Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2013, 14:31   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard DS: Discriminatie is daad van agressie

Dyab is terug! hoezee hoezee hoezee! Ik ken alvast twee columnisten wiens columns door deze vroegere katholieke kwaliteitskrant werden geweigerd, maar dit grandioze stuk van ons aller Dyab (voorheen Libanees) moet natuurlijk een forum krijgen!

Ik hoop alvast dat de oplage van DS door de reeks vlamingbashende artikelen en nu weer door het dhimmie standpunt voor vlaamse aboriginals de hoogte in zal schieten. Tenslotte weten we allemaal hoe graag onze nieuwe belgen verankerd zijn aan hun eigen kwaliteitskrant: DE STANDAARD voor Allochtonen!

Enjoy! http://www.standaard.be/cnt/dmf20131103_00821932

Citaat:
‘Als iemand mij haat omdat ik een allochtoon ben, dan is dat zijn zaak’, vindt Dyab Abou Jahjah. ‘Maar als hij me werk weigert omdat ik een allochtoon ben, dan discrimineert hij mij, en dat pik ik niet. De Vlaamse overheid blijkbaar wel.’
Wie? Voormalig voorzitter van de Arabisch-Europese liga.

Wat? Racisme kun je niet uitroeien, discriminatie wel. Als de overheid daar werk van wil maken, tenminste

Racisme is een universeel gegeven, het is niet alleen eigen aan Vlamingen, of zelfs blanken. Veel mensen van buitenlandse origine zijn ook racistisch, tegenover blanken en tegenover elkaar. Racisme zit niet alleen ingebakken in de Europese christelijke geschiedenis, de religieuze variant maakt ook deel uit van de islamitische en joodse denkwereld. Het is een constante interne strijd bij ieder van ons om tolerant te zijn tegenover mensen die anders zijn, een strijd dat velen verliezen of gewoon niet aangaan.

De strijd tegen racisme is vooral een culturele strijd. Wat wel met harde juridische, politieke en economische maatregelen moet bestreden worden is de praktische invulling van dat racisme: discriminatie. Als iemand mij haat of beledigt omdat ik een allochtoon ben, dan is dat zijn zaak. Ik ben mondig genoeg om me te weren. Maar als iemand me werk weigert vanwege mijn etniciteit, dan word ik gediscrimineerd. En dat is geen mening meer, maar een daad, een daad van agressie tegen mijn basisrechten als mens.

Dat discriminatie als praktische invulling van racisme in ons land bestaat, hoefde voor mij en andere mensen van vreemde origine in Vlaanderen niet meer aangetoond te worden. Het is een last die we overal meedragen. We vertrekken bijna nergens vanuit een gelijkwaardige positie. De reeks die deze krant vorige week publiceerde was misschien een eyeopener voor veel autochtonen, maar zeker niet voor ons.

Slechtste leerling van de klas

Op het beleidsniveau wordt dit alles verdoezeld. De politiek minimaliseert discriminatie, ontkent racisme en overdrijft alles wat negatief is bij allochtonen. Vooral de Vlaamse overheid voert een gedoogbeleid tegenover discriminatie. Ze is de slechtste leerling van de Europese klas in deze materie. Het Vlaamse antidiscriminatiebeleid veegt de problemen onder de mat. Er zijn voorbeelden genoeg om dat te staven.

In het middelbaar onderwijs loopt 59 procent van de leerlingen met een vreemde thuistaal één of meerdere jaren achterstand op, tegenover 26 procent van de leerlingen die thuis Nederlands spreken. Terwijl je met de juiste pedagogische aanpak van die anderstaligheid een opportuniteit kunt maken, zoals de VS al jaren bewijzen. Ondertussen komt door dat gebrekkige onderwijs weer een nieuwe generatie met minder kansen op de arbeidsmarkt, terwijl een hervorming van het onderwijs om de noden van een diverse bevolking beter te dienen, taboe blijft.

Op die arbeidsmarkt zelf is het nog erger gesteld. In het Pact 2020 staat dat arbeidsdiscriminatie tegen 2020 moet worden