Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2013, 06:28   #521
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben helemaal geen islamiet, nog minder islamist, en de radicalisatie bij moslims, zeker in België, verontrust mij al jaren, maar de tegenreactie die er nu komt is ook gewoon van een laag, racistisch niveau. De meeste reacties hier zijn puur racistisch en zelfs fascistisch. Als dat de aanhang is van NVA, ewel santé...
ga wat uithuilen en klagen bij fidel of beter putin
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 07:10   #522
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
Cuba, Rusland, Kiritabi of Thailand...

Count me in!

Eerst en vooral goed wat eten en/of drinken na aankomst.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 09:01   #523
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet op m'n tong bijten, maar zal geen toespeling maken op het hoe en waarom van oude knar in Thailand... of de vele andere oldtimers in Thailand... Misschien is het wel voor de leuke, multiculturele sfeer die hangt in Pattaya en Bangkok.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 09:07   #524
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Juist, maar dat is een heel selectieve, arbitraire en dus kwalijke wet.
Ze moet dringend afgeschaft worden.
Ze werd al eens afgeschaft, zo in de jaren 30, maar terug ingevoerd vanaf midden jaren 40.

Het is een wet die over heel de wereld bestaat tegenwoordig, behalve in apelanden waar mensen met een andere religie of huidskleur gediscrimineerd of vervolgd worden.
Oud 23 oktober 2013, 09:11   #525
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet op m'n tong bijten, maar zal geen toespeling maken op het hoe en waarom van oude knar in Thailand... of de vele andere oldtimers in Thailand... Misschien is het wel voor de leuke, multiculturele sfeer die hangt in Pattaya en Bangkok.
Ach, wens hem wat geluk, af en toe hebben we dat allemaal nodig. Niet alle dagen zijn namelijk even zonnig.
HIER
Oud 23 oktober 2013, 09:13   #526
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tawheed4Belgium Bekijk bericht
+1
Vanuit die hoek wil ik geen steun. Het is vanzelfsprekend dat de radicale en anti-europese taal van sommige islamieten het racisme in Europa doen toenemen, naast uiteraard de aanslagen tegen onschuldigen. Ik vind dat religieuze onverdraagzaamheid net zogoed verboden moet worden als racisme. Abu Jahja pleitte overigens niet voor onverdraagzaamheid, wel voor een betere situatie voor Belgische Arabieren, en tegen de politiek van de VS en het Westen in de Arabische wereld, waar ik volledig kan inkomen. Shaira for Belgium, moslimbroeders, en co. daarentegen pleiten voor haat tegen ongelovigen, en onschuldige Europese burgers, tegen die haatbaarden moet dringend opgetreden worden.
Oud 23 oktober 2013, 09:16   #527
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ach, wens hem wat geluk, af en toe hebben we dat allemaal nodig. Niet alle dagen zijn namelijk even zonnig.
OK, maar dan moet je niet zitten sakkeren op vreemdelingen in België als je zelf in het buitenland vertoeft voor bepaalde redenen. Stel je even voor dat België arm zou worden en overspoeld door oude buitenlanders die trouwen met 30 jaar jongere Belgische meisjes en onze steden in openlucht bordelen zouden veranderen.
Oud 23 oktober 2013, 09:18   #528
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Cuba, Rusland, Kiritabi of Thailand...

Count me in!

Eerst en vooral goed wat eten en/of drinken na aankomst.
goed eten in rusland!!!ge bent nog verder weg dan ik al dacht
Oud 23 oktober 2013, 09:21   #529
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben daar eerlijk in ,ik ben in thailand op de eerste plaats omdat mijn gulden daar een daalder waard is ,op de tweede plaats het weer .derde uitgaansleven en de vrouwen ,goe zo?

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 23 oktober 2013 om 09:21.
Oud 23 oktober 2013, 09:21   #530
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze werd al eens afgeschaft, zo in de jaren 30, maar terug ingevoerd vanaf midden jaren 40.

Het is een wet die over heel de wereld bestaat tegenwoordig, behalve in apelanden waar mensen met een andere religie of huidskleur gediscrimineerd of vervolgd worden.
Akkoord @tomm,

Maar vergeet niet... echt respect voor de diversiteit betekent op de eerste plaats heel wat tolerantie.

De leiders der wereldburgers trachten ons toch wat anders te verkopen.

Ik veronderstel dat U daar ook zo over denkt.

Geweld, haat, ziekelijke grapjes die tot uiterst ongezond racisme aanzetten moeten idd. nauwkeurig opgevolgd worden.

