Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2013, 21:52   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
bembem ,koest ik heb mijne fiets bij BUKKEN gij

O jee de Pattaya knar LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 22:38   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu de leeftijd van zijn echtgenote 6 jaar bij huwelijk en 9 jaar bij consummering van het huwelijk, was in die tijd niet vreemd. Ook niet voor onze gebieden.
De huwelijksleeftijd lag rond de 12 jaar in de middeleeuwen, een leeftijd die nog uit het Romeins recht komt, maar jonger uitgehuwelijkt worden was voor meisjes geen uitzondering. De gemiddelde leeftijd van de vrouw lag toen op 30 jaar.

In de 19de eeuw lag de gemiddelde huwelijksleeftijd voor vrouwen echter boven de 25 jaar in onze streken, met pikken tot een gemiddelde huwelijksleeftijd van +30 jaar voor vrouwen. Pas in de 20ste eeuw is die terug gedaald naar 22.
Ik weet niet wat jij voor onderzoek wenst aan te halen natuurlijk, maar laat me even grofweg zeggen dat de huwelijksleeftijd doorheen de vroegmoderne tijd schommelde tussen de 25 en de 30 jaar, met een uiterste in de tweede helft van de achttiende eeuw toen het eerder tegen (of boven, voor mannen) de dertig aanlag. Op het vasteland zet zich dit door tijdens de eerste helft van de negentiende eeuw, in Groot-Brittannië en later het continent daalt de leeftijd geleidelijk tot midden of vooraan (in erg geïndustrialiseerde streken) in de twintig. De leeftijd van 22 die je aanhaalt is enkel realistisch voor een korte periode na de tweede wereldoorlog tot +/- 1970: voor de rest leunt-ie eerder aan tegen de 25-30.

Dat de huwelijksleeftijd in "de middeleeuwen" (brede tijdskaders schuw je niet meteen?) op 12 zou liggen, is wel een heel boude stelling. In de late middeleeuwen (vanaf +/- 1400) kruipt-ie in elk geval naar de 25. Dat zijn de meest betrouwbare data. Daarvoor is het eigenlijk wat raden. De meeste onderzoeken die ik heb gelezen, gaan echter uit van een huwelijkleeftijd rond de 20 (voor vrouwen) doorheen de hoge middeleeuwen (dus pestperiodes incluis).

Laatst gewijzigd door lombas : 21 oktober 2013 om 22:39.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:01   #43
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
koest bemboem ,bukken zoals het een moslim betaamt ,een dienende rol als fietsrek is genoeg voor jou en voor de rest zwijgen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:12   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik weet niet wat jij voor onderzoek wenst aan te halen natuurlijk, maar laat me even grofweg zeggen dat de huwelijksleeftijd doorheen de vroegmoderne tijd schommelde tussen de 25 en de 30 jaar, met een uiterste in de tweede helft van de achttiende eeuw toen het eerder tegen (of boven, voor mannen) de dertig aanlag. Op het vasteland zet zich dit door tijdens de eerste helft van de negentiende eeuw, in Groot-Brittannië en later het continent daalt de leeftijd geleidelijk tot midden of vooraan (in erg geïndustrialiseerde streken) in de twintig. De leeftijd van 22 die je aanhaalt is enkel realistisch voor een korte periode na de tweede wereldoorlog tot +/- 1970: voor de rest leunt-ie eerder aan tegen de 25-30.

