Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Dubbele ambtenarenpensioenen gelijkschakelen met de privé-sector?
Ja 19 67,86%
Nee 9 32,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2013, 22:24   #21
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
DE ambtenaar bestaat niet.
Zeer goed, je gaat er nog geraken!
De ambtenaar bestaat inderdaad niet, DE ambtenaar heeft dus niet automatisch het dubbel pensioen van vergelijkbare arbeid uit de privé, ik ben blij voor jou dat je het eindelijk inziet.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 22:33   #22
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergeet gemakshalve te zeggen dat die groepsverzekering er niet voor elke werknemer zijn en voor diegenen die ze wel krijgen gaat het over relatief kleine NETTO kapitaaltjes. DIE GROEPSVERZEKERINGEN WORDEN BETAALD MET AFHOUDINGEN VH LOON.
Een ambtenaar HOEFT NIET TE SPAREN AANGEZIEN HIJ EEN PENSIOEN KRIJGT DAT MINSTENS HET DUBBELE BEDRAAGT VAN EEN WERKNEMER, BETAALT MET FIKTIEVE BIJDRAGEN EN GESTOLEN VD BIJDRAGEN VAN ZIJ DIE ECHT GELD STORTEN IN DE STAATSKAS!
Hoho, rustig maar ! Spuw je vals gebit niet uit, zeg...

De netto lonen van ambtenaren zijn trouwens niet hoger dan die van werknemers in de privésector met gelijkwaardige diploma's (!), dus blijkbaar vallen die afhoudingen dan wel erg goed mee, en nog blijkbaarder is er bitter weinig verschil tussen beiden als je wél �*lle factoren in beschouwing neemt en niet alleen maar de eerste pijler van het pensioenstelsel in ogenschouw neemt.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 22:43   #23
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
DE ambtenaar bestaat niet ; indien we die categorie uitzuiveren naar statutairen (de contractuelen krijgen hetzelfde pensioen als een werknemer) dan hebben deze übermenschen niet het dubbele maar 3 keer het pensioen van een werknemer.
BETAALD MET FICTIEVE BIJDRAGES!
In geen enkel land ter wereld hebben ambtenaren een hoger pensioen dan mensen uit de privé! Ons pensioensysteem is zo crapuleus dat een statutair leraar met een uurrooster van 17 u/week (en 3 maanden meer betaald verlof dan de privésector!) tot 500 Euro/maand netto meer pensioen trekt dan iemand in de privé met een waanzinnig hoog uurloon die 90 u/week klopt!!
Iemand die dit goed praat is ofwel krankzinnig of meer waarschijnlijk statutair.

Je moet het maar kunnen, zeg. Van ALLE cijfers die je hier uitbraakt klopt er NIET EEN.

- Je verwart "contacturen" met "werkuren" en gaat ervan uit dat alle onderwijspersoneel een masterdiploma heeft.
- Je mixt "verlof" in belangrijke mate met "thuiswerk".
- Je baseert je wééral op alleen maar de eerste pensioenpijler, die overigens de ENIGE is in het onderwijs.
- Er zijn in een week (exclusief zondag) welgeteld 144 uren, waarvan de gemiddelde burger er 56 uur spendeert aan slapen. Iemand die van de resterende 88 uren erin slaagt om 90 uren te werken moeten ze de Nobelprijs voor de Wiskunde geven, want d�*t zou wel een heel straffe prestatie zijn.

Oh, en vergeet in je reactie hierop vooral niet te overdrijven, he.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 16 oktober 2013, 16:13   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Je- Er zijn in een week (exclusief zondag) welgeteld 144 uren, waarvan de gemiddelde burger er 56 uur spendeert aan slapen. Iemand die van de resterende 88 uren erin slaagt om 90 uren te werken moeten ze de Nobelprijs voor de Wiskunde geven, want d�*t zou wel een heel straffe prestatie zijn.

Oh, en vergeet in je reactie hierop vooral niet te overdrijven, he.
Dat ambtenaren tot 4 maanden BETAALD verlof hebben geloofd niemand in het buitenland.
Als je vertelt dat die het dubbele pensioen krijgen lachen ze U uit!
Mijnheer, ik heb 20 jaar lang dubbele posten geklopt en weekendwerk. Dit is nog veel meer dan 90u! Aangezien ik mijn C17 aanvraag loopbaan heb moeten aanvragen met het oog op mijn nakend SWT kan ik U vertellen dat elke dag en elk uur op dit document vermeld staat. Voor een ambtenaar onmogelijk te geloven maar veel mensen in de privé presteren veel meer dan 40u/week. Vrachtwagenbestuurders zijn in regel 15 �* 16u/dag aan het werken en dit voor een karig loontje. Zij zouden uw dubbel pensioen moeten krijgen want zij hebben daarvoor gewerkt EN AFGEDRAGEN. Uw afdrachten waren/zijn fictie : 100 Euro rsz of 100 miljard Euro rsz afhouding op een ambtenarenloonbriefje maakt voor de staatskas niets uit. Uw dubbel pensioen wordt betaald met geld dat van ons gestolen wordt!

