Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2013, 19:27   #721
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Tja dat zeg jij nu al zo lang. dat België gaat splitsen.
En ik vermoed dat je het nog heeel lang gaat zeggen. dat ben ik zeker dat je het lang gaat zeggen.
Tot je uit uw hangmat valt en plots wakker wordt. zegt de hangmatter.
fixed
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 19:28   #722
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dus mocht er die dag niks gezegd worden over de Rode Duivels en de Nobelprijs? WT had je dan gewild? Een uitzending enkel over Di Rupo?

Of wacht, er is misschien een complot om de RD juist nu te kwalificeren voor Brazilië, Luc Van Lierde juist nu de Iron Man te laten winnen, en Englert juist nu de Nobelprijs te laten winnen...

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Logisch dat er veel meer gekeken wordt naar de cijfers van de grootste partij in Vlaanderen, en zelfs België...

Dan heb ik een dubbel voorstel voor jou:
- bij mijn weten zit de NVA in de Vlaamse regering die voogdij heeft over de VRT. Bovendien bezit de NVA zetels in de raad van bestuur van datzelfde VRT. Misschien zou de partij haar macht en gewicht moeten inzetten, als het dan zo erg geteld is...
- niks belet uiteraard de NVA om te proberen een medium te vinden voor een hoofdredacteur met een duidelijke NVA achtergrond, of zelfs om het medium zelf op te richten.
Dat hebben ze al : Doorbraak. Dat is de Pravda van de N-VA.
Het is inderdaad wel opvallend dat de leden van de RVB van de VRT geen enkel verschil geven in het eindproduct. Ofwel is dat omdat er redactioneel echt een scheiding is tussen enerzijds de directie en anderzijds de eindredacteurs. (wat vrt al jaren beweert maar wat sommige politici graag in twijfel trekken) Ofwel zijn de betrokken bestuurders niet van de competentste. Om het iets duidelijker uit te drukken : we kunnen niet stellen dat de bouillotte van Ben Weyts de kracht van de verandering heeft weten binnenbrengen bij VRT.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 19:28   #723
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
verknoeid
tututut
Ik beweer helemaal niet dat België gaat splitsen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 19:29   #724
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:

Enne tussen haakjes, over die manipulatie durf je niet te beginnen he.
Er is geen ontkennen aan dat de pers de burger probeert te manipuleren in deze op een achterlijke manier.
de pers maakt (bdw), en de pers kraakt, dat is nu zo en zal altijd zo blijven
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 19:38   #725
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
We weten allemaal dat jij tegen anderen niet moet zeggen van welke partij ze "aficionado" zijn. De reactie van N-VA zelf op die onnozele peiling was niet zoals het zou moeten, akkoord, maar waarom aan zo'n bagatel dagen aandacht schenken, terwijl er meer en meer zelfstandigen in armoede leven en etc?
Denk je dat reservespeler er een probleem mee heeft dat ik zeg dat hij een n-va aficionado is ? Er zijn weinig mensen die daarover nog duidelijker zijn hier op het forum hoor.
En hoe komt het toch dat peilingen "onnozel" zijn als ze eens een keertje (een heel klein beetje) negatief uitvallen voor n-va maar wel tot grote hoera-stemming mogen leiden als ze keer na keer een stijgende lijn vertoonden ?
Ik wil toch wel even opmerken ook dat je hier zowat de enige n-va adept bent die ten minste snapt en/of het wil toegeven dat de partijreactie niet was zoals het hoort.
Oud 17 oktober 2013, 19:40   #726
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Komen de middelen ook voor 100% over?
Ja, 100% van het aan de regio toegekende bedrag komt over.
Oud 17 oktober 2013, 19:42   #727
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Denk je dat reservespeler er een probleem mee heeft dat ik zeg dat hij een n-va aficionado is ? Er zijn weinig mensen die daarover nog duidelijker zijn hier op het forum hoor.
En hoe komt het toch dat peilingen "onnozel" zijn als ze eens een keertje (een heel klein beetje) negatief uitvallen voor n-va maar wel tot grote hoera-stemming mogen leiden als ze keer na keer een stijgende lijn vertoonden ?
Ik wil toch wel even opmerken ook dat je hier zowat de enige n-va adept bent die ten minste snapt en/of het wil toegeven dat de partijreactie niet was zoals het hoort.
Sorry hoor maar jij bent degene die naar aanleiding van 1 peiling de zaken opklopt tot buiten proportie.
Ik heb u er al eerder op gewezen, en dat ook tijdens de gunstige peilingen voor N-VA dat er slechts 1 peiling is die telt, en dat zijn de verkiezingen zelf.
Oud 17 oktober 2013, 19:44   #728
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk eens naar Terzake van deze avond.
En als je dan niet moet kotsen, hang je dan op, zou ik voorstllen (niet gemeend hé, want men weet nooit)
waarbij je handig voorbij gaat aan de vraag wat die n-va bestuurders daar eigenlijk zitten te doen, wat is hun meerwaarde ? (en ik bedoel niet de meerwaarde voor het gezinsinkomen van de ondervoorzitter hee).

Wat denk je trouwens over de redactionele lijn van Doorbraak ?
Oud 17 oktober 2013, 19:44   #729
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij zou jij trouwens ook een goede politicus zijn. Je voldoet aan alle eisen :
Je kan praat verkopen die alleen jij begrijpt.
En blijkt dat je ook kan liegen.