Dat de huwelijksleeftijd in "de middeleeuwen" (brede tijdskaders schuw je niet meteen?) op 12 zou liggen, is wel een heel boude stelling. In de late middeleeuwen (vanaf +/- 1400) kruipt-ie in elk geval naar de 25. Dat zijn de meest betrouwbare data. Daarvoor is het eigenlijk wat raden. De meeste onderzoeken die ik heb gelezen, gaan echter uit van een huwelijkleeftijd rond de 20 (voor vrouwen) doorheen de hoge middeleeuwen (dus pestperiodes incluis).
Ik moet U in dit betoog bijvallen. Alleen de zeer rijken konden het permiteren vroege huwelijken te regelen. De mensen die moesten werken voor het dagelijkse leven (ook de lage adel, jaja) konden niet gemakkelijk het verlies van een goedkope arbeidskracht permiteren.
Ook daar kunnen we de oorsprong van huwelijkgeschenken in terugvinden. Om het jonge paar een start in't leven geven, dan konden de zure spaarcentjes gebruikt worden om die onafhankelijke start en de eerste "kinderjaren" goed te verhapstukken. Klein mannen werden al nuttig ingezet vanaf hun 5-6 jaar, al was het maar eieren rapen en ongediertje plattrappen.
Oud 22 oktober 2013, 09:15   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik moet kiezen tussen 10 dagen Pattaya, 10 dagen een hollands frituur en 10 dagen in een 4 sterren all in langs de zuidoostelijke middelandse zee, geef mij dan maar Pattaya.

Dat U direct denkt aan hoeren en boeren, is uw probleem, ik denk vooral aan culinaire genoegens, prachtige stranden en schaduw, goeie boeken en goeie gesprekken met mensen die een goed gesprek willen.
Oud 23 oktober 2013, 09:08   #46
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik moet kiezen tussen 10 dagen Pattaya, 10 dagen een hollands frituur en 10 dagen in een 4 sterren all in langs de zuidoostelijke middelandse zee, geef mij dan maar Pattaya.

Dat U direct denkt aan hoeren en boeren, is uw probleem, ik denk vooral aan culinaire genoegens, prachtige stranden en schaduw, goeie boeken en goeie gesprekken met mensen die een goed gesprek willen.
bemboem is nog de kwaadste ni ,die denkt bij het woord pattaya aan hoeren en ladyboys ,another sjakie das een ander paar mouwen ,die denkt bij het zelfde woord aan pingpongballetjes die weggeschoten worden door kutjes en aan jonge kutjes die sigaren roken ,duidelijk een die hard fan de sjaak
Oud 23 oktober 2013, 12:07   #47
doremi
Gouverneur

Standaard

Is die beeldvorming niet vooral een probleem van diegenen die de Moslims menen te moeten vertegenwoordigen (in de media)?
Was het niet een dame van BOEH (baas over eigen hoofd) die op TV (Ter Zake) weigerde om de mannen van Sharia4Belgium te bestempelen als fanatici en zei dat men dan ook Prof. Em. vermeersch en Benno Barnard extremisten moest vinden? Was het niet de zogezegde gematigde Imam Nordin Taouil die iedereen die niet letterlijk in zijn of haar geloofsschriftje gelooft een hypocriet (dus de facto geen goede gelovige) noemde.
Dat zijn maar 2 voorbeelden van mensen die zeer regelmatig optreden als spreekbuis van de Moslims. Net als organisaties zoals KifKif, Minderhedenforum e.a. die bovenstaande sujetten ook volledig ondersteunen en volgen in hun boodschappen.
Zijn er dan nog mensen verbaasd dat men twijfelt aan het 'gematigd' karakter van de Islam? Als dit zogezegd de gematigden zijn?

Bronnen:

http://www.baasovereigenhoofd.be/sit...verbod-athenea

http://www.youtube.com/watch?v=4MMpxlN-TdQ&gl=BE (deel 1)
http://www.youtube.com/watch?v=LKhG94hIZx4 (deel 2)

Hoe kan men een positieve perceptie verwachten van de Islam met dit soort woordvoerders die duidelijk niets begrijpen van onze democratie en in hun hoofden nog in de middeleeuwen leven.
Oud 23 oktober 2013, 20:39   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

LOL

Mensen gaan daar niet naartoe voor een goed gesprek maar voor boemboem en pingpongballetjes, net als dat oud knarretje!! Hahahahahaha!
Oud 23 oktober 2013, 22:21   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL

