Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2013, 20:04   #101
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dikke kus Bekijk bericht
Als Bart De Wever zich, net zoals Di Rupo dat in Mons deed en doet, dan blijft hij toch nog burgemeester.

Een Rode Duivel die tijdens een match vervangen wordt, blijft toch ook Rode Duivel.

Zijn vervanging zou dus perfect in het Belgische Model passen.
je zou een waardevolle aanwinst zijn van de cd&v !
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 20:07   #102
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben je automatisch schuldig wanneer er een dossier loopt?

Als het dossiers zijn ten laste van EDR : ja.
Als het dossiers zijn ten laste van Xeno : neen, onschuldig tot tegendeel bewezen is.

Dat is een fundamenteel verschil hee.
Oud 22 oktober 2013, 20:24   #103
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
van waar dan die in de USA ter dood veroordeelden, die achteraf toch niet schuldig bleken te zijn ??
Dat tegen een Assisen-uitspraak geen beroep mogelijk is, vind ik ook een lacune.
Dwalingen gebeuren, dat is onvermijdelijk, maar in de USA is er wel bewijslast, in Belgie niet.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 oktober 2013 om 20:25.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 20:36   #104
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je echt dat ik in het Belgische Model zou passen?
Geen idee, maar binnen de cd&v zeker en vast hoor.
Oud 22 oktober 2013, 20:52   #105
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je ziet in mij een tweede Peeters?
nee, eerder dit :
Oud 23 oktober 2013, 08:17   #106
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
nee, eerder dit :
Dat ziet er een vriendelijke mens uit.
Ik wed dat het een tsjeef is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 08:24   #107
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt me duidelijk niet. Ik vraag me gewoon af of de regime pers en de pure belgicisten, waar ik u bij reken, even verdraagzaam en spaarzaam zouden zijn in hun commentaar als dat men toen was.

Is dat zo moeilijk te begrijpen?
En uw vergelijking is uiteraard puur toeval te noemen? Dé smerigste zaak waarmee Di Rupo geconfronteerd werd?
Het was te moeilijk verder te argumenteren op de vergelijking "kandidaat burgemeester Di Rupo" / "kandidaat burgemeester De Wever"?

Of was het gewoon zo dat je geen wederantwoord had, en dus eventjes vuile trucjes zijt gaan ophalen om er toch maar uit te geraken?

Btw: ik hoop dat De Wever niet wordt aangepakt zoals Di Rupo indertijd...
Oud 23 oktober 2013, 09:49   #108
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als hij burgervader blijft (zelfs als hij ondertussen ergens een andere functie opneemt) zoals een Rode Duivel bij vervanging Rode Duivel blijft, dan moet hij daarover toch niet communiceren?
Hij moet communiceren of hij zich gaat laten vervangen als burgemeester van Antwerpen in 2014 of niet. Sowieso is dat kiezersbedrog, want hij heeft altijd gezegd dat hij niet zou doen. Maar het is beter om het kiezersbedrog nu toe te geven, i.p.v. het in 2014 toe te geven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 10:09   #109
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij moet communiceren of hij zich gaat laten vervangen als burgemeester van Antwerpen in 2014 of niet. Sowieso is dat kiezersbedrog, want hij heeft altijd gezegd dat hij niet zou doen. Maar het is beter om het kiezersbedrog nu toe te geven, i.p.v. het in 2014 toe te geven.
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Dergelijk bedrog is moreel niet goed te praten en kan je vanuit dat perspectief inderdaad maar beter zo snel mogelijk toegeven. Maar aangezien dit land nood heeft aan een sterke zweeppartij (i.c. de N-VA) zou ik het in dit geval geen slechte zaak vinden (al zou ik het bedrog op zich nog steeds afkeuren) om te wachten tot de stemmen binnen zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 10:35   #110
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vind je dat nu zo'n groot kiezersbedrog.
Bij mij was de belofte van Louis Tobback dat hij de sociale zekerheid ging redden veel groter? Of denk je dat hij dat gedaan heeft?

Trouwens het breken van zijn belofte om voor een aanstormende trein zijn kop op de rails te leggen (indien de HST er zou komen), dat vind ik pas boerenbedrog.

Of het gratis verhaal va Steve Stevaert.
Het gaat nu over:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Dus het heeft geen zin om nu over een andere partij te beginnen. Straks ga je het nog over de kandidatuur van president Assad in 2014 hebben. Alles is goed, als men de aandacht maar kan afleiden, nietwaar?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 23 oktober 2013, 11:06   #111
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Dergelijk bedrog is moreel niet goed te praten en kan je vanuit dat perspectief inderdaad maar beter zo snel mogelijk toegeven. Maar aangezien dit land nood heeft aan een sterke zweeppartij (i.c. de N-VA) zou ik het in dit geval geen slechte zaak vinden (al zou ik het bedrog op zich nog steeds afkeuren) om te wachten tot de stemmen binnen zijn.
Vreemde redenering. Een sterke zweeppartij ben je door veel stemmen binnen te halen. Als BDW de campagne voert vanuit de positie van partijvoorzitter, de facto het boegbeeld is, de debatten op televisie voor zijn rekening neemt en dan met een monsterscore zelf verkozen zal worden met in zijn kielzog een hele hoop mensen die dat op eigen houtje wellicht nooit zouden halen dan heeft hij toch zij job gedaan om een heel sterke zweeppartij te vormen ?

Het (mogelijk) kiezersbedrog draait enkel en alleen om de vraag of hij burgemeester blijft zoals hij zijn kiezers beloofde. Wat impliceert dat hij wel parlementslid, maar geen minister kan worden. Ook een derde termijn als partijvoorzitter kan perfect, mocht hij en zijn partij dat willen. Ook daar is geen onverenigbaarheid vanuit de wetgeving.

