Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2013, 01:05   #901
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin. Als ik met de bus van Brugge naar Sluis wil, gebeurt dit met een bus van De Lijn. Ga ik met de bus van Maldegem naar Oostburg, dan gebeurt dat met een bus van de Nederlandse maatschappij.

Afspraken, dat is het woord.
Over het algemeen genomen zijn de internationale verbindingen niet goed. Er is bvb. bij mijn weten nog altijd geen bus of treinverbinding tussen de Kempen en de vlakbij gelegen grootstad Eindhoven. Ook de taalgrens oversteken met de bus is niet gemakkelijk, er zijn weinig verbindingen, en met een de lijn abonnement kun je TEC niet gebruiken en omgekeerd. Het zorgt voor tal van obstakels en problemen.

Het probleem bij NMBS is de opsplitsing in infrabel en nmbs, nog meer opsplitsingen zullen de spoorwegen in onze contriojen geen goed doen, en zoals ik al zei in andere federale landen blijven de belangrijkste spoorwegmaatschappijen ook federaal. Waarom zou het kleine BelgiË hier een uitzondering op moeten zijn? (en je moet weten dat de meeste verbindingen, ook tussen bvb. Gent en Leuven, via Brussel lopen...)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:07   #902
shvb
Vreemdeling

Standaard

Beste Tomm, in Lommel vertrekt er elk uur een bus richting Eindhoven, rechtstreeks.
shvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:07   #903
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Over het algemeen genomen zijn de internationale verbindingen niet goed.
De twee buslijnen waarover ik spreek, zijn uitstekend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:09   #904
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet. In Brussel zie ik treinen van de Nederlandse, Franse en Duitse spoorwegen. Nochtans geen chaos.

Dus, uw gedoe hierover steunt op niets.
De internationale samenwerking verloopt erg stroef, ik weet niet of U heel de fyra heisa gevolgd hebt... Treinen uit Luxemburg, Nederland en Duitsland hebben ook dikwijls heel wat vertraging en worden dikwijls afgeschaft. Er is andere regelgeving, andere biljetten, etc. het maakt de zaken er absoluut niet gemakkelijker op.
Oud 4 november 2013, 01:09   #905
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over het algemeen genomen zijn de internationale verbindingen niet goed. Er is bvb. bij mijn weten nog altijd geen bus of treinverbinding tussen de Kempen en de vlakbij gelegen grootstad Eindhoven. Ook de taalgrens oversteken met de bus is niet gemakkelijk, er zijn weinig verbindingen, en met een de lijn abonnement kun je TEC niet gebruiken en omgekeerd. Het zorgt voor tal van obstakels en problemen.
Wat u schrijft, is onjuist. Je hoeft helemaal geen Nederlands abonnement te hebben om gebruik te maken van de lijn Maldegem - Oostburg of omgekeerd. Je pass van De Lijn is er ook geldig. Net zo moet een Nederlander niet van abonnement wisselen als hij van Sluis naar Brugge wil.

Afspraken, ik had het daar al over.

Net zo klopt je bewering over de TEC niet. De lijn Ronse - Elzele wordt verzorgd door de TEC. Je abonnement van De Lijn kan je erop gebruiken zonder toeslag.
Oud 4 november 2013, 01:10   #906
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shvb Bekijk bericht
Beste Tomm, in Lommel vertrekt er elk uur een bus richting Eindhoven, rechtstreeks.
Dat is dan nieuw want enkele jaren geleden wilde ik een bus nemen, omdat de treinverbindingen richhting België zo slecht zijn, en er was geen bus tot mijn verbazing.
Oud 4 november 2013, 01:11   #907
shvb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De internationale samenwerking verloopt erg stroef, ik weet niet of U heel de fyra heisa gevolgd hebt... Treinen uit Luxemburg, Nederland en Duitsland hebben ook dikwijls heel wat vertraging en worden dikwijls afgeschaft. Er is andere regelgeving, andere biljetten, etc. het maakt de zaken er absoluut niet gemakkelijker op.
Maar internationaal is nu eenmaal de norm tegenwoordig (mondialisering )
Vind het ook belachelijk, liever een land voor ons dan een ons voor iedereen.
Oud 4 november 2013, 01:11   #908
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, op het Belgisch spoorwegnet zijn er natuurlijk geen vertragingen en wordt geen enkele trein afgeschaft... Kuch, kuch, kuch...

Kijk naar Zwitserland: je kan daar een treinreis ondernemen met eenzelfde biljet, alhoewel je toch gebruik maakt van verschillende treinmaatschappijen.

Afspraken, ik heb het al vele malen geschreven.
Oud 4 november 2013, 01:12   #909
shvb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is dan nieuw want enkele jaren geleden wilde ik een bus nemen, omdat de treinverbindingen richhting België zo slecht zijn, en er was geen bus tot mijn verbazing.
Toch rijd er een bus rechtstreeks van lommel naar eindhoven, elk uur, sorry
Oud 4 november 2013, 01:13   #910
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee buslijnen waarover ik spreek, zijn uitstekend.
De samenwerking tussen NS en NMBS is allesbehalve uitstekend, net als de verbinding tussen beide landen.

Opsplitsing zorgt voor allerlei complicaties, en waarom zou het nodig zijn, behalve voor ideologische redenen? Waarom zou BelgiË z'n voornaamste spoorwegmaatschappij moeten opsplitsen terwijl andere, veel grotere, (con)federale landen dat niet doen?
Oud 4 november 2013, 01:14   #911
shvb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De samenwerking tussen NS en NMBS is allesbehalve uitstekend, net als de verbinding tussen beide landen.

