Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2013, 15:23   #721
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dus verwijt je hier N-VA praktijken die zich ook voordeden in de partij van de man die je hier zo trots in uw avatar ten toon stelt..
Ceausescu pretendeerde dan ook niet dat hij een democraat was en dat de partij veel inspraak kreeg. Hij had beter meer geluisterd naar z'n partij maar da's een ander verhaal.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:26   #722
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Komt in de praktijk natuurlijk op hetzelfde neer.
Wablief

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 november 2013 om 15:26.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:26   #723
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Tot hiertoe heeft hij een foutloos parkoers gereden ja .

Wie heeft hem dat ooit al nagedaan ;
in 10 jaar tijd de kleinste partij van het Parlement opbouwen tot de grootste partij van dit land en daarbovenop ook nog eens de burgemeester worden van de grootste stad België.

In de toekomst zal hij wel fouten ,maken .
Dat is menselijk en dan zal er ook kritiek komen,wees daar maar zeker van.
Ik weet dat ze dat aan t Schelt niet graag horen, maar de grootste stad van België is wel degelijk nog steeds Brussel...

Ik heb nog nooit een nva'er kritiek weten geven op Dewever, er durfde ook niemand het op te nemen tegen Dewever tijdens de verkiezingen voor de voorzitter, anders dan de meeste andere partijen, in dat opzicht is het een stalinistische partij.
Oud 3 november 2013, 15:28   #724
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ceausescu pretendeerde dan ook niet dat hij een democraat was en dat de partij veel inspraak kreeg. Hij had beter meer geluisterd naar z'n partij maar da's een ander verhaal.
Ik herinner me de beelden van Ceausescu toen het hem duidelijk werd dat ze hem ter plaatse gingen neerschieten, de blik op zijn gezicht was goud waard.

De angst in zijn ogen zal voor veel van zijn slachtoffers een zalig moment geweest zijn.
Oud 3 november 2013, 15:31   #725
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me de beelden van Ceausescu toen het hem duidelijk werd dat ze hem ter plaatse gingen neerschieten, de blik op zijn gezicht was goud waard.

De angst in zijn ogen zal voor veel van zijn slachtoffers een zalig moment geweest zijn.
Volgens opiniepeilingen vindt de grote meerderheid de moord op het echtpaar een misdaad die moet vervolgd worden. Daarenboven zou 40% op hem stemmen moest hij nu opkomen, en vindt de meerderheid dat hun levensstandaard achteruit is gegaan.

Ceausescu bood verbaal weerwerk tegen z'n beulen tot het laatste moment, hij noemde hen verraders en zei dat de geschiedenis over hen zou oordelen.
Oud 3 november 2013, 15:34   #726
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA pretendeert niet democratisch te zijn, ze is democratisch. Het is een jonge partij met idd één boegbeeld, en een duidelijk lijn. Van het VB werd vroeger ook gezegd dat de interne werking niet democratisch was, toen er meningsverschillen optraden, zei men dat de partij als los zand aan elkaar hing. Het zal altijd wel wat zijn.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:37   #727
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens opiniepeilingen vindt de grote meerderheid de moord op het echtpaar een misdaad die moet vervolgd worden. Daarenboven zou 40% op hem stemmen moest hij nu opkomen, en vindt de meerderheid dat hun levensstandaard achteruit is gegaan.

Ceausescu bood verbaal weerwerk tegen z'n beulen tot het laatste moment, hij noemde hen verraders en zei dat de geschiedenis over hen zou oordelen.
Ik heb het niet echt gevolgd, het zou me niet verbazen als achter de standrechtelijke executie van Ceausescu zijn goede kameraad - (hoe hete hij alweer), Ionescu zat?

Massamoordenaars die elkaar afmaken, wie ligt er wakker van?
Oud 3 november 2013, 15:37   #728
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad zo dat de introverte oriëntatie naar het object toe gebaseerd is op de subjectieve verstandelijke interpretatie van dat object, vergeleken met de oriëntatie van het extraverte subject naar het object toe, is dat dag en nacht verschil vermits die oriëntatie zich richt op het blote object op zich.
Hoe ervaart een extravert iemand de wereld? Ik vind communicatie met extraverten vaak erg moeilijk om te voeren op een intuitief niveau. Met mannen gaat het nog, met vrouwen wordt het aanzienlijk moeilijker omdat communicatie daarmee sowieso een sterke "mapping" van indrukken impliceert. Ik kan mij er iets bij inbeelden, maar is het zo dat een extravert iemand niet of zeer moeilijk zal kunnen abstraheren?

