Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2013, 22:37   #101
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Aanleiding geven tot diefstal is strafbaar.
Iemands huis binnendringen zonder toestemming ook.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 22:37   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch
Op de voorbeelden gaan letten, zonder de essentie te begrijpen.

Wat kan mij dat schelen of het kogelvrije vesten zijn, of granaten, of shotguns, of schietlappen? Ik ben geen wapenexpert.
Het gaat over het feit dat iedereen steeds zal zoeken om zich sterker te bewapenen, dan zijn omgeving.
Lees sneeuwbaleffect.
Als ik al minimum iets bewapend ben om mij te verdedigen is dat al duizend keer beter dan dat ik niet bewapend ben. Dus al die andere zever van, dan zal die gangster zich sterker bewapenen, is lulkoek. Al sleept hij een canon mee, dan nog heb ik liever een katapult dan helemaal niets.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 22:42   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is voor zelfverdediging.

Een beetje slimme advocaat gaat dit echt niet inroepen als hij weet dat hij weet dat zijn client de inbreker in de rug geschoten heeft.
Die roept noodweer als reden.
We hebben het wel over België hé. Hier zou je nog veroordeeld worden voor het toedienen van onopzettelijke slagen en verwondingen als je iets op je trap hebt achtergelaten waardoor de inbreker in het donker gestruikeld is en met zijn kloten naar beneden gevallen is en hierdoor een week werkonbekwaam wordt.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2013 om 22:44.
Oud 30 oktober 2013, 22:44   #104
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
We hebben het wel over België hé. Hier zou je nog veroordeeld worden voor het toedienen onopzettelijke slagen en verwondingen als je iets op je trap hebt achtergelaten waardoor de inbreker in het donker gestruikeld is en met zijn kloten naar beneden gevallen is en hierdoor een week werkonbekwaam wordt.
zo is het maar net
Oud 30 oktober 2013, 23:14   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
...de meeste alarmpistoolpatronen zijn gesealed met een kunststof. Ik weet het niet met zekerheid, maar het lijkt me geen evidentie.
Als dit kan, simpel met een slijpschijf en een kolomboor, wat boortjes en enkele frezen, wat gaat er u dan in de weg staan om van alarmpatronen scherp te maken.
http://www.youtube.com/watch?v=wTHi7TfBv4Y
Oud 30 oktober 2013, 23:26   #106
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, als ze midden in de nacht uw deur naar binnen trappen om u te komen afmaken, dan moet je alles gebruiken dat je hebt om heelhuids uit die zaak te komen, dat is niet zo gemakkelijk of vanzelfsprekend,
Langs de andere kant, dat is niet iets dat zomaar voorvalt, iedereen betrokken in de zaak weet dat het te gebeuren staat en de slimmeriken die bereiden zich voor.

Maar we hebben het over gewone inbrekers en car/homejackers, dat zijn gewoonlijk geen superhelden die sneller zijn dan het pistool dat in uw nachtkastje ligt als je slaapt s nachts.
je zegt het zelf, als je slaapt 's nachts. Car/home-jackers zijn het gewoon om geruisloos tot in uw slaapkamer door te dringen, en tegen dat gij goed en wel beseft wat er gebeurt, staan ze al naast uw bed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 23:37   #107
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je zegt het zelf, als je slaapt 's nachts. Car/home-jackers zijn het gewoon om geruisloos tot in uw slaapkamer door te dringen, en tegen dat gij goed en wel beseft wat er gebeurt, staan ze al naast uw bed.
Die kunnen dat alleen omdat het hen toegelaten wordt door de omstandigheden.
Als alles degelijk afgesloten is en men twee keer heeft nagedacht over beveiliging van de woning, dan kunnen die dat niet. En dan hebben we het niet eens over de honden en alarmen en dergelijke meer.
Oud 30 oktober 2013, 23:44   #108
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laten we niet zeveren he, Jan met de pet zal je in België geen wapen vinden.
Alleen wanneer je al in het criminele milieu actief bent, zal je de juiste personen kennen om een illegaal wapen te vinden.
Ik denk dat je je daarin ook vergist. Er zijn heel wat wapenliefhebbers en bvb ex-uitbaters van wapenwinkels, ex-werknemers van FN enz waar je eventueel terecht kan.

Ik heb het persoonlijk ooit aangeboden gekregen en dat was van iemand die absoluut geen crimineel was, maar wel een grote passie voor wapens had en de nodige contacten had, die contacten waren overigens buiten hun liefde voor wapens ook helemaal geen criminelen...

Ik ben er toen nt op ingegaan waar ik ergens nog altijd wel wat spijt van heb.

Het was wel beneden de taalgrens te doen en ik heb de indruk dat er daar toch een wat andere visie op wapenbezit is dan in Vlaanderen. Er leek mij veel meer tolerantie en begrip voor te bestaan.