En aangezien hij toch al een tijd loopt te leuren met het volgende minister-presidentschap bij Kris Peeters, en federale deelname onwaarschijnlijk is gezien hij na de bocht van bracke nu een geschreven garantie eist op confederalisme terwijl iedereen weet dat die niet zal gegeven worden en hoedanook dode letter blijft wegens niet afdwingbaar kun je ervan uitgaan dat ook hier het ministerschap voor BDW bijzonder hypothetisch is.

Waarom dan nu op een tsjeverige manier de betrokkene proberen te dwingen om zijn kiesbelofte in te slikken ? Vreest men echt dat het BDW effect niet gaat spelen als hij enkel boegbeeld is maar eerlijk communiceert dat hij andere partijleden de ministerpost gaat toewijzen vanuit zijn partijvoorzitterschap ? Dat is toch onwaarschijnlijk ? N-VA haalde in 2010 al 27% en zit sindsdien in de peilingen steeds een flinke hap daarboven en enkel nu hebben ze één keer achteruitgegaan maar blijven nog steeds op hun score van 2010.

Kun je je als partij die staat voor verandering en een rechtlijnig beleid dan een kiezersbedrog op dat niveau veroorloven ? Wie zal hem ooit daarna nog betrouwen als hij opnieuw iets moet beloven, want dit is niet de laatste verkiezingscampagne hee. Als BDW na de huidige ook de volgende burgemeester van antwerpen wil zijn, kan hij het nu niet afbollen naar brussel met het smoesje dat hij toch titelvoerend burgemeester is doch het echte werk aan Homans & consoorten overlaten.
Oud 23 oktober 2013, 11:19   #112
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Vreemde redenering. Een sterke zweeppartij ben je door veel stemmen binnen te halen. Als BDW de campagne voert vanuit de positie van partijvoorzitter, de facto het boegbeeld is, de debatten op televisie voor zijn rekening neemt en dan met een monsterscore zelf verkozen zal worden met in zijn kielzog een hele hoop mensen die dat op eigen houtje wellicht nooit zouden halen dan heeft hij toch zij job gedaan om een heel sterke zweeppartij te vormen ?
Alleen zou dergelijk kiesbedrog wel eens een pak stemmen kunnen kosten ipv opleveren. Vergeet niet dat de N-VA zich heel hard heeft geprofileerd als een partij die niet voor de postjes en het kiesbedrog gaat. Ik zie dan ook niet waarom die redenering zo vreemd zou zijn.

Citaat:
Het (mogelijk) kiezersbedrog draait enkel en alleen om de vraag of hij burgemeester blijft zoals hij zijn kiezers beloofde. Wat impliceert dat hij wel parlementslid, maar geen minister kan worden. Ook een derde termijn als partijvoorzitter kan perfect, mocht hij en zijn partij dat willen. Ook daar is geen onverenigbaarheid vanuit de wetgeving.

En aangezien hij toch al een tijd loopt te leuren met het volgende minister-presidentschap bij Kris Peeters, en federale deelname onwaarschijnlijk is gezien hij na de bocht van bracke nu een geschreven garantie eist op confederalisme terwijl iedereen weet dat die niet zal gegeven worden en hoedanook dode letter blijft wegens niet afdwingbaar kun je ervan uitgaan dat ook hier het ministerschap voor BDW bijzonder hypothetisch is.

Waarom dan nu op een tsjeverige manier de betrokkene proberen te dwingen om zijn kiesbelofte in te slikken ? Vreest men echt dat het BDW effect niet gaat spelen als hij enkel boegbeeld is maar eerlijk communiceert dat hij andere partijleden de ministerpost gaat toewijzen vanuit zijn partijvoorzitterschap ? Dat is toch onwaarschijnlijk ? N-VA haalde in 2010 al 27% en zit sindsdien in de peilingen steeds een flinke hap daarboven en enkel nu hebben ze één keer achteruitgegaan maar blijven nog steeds op hun score van 2010.

Kun je je als partij die staat voor verandering en een rechtlijnig beleid dan een kiezersbedrog op dat niveau veroorloven ? Wie zal hem ooit daarna nog betrouwen als hij opnieuw iets moet beloven, want dit is niet de laatste verkiezingscampagne hee. Als BDW na de huidige ook de volgende burgemeester van antwerpen wil zijn, kan hij het nu niet afbollen naar brussel met het smoesje dat hij toch titelvoerend burgemeester is doch het echte werk aan Homans & consoorten overlaten.
Daarmee sluit je je toch aan bij mijn redenering?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 11:40   #113
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
En vind je dat nu zo'n groot kiezersbedrog.
Bij mij was de belofte van Louis Tobback dat hij de sociale zekerheid ging redden veel groter? Of denk je dat hij dat gedaan heeft?

Trouwens het breken van zijn belofte om voor een aanstormende trein zijn kop op de rails te leggen (indien de HST er zou komen), dat vind ik pas boerenbedrog.

Of het gratis verhaal va Steve Stevaert.
Nu krijg ik toch ook wel medelijden zeker, met u!

Echt niks meer dan dat?

Moest u niet dringend weg? Welaan dan!
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:45   #114
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begin jij maar over de Nazi, de SS, de gaskamers...
Wat is het verband tussen Bart De Wever en de nazi's?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 oktober 2013, 13:54   #115
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik aan u moeten vragen.
Jij bent er over begonnen. Jij hebt Bart De Wever gelinkt aan de nazi's. Waarom doe je dat?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 oktober 2013 om 14:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be