![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Chris Deprédomme is dokter bij Geneeskunde voor het Volk in Molenbeek. Op 25 september, de dag dat de Afghaanse vluchtlingen hard aangepakt werden door de politie, ging ze vaststellingen gaan doen. Haar verslag.
![]() Het beleid van Maggie De Block is “vastberaden”. Zo vastberaden dat vrouwen en kinderen pepperspray in de ogen kregen en gebeten werden door politiehonden. (Foto Isabelle Marchal) “25 september. De zoveelste betoging van de 450 Afghanen tegen hun uitwijzing. Maar vandaag was het anders. De politie was vastberaden om gevolg te geven aan de beslissing van het Commissariaat-Generaal: geen verblijfsvergunning voor deze mensen. En de Afghanen? Zij vochten ook. Voor… hun leven. Tientallen gekwetsten. Erg bang om opgepakt te worden. Verzorging op spoed was dus geen optie. 20.30 uur. Telefoon. Er was dringend een dokter nodig om medische vaststellingen te noteren. Snel een rug-en buikzak aangetrokken, de metro en… het onbekende in, op weg naar het tijdelijk opvangadres in Elsene. Wat kon ik doen voor die mensen in ontzaglijke diepe miserie? Ik dacht na over de situatie: België gaat akkoord om mensen terug te sturen naar een oorlogsgebied?? Tot na middernacht trachtte ik met heel beperkte middelen, 15 mensen hun leed trachten te lenigen: vrouwen verblind door het traangas, verkrampt en in shock, brakende en huilende kindjes, mannen met bloedende bijtwonden en zware kneuzingen… Neen, de kranten Metro en De Standaard hadden blijkbaar hun telraam niet mee, want zij telden slechts ‘2’ gekwetsten. Naast medische hulp bieden, was het vooral ook een manier om deze mensen te tonen dat wij niet akkoord gaan met deze beslissing. Hulp bieden aan mensen in nood is onze plicht, maar daar waar de fundamentele Rechten van de Mens geschonden worden, wil Geneeskunde voor het Volk opstaan om die rechten te verdedigen, samen met onze zusterorganisaties G3W, Progress Lawyers Network, en nog vele andere organisaties.” http://www.pvda.be/nieuws/artikel/do...ijtwonden.html Inch'Allah mogen deze mensen in België blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 oktober 2013 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Ik troll maar wat hé, ben vlaams blokker in hart en nieren.
Is toch echt typisch pvda (en links) hé. Eerst al die arme afghaantjes willen binnen halen en dan het volgende artikel: "Armoede in België stijgt" Die partij is een misdaad tegen de menselijkheid, moet verboden worden Laatst gewijzigd door Bezeke : 20 oktober 2013 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() zoals als vele keren gezegd is, we kunnen niet alle miserie van de wereld bij ons nemen,
Maar dat kinderen er moeten onder lijden van welke afkomst ook , zulke praktijken kunnen niet. Moest ik politie agent zijn en zelfs per ongeluk traangas in een kind zijn ogen spuiten....ik denk dat ik mij niet meer in een spiegel kan aankijken , zou rot beschaamd zijn. Dat kind of kinderen heeft al zoveel meegemaakt , die hebben er niet om gevraagd. Wat kunnen die kinderen daar aan doen , is het al niet moeilijk genoeg? Laatst gewijzigd door b31000 : 20 oktober 2013 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is blijkbaar hun cultuur om zich achter hun kinderen te verschansen. Ze herdenken nog steeds het feit dat Abraham zijn zoon wilde offeren om Allah gunstig te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stoer!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen meenemen naar dergelijke betoging: direct onderzoek beginnen of zij wel geschikt zijn om de ouderlijke macht uit te oefenen.
Daarnaast ook een onderzoek naar wie die Afghanen geïnstrueerd hebben om zo te betogen. Medeplichtigheid aan kindermishandeling. Voor de rest peins ik niet dat er één kind aangeraakt werd door een flik. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een walgelijke partij, de PvdA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Men moet de mensen die leven vd asielindustrie ontmoedigen zoals in Nederland.
Een Afghaan die vlucht (op het platteland is het gemiddeld inkomen 80 Eurocent/dag) kan nooit met zijn vrouw en 5 kinderen naar België vluchten. Die zal als echte vluchteling met zijn ezel naar Pakistan vluchten. Nogmaals, behandel de bendes mensenhandelaren en de medewerkers vd asielindustrie als criminelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Nah, ik ben er wel fan van. Als ze net de kiesdrempel niet halen (4,9 % ware ideaal) dan zal dat vreselijk veel pijn doen bij SPA-Rood en SPA-Groen. Daar kan je toch niks op tegen hebben ?
![]() Hoe meer versplintering ter linkerzijde, hoe beter. Hopelijk start Abou Jahjah ook nog snel een partijtje op. ![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de meeste reportages te merken denk ik dat er in die landen alleen maar kinderen wonen????
Veel 'problemen' hebben ze daar (zegt men) maar aan hun geslachtsdrift zal het niet liggen denk ik, ok dat kan soortbehoud zijn ook natuurlijk. Of is dat maar om op andere mensen hun gevoelens te werken een kind meezeulen naar een betoging of kinderen gebruiken om hun gelijk te halen? Dat er problemen zijn in die mensen hun landen daar zijn wij de schuld niet van dacht ik. En dat wij dat gezaag en gezever over al die mistoestanden uit landen waar wij eigenlijk totaal maar dan ook totaal geen zaken mee hebben alle dagen tot vervelens toe door de strot moeten geduwd krijgen dat begint ook wel vreselijk eentonig te worden. ![]() Ik stel mij nog steeds de vraag of wij (mocht er hier iets mislopen in ons land) zo welgekomen zouden zijn in die andere landen??? I doubt it ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men vraagt zich af hoe die mannen bijtwonden kunnen hebben. Zijn de ingezette agenten soms hondsdol?
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Denk ook dat maggie speciaal naar de politie heeft gebeld om er voor te zorgen dat ze pepperspray gebruiken tegen kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb de indruk dat als Islam propaganda gebruikt dat ze altijd de neiging heeft om te overdrijven...
Dit geeft gewoon weer dat PVDA een pure moslimpartij is geworden en niets heeft te maken met het links gedachtengoed... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaan ze hun naam veranderen in PVDM ?
|
![]() |
![]() |