![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#582 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#583 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bij de groentes geloven ze ook nog dat zoiets bestaat.
|
|
|
|
|
|
#584 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
persoonlijk denk ik dat dit de NVA veel schade heeft berokkend, mensen zien nu waar de NVA echt voor staat, niet enkel het sympathiek gewauwel van Dewever. De meeste Vlamingen willen dat helemaal niet.
|
|
|
|
|
|
#585 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#586 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#587 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en De Wever IS de partij, en ieder lid eet uit zijn hand.
|
|
|
#588 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#589 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#590 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat willen de Vlamingen dan wel toen ze op de N-VA stemden?
|
|
|
|
|
|
#591 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Europees Commissaris
|
Maar wel niet echt een vrije keuze maar één ingegeven door sociale druk.
Citaat:
Inderdaad. Produktief is inzetten op de Kulturele Reconquista.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 november 2013 om 00:35. |
|
|
|
|
|
|
#593 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
|
#594 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In een losse analyse van wat ik heb gelezen (ik zat in het buitenland de voorbije week), heb ik slechts enkele bedenkingen:
1) Voor de wetgevende, confederale instantie zou ik twee direct verkozen kamers behouden; waarvan één proportioneel en per bevolkingsaantal (= niet-paritair) en één per provincie en per tweerondenstemming (= paritair). Ik ben absoluut tegenstander van een niet-verkozen confederale kamer. 2) Ik zou die Brusselkeuze wegdoen. Te controversieel, niet aanvaardbaar, en te open voor misbruik. Hier moet iets beter voor te vinden zijn. Ik zou eerder opteren voor de splitsing van Brussel (met compensatie van verfranste randgemeenten voor Wallonië). De kritiek dat iedereen dan zou moeten kunnen kiezen, is namelijk zeer aannemelijk. Ofwel territoriaal, ofwel individueel - geen mengeling. 3) Ik zou defensie afschaffen in plaats van ze confederaal te houden. 4) Zwitserland is geen confederale staat (zoals blijkbaar te lezen is verscheidene commentaren, ondanks de CH). Ik ben erg blij met deze duidelijke omkadering die N-VA gegeven heeft. Het lijkt me een nobel initiatief. Er mag plaats zijn voor ideeën in de politiek, God zij dank. Wel zou ik graag nog duidelijkheid hebben over de implicatie hiervan op "nationale" (Belgische) symbolen (sport, emblemen, vlag, ...).
|
|
|
|
#596 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken uiteraard geen N-VA-stemmers uit de lagere klassen.
|
|
|
|
|
#597 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
- lol -
|
|
|
|
|
#598 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#599 |
|
Europees Commissaris
|
..een franskiljonse inslag dacht ik....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#600 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|