en ook n-va speelt het spel zeer correct. Neen, Peeters speelt het momenteel vrij proper als regeringsleider. Wat natuurlijk altijd heel verwonderlijk is vanwege een tsjeef maar het strekt hem tot eer.
Een beetje marketingboy weet dat je oververtegenwoordigd moet zijn en mee moet surfen op de hype van het moment. Het is tijd voor een New Beat en negativisme ( ruzie tussen partijen) zal electoraal worden afgestraft.

Veel heeft ook met het getal 13 te maken van 2013. Wij kijken allemaal vooruit naar het aftellen van dit rotgetaljaar. 14 van 2014 is een geluksgetal en de mensen zullen daar van genieten. Negativisten zullen genegeerd en toegelachen worden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 oktober 2013 om 18:23.
Oud 14 oktober 2013, 18:31   #370
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@de evidentie

De peilingen zijn als betrouwbaar geacht door de N-VA top weliswaar binnen hun marge en het feit dat het momentopnames zijn.

Oud 14 oktober 2013, 18:34   #371
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ja ik vind ook dat Groen zich zorgen moet maken, samen met LDD en het VB.
Zij zitten in de oppositie !
Je lijst bevat mensen uit de federale en vlaamse regering.
N-VA maakt deel uit van de vlaamse regering.

52 % is inderdaad meer dan 50% welgeteld TWEE %

Bedankt voor je bijdrage tot de 90 % zever.
Als ik je reactie lees denk ik dat je bij de grote groep hoort die de artikels niet gelezen heeft, maar wel zijn licht erover wil laten schijnen. Het is geen nieuws dat de federale met een slechte waarderingsscore zat. Het is wel nieuws dat ondanks moeilijke beslissingen zij van mei naar september van 45% naar 52% evolueert. Maar als je daar meent te mogen blij mee zijn, zal ik je graag in je overtuiging laten hoor.
Dat de lijst mensen bevat uit federale en vlaamse regering schijnt je te verwonderen ? Daarom geeft de peiling ook afzonderlijke waarderingscijfers voor zowel de regeringen als de regeringsleiders.
Of is het de fout van de meerderheid dat in de populariteis poll Homans op 28 blijft steken, en Jambon op 27 ? Ze staan nog net voor Dolf Annemans en voor hekkesluiter Ben Weyts op de dertigste en laatste plaats. Maak zelf je conclusies.
Oud 14 oktober 2013, 18:38   #372
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de evidentie Bekijk bericht
Dat is evident, hè.

Ze zullen niet anders durven. Anders worden ze weer uitgescholden als calimero, weet je.

Maar je bent toch groot genoeg om te weten hoe het spel gespeeld wordt.
Hoop ik.
En toen de NVA in dezelfde peiling zo'n 35% haalde, waren de peilingen niet gemanipuleerd, zeker? Eigenlijk bereikte de partij waarschijnlijk de 50%...
Oud 14 oktober 2013, 18:40   #373
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand mij zeggen hoevéél 'burgers'/'kiezers' precies zijn ondervraagd voor die 'enquête', en op welke manier die ondervraagde mensen zijn gecontacteerd/geselecteerd?

En zijn dat dan dezelfde mensen die werden ondervraagd bij de vorige enquête van "De Standaard/VRT", of zijn het anderen?

En waarom vind ik nergens iets terug over de gehanteerde 'foutenmarge'?

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:44   #374
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man man.
Wat? Pas aangekomen, en al met uwe mond vol tanden?
Oud 14 oktober 2013, 18:48   #375
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kan iemand mij zeggen hoevéél 'burgers'/'kiezers' precies zijn ondervraagd voor die 'enquête', en op welke manier die ondervraagde mensen zijn gecontacteerd/geselecteerd?

En zijn dat dan dezelfde mensen die werden ondervraagd bij de vorige enquête van "De Standaard/VRT", of zijn het anderen?

En waarom vind ik nergens iets terug over de gehanteerde 'foutenmarge'?

1014 Nederlandstalige stemgerechtigden uit Vlaanderen werden telefonisch bevraagd op basis van een getrapte toevalssteekproef. Dus niet dezelfden als tijdens de vorige peilingen.

De foutenmarge wordt niet vermeld. Niet echt professioneel dus (zoals bijna altijd).

Vwala sè.
Oud 14 oktober 2013, 18:48   #376
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man man.
Bijt hond?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:49   #377
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zit vermoedelijk zonder tanden.
Zo oud ben ik nog niet, hoor.
Oud 14 oktober 2013, 18:55   #378
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... de artikels...
Nog 'n 'artikel' : http://www.knack.be/nieuws/belgie/im...al-111588.html

Citaat:

<< 'Het imago van de N-VA heeft een deuk gekregen door wat er de jongste weken aan het gebeuren is in de lokale politiek.' Dat zegt politicoloog Johan Ackaert.

Precies een jaar na de gemeenteraadsverkiezingen ziet het ernaar uit dat N-VA een prijs betaalt voor haar onervarenheid met lokaal bestuur. Er gaat bijna geen week voorbij of een gemeente met de N-VA in de meerderheid, komt negatief in het nieuws. In Turnhout kwam de N-VA-burgemeester in conflict met de rest van de partij wat leidde tot de val van de meerderheid, de verbanning van N-VA naar de oppositiebanken en het ontslag van dissidenten uit de partij... >>

(eigen onderstreping)

Dit komt uit een heus boekske voor 'intellectuelen'

Het is ondertussen al een jaar (= 52 - tweeënvijftig! - weken) geleden dat die stembusgang plaatsvond.

Naast het voorbeeld van Turnhout, komt er echter in het hele artikel niks meer dat 'de jongste weken' in 'bijna geen week' voorbij gaat.

De boekskes voor 'intellectuelen' zijn ook niet meer wat ze ooit waren, zeker?

En ik maar hopen op een ware lawine van schandaaltjes

Dit was dan nog wat 'Nieuws' over "De Enquête"

Laatst gewijzigd door djimi : 14 oktober 2013 om 19:06.
Oud 14 oktober 2013, 18:57   #379
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
1014 Nederlandstalige stemgerechtigden uit Vlaanderen werden telefonisch bevraagd op basis van een getrapte toevalssteekproef. Dus niet dezelfden als tijdens de vorige peilingen.

De foutenmarge wordt niet vermeld. Niet echt professioneel dus (zoals bijna altijd).

Vwala sè.

Alvast hartelijk bedankt voor deze informatie

Mag ik ook nog vragen waar u die precies vandaan hebt?
Oud 14 oktober 2013, 18:59   #380
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik je reactie lees denk ik dat je bij de grote groep hoort die de artikels niet gelezen heeft, maar wel zijn licht erover wil laten schijnen. Het is geen nieuws dat de federale met een slechte waarderingsscore zat. Het is wel nieuws dat ondanks moeilijke beslissingen zij van mei naar september van 45% naar 52% evolueert. Maar als je daar meent te mogen blij mee zijn, zal ik je graag in je overtuiging laten hoor.
Dat de lijst mensen bevat uit federale en vlaamse regering schijnt je te verwonderen ? Daarom geeft de peiling ook afzonderlijke waarderingscijfers voor zowel de regeringen als de regeringsleiders.
Of is het de fout van de meerderheid dat in de populariteis poll Homans op 28 blijft steken, en Jambon op 27 ? Ze staan nog net voor Dolf Annemans en voor hekkesluiter Ben Weyts op de dertigste en laatste plaats. Maak zelf je conclusies.
Man kan jij zeveren zeg.
Je hebt echt geen weerwerk hé.
Doei !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be