Mensen gaan daar niet naartoe voor een goed gesprek maar voor boemboem en pingpongballetjes, net als dat oud knarretje!! Hahahahahaha!
Dan ben ik geen mens.
Oud 24 oktober 2013, 01:34   #50
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL

Het kan er zo zalig zijn bimbam,jij zit ntl liever pamfetten te schrijven over de verdorven westerlingen,bommen ineen te knutselen,schapen te kelen en als t goe weer is,hoer te roepen naar onze vrouwen,en ik zou het haast nog vergeten5 keer per dag fietsrek spelen

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 24 oktober 2013 om 01:36.
Oud 24 oktober 2013, 19:02   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan er zo zalig zijn bimbam,jij zit ntl liever pamfetten te schrijven over de verdorven westerlingen,bommen ineen te knutselen,schapen te kelen en als t goe weer is,hoer te roepen naar onze vrouwen,en ik zou het haast nog vergeten5 keer per dag fietsrek spelen

Jij gaat liever naar andere hoeren hé

én bukken maarrrrrrrrrrr! LOL
Oud 25 oktober 2013, 03:38   #52
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

daar word meer leute gemaakt dan in de moskee hee boembim?en minder snode plannen gesmeed ,ik denk dat ik morgen nog maar eens pattaya aan doe
Oud 25 oktober 2013, 03:39   #53
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

t zien er lekkere uit,maar niks voor jou hee bamboem ,ze hebben geen snor
Oud 25 oktober 2013, 05:43   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
t zien er lekkere uit,maar niks voor jou hee bamboem ,ze hebben geen snor
'k Weet niet, die linkse zou zich geschoren kunnen hebben.
Maar op zijn minst weet je welk vlees je in de kuip hebt, en je kan met een simpel handgebaar de rest uitvogelen onder dat rokje.

Probeer dat maar eens met een Boerka. Voor dezelfde moeite zit ik eronder.
Oud 26 oktober 2013, 00:57   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Weet niet, die linkse zou zich geschoren kunnen hebben.
Maar op zijn minst weet je welk vlees je in de kuip hebt, en je kan met een simpel handgebaar de rest uitvogelen onder dat rokje.

Probeer dat maar eens met een Boerka. Voor dezelfde moeite zit ik eronder.

.. uitvogelen.. lol
Oud 26 oktober 2013, 10:55   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amai, het peil van deze discussie is weer goed om zeep geholpen!
Iemand nog iets zinnigs te vertellen heren?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2013, 11:02   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Amai, het peil van deze discussie is weer goed om zeep geholpen!
Iemand nog iets zinnigs te vertellen heren?
Bembem is daar sterk in. Het lijkt wel een modelleke dat prima past in het gebande triumviraat.

Maar beeldvorming van moslims in de Vlaamse kranten. Ik denk dat er zonder het concept eerlijke verslaggeving compleet te verkrachten het onmogelijk is een "politiek correcter beeld" te schetsen.
Oud 26 oktober 2013, 11:07   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bembem is daar sterk in. Het lijkt wel een modelleke dat prima past in het gebande triumviraat.

Maar beeldvorming van moslims in de Vlaamse kranten. Ik denk dat er zonder het concept eerlijke verslaggeving compleet te verkrachten het onmogelijk is een "politiek correcter beeld" te schetsen.
Ja, ooit was dit een discussie tijdens een debat, waar iemand van ATV de vraag mooi beantwoordde.
Media moet nieuws brengen en is geen middel om aan al of niet positieve beeldvorming te doen, dot behoort niet tot de kerntaak. Wanneer er positief nieuws is wordt is evengoed gebracht dan minder goed nieuws, groepen hebben dus zelf voor een stuk beeldvorming in de hand.

Daar hadden de heren die vonden dat het " allemaal de schuld van de media was, niet van terug".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2013, 20:46   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alle nieuws is subjectief Alice
Oud 27 oktober 2013, 01:26   #60
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle nieuws is subjectief Alice
En jouw praatjes, zijn die niet subjectief ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be