Laatst gewijzigd door demonen : 16 oktober 2013 om 16:16.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 16:25   #25
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat ambtenaren tot 4 maanden BETAALD verlof hebben geloofd niemand in het buitenland.
Daarvoor hoef je niet naar het buitenland te gaan, hoor. Simpelweg omdat wat je vertelt niet klopt. Eender wie zal je met zo'n ongenuanceerde uitlatingen uitlachen

Citaat:
Mijnheer, ik heb 20 jaar lang dubbele posten geklopt en weekendwerk. Dit is nog veel meer dan 90u! Aangezien ik mijn C17 aanvraag loopbaan heb moeten aanvragen met het oog op mijn nakend SWT kan ik U vertellen dat elke dag en elk uur op dit document vermeld staat. Voor een ambtenaar onmogelijk te geloven maar veel mensen in de privé presteren veel meer dan 40u/week. Vrachtwagenbestuurders zijn in regel 15 �* 16u/dag aan het werken en dit voor een karig loontje. Zij zouden uw dubbel pensioen moeten krijgen want zij hebben daarvoor gewerkt EN AFGEDRAGEN. Uw afdrachten waren/zijn fictie : 100 Euro rsz of 100 miljard Euro rsz afhouding op een ambtenarenloonbriefje maakt voor de staatskas niets uit. Uw dubbel pensioen wordt betaald met geld dat van ons gestolen wordt!
En dan verbaast het je dat men je tot in het buitenland uitlacht ?
Oud 16 oktober 2013, 16:28   #26
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doordat jij ipv je verstand te gebruiken voor twee gewerkt hebt, hebben wij een dopper moeten betalen. Dief.
Oud 16 oktober 2013, 16:40   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DE ambtenaar bestaat niet ; indien we die categorie uitzuiveren naar statutairen (de contractuelen krijgen hetzelfde pensioen als een werknemer) dan hebben deze übermenschen niet het dubbele maar 3 keer het pensioen van een werknemer.
BETAALD MET FICTIEVE BIJDRAGES!
In geen enkel land ter wereld hebben ambtenaren een hoger pensioen dan mensen uit de privé! Ons pensioensysteem is zo crapuleus dat een statutair leraar met een uurrooster van 17 u/week (en 3 maanden meer betaald verlof dan de privésector!) tot 500 Euro/maand netto meer pensioen trekt dan iemand in de privé met een waanzinnig hoog uurloon die 90 u/week klopt!!
Iemand die dit goed praat is ofwel krankzinnig of meer waarschijnlijk statutair.
1. Ik ben geen statutair ambtenaar
2. Deze übermenschen bestaan alleen in UW verbeelding.
3. Een uurrooster van 17 u/week ???
4. Tot op vandaag ben ik NIET krankzinnig.

Eén van mijn buren werkt wel in het onderwijs, al 36 jaar.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 18:15   #28
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
mijn nakend SWT
Je moet dat ook in rekening nemen he, je wordt dik betaald om op kosten van de staat te gaan vegeteren, dat bedrag moet je aftrekken van het dubbel pensioen van een ambtenaar, want je geeft er de samenleving niets voor terug, de muziekleraar in je voorbeeld leert tenminste nog een paar kinderen muzieknoten aan
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 18:30   #29
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrachtwagenbestuurders zijn in regel 15 �* 16u/dag aan het werken en dit voor een karig loontje. Zij zouden uw dubbel pensioen moeten krijgen want zij hebben daarvoor gewerkt EN AFGEDRAGEN.
Punt 1: Die kerels horen niet thuis op de weg. Ze vormen een levensgroot gevaar.

Je weet toch dat de maximale rijtijden 9 uur per dag zijn (2 keer tot 10 uur in de week) én dat bovendien de maximum op 90 uur per 2 weken ligt. (dus bijvoorbeeld week 1 54 uur = week 2 36 uur.)

Punt 2: Om zoveel uur te rijden moet je sterk foefelen en kan je dus enkel in het 'zwart' betaald worden en is je dus geen 'dubbele' bijdrage afgehouden maar heb je integendeel bijdragen ontdoken. Een half pensioen (volgens je eigen redenering) zal dus wel volstaan, de rest heb je al de staat ontstolen en frauduleus op zak gestoken.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 16 oktober 2013 om 18:31.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 20:21   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tut tut,
de Schoof heeft zijn pensioen dubbel en dik verdiend.