Citaat:
Hm, ik meen dat dit niet werkt, omdat het eender is in in welke realiteit men het subject onderdompelt, men heeft daarbij geen controle over de subjectieve ondervinding/vertaling van die realiteit. Het is daarom dat ik ter verduidelijking van de tegenstelling tussen de types het verschil in het ervaren van de transsubstantiatie van de hostie gebruik, alhoewel dit ook beperkt is in duidelijkheid vermits dit aan bepaalde voorwaarden gekoppeld is, die dan weer nauwelijks begrepen worden door diegenen die er niet aan voldoen.
Het werkt wel hoor, het bewijs ervan zien wij in de vele introverten die relevante wetenschappelijke studie hebben voortgebracht. Het gaat erom dat de "kaart" zoals ik het noem (van de uitspraak "the map is not the territory") inderdaad nooit volledig zal overeenkomen met het object, maar dat het mogelijk is om ervoor te zorgen dat voldoende gebieden voldoende overlappen.
Buiten deze overlappingen is elke interpretatie zinledig, maar constructie van een goede overlapping is mogelijk, bijvoorbeeld door de onderlinge kritiek die in wetenschappelijke middens die methode dient, alsook de zeer stricte criteria aan welke een wetenschappelijk onderzoek moet voldoen.

In extremis kan men zeggen dat een goede introverte wetenschapper dit doet:
Hij is bewust van zijn introvertie en dus van de onmogelijkheid om het object direct waar te nemen. Echter kan hij kaarten in zijn hoofd maken die het mogelijk maken om in zijn hoofd op basis van die kaart goede routes te zoeken. Door elke keer aanpassingen aan te brengen aan de kaart als de gevolgde route niet overeen blijkt te komen met de realiteit, komt hij uiteindelijk tot een resultaat.

Citaat:
Het systeem moet om te beginnen van onder aan helemaal herdacht worden. Te beginnen met het evalueren van de leerkrachten en de leerlingen, omdat "de manier van denken" eigen aan de psychologische basistypen te verschillend is om duidelijkheid in de hand te werken.
Vertel hier eens wat meer over?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:38   #729
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit een nva'er kritiek weten geven op Dewever, er durfde ook niemand het op te nemen tegen Dewever tijdens de verkiezingen voor de voorzitter, anders dan de meeste andere partijen, in dat opzicht is het een stalinistische partij.
Bullshit, ook bij cvp had Wouter Beke geen tegenstander, bij SPA had Tobback geen tegenstander.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:38   #730
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet echt gevolgd, het zou me niet verbazen als achter de standrechtelijke executie van Ceausescu zijn goede kameraad - (hoe hete hij alweer), Ionescu zat?

Massamoordenaars die elkaar afmaken, wie ligt er wakker van?
Ik betwijfel het eigenlijk, het volk haatte de man zodanig dat niemand onderweg, inclusief zijn eigen helicopterpiloot, wou helpen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:39   #731
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:

1 van mijn all-time favorieten op YouTube!!!
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:49   #732
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat ze dat aan t Schelt niet graag horen, maar de grootste stad van België is wel degelijk nog steeds Brussel...
Ik weet dat ze het volgende in Brussel niet graag zullen horen:

<< ... Antwerpen telt ca. 512.000 inwoners (1 januari 2013) en is daarmee qua inwonertal de grootste gemeente in België. Naar oppervlakte is Antwerpen de op twee na grootste gemeente in België, na Doornik en Couvin...>>

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antwerpen_(stad)

1 ( = één ) burgemeester, dus 1 ( = één ) gemeente/stad.

<< ... De gemeente Brussel telt bijna 170.000 inwoners en is naar inwoneraantal de op vier na grootste gemeente in België. Het is één van de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, dat 1.160.478 inwoners telt (2012). Vaak wordt het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als de stad Brussel beschouwd en niet enkel de gemeente Brussel... >>

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)

De "région �* part entière" heeft 19 ( = negentien ) burgemeesters.

19 ( = negentien ) burgemeesters, dus 19 ( = negentien ) gemeenten/steden.

Het voorstel om dat aantal tot 1 ( = één ) terug te brengen is 'imbuvable'

Wel spijtig dan dat Brussel de titel van 'grootste stad van België' misloopt.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 3 november 2013 om 15:54.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 16:00   #733
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Even een kleine bijscholing voor al wie na het afstuderen wat te lang aan de dok of de band heeft moeten werken

Antwerpen 512.000 inwoners en 204 km²
Brussel 170.000 inwoners en 32km²

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 november 2013 om 16:03.
Oud 3 november 2013, 16:07   #734
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Hoe ervaart een extravert iemand de wereld? Ik vind communicatie met extraverten vaak erg moeilijk om te voeren op een intuitief niveau. Met mannen gaat het nog, met vrouwen wordt het aanzienlijk moeilijker omdat communicatie daarmee sowieso een sterke "mapping" van indrukken impliceert. Ik kan mij er iets bij inbeelden, maar is het zo dat een extravert iemand niet of zeer moeilijk zal kunnen abstraheren?
Het abstraheren op zich is geen probleem, het is evenwel zo dat bij de extraverte oriëntatie naar de het object geen subjectieve invloeden meespelen, de ervaring betreft dus enkel het object zonder meer - de blote hostie, zonder de zinnelijke ervaring die de intraverte gelovige meemaakt van het werkelijke bloed en lichaam van Christus.