Oud 17 oktober 2013, 19:49   #730
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar jij bent degene die naar aanleiding van 1 peiling de zaken opklopt tot buiten proportie.
Ik heb u er al eerder op gewezen, en dat ook tijdens de gunstige peilingen voor N-VA dat er slechts 1 peiling is die telt, en dat zijn de verkiezingen zelf.
En toch... bij elke peiling, keer op keer starten we een nieuw draadje en dat zit binnen de kortste keren met een paar honderd reacties.
Ik heb hier zelf al geschreven dat de daling zeer beperkt is, en dat ik de zure reactie van de voorzitter niet begreep aangezien jullie nog steeds op dezelfde score als 2010 staan.
Het enige dat gaan vliegen is, is de droom van incontournable te zijn. Todat er weer een betere peiling voor n-va komt, en starten we weer een nieuw draadje op.
Oud 17 oktober 2013, 19:50   #731
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja 88% van het bedrag dat de federale overheid er kon aan uitgeven.

Spijtig genoeg bespaart de federale overheid niet zoveel op zichzelf.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 19:51   #732
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd.

Als de SP.A in andere peilingen minder scoort, horen we u niet.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 17 oktober 2013 om 19:51.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 19:53   #733
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
We weten allemaal dat de verschillende partijen daarover nog niet rond zijn, wellicht zelfs intern niet. Er is tenminste nog geen enkele communicatie over gekomen.
Ah en dan excuses gaan verzinnen voor de andere, maar oh wee de NVA die durft hetzelfde te doen.

Citaat:
Maar, en dat was mijn punt, die hefboom zit vanaf 2014 wel in vlaanderen door de zesde staatshervorming. Dus gaat vlaanderen in 2014 zeker hefbomen hebben om een eigen beleid te voeren.
Ga dan als n-va aficionado hier niet boudweg zitten beweren dat vlaanderen geen hefbomen heeft om een eigen beleid te voeren. Duidelijker nu ?
Onzin, de 6e staatshervorming geeft amper extra mogelijkheid om echt effectief probleemgebieden aan te nemen.

Zeg jij nu maar eens waar jij denkt dat het grote verschil voor vlaanderen zit na de 6e staatshervorming . Zelfs je lievelings partijen die het gemaakt hebben vinden dat nog niet terug .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 19:56   #734
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens naar Terzake van deze avond.
En als je dan niet moet kotsen, hang je dan op, zou ik voorstllen (niet gemeend hé, want men weet nooit)
Heb jij het over : "Geen gemakkelijke avond voor Siegfried Bracke" ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 oktober 2013 om 19:57.
Oud 17 oktober 2013, 19:59   #735
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch... bij elke peiling, keer op keer starten we een nieuw draadje en dat zit binnen de kortste keren met een paar honderd reacties.
Ik heb hier zelf al geschreven dat de daling zeer beperkt is, en dat ik de zure reactie van de voorzitter niet begreep aangezien jullie nog steeds op dezelfde score als 2010 staan.
Het enige dat gaan vliegen is, is de droom van incontournable te zijn. Todat er weer een betere peiling voor n-va komt, en starten we weer een nieuw draadje op.
tja, wie start die draadjes op ?
En die reacties die komen wel van 2 kanten he.
En in deze draad bent u toch wel heel actief.
Oud 17 oktober 2013, 19:59   #736
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus 87,5%?
Juist, dat is het in de schoot van de meerderheid besliste %
Besparen hee ! Of is dat niet belangrijk meer ?
Oud 17 oktober 2013, 20:00   #737
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk heb je de tactiek van de traditionele partijen en dus de media niet begrepen.

En de bedenker van die tactiek is uw voorzitter. N-VA en zijn voorzitter telkens belachelijk maken. Dat 'debat' met Bracke heeft dat duidelijk bewezen (110 kansen op 100 dat die micro gesaboteerd was).

Ik ben geen voorstander van de harde lijn van de N-VA (omdat ik voor een warme gemeenschap ga), maar hier worden regels overschreden. De welke dat moet je zelf maar uitmaken.
Ik vond dat het verdacht veel op pesten begon te lijken en als dat bij mij was gebeurt ik was het gewoon afgebold.
Oud 17 oktober 2013, 20:02   #738
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist, dat is het in de schoot van de meerderheid besliste %
Besparen hee ! Of is dat niet belangrijk meer ?
En wie profiteert er van die 13%
Me dunkt dat degene die bespaart er wel de vruchten van mag plukken.
Waarom geven ze niet gelijk slechts 25% zodat ze gedwongen worden om 75% te besparen.
En die meerderheid, je bedoelt dus die Waalse meerderheid en de minderheid van Vlaamse schoothondjes.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 oktober 2013 om 20:02.
Oud 17 oktober 2013, 20:02   #739
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, wie start die draadjes op ?
En die reacties die komen wel van 2 kanten he.
En in deze draad bent u toch wel heel actief.
Peterke weet ook wel dat de SP.A er veel slechter voorstaat dan blijkt uit deze volstrekt belachelijke peiling.

Hij slaagt er steeds weer in om rond de pot te draaien.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 20:03   #740
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Peterke weet ook wel dat de SP.A er veel slechter voorstaat dan blijkt uit deze volstrekt belachelijke peiling.

Hij slaagt er steeds weer in om rond de pot te draaien.
En dat ondertussen al bewezen is dat de media de laatste tijd serieus gemanipuleerd is , daar spreekt hij niet over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be