Opsplitsing zorgt voor allerlei complicaties, en waarom zou het nodig zijn, behalve voor ideologische redenen? Waarom zou BelgiË z'n voornaamste spoorwegmaatschappij moeten opsplitsen terwijl andere, veel grotere, (con)federale landen dat niet doen?
Misschien om eens op tijd te komen. Dinsdag gaan ze nog maar eens vakantie nemen (staken) bij onze zuiderburen.
Oud 4 november 2013, 01:15   #912
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Beneluxtrein werkte uitstekend. Geen gedoe met biljetten, goede stiptheid, enzovoort.

Niet de internationale verbindingen zijn het probleem, wel de wijze waarop die de laatste jaren worden ingevuld.
Oud 4 november 2013, 01:17   #913
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, ik had het over buslijnen.

En ja, de samenwerking tussen NS en NMBS laat te wensen over. En daar zit het Belgisch niveau voor iets tussen.
Oud 4 november 2013, 01:19   #914
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Jan van den Berghe

Citaat:
Natuurlijk, op het Belgisch spoorwegnet zijn er natuurlijk geen vertragingen en wordt geen enkele trein afgeschaft... Kuch, kuch, kuch...
De nmbs wordt onterecht zwartgemaakt. Ik neem heel veel de trein van Antwerpen naar Brussel, of richting de kust, en slechts uitzonderlijk heeft die trein meer dan 10 minuten vertraging of wordt hij afgeschaft, de kans dat je op de weg in files terecht komt is veel groter. De trein naar Nederland echter, die ik dikwijls neem, is meer afgeschaft of vertraagd dan dat die gewoon op uur rijdt.

Citaat:
Kijk naar Zwitserland: je kan daar een treinreis ondernemen met eenzelfde biljet, alhoewel je toch gebruik maakt van verschillende treinmaatschappijen.
In Zwitserland wort het spoorverkeer dan ook federaal geregeld. Zoals ik al zei worden de meeste lijnen uitgebaat door de staatsmaatschappij.
Oud 4 november 2013, 01:19   #915
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ideologisch? Wel, omdat Vlaanderen eindelijk eens echt kan investeren in haar spoorweginfrastructuur en ook een aantal lijnen activeren of aanleggen die al zo lang gevraagd worden maar door de NMBS niet worden gehonoreerd.

Waarom zouden we trouwens een doorslagje moeten zijn van andere, veel grotere (con)federale landen?
Oud 4 november 2013, 01:21   #916
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nmbs wordt onterecht zwartgemaakt. Ik neem heel veel de trein van Antwerpen naar Brussel, of richting de kust, en slechts uitzonderlijk heeft die trein meer dan 10 minuten vertraging of wordt hij afgeschaft, de kans dat je op de weg in files terecht komt is veel groter. De trein naar Nederland echter, die ik dikwijls neem, is meer afgeschaft of vertraagd dan dat die gewoon op uur rijdt.
U bent echt wel een negationist van het zuiverste water, hoor. De Sovjetunie was best ok. Stalin was een prima vent. En nu luidt het dat de NMBS "onterecht wordt zwartgemaakt". Wel, wel, wel... Al die cijfers over afgeschafte treinen en treinen met vertraging zullen ook wel gemanipuleerd zijn. Door wie dan wel? En de kritiek van de TTB zal ook wel uit de duim gezogen zijn...
Oud 4 november 2013, 01:22   #917
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, ik had het over buslijnen.

En ja, de samenwerking tussen NS en NMBS laat te wensen over. En daar zit het Belgisch niveau voor iets tussen.
Heel dat fyra project was een NS project, waar NMBS als "minor partner" ingestapt is.

En ik betwijfel echt wel of je even gemakkelijk met de bus in Nederland of Wallonië geraakt dan in een willekeurig Vlaams dorp, vanuit Vlaanderen. (dezelfde frequentie, etc.)
Oud 4 november 2013, 01:23   #918
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zwitserland wort het spoorverkeer dan ook federaal geregeld. Zoals ik al zei worden de meeste lijnen uitgebaat door de staatsmaatschappij.
Zoals ik al zei: er zijn ook andere maatschappijen actief en het werkt daar prima.

Zoals ik ook al zei: afspraken, iets wat u bevestigt.
Oud 4 november 2013, 01:24   #919
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik betwijfel echt wel of je even gemakkelijk met de bus in Nederland of Wallonië geraakt dan in een willekeurig Vlaams dorp, vanuit Vlaanderen. (dezelfde frequentie, etc.)
Ik daag u uit: neem de bus in Brugge naar Sluis.
Oud 4 november 2013, 01:24   #920
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ideologisch? Wel, omdat Vlaanderen eindelijk eens echt kan investeren in haar spoorweginfrastructuur en ook een aantal lijnen activeren of aanleggen die al zo lang gevraagd worden maar door de NMBS niet worden gehonoreerd.

Waarom zouden we trouwens een doorslagje moeten zijn van andere, veel grotere (con)federale landen?
Waarom zou BelgiË het anders doen dan succesvolle landen als Duitsland of Zwitserland? België is een klein land, dus dat maakt opsplitsing nog moeilijker.

België, en zeker ook Vlaanderen, heeft een van de meest intensieve en dichte spoorwegennetten ter wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be