Citaat:
Het werkt wel hoor, het bewijs ervan zien wij in de vele introverten die relevante wetenschappelijke studie hebben voortgebracht. Het gaat erom dat de "kaart" zoals ik het noem (van de uitspraak "the map is not the territory") inderdaad nooit volledig zal overeenkomen met het object, maar dat het mogelijk is om ervoor te zorgen dat voldoende gebieden voldoende overlappen.
Buiten deze overlappingen is elke interpretatie zinledig, maar constructie van een goede overlapping is mogelijk, bijvoorbeeld door de onderlinge kritiek die in wetenschappelijke middens die methode dient, alsook de zeer stricte criteria aan welke een wetenschappelijk onderzoek moet voldoen.

Hij is bewust van zijn introvertie en dus van de onmogelijkheid om het object direct waar te nemen. Echter kan hij kaarten in zijn hoofd maken die het mogelijk maken om in zijn hoofd op basis van die kaart goede routes te zoeken. Door elke keer aanpassingen aan te brengen aan de kaart als de gevolgde route niet overeen blijkt te komen met de realiteit, komt hij uiteindelijk tot een resultaat.
Ik denk dat je het bewust zijn van het type door de introverte wetenschapper en de zogenaamde compensatie daarop enigzins overschat. de ervaring van de map maar ook de verhouding naar de tegenstelling tussen map en terrein wordt door de beide grondtypes hoogstwaarschijnlijk anders ervaren. De extraverte mens zal de houding, "de map is niet het terrein" veel duidelijker ervaren dan de introverte mens.

Citaat:
We hebben het hier over het gebrek aan communicatiemogelijkheden door de tegenstelling tussen de types.
Als er wat betreft de inschatting van het object zulke grote subjectieve verschillen bestaan is het logisch dat grof geschat de helft van de leerlingen de leraar niet eens begrijpt.
Enig sorteren naar het psychologische type dringt zich op, zowel van leraar als leerling.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 november 2013 om 16:11.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 16:08   #735
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het abstraheren op zich is geen probleem, het is evenwel zo dat bij de extraverte oriëntatie naar de het object geen subjectieve invloeden meespelen, de ervaring betreft dus enkel het object zonder meer - de blote hostie, zonder de zinnelijke ervaring die de intraverte gelovige meemaakt van het werkelijke bloed en lichaam van Christus.

Ik denk dat je het bewust zijn van het type door de introverte wetenschapper en de zogenaamde compensatie daarop enigzins overschat.

We hebben het hier over het gebrek aan communicatiemogelijkheden door de tegenstelling tussen de types.
Als er wat betreft de inschatting van het object zulke grote subjectieve verschillen bestaan is het logisch dat grof geschat de helft van de leerlingen de leraar niet eens begrijpt.
Enig sorteren naar het psychologische type dringt zich op, zowel van leraar als leerling.
Interessant, heb je hier toevallig ook wetenschappelijke bronnen voor?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 16:09   #736
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt in de praktijk natuurlijk op hetzelfde neer.
Over de verschillen tussen een Confederatie en een Unie is er wel de bloedigste oorlog in de geschiedenis van de Verenigde Staten gevoerd.

In een confederatie hebben de Staten het hoogste gezag,in een Unie heeft de federale hoofdstad het hoogste gezag.

Zo wilden de Staten van de CSA (Confederale staten) zelf bepalen of ze al dan niet slaven hielden .
In de USA ( Unie )bepaalde het centrale gezag welke Staten al dan niet slaven mochten houden .
Wel degelijk een hemelsbreed verschil in de praktijk.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 november 2013 om 16:15.
Oud 3 november 2013, 16:11   #737
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens opiniepeilingen vindt de grote meerderheid de moord op het echtpaar een misdaad die moet vervolgd worden.
Volgens opiniepeilingen is Philippe /Filip ook zeer populair in dit land
Oud 3 november 2013, 16:13   #738
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij luisterde alleen naar zijn vrouw en dat is hem fataal geworden.

Dat Philippe/Filip maar niet hetzelfde voor heeft met Majesteit Mathilde
Oud 3 november 2013, 16:18   #739
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht

Integendeel, zo gebruik extraverte mensen in hun taal juist veel meer abstracte taal gebruiken.

Zie bijvoorbeeld dit onderzoekje: http://www.kennislink.nl/publicaties...aalgebruik.pdf
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 16:18   #740
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Interessant, heb je hier toevallig ook wetenschappelijke bronnen voor?
Het standaardwerk wat dat betreft is "psychologische types" van C.G.Jung.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be