![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#521 |
|
Minister-President
|
Een (al dan niet 2/3den)-meerderheid in elke bevolkingsgroep, dus ook in elke minderheidsbevolkingsgroep ?
Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 november 2013 om 19:45. |
|
|
|
|
|
#522 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In 1830 was er nochtans geen 2/3e meerderheid.
"No human is illegal" is code for we hate the West and want to destroy it. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 2 november 2013 om 20:01. |
|
|
|
|
|
#523 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
2. Het woord "voelen" wordt steeds gebruikt in verband met een geografische identifikatie bij gebrek aan rationele argumenten. Sentimenteel gezwets dus. 3. Let op de tegenstelling tussen het eerste en het laatste deel in uw zin. Als het laatste klopt, is Brussel helemaal geen bindmiddel, maar eerder een oplosmiddel, een splijtzwam. Brussel is vooral een geschiedenis van de verfransing en daardoor van het losweken van een stad uit zijn taalgemeenschap. En precies d�*�*rom moest het zo nodig een eigen statuut hebben; om tegemoet te komen aan de eisen van de Francité. Kulturele vervreemding verpakt met een mooie strik der "demokratie". Citaat:
Citaat:
Ik wil er niet aan denken wat uw vertrekpunt zou zijn....het FDF-programma dus.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 november 2013 om 20:19. |
||||
|
|
|
|
|
#524 |
|
Minister-President
|
Wil mij toestaan om er toch nog eventjes op te wijzen dat het niet gaat om een “voorstel” van de N-VA, laat staan over een “partijprogramma”, maar om een basistekst voor een partijcongres, zegge een tekst die door de congresleden nog in alle mogelijke richtingen en in ruime mate kan worden aangepast.
|
|
|
|
|
|
#525 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vraag me af of zoiets bij andere partijen ook bestaat ? En precies daarom werd ik uiteindelijk NVA-lid, om een stemtikket te hebben op zo'n kongres!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 november 2013 om 20:29. |
|
|
|
|
|
|
#526 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#527 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#528 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#529 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#530 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#531 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij bekruipt zo stilaan de indruk dat u bewust een heel verkeerde weergave neerschrijft van inhoud en draagwijdte van wat de N-VA voorstelt. |
|
|
|
|
|
|
#532 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan lijkt het mij ook verstandiger dat u vervolgens eerst bronnen raadpleegt vooraleer u hier met zogezegde zekerheden strooit.
|
|
|
|
|
|
#533 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De zogenaamde Dansaert-Vlamingen lijken me in niets te staan voor heel Vlaanderen. Mij is trouwens ook niet onmiddellijk duidelijk waar uw stelling op steunt dat er "meer en meer jonge Vlamingen met talenten naar Brussel verhuizen". Zijn daar dan cijfers van? Statistieken over Vlamingen met en Vlamingen zonder talenten? Uit een reportage van TV Brussel - zij het wel een van een drietal jaar geleden - blijkt toch het omgekeerde van wat u stelt. Daar gaat het over een stadsvlucht van jonge gezinnen... Mij zou het in grote mate verwonderen dat deze tendens in zo'n korte tijd omgebogen werd. http://www.tvbrussel.be/nl/video/4/s...aar-verdubbeld |
|
|
|
|
|
|
#534 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#535 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Grapjas. Brussel heeft helemaal niet die kapitalen waarover het Groothertogdom beschikt. Als er een wedloop komt in fiscale en economische politiek beschikt Vlaanderen over heel wat meer ademruimte. Brussel zit met een groeiend bevolkingsprobleem waar ze nu al geen weg mee kunnen. Laat staan dat ze zelf ermee moeten omgaan.
|
|
|
|
|
|
#536 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#537 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders moet u mij maar eens die tekst uit de N-VA-voorstellen geven waarin staat dat die keuze een etnisch gevolg heeft. |
|
|
|
|
|
|
#538 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#539 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de gebonden stem
Citaat:
Een land waar de banken en grootste bedrijven in handen van de staat zijn is niet kapitalistisch, volgens the economist. |
|
|
|
|
|
|
#540 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|