En om nu eens het voorbeeld te nemen van een muziekleraar: er zitten er een paar in mijn verdere familie.
Die werken dus vooral "buiten de schooluren", dus 's avonds, de woensdagnamiddag en de zaterdag.
Als ze zelf kinderen hebben: altijd opvang zoeken.
Ze zijn wel thuis tijdens de zogenaamde kantooruren: plezant !!
Ok, ik geef toe dat ze leuk zitten wat "grote" vakanties betreft.
Maar: wie hen benijdt: ga een Eerste Prijs (= master in muziekonderwijs, vroeger toch ...) halen en vlieg er in.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 22:33   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut,

En om nu eens het voorbeeld te nemen van een muziekleraar: er zitten er een paar in mijn verdere familie.
Die werken dus vooral "buiten de schooluren", dus 's avonds, de woensdagnamiddag en de zaterdag.
Maar: wie hen benijdt: ga een Eerste Prijs (= master in muziekonderwijs, vroeger toch ...) halen en vlieg er in.

.
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 23:21   #32
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als een gemeente vandaag haar engagement niet nakomen, dan zou duidelijk gemaakt moeten worden welke meerderheid verantwoordelijk was voor het ongebreideld aanwerven.
Er zou nog veel verder in gegaan moeten worden. Ik zou politici die een financieel wanbeleid voeren persoonlijk verantwoordelijk willen zien gesteld.

Citaat:
Maar aan een "contract" mag nadien niets gewijzigd worden. De Schoof moet, net als alle anderen, betaald blijven worden zoals nu. Een gegeven woord is een gegeven woord.
Welk 'contract'? Een contract waarin partij A, partij B vanalles belooft te betalen door partij C?? Ik vind dat geen rechtsgeldig contract.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 oktober 2013 om 23:22.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 23:28   #33
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Partij A is en blijft de overheid. Er is dus geen sprake van een partij C.

Volgens Uw redenering zou een bedrijf waar een nieuwe CEO aantreedt alle bestaande arbeidscontracten van dat bedrijf met zijn werknemers moeten ontbinden of wijzigen ? Veel succes met de rellen !
Oud 17 oktober 2013, 09:36   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg niet dat er geen probleem is met de pensioenen.

De belastingsregering Di Rupo en zijn verraderspartijen vinden blijkbaar wel iets anders met hun groots higginsdeeltjes relanceplan.

titel: Zilverfonds leeg in 2018
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31017_00795579

Citaat:
De reserves van het Zilverfonds beschikken slechts over 14 miljard euro, terwijl de meerkost van de vergrijzing op de pensioenen tegen 2060 zo’n 304 miljard euro zal bedragen. In de huidige stand van zaken zullen de reserves tegen 2018 uitgeput zijn, zo blijkt uit een studie in de krant L’Echo.

Het in 2001 opgerichte Zilverfonds beschikte eind vorig jaar over 14,1 miljard euro. Het fonds zou gespijsd worden met occasionele begrotingsoverschotten. Vanaf 2007 zou het fonds vaste inkomsten ontvangen door de toewijzing van 0,3 procent van het bbp, wat vanaf 2012 verhoogd zou worden tot 1,3 procent. ‘Maar in werkelijkheid is men zeer snel opgehouden met het fonds te bevoorraden, voornamelijk bij gebrek aan politieke wil’, aldus de Franstalige beurskrant.

Volgens consultant Roland Berger, die de studie uitvoerde, moeten er andere oplossingen bedacht worden: een verhoging van de schuld, de premies verminderen of de economie structureel hervormen om meer mensen aan het werk te krijgen. Partner Bruno Colmant schuift verschillende pistes naar voren, zoals een verhoging van de effectieve pensioenleeftijd, een evolutie naar een hybride pensioenregime, of een versterking van de stimuli voor de tweede en derde pensioenpijler.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 17:11   #35
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
2
3
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 17:21   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tut tut,

.
Ge kunt natuurlijk de vraag stellen wat de toegevoegde waarde is van muziekonderricht.
Trouwens buiten de schooluren lijkt mij dit meer een gesubsidieerde kinderopvang.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 17:24   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Punt 1: Die kerels horen niet thuis op de weg. Ze vormen een levensgroot gevaar.

Je weet toch dat de maximale rijtijden 9 uur per dag zijn (2 keer tot 10 uur in de week) én dat bovendien de maximum op 90 uur per 2 weken ligt. (dus bijvoorbeeld week 1 54 uur = week 2 36 uur.)

Punt 2: Om zoveel uur te rijden moet je sterk foefelen en kan je dus enkel in het 'zwart' betaald worden en is je dus geen 'dubbele' bijdrage afgehouden maar heb je integendeel bijdragen ontdoken. Een half pensioen (volgens je eigen redenering) zal dus wel volstaan, de rest heb je al de staat ontstolen en frauduleus op zak gestoken.
En daarmee is het empirische gezegde "dat het niet met werken is, dat ge geld verdient" niet meer geldig ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 17:38   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Op weinig plaatsen zie je de ambtenaren zo hard werken als op dit forum.

Kleine, ge hebt mij weer doen lachen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 17:40   #39
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Op weinig plaatsen zie je de ambtenaren zo hard werken als op dit forum.
Vijftig berichten op een internetforum posten, op één dag, is idd pure slavenarbeid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 17:41   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vijftig berichten op een internetforum posten, op één dag, is idd pure slavenarbeid.
Ik ga naar de zestig.
Speciaal voor jou.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be