![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
Citaat:
2 administraties betekent meer administratie, meer directeurspostjes dus, dan 1 administratie, dat is de logica zelf. En hoe worden de gebouwen van de nmbs in Brussel verdeeld, komen er dan gangen voor franstaligen en gangen voor Vlamingen? Laatst gewijzigd door tomm : 4 november 2013 om 02:10. |
|
|
|
|
|
|
#962 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Als men aan Vlaamse kant hierdoor een grote intensiteit van lijnbezetting kan waarborgen, is dat zeker in het belang van de klant. De grootste trafiek is immers naar Brussel en niet naar Luik vanuit Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#963 | |
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#964 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Neen, de NMBS heeft een enorm waterhoofd. Een afgeslankte en moderne Vlaamse maatschappij kan het met veel minder directies en tussenniveaus doen dan nu het geval is. M.a.w. zeer zeker een nettowinst.
|
|
|
|
|
|
#965 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
|
|
|
|
|
|
#966 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
Citaat:
De intensiteit is nu al bij de hoogste ter wereld en kan niet vehoogd worden, tenzij nieuwe spoorwegen aangelegd worden, maar dat kost veel geld, betekent dat veel mensen onteigend zullen moeten worden, en is eerlijk gezegd niet echt nodig. |
|
|
|
|
|
|
#967 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Citaat:
Het Vlaams onderwijs in Brussel wordt trouwens nu al vanuit Vlaanderen geregeld. Vlaanderen investeert enorme bedragen daarin. Het Brussels Gewest zou dat gewoonweg niet aankunnen. Ik zie dan ook nergens een stem opgaan om het onderwijs op Brussels niveau te organiseren en aldus minder "Vlaamse inmenging" na te streven. |
|
|
|
|
|
|
#968 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
Dat de media geplitst worden volgens taal is normaal en zo in de meeste federale landen. Doch het zorgde ook voor heel wat kopzorgen op logistiek vlak. Kopzorgen die wat de nmbs betreft helemaal niet hoeven, want er is geen enkele noodzaak om de nationale spoorwegmaatschappij te splitsen.
|
|
|
|
|
|
#969 | |
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#970 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
|
|
|
|
|
|
#971 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
Citaat:
Zoals ik zei, vroeg of laat wordt de personenbelasting op de werkplaats geheven, zoals ook Berlijn doet, en dat zal positieve gevolgen hebben voor de financiële draagkracht van het gewest. Voor het Brusselse onderwijs zou het trouwens goed zijn moesten alle scholen meertalig worden, met bijzondere aandacht voor Nederlands, Frans en Engels. Laatst gewijzigd door tomm : 4 november 2013 om 02:19. |
|
|
|
|
|
|
#972 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Er worden nu nieuwe spoorwegen aangelegd. Of vergeet u eventjes dat men nu volop aan het werken is aan de volledig ontdubbeling tussen Brugge en Gent bijvoorbeeld? Op deze viersporenlijn kan men vervolgens een sterker aanbod neerpoten. De NMBS is echter niet onmiddellijk van plan dat te doen. Hier zien we een mooi voorbeeld hoe infrastructuurwerken uiteindelijk niet zullen tot leiden tot een hoger aanbod voor de reiziger.
|
|
|
|
|
|
#973 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Neen, daar het gewest geen bevoegdheid heeft over gemeenschapsmateries. Het Vlaams Gewest is ook niet bevoegd voor het onderwijs, hoor.
|
|
|
|
|
|
#974 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#975 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
Dus wie tussen Leuven en Brussel zal sporen zal dat met een Waalse trein moeten doen. Ik zie vizioenen van oneindig gekakel over tarieven en nog veel meer.
|
|
|
|
|
|
#976 |
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
|
|
|
|
|
|
|
#977 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#978 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
Uiteindelijk moet dat ridicuul systeem van gewesten en gemeenschappen afgeschaft worden, en we evolueren naar een federaal systeem zoals in Zwitserland, Duitsland, etc. je hebt de federale overheid, en daaronder regio's met regionale bevoegdheden, geen gepruts zoals in België, klaar en duidelijk.
|
|
|
|
|
|
#979 |
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
|
N-VA schaft premier af, ook Brusselse gewest verdwijnt.
Was uiteindelijk uitgangspunt van de discussie! |
|
|
|
|
|
#980 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
|
In Limburg zijn de treinverbindingen traditioneel niet zo goed, dat klopt, net als in de Westhoek en sommige delen van Wallonië. Nieuwe lijnen bouwen is echter erg duur, en men verkiest te investeren in het gewestelijk mobiliteitsplan rond Brussel, een stad die dagelijks vele 10000'en aantrekt. In landelijke gebieden heeft bijna iedereen een auto, de treinen zijn toch vooral handig als vervoersmiddel van en naar en tussen grote steden. In nederland bvb. is het treinverkeer in plattelandsstreken nog veel beperkter, zo loopt er in heel Zeeland maar één lijn.
|
|
|
|