![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo verkwam het hof de in vrijheidsstelling van vele ETA moordenaars De doctrine Parot wordt nu door Straatsburg teruggefloten als een schending van de mensenrechten van een ETA-lid. Die krijgt nu 30000€ vergoeding. ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() 75 ETA terroristen moordenaars gaan daardoor vrijkomen. Waaronder een aantal leiders van ETA: Citaat:
Ik heb zo het gevoel dat de hoogste juridische instanties van de EU uiterst laks omgaan met terroristen en (massa)moordenaars vanuit een verkeerd begrepen bezorgdheid voor de mensenrechten. En beschouw dit als eenzware gerechterlijke vergissing. Er is in Spanje al een limiet van dertig jaar gevangenis. Als je dan nog eens strafvermindering moet gaan aanrekenen aan terroristen-massamoordenaars, dan wordt dat op zijn geheel een lachertje. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2013 om 11:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Schets jij ook even de motivatie van het Europese Hof om die doctrine terug te fluiten?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan begrijpen dat de slachtoffers en hun nabestaanden met een wrang gevoel zitten...
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal juist geformuleerd. Ik kan dat ook begrijpen. Maar dat gevoel is geen goede basis voor justitie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2013 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop uw achterhoedegevecht maar. Ze is al terug thuis en op vrije voeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huh? Hoe maak jij de som dan?
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eno, lees jij ABC?
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Heeft een aantrekkelijke lay out als digitale krant, De Standaard nog meer.
Ik lees ook vier andere Spaanse digitale kranten. Of vijf. Daarentegen kijk ik geen TV. Ik moet al die smoelen niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2013 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat ze met alle égards behandeld worden sedert ze de wapens neergelegd hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld heeft wel belangrijker zaken te doen dan zich bezig te houden met een juridische fout van de Spaanse staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De (vrije) wereld doet anders wel alsof ze een oorlog tegen terrorisme voert.. Maar er zit een hoop verslapping in. Zie de VS nu bijvoorbeeld onderhandelen met de Taliban... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En zelfs een oorlog tegen terrorisme voert men op basis van wetten en kernprincipes. Iets wat sommige landen duidelijk vergeten is.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 oktober 2013 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik zou weten (als overheid) dat er een huurmoordenaar(es) rondliep dan zou ik alle middelen te baat nemen de heer of dame definitief uit te schakelen.
Maar eigenlijk heb ik geen medelijden met de Iberiërs: door de geschiedenis heen waren het de meesters van de foltering en de achtervolging. Een heilig verklaard zwijn, Igantius van Loyala, mag daar een goed voorbeeld van zijn. Je moet de hele geschiedenis kennen om te weten welk oordeel te vellen. Wetten zijn wetten en regels zijn regels. Welnu, er is geen enkele overheid die eigen wetten respecteert. Dat ze dan op harde tegenstand stuiten is hun eigen risico.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 oktober 2013 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat aantal fluctueert nog wel eens afhankelijk van de bron.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euskadi Ta Askatasuna.
Meer zeg ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijheid eerst hé.
Laatst gewijzigd door lombas : 23 oktober 2013 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De EU vormt wel de hoofdmoot van de 47 leden. Citaat:
Citaat:
De Spaanse wetgeving is in se oerzwak voor massamoordenaars en terroristen. Dertig jaar maximum, en tien jaar en meer aftrek voor werken in de gevangenis. Op die manier wordt massamoord en terrorisme een lachertje. En als het hoge hof die bres tracht te dichten, wordt het door de EHRM onwettig verklaard... ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2013 om 21:02. |
|||
![]() |
![]() |