Meestal is het, zoals U weet, eerder een uiting van algemene frustratie... vanwege welke reden dan ook, maar toch steeds zeer persoonlijk.

edit : mijn ervaring is dat de meerderheid op deze aardkloot niet (zo) ongezond 'racistisch' is, maar dit geldt enkel totdat een bepaald percentage 'import' bereikt wordt. Maar goed... ik ben ook niet overal geweest. Wat ik wel weet en ook eerder vermeldde op dit forum is het feit dat in vele landen de media zonder problemen grapjes over de anderen uitzenden... geen haan die er naar kraait hoor.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 23 oktober 2013 om 09:29.
Oud 23 oktober 2013, 09:29   #531
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, maar dan moet je niet zitten sakkeren op vreemdelingen in België als je zelf in het buitenland vertoeft voor bepaalde redenen. Stel je even voor dat België arm zou worden en overspoeld door oude buitenlanders die trouwen met 30 jaar jongere Belgische meisjes en onze steden in openlucht bordelen zouden veranderen.
ik en met mij vele anderen ,daar ben ik zeker van ,wil dat schorremorrie dat nu belgie binnenvalt direkt wisselen met gepensioneerde mensen die zelf voor hun bestaan instaan en de economie en de horeca een steuntje in de rug geven ,en verder geen last van hebt ,daar willen in belgie honderdduizenden te voet een pelgrimstocht naar scherpenheuvel voor maken ,mocht het dan zo zijn,en hou toch op over de arme sukkelaars in thailand ,in de provincies waar veel industrie is zoals in chonburi waar ik woon leven ze beter dan in belgie ,de restaurants zitten alle dagen vol ,en je moet als farang er al een beetje beter uit zien anders bekijken de vrouwen daar je niet eens.Jij praat over pattaya en dat is maar een stadje in het grote thailand,ik wil daar ni eens wonen

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 23 oktober 2013 om 09:32.
Oud 23 oktober 2013, 09:36   #532
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
weet je wat tomm ,het is hier al honderden keren gezegd ,julie linkie s ,pak ze in uw huis ,onderhoud ze zelf ,en de kritiek stopt ,maar dan geven julie ni thuis.ik zou het recht ni hebben om in het buitenland te leven en mijn zuurverdiende centen daar te gebruiken ,maar die aasgieren die belgie binnenvallen een leegplukken dat moet kunnen ,en die zever van stel je voor ,stel je voor dat mijn kat een koe was ,alle dagen melk ,dat vertelde mijn moeder zaliger al hoor

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 23 oktober 2013 om 09:39.
Oud 23 oktober 2013, 09:38   #533
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben daar eerlijk in ,ik ben in thailand op de eerste plaats omdat mijn gulden daar een daalder waard is ,op de tweede plaats het weer .derde uitgaansleven en de vrouwen ,goe zo?
Was dat niet in de eerste plaats omdat uw ex-vrouw u berooid buitengebonjourd had?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 09:43   #534
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Was dat niet in de eerste plaats omdat uw ex-vrouw u berooid buitengebonjourd had?
sjakie je bent een echte LUL ,mijn vrouw is 10 jaar geleden op 58 jarige leeftijd na een harde strijd jammer genoeg overleden aan borstkanker ,ik mis haar nog steeds
Oud 23 oktober 2013, 09:47   #535
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reeds 20 jaar geleden (in be) moesten vele familieleden van die radicalen vluchten van hun eigen bloed. Zelfs van hun eigen ouders...

Het is ondertussen alvast niet verbeterd, dat staat vast.

edit : velen onder hen wensten enkel te integreren in onze maatschappij, maar dankzij de vervolging vanwege de 'soortgenoten' loopt dat natuurlijk met regelmaat hartstikke fout
België kan wel degelijk maatregelen nemen: verbied extreme moslimorganisaties, wat kan onder de wetgeving in verband met sekten. Stel controle in over de autoriteiten die waken over de islamitische activiteiten in ons land. Moskeeën met een te radicale ideologie (bvb. salafisme of moslim broederschap) moeten verboden worden, imams die preken voor politieke Islam moeten hun licentie verliezen, buitenlandse, radicale imams moeten teruggestuurd worden. Daarnaast moeten ook christelijke en Joodse (en andere) radicale en gevaarlijke sekten en stromingen verboden worden. Ik stel mij ook vragen bij de vrijmetselaars, een gesloten gemeenschap van machtige mannen, waar dikwijls deals gesloten worden en besluiten gekomen.
Oud 23 oktober 2013, 09:55   #536
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
sjakie je bent een echte LUL ,mijn vrouw is 10 jaar geleden op 58 jarige leeftijd na een harde strijd jammer genoeg overleden aan borstkanker ,ik mis haar nog steeds
Dat is uiteraard een vrijgeleide om aan sextoerisme te beginnen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 09:56   #537
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord @tomm,

Maar vergeet niet... echt respect voor de diversiteit betekent op de eerste plaats heel wat tolerantie.

