Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2013, 14:24   #661
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. Dat is ook de reden waarom de Lean Management-projecten bij Toyota aangestuurd worden door de fabrieksarbeiders zelf, en niet door dure consultants. De ingenieurs moeten genshi genbutsu: gaan kijken op het terrein en naar de arbeiders luisteren. Zij kennen het proces het beste want zij staan er elke dag midden in.
Dit komt ook de cohesie zeker ten goede. Het is mij opgevallen hoe weinig respect ingenieurs eigenlijk krijgen van de arbeiders. "Twee linkerhanden", "boekenwurmen", "denken dat ze het met hun getallekes beter weten dan ik die hier al 20 jaar staat". Niet altijd gerechtvaardigd, en vaak gevoed met semi-mythische verhalen over die ene keer dat er iets ontplofte omdat de ingenieur niet luisteren wou (hoewel dat de hoeveelheid mensen zonder praktisch inzicht groter wordt in onze vervrouwelijkte en dienstengerichte maatschappij, wat zulke verhalen enkel meer doet gebeuren), maar dat doet er niet toe: zelfs is je idee correct, als de arbeiders sceptisch zijn krijg je ze niet goed mee.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:25   #662
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Precies of de leden de voorstellen van grote roerganger Dewever zouden afkeuren... een staaltje doorzichtige hypocrisie is dit.
De Volksunie cq de N-VA is de enige grote partij in het land waar de leden échte beslissingsmacht hebben over het programma, regeringsdeelname, het voorzitterschap... De partijtop heeft zich hier al meermaals aan gestoten.

Ik begrijp dat u zich zoiets niet kan voorstellen.
Oud 3 november 2013, 14:25   #663
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja dat is zeer bevorderlijk om volledig bijgeschoold te blijven ivm de laatste ontwikkelingen van Uw vakgebied .
Ze worden bijgeschoold, en blijven halftijds dokter, maar ze doen ook andere taken, die de meeste dokters als te min beschouwen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:26   #664
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De Volksunie cq de N-VA is de enige grote partij in het land waar de leden échte beslissingsmacht hebben over het programma, regeringsdeelname, het voorzitterschap... De partijtop heeft zich hier al meermaals aan gestoten.

Niemand in de NVA gaat in tegen Dewever, er is geen enkele partij waar de voorzitter zo'n grote macht heeft en zo verafgood wordt. Logisch, hij heeft de minipartij NVA in z'n eentje groot gemaakt.
Oud 3 november 2013, 14:27   #665
six
Banneling

Standaard

Citaat:
NVA heeft haar harde, nationalistische achterban, die zo weinig mogelijk BelgiË wil en vindt dat Brussel bij Vlaanderen hoort, en anderzijds wil de NVA niet te veel kiezers afschrikken door te gaan voor echte onafhankelijkheid, ook al omdat ze weten dat ze Brussel in dat scenario kwijt zijn.

Dus dit mormel is het resultaat van die spreidstand.
De nationalistische achterban die het doet vanuit nationaal idealisme wordt in mijn ogen verwaarloosd daar de partij vooral neoliberale constructies poogt na te streven.
Oud 3 november 2013, 14:29   #666
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Managers en zakenmensen die geen voeling hebben met de werkvloer zijn slechte bazen, zo simpel is het, ik zie dat dagelijks bij ons. Arbeiders die als vervangbare nummers behandeld worden zijn niet gemotiveerd, en zullen minder hun best doen. En uiteindelijk is een bedrijf de som van alle werknemers.

Er is ook een andere bedrijfscultuur in België vergeleken met Nederland. In belgië, zeker ook Vlaanderen, net als Frankrijk, is er een strikte hiërarchie, en weinig contact tussen de verschillende niveaus, daar voelen de kaderleden en bazen zich te goed voor. In Nederland begeven de kaderleden zich geregeld op de werkvloer, en worden ze door werknemers aangesproken met Joop of Kees, en zeggen gewoon wat op hun lever ligt. Dat werkt veel beter dan de rigide hiërarchie bij ons.
1: Je hoeft ze dan ook niet behandelen als een vervangbaar nummer.

Maar zelfs al zou je dat wel doen. De Nepalese arbeiders in Qatar blijven wel werken hoor.

