Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2013, 17:56   #1
Bezeke
Schepen

Bezeke's schermafbeelding

Standaard Dossier Afghaanse vluchtelingen: Shock, tranen en bijtwonden

Chris Deprédomme is dokter bij Geneeskunde voor het Volk in Molenbeek. Op 25 september, de dag dat de Afghaanse vluchtlingen hard aangepakt werden door de politie, ging ze vaststellingen gaan doen. Haar verslag.

Het beleid van Maggie De Block is “vastberaden”. Zo vastberaden dat vrouwen en kinderen pepperspray in de ogen kregen en gebeten werden door politiehonden. (Foto Isabelle Marchal)

“25 september. De zoveelste betoging van de 450 Afghanen tegen hun uitwijzing. Maar vandaag was het anders. De politie was vastberaden om gevolg te geven aan de beslissing van het Commissariaat-Generaal: geen verblijfsvergunning voor deze mensen.

En de Afghanen? Zij vochten ook. Voor… hun leven. Tientallen gekwetsten. Erg bang om opgepakt te worden. Verzorging op spoed was dus geen optie.

20.30 uur. Telefoon. Er was dringend een dokter nodig om medische vaststellingen te noteren. Snel een rug-en buikzak aangetrokken, de metro en… het onbekende in, op weg naar het tijdelijk opvangadres in Elsene. Wat kon ik doen voor die mensen in ontzaglijke diepe miserie? Ik dacht na over de situatie: België gaat akkoord om mensen terug te sturen naar een oorlogsgebied??

Tot na middernacht trachtte ik met heel beperkte middelen, 15 mensen hun leed trachten te lenigen: vrouwen verblind door het traangas, verkrampt en in shock, brakende en huilende kindjes, mannen met bloedende bijtwonden en zware kneuzingen… Neen, de kranten Metro en De Standaard hadden blijkbaar hun telraam niet mee, want zij telden slechts ‘2’ gekwetsten.

Naast medische hulp bieden, was het vooral ook een manier om deze mensen te tonen dat wij niet akkoord gaan met deze beslissing. Hulp bieden aan mensen in nood is onze plicht, maar daar waar de fundamentele Rechten van de Mens geschonden worden, wil Geneeskunde voor het Volk opstaan om die rechten te verdedigen, samen met onze zusterorganisaties G3W, Progress Lawyers Network, en nog vele andere organisaties.”

http://www.pvda.be/nieuws/artikel/do...ijtwonden.html

Inch'Allah mogen deze mensen in België blijven.
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 18:07   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
[b]Chris Deprédomme is dokter bij Geneeskunde voor het Volk in Molenbeek. Op 25 september, de dag dat de Afghaanse vluchtlingen hard aangepakt werden door de politie, ging ze vaststellingen gaan doen. Haar verslag.

Het beleid van Maggie De Block is “vastberaden”. Zo vastberaden dat vrouwen en kinderen pepperspray in de ogen kregen en gebeten werden door politiehonden. (Foto Isabelle Marchal)

“25 september. De zoveelste betoging van de 450 Afghanen tegen hun uitwijzing. Maar vandaag was het anders. De politie was vastberaden om gevolg te geven aan de beslissing van het Commissariaat-Generaal: geen verblijfsvergunning voor deze mensen.

[b]En de Afghanen? Zij vochten ook. Voor… hun leven. Tientallen gekwetsten. Erg bang om opgepakt te worden. Verzorging op spoed was dus geen optie.

20.30 uur. Telefoon. Er was dringend een dokter nodig om medische vaststellingen te noteren. Snel een rug-en buikzak aangetrokken, de metro en… het onbekende in, op weg naar het tijdelijk opvangadres in Elsene. [b]Wat kon ik doen voor die mensen in ontzaglijke diepe miserie? Ik dacht na over de situatie: België gaat akkoord om mensen terug te sturen naar een oorlogsgebied??