De leiders der wereldburgers trachten ons toch wat anders te verkopen.

Ik veronderstel dat U daar ook zo over denkt.

Geweld, haat, ziekelijke grapjes die tot uiterst ongezond racisme aanzetten moeten idd. nauwkeurig opgevolgd worden.

Meestal is het, zoals U weet, eerder een uiting van algemene frustratie... vanwege welke reden dan ook, maar toch steeds zeer persoonlijk.

edit : mijn ervaring is dat de meerderheid op deze aardkloot niet (zo) ongezond 'racistisch' is, maar dit geldt enkel totdat een bepaald percentage 'import' bereikt wordt. Maar goed... ik ben ook niet overal geweest. Wat ik wel weet en ook eerder vermeldde op dit forum is het feit dat in vele landen de media zonder problemen grapjes over de anderen uitzenden... geen haan die er naar kraait hoor.
Ja, bvb. in Cuba worden grapjes gemaakt over luie zwarten, of, als je ergens binnenkomt, krijg je te horen "geen niggers toegelaten", waarop iedereen in lachen uitbarst. Op televisie wordt geanalyseerd waarom zwarten over het algemeen minder aan de bak komen dan kleurlingen, en dan wordt er niet flauw over gedaan dat een "gebrek aan intiatief" dikwijls aan de oorzaak ligt. In Rusland heeft elke nationaliteit wel z'n eigen grappen, zoals Belgenmoppen of Limburgermoppen hier vroeger veel voorkwamen. Zelf ken ik ook een paar goede over Marokkanen. Jacques Vermeire had vroeger een paar goede over Marokkanen, dat zou nu niet meer kunnen.

Allemaal niets verkeerd mee, het gecrispeerde politiek correcte van onze media en politici is contraproductief, zoals je op dit forum wel merkt. Maar er is een verschil tussen mopjes, die soms al eens gemeen kunnen zijn, en zeggen dat die minderheden hier niet thuishoren en minderwaardig zijn, dat is echt racisme.

Racisme vind je overal in beperkte mate waar mensen van verschillende origines samenleven. Maar het is pas als dit uitgebuit wordt door politieke groeperingen dat het gevaarlijk wordt. Die hebben er belang bij de lagere klassen te verdelen, ver deel en heers.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 oktober 2013 om 10:01.
Oud 23 oktober 2013, 10:01   #538
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb om uw goedkeuring niet gevraagd. Je bent een hypocriet en noemt iedereen die naar Syrië trekt een terrorist, die uitgeroeid moet worden. Nu moet volgens u de schuld van die "terrorist" bewezen worden? Loop toch heen vent.
Uw avatar is meer dan nauw verbonden met het terrorisme.

Uw aanwezigheid op dit forum zal weerom kort zijn, ik kijk al uit naar Uw volgende pic.
HIER
Oud 23 oktober 2013, 10:02   #539
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vanuit die hoek wil ik geen steun. Het is vanzelfsprekend dat de radicale en anti-europese taal van sommige islamieten het racisme in Europa doen toenemen, naast uiteraard de aanslagen tegen onschuldigen. Ik vind dat religieuze onverdraagzaamheid net zogoed verboden moet worden als racisme. Abu Jahja pleitte overigens niet voor onverdraagzaamheid, wel voor een betere situatie voor Belgische Arabieren, en tegen de politiek van de VS en het Westen in de Arabische wereld, waar ik volledig kan inkomen. Shaira for Belgium, moslimbroeders, en co. daarentegen pleiten voor haat tegen ongelovigen, en onschuldige Europese burgers, tegen die haatbaarden moet dringend opgetreden worden.
Spijtig dat u kritiek op overtuigingen, racisme, aanzetten tot haat/geweld e.d. allemaal op een hoopje gooit. Zo kan je natuurlijk heel breed alles wat je wil gaan verdedigen of afbreken naargelang het goed uitkomt.

Concreet zou voor mij de taal van Sharia4Belgium, net als deze van de eerste beste holocaustontkenner of extreem rechtse klootzak, alsook van één of andere Bosjewieken-aanhanger mogen verkondigd worden. Een belangrijke essentie van de vrijheid van meningsuiting is dat mensen vrij moeten zijn om ook aanstootgevende of domme zaken te zeggen.

Enige juiste uitzonderingen zijn:

-Laster en eerroof (dit is steeds op individueel niveau)
-Aanzetten tot haat/geweld (is niet hetzelfde als de brede interpretatie van de term racisme)

Alle andere zaken moeten kunnen. Daarom ben ik ook een felle bepleiter voor het afschaffen van de negationismewet.

Laatst gewijzigd door doremi : 23 oktober 2013 om 10:06.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 10:04   #540
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat sla jij allemaal uit je botten?
dat je terrorisme aanprijst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be