Zie bvb ook volgende uitzending van de RTBF

http://www.rtbf.be/video/detail_devo...ete?id=1773880

(Vanaf minuut 56 ongeveer)

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 oktober 2013 om 23:48.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 23:51   #109
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die kunnen dat alleen omdat het hen toegelaten wordt door de omstandigheden.
Als alles degelijk afgesloten is en men twee keer heeft nagedacht over beveiliging van de woning, dan kunnen die dat niet. En dan hebben we het niet eens over de honden en alarmen en dergelijke meer.
Mijn hond zou de dieven nog helpen mee buiten dragen.

Daarom ook dat er een bordje hangt; Opgepast voor de hond, hij likt en beft je helemaal af.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2013 om 23:56.
Oud 31 oktober 2013, 00:31   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik denk dat je je daarin ook vergist. Er zijn heel wat wapenliefhebbers en bvb ex-uitbaters van wapenwinkels, ex-werknemers van FN enz waar je eventueel terecht kan.

Ik heb het persoonlijk ooit aangeboden gekregen en dat was van iemand die absoluut geen crimineel was, maar wel een grote passie voor wapens had en de nodige contacten had, die contacten waren overigens buiten hun liefde voor wapens ook helemaal geen criminelen...

Ik ben er toen nt op ingegaan waar ik ergens nog altijd wel wat spijt van heb.

Het was wel beneden de taalgrens te doen en ik heb de indruk dat er daar toch een wat andere visie op wapenbezit is dan in Vlaanderen. Er leek mij veel meer tolerantie en begrip voor te bestaan.

Zie bvb ook volgende uitzending van de RTBF

http://www.rtbf.be/video/detail_devo...ete?id=1773880

(Vanaf minuut 56 ongeveer)
Het mag gezegd zijn dat men moet leren hoe met een wapen om te springen maar moet dit via een schietclub gebeuren. Iedereen die zijn legerplicht volbracht heeft destijds, heeft leren omspringen met wapens. En of iedereen daarmee geschikt is, is natuurlijk nog de vraag. Iedereen die een rijbewijs heeft zou ook moeten kunnen omspringen met een auto. Dat is evenmin het geval, dus alle auto's dan maar beter meteen verbieden? Want die betekenen ook een potentieel gevaar.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 00:33.
Oud 31 oktober 2013, 01:38   #111
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Om aan mijn bed te komen moeten ze wel eerst twee deuren openbreken. Tussen die twee deuren ligt mijn hond te slapen, en die gaat enorm veel kabaal maken als hij iemand een deur hoort openbreken, en bijten zogauw hij een onbekende ziet binnendringen.
Ik heb meer dan tijd genoeg om een paar cartouchen in mijn geweer te steken, kan ik je verzekeren. Ik heb zelfs tien keer de tijd om naar de flikken en de brandweer te bellen.
Want je belt beter naar de brandweer hé. Zeg dat alles in de fik staat, die komen wel snel af. En die brengen de ambulance en de flikken mee.
Als je enkel de flikken belt, en zegt dat er ingebroken word, dan komen die een uur later langs, als ze zeker weten dat de inbrekers al ver weg zijn.
Dan moet je die zélf omver knallen en dat is verboden .
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 07:11   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maak je geen illusies. Een degelijk, goed werkend wapen maken is moeilijker dan je denkt.

Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is.
Voor iemand met mijn achtergrond en middelen is het namaken van een machinegeweer gewoon een kwestie van goesting.
En het eerste, goedwerkende wapen was een vuistgrote kei. Het eerste vuurwapen, een brandende tak.

Maar ja, het is niet gemakkelijk voor iemand die geen mechanische achtergrond heeft.
Het hebben en gebruiken van het juiste type 3D printer is dat ook niet.
Oud 31 oktober 2013, 07:34   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik verneem graag hoe jij zelf je munitie gaat maken. Leg ook uit hoe je aan kruit, kogel, hulzen etc gaat komen zonder over een vergunning te beschikken
Hulzen zijn een bijzaak. Niet noodzakelijk. De Colt Army Model 1860 als voorbeeld. 6schots revolver.
Zwart kruit is vrij te koop, en als je dat niet wil kopen, gewoon googlen. Zwart kruit recepten voor ieder. En als je wat moderner wil gaan, ook dat is mogelijk. Rookloos kruit maken is basis chemie, geen bouwen van een spaceshuttle.
En als je dat allemaal wil vermijden, dan is er nog steeds de goeie ouwe perslucht. Argumenteer maar eens met 270 bar aan perslucht dat een kogellager door een stevige buis blaast. (HPA paintball flesje, "speelgoed" volgens sommigen. Moderne luchtflessen gaat tot 500 bar).
Als dat niet voldoende is. Dan kan men nog creatief worden met acythelene en zuurstof. Ook vrij te koop.