Tot na middernacht trachtte ik met heel beperkte middelen, 15 mensen hun leed trachten te lenigen: vrouwen verblind door het traangas, verkrampt en in shock, brakende en huilende kindjes, mannen met bloedende bijtwonden en zware kneuzingen… Neen, de kranten Metro en De Standaard hadden blijkbaar hun telraam niet mee, want zij telden slechts ‘2’ gekwetsten.

Naast medische hulp bieden, was het vooral ook een manier om deze mensen te tonen dat wij niet akkoord gaan met deze beslissing. [b]Hulp bieden aan mensen in nood is onze plicht, maar daar waar de fundamentele Rechten van de Mens geschonden worden, wil Geneeskunde voor het Volk opstaan om die rechten te verdedigen, samen met onze zusterorganisaties G3W, Progress Lawyers Network, en nog vele andere organisaties.”

http://www.pvda.be/nieuws/artikel/do...ijtwonden.html

Zelfs gewoon praten kunnen ze nog niet meer. Inch Allah...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 oktober 2013 om 18:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 18:24   #3
Bezeke
Schepen

Bezeke's schermafbeelding

Standaard

Ik troll maar wat hé, ben vlaams blokker in hart en nieren.

Is toch echt typisch pvda (en links) hé. Eerst al die arme afghaantjes willen binnen halen en dan het volgende artikel:

"Armoede in België stijgt"

Die partij is een misdaad tegen de menselijkheid, moet verboden worden

Laatst gewijzigd door Bezeke : 20 oktober 2013 om 18:32.
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 18:42   #4
b31000
Vreemdeling

Standaard

zoals als vele keren gezegd is, we kunnen niet alle miserie van de wereld bij ons nemen,

Maar dat kinderen er moeten onder lijden van welke afkomst ook , zulke praktijken kunnen niet.

Moest ik politie agent zijn en zelfs per ongeluk traangas in een kind zijn ogen spuiten....ik denk dat ik mij niet meer in een spiegel kan aankijken , zou rot beschaamd zijn.

Dat kind of kinderen heeft al zoveel meegemaakt , die hebben er niet om gevraagd.

Wat kunnen die kinderen daar aan doen , is het al niet moeilijk genoeg?

Laatst gewijzigd door b31000 : 20 oktober 2013 om 18:43.
b31000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 19:05   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b31000 Bekijk bericht
zoals als vele keren gezegd is, we kunnen niet alle miserie van de wereld bij ons nemen,

Maar dat kinderen er moeten onder lijden van welke afkomst ook , zulke praktijken kunnen niet.

Moest ik politie agent zijn en zelfs per ongeluk traangas in een kind zijn ogen spuiten....ik denk dat ik mij niet meer in een spiegel kan aankijken , zou rot beschaamd zijn.

Dat kind of kinderen heeft al zoveel meegemaakt , die hebben er niet om gevraagd.

Wat kunnen die kinderen daar aan doen , is het al niet moeilijk genoeg?
Wie heeft die kinderen meegesleurd naar een betoging ?
Maar het is blijkbaar hun cultuur om zich achter hun kinderen te verschansen.
Ze herdenken nog steeds het feit dat Abraham zijn zoon wilde offeren om Allah gunstig te stemmen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 19:21   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie heeft die kinderen meegesleurd naar een betoging ?
Maar het is blijkbaar hun cultuur om zich achter hun kinderen te verschansen.
Ze herdenken nog steeds het feit dat Abraham zijn zoon wilde offeren om Allah gunstig te stemmen.
Zoals Mevr. De Block reeds zei; "...vooraan staan de kinderen die kunnen lopen, daarna al dan niet zwangere vrouwen met kindjes aan de hand of op de arm, pas daarachter de mannen...stenen gooiend..."

Stoer!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 19:34   #7
F.B.
Parlementslid

Standaard

Oprotten en ergens anders gaan creperen. Zoals hun allah het willen.
Oud 20 oktober 2013, 20:58   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Kinderen meenemen naar dergelijke betoging: direct onderzoek beginnen of zij wel geschikt zijn om de ouderlijke macht uit te oefenen.