2:
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:29   #667
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Dit komt ook de cohesie zeker ten goede. Het is mij opgevallen hoe weinig respect ingenieurs eigenlijk krijgen van de arbeiders. "Twee linkerhanden", "boekenwurmen", "denken dat ze het met hun getallekes beter weten dan ik die hier al 20 jaar staat". Niet altijd gerechtvaardigd, en vaak gevoed met semi-mythische verhalen over die ene keer dat er iets ontplofte omdat de ingenieur niet luisteren wou (hoewel dat de hoeveelheid mensen zonder praktisch inzicht groter wordt in onze vervrouwelijkte en dienstengerichte maatschappij, wat zulke verhalen enkel meer doet gebeuren), maar dat doet er niet toe: zelfs is je idee correct, als de arbeiders sceptisch zijn krijg je ze niet goed mee.
Ik merk een grote wereldvreemdheid bij het management. Ze komen steeds met nieuwe concepten of ideeën, bedacht door dure studiebureaus, die in de praktijk niet goed blijken te werken.

En ja, dikwijls weet de arbeider die al 20 jaar in hetzelfde bedrijf werkt het beter dan een manager die hoogstens enkele jaren bij hetzelfde bedrijf werkt.
Oud 3 november 2013, 14:30   #668
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Managers en zakenmensen die geen voeling hebben met de werkvloer zijn slechte bazen, zo simpel is het, ik zie dat dagelijks bij ons. Arbeiders die als vervangbare nummers behandeld worden zijn niet gemotiveerd, en zullen minder hun best doen. En uiteindelijk is een bedrijf de som van alle werknemers.

Er is ook een andere bedrijfscultuur in België vergeleken met Nederland. In belgië, zeker ook Vlaanderen, net als Frankrijk, is er een strikte hiërarchie, en weinig contact tussen de verschillende niveaus, daar voelen de kaderleden en bazen zich te goed voor. In Nederland begeven de kaderleden zich geregeld op de werkvloer, en worden ze door werknemers aangesproken met Joop of Kees, en zeggen gewoon wat op hun lever ligt. Dat werkt veel beter dan de rigide hiërarchie bij ons.
In Frankrijk is het nog wat slechter gesteld dan in België. Directieleden gaan niet naar de unief, maar naar de grandes écoles. Daar heb je alleen kinderen uit de aristocratie onder elkaar. Die gastjes hebben geen flauw benul van wat er leeft bij het volk. In het bedrijfsleven zijn ze dan goed in het creëren van allerlei strategische blauwdrukken die mooi klinken maar onmogelijk te implementeren zijn.

Bij GDF Suez zie je b.v. dat de Belgische managers die vanuit Electrabel komen veel meer kennis hebben van het operationele niveau. Maar de meest pragmatische is inderdaad de Nederlander die er nog rondloopt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:30   #669
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand in de NVA gaat in tegen Dewever, er is geen enkele partij waar de voorzitter zo'n grote macht heeft en zo verafgood wordt. Logisch, hij heeft de minipartij NVA in z'n eentje groot gemaakt.
Uiteraard, ofwel is het boel binnen N-VA en is de 'Untergang' begonnen, ofwel regeert De Wever met ijzeren hand. Iets anders is onmogelijk.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:31   #670
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De nationalistische achterban die het doet vanuit nationaal idealisme wordt in mijn ogen verwaarloosd daar de partij vooral neoliberale constructies poogt na te streven.
Dat klopt, maar dat komt omdat die klanten euh kiezers toch al binnenzijn hé. Er is toch geen concurrentie op dat segment.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:31   #671
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Jullie zijn twee goei bijeen.
Mijn idee hierover ontstond eigenlijk bij historici, dat men die archiefcowboys eens wat experimentele archeologie geeft zodat zij weten hoe mensen in pakweg de 11de eeuw leefden.
Ik kan mij serieus ergeren aan historische publicaties waarin de auteur duidelijk geen flauw benul heeft van pakweg boogschieten, en klungelig termen die hij slecht begrijpt gebruikt.

Gaat men ver genoeg in de geschiedenis is het onmogelijk om een goede reconstructie te verkrijgen van de realiteit zonder ook de fysiek-materiele belevenis van toen zich eigen te maken.
Faalt men hierin krijgt men de soort oudheidsverheerlijkers zoals de intellectuelen bij N-SA (de solidaristen, niet te verwarren met N-VA, de neoconservatieven) wiens kijk op het verleden afdoet als een soort fan fiction van J.R.R. Tolkien.
Oud 3 november 2013, 14:33   #672
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Je hoeft ze dan ook niet behandelen als een vervangbaar nummer.

Maar zelfs al zou je dat wel doen. De Nepalese arbeiders in Qatar blijven wel werken hoor.

2:
Die blijven werken, maar niet efficiënt. Geeft ook niet, want ze kosten ook bijna niets en zijn met velen. In belgië is dat toch anders, in belgië is arbeid duur, en dus zou je toch verwachten dat men voor efficiëntie gaat.
Oud 3 november 2013, 14:33   #673
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik merk een grote wereldvreemdheid bij het management. Ze komen steeds met nieuwe concepten of ideeën, bedacht door dure studiebureaus, die in de praktijk niet goed blijken te werken.

En ja, dikwijls weet de arbeider die al 20 jaar in hetzelfde bedrijf werkt het beter dan een manager die hoogstens enkele jaren bij hetzelfde bedrijf werkt.
Dat kan ik mij zo inbeelden. Men kan van alle entiteiten zeggen dat zij doorgaans draaien ondanks en niet dankzij hun leidinggevend kader.

EDIT: Blijkbaar is N-VA de uitzondering, maar dat geldt voor alle jonge entiteiten waarin nog geen vaste structuur is ontstaan.

Laatst gewijzigd door six : 3 november 2013 om 14:36.
Oud 3 november 2013, 14:35   #674
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Uiteraard, ofwel is het boel binnen N-VA en is de 'Untergang' begonnen, ofwel regeert De Wever met ijzeren hand. Iets anders is onmogelijk.
Je ziet genoeg dat NVA op het lokale niveau niets voorstelt, kijk bvb. naar Turnhout. Dewever is de grote roerganger en houdt de boel draaiende.
Oud 3 november 2013, 14:36   #675
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die blijven werken, maar niet efficiënt. Geeft ook niet, want ze kosten ook bijna niets en zijn met velen. In belgië is dat toch anders, in belgië is arbeid duur, en dus zou je toch verwachten dat men voor efficiëntie gaat.
Een manager/zakenman wil gewoon zoveel mogelijk verdienen. Hij of zij doet alles in eigen belang.

Dus als hij of zij werknemers erg goed moet behandelen om er zelf beter van te worden dan zal hij of zij dat doen hoor.

Trouwens: ik doe hier nu heel politiek correct "hij/zij" maar wetenschappelijke studies hebben uitgewezen dat vrouwelijke managers serieus anders tewerk gaan dan mannelijke.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:39   #676
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze worden bijgeschoold, en blijven halftijds dokter, maar ze doen ook andere taken, die de meeste dokters als te min beschouwen.
Ah het regime versoepelt al wat
Ze mogen nu al halftijds dokter blijven .
In Uw eerste versie moesten ze enkele jaren aan de dok of aan de band gaan werken na hun afstuderen.
Pas maar op want je wijkt van de rechte lijn af.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:39   #677
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt echt geen idee van hoe het er in de N-VA aan toe gaat, en praat maar wat in het ijle. Als je als gewoon lid echte invloed wil hebben op de politiek, is de N-VA je beste keuze.
Oud 3 november 2013, 14:40   #678
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Inderdaad het is het ledencongres dat zal beslissen of er al dan niet in een regering gestapt zal worden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:41   #679
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ah het regime versoepelt al wat
Ze mogen nu al halftijds dokter blijven .
In Uw eerste versie moesten ze enkele jaren aan de dok of aan de band gaan werken na hun afstuderen.
Pas maar op want je wijkt van de rechte lijn af.
Neen, dat was de visie van bepaalde segmenten van de PvdA die hij hier samenvatte.
Oud 3 november 2013, 14:42   #680
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet genoeg dat NVA op het lokale niveau niets voorstelt, kijk bvb. naar Turnhout. Dewever is de grote roerganger en houdt de boel draaiende.
Je ziet genoeg dat Vld op het lokale niveau niets voorstelt, kijk bvb. naar Zaventem. Verhofstadt is de grote roerganger en houdt de boel draaiende.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be