Kogel? Van een gewone loden bal tot een Minié kogel, van een stalen kogellager tot wolfram sabot, van een handvol keien tot een 3D geprinte sinterbronzen ram-jet penetrator.

Bof, zoals ik al eerder aanhaalde in andere topics. Alles is een wapen, je moet er alleen aan denken.
Oud 31 oktober 2013, 09:15   #114
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Om aan mijn bed te komen moeten ze wel eerst twee deuren openbreken. Tussen die twee deuren ligt mijn hond te slapen, en die gaat enorm veel kabaal maken als hij iemand een deur hoort openbreken, en bijten zogauw hij een onbekende ziet binnendringen.
Ik heb meer dan tijd genoeg om een paar cartouchen in mijn geweer te steken, kan ik je verzekeren. Ik heb zelfs tien keer de tijd om naar de flikken en de brandweer te bellen.
Want je belt beter naar de brandweer hé. Zeg dat alles in de fik staat, die komen wel snel af. En die brengen de ambulance en de flikken mee.
Als je enkel de flikken belt, en zegt dat er ingebroken word, dan komen die een uur later langs, als ze zeker weten dat de inbrekers al ver weg zijn.
Dan moet je die zélf omver knallen en dat is verboden .
Als je de flikken opbelt en meld dat er inbrekers zijn moet ge zeggen dat ze zich niet meer hoeven te haasten want dat ge er al twee van hebt neergeschoten, dan staan die er ook direct.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 09:16.
Oud 31 oktober 2013, 09:29   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Nog een nieuwtje.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...ijn-doel.dhtml
Oud 31 oktober 2013, 09:37   #116
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

kogels maken
http://sintsalvius.nl/schieten/schie...-kogels-maken/
Oud 31 oktober 2013, 10:10   #117
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hulzen zijn een bijzaak. Niet noodzakelijk. De Colt Army Model 1860 als voorbeeld. 6schots revolver.
Zwart kruit is vrij te koop, en als je dat niet wil kopen, gewoon googlen. Zwart kruit recepten voor ieder. En als je wat moderner wil gaan, ook dat is mogelijk. Rookloos kruit maken is basis chemie, geen bouwen van een spaceshuttle.
En als je dat allemaal wil vermijden, dan is er nog steeds de goeie ouwe perslucht. Argumenteer maar eens met 270 bar aan perslucht dat een kogellager door een stevige buis blaast. (HPA paintball flesje, "speelgoed" volgens sommigen. Moderne luchtflessen gaat tot 500 bar).
Als dat niet voldoende is. Dan kan men nog creatief worden met acythelene en zuurstof. Ook vrij te koop.

Kogel? Van een gewone loden bal tot een Minié kogel, van een stalen kogellager tot wolfram sabot, van een handvol keien tot een 3D geprinte sinterbronzen ram-jet penetrator.

Bof, zoals ik al eerder aanhaalde in andere topics. Alles is een wapen, je moet er alleen aan denken.
Zwart kruit ? Je weet toch dat zwart kruit veel restanten achter laat, die je loop vervuilen, veel rookwolken, waardoor je niets meer ziet ....

Enfin. Ik wil je toch eens een loop van 60-70 cm recht zien boren en er dan ook nog eens een gedraaide loop van maakt.... Ik ben wel bereid om bij te leren. Absoluut

Laatst gewijzigd door Stingray : 31 oktober 2013 om 10:29.
Oud 31 oktober 2013, 10:18   #118
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dit kan, simpel met een slijpschijf en een kolomboor, wat boortjes en enkele frezen, wat gaat er u dan in de weg staan om van alarmpatronen scherp te maken.
http://www.dicks.nl/alarm-pistool-kogeltjes-6mm.html

Ik wil je deze toch eens zien veranderen in een patroon die voldoende vuurkracht heeft en een kogel kan bevatten. Maar ik ben bereid altijd bij te leren.
Oud 31 oktober 2013, 10:18   #119
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.dicks.nl/alarm-pistool-kogeltjes-6mm.html

Ik wil je deze toch eens zien veranderen in een patroon die voldoende vuurkracht heeft en een kogel kan bevatten. Maar ik ben bereid altijd bij te leren.
Oud 31 oktober 2013, 10:19   #120
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwart kruit ? Je weet toch dat zwart kruit veel restanten achter laat, die je loop vervuilen, veel rookwolken, waardoor je niets meer ziet ....
Maar eerlijk, wat een fantastisch effect geeft met zwart kruit vuren.

Daarbij, het gaat hem om noodzaak he. Natuurlijk is rookloos kruit beter. Maar als de nood hoog is...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be