Daarnaast ook een onderzoek naar wie die Afghanen geïnstrueerd hebben om zo te betogen. Medeplichtigheid aan kindermishandeling.

Voor de rest peins ik niet dat er één kind aangeraakt werd door een flik.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 21:19   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht

Inch'Allah? En dat van de PvdA?

Wel, wel, wel...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 21:23   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zoals Mevr. De Block reeds zei; "...vooraan staan de kinderen die kunnen lopen, daarna al dan niet zwangere vrouwen met kindjes aan de hand of op de arm, pas daarachter de mannen...stenen gooiend..."
So true
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 21:24   #11
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Meh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 21:50   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Wat een walgelijke partij, de PvdA.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 21:58   #13
demonen
Banneling

Standaard

Men moet de mensen die leven vd asielindustrie ontmoedigen zoals in Nederland.
Een Afghaan die vlucht (op het platteland is het gemiddeld inkomen 80 Eurocent/dag) kan nooit met zijn vrouw en 5 kinderen naar België vluchten. Die zal als echte vluchteling met zijn ezel naar Pakistan vluchten. Nogmaals, behandel de bendes mensenhandelaren en de medewerkers vd asielindustrie als criminelen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 22:15   #14
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat een walgelijke partij, de PvdA.
Nah, ik ben er wel fan van. Als ze net de kiesdrempel niet halen (4,9 % ware ideaal) dan zal dat vreselijk veel pijn doen bij SPA-Rood en SPA-Groen. Daar kan je toch niks op tegen hebben ?

Hoe meer versplintering ter linkerzijde, hoe beter. Hopelijk start Abou Jahjah ook nog snel een partijtje op.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 05:46   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Aan de meeste reportages te merken denk ik dat er in die landen alleen maar kinderen wonen????

Veel 'problemen' hebben ze daar (zegt men) maar aan hun geslachtsdrift zal het niet liggen denk ik, ok dat kan soortbehoud zijn ook natuurlijk.

Of is dat maar om op andere mensen hun gevoelens te werken een kind meezeulen naar een betoging of kinderen gebruiken om hun gelijk te halen?

Dat er problemen zijn in die mensen hun landen daar zijn wij de schuld niet van dacht ik.

En dat wij dat gezaag en gezever over al die mistoestanden uit landen waar wij eigenlijk totaal maar dan ook totaal geen zaken mee hebben alle dagen tot vervelens toe door de strot moeten geduwd krijgen dat begint ook wel vreselijk eentonig te worden.

Ik stel mij nog steeds de vraag of wij (mocht er hier iets mislopen in ons land) zo welgekomen zouden zijn in die andere landen???

I doubt it ...
Oud 21 oktober 2013, 05:57   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Men vraagt zich af hoe die mannen bijtwonden kunnen hebben. Zijn de ingezette agenten soms hondsdol?
Oud 21 oktober 2013, 08:25   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Men vraagt zich af hoe die mannen bijtwonden kunnen hebben. Zijn de ingezette agenten soms hondsdol?
Van de honden natuurlijk,
Hij heeft gezien hoe een hond een betoger bij de mouw had.
Oud 21 oktober 2013, 08:49   #18
buitenlander
Schepen

Standaard

Denk ook dat maggie speciaal naar de politie heeft gebeld om er voor te zorgen dat ze pepperspray gebruiken tegen kinderen.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 08:53   #19
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de indruk dat als Islam propaganda gebruikt dat ze altijd de neiging heeft om te overdrijven...
Dit geeft gewoon weer dat PVDA een pure moslimpartij is geworden en niets heeft te maken met het links gedachtengoed...
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 08:56   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat als Islam propaganda gebruikt dat ze altijd de neiging heeft om te overdrijven...
Dit geeft gewoon weer dat PVDA een pure moslimpartij is geworden en niets heeft te maken met het links gedachtengoed...
Wanneer gaan ze hun naam veranderen in PVDM ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be