![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We hebben het wel over België hé. Hier zou je nog veroordeeld worden voor het toedienen van onopzettelijke slagen en verwondingen als je iets op je trap hebt achtergelaten waardoor de inbreker in het donker gestruikeld is en met zijn kloten naar beneden gevallen is en hierdoor een week werkonbekwaam wordt.
Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2013 om 22:44. |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
zo is het maar net |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=wTHi7TfBv4Y |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#107 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als alles degelijk afgesloten is en men twee keer heeft nagedacht over beveiliging van de woning, dan kunnen die dat niet. En dan hebben we het niet eens over de honden en alarmen en dergelijke meer.
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik heb het persoonlijk ooit aangeboden gekregen en dat was van iemand die absoluut geen crimineel was, maar wel een grote passie voor wapens had en de nodige contacten had, die contacten waren overigens buiten hun liefde voor wapens ook helemaal geen criminelen... Ik ben er toen nt op ingegaan waar ik ergens nog altijd wel wat spijt van heb. Het was wel beneden de taalgrens te doen en ik heb de indruk dat er daar toch een wat andere visie op wapenbezit is dan in Vlaanderen. Er leek mij veel meer tolerantie en begrip voor te bestaan. Zie bvb ook volgende uitzending van de RTBF http://www.rtbf.be/video/detail_devo...ete?id=1773880 (Vanaf minuut 56 ongeveer)
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 oktober 2013 om 23:48. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom ook dat er een bordje hangt; Opgepast voor de hond, hij likt en beft je helemaal af. Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2013 om 23:56. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 00:33. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb meer dan tijd genoeg om een paar cartouchen in mijn geweer te steken, kan ik je verzekeren. Ik heb zelfs tien keer de tijd om naar de flikken en de brandweer te bellen. Want je belt beter naar de brandweer hé. Zeg dat alles in de fik staat, die komen wel snel af. En die brengen de ambulance en de flikken mee. Als je enkel de flikken belt, en zegt dat er ingebroken word, dan komen die een uur later langs, als ze zeker weten dat de inbrekers al ver weg zijn. Dan moet je die zélf omver knallen en dat is verboden . |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het eerste, goedwerkende wapen was een vuistgrote kei. Het eerste vuurwapen, een brandende tak. Maar ja, het is niet gemakkelijk voor iemand die geen mechanische achtergrond heeft. Het hebben en gebruiken van het juiste type 3D printer is dat ook niet.
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zwart kruit is vrij te koop, en als je dat niet wil kopen, gewoon googlen. Zwart kruit recepten voor ieder. En als je wat moderner wil gaan, ook dat is mogelijk. Rookloos kruit maken is basis chemie, geen bouwen van een spaceshuttle. En als je dat allemaal wil vermijden, dan is er nog steeds de goeie ouwe perslucht. Argumenteer maar eens met 270 bar aan perslucht dat een kogellager door een stevige buis blaast. (HPA paintball flesje, "speelgoed" volgens sommigen. Moderne luchtflessen gaat tot 500 bar). Als dat niet voldoende is. Dan kan men nog creatief worden met acythelene en zuurstof. Ook vrij te koop. Kogel? Van een gewone loden bal tot een Minié kogel, van een stalen kogellager tot wolfram sabot, van een handvol keien tot een 3D geprinte sinterbronzen ram-jet penetrator. Bof, zoals ik al eerder aanhaalde in andere topics. Alles is een wapen, je moet er alleen aan denken.
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 09:16. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog een nieuwtje.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...ijn-doel.dhtml |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Enfin. Ik wil je toch eens een loop van 60-70 cm recht zien boren en er dan ook nog eens een gedraaide loop van maakt.... Ik ben wel bereid om bij te leren. Absoluut Laatst gewijzigd door Stingray : 31 oktober 2013 om 10:29. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wil je deze toch eens zien veranderen in een patroon die voldoende vuurkracht heeft en een kogel kan bevatten. Maar ik ben bereid altijd bij te leren. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wil je deze toch eens zien veranderen in een patroon die voldoende vuurkracht heeft en een kogel kan bevatten. Maar ik ben bereid altijd bij te leren. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daarbij, het gaat hem om noodzaak he. Natuurlijk is rookloos kruit beter. Maar als de nood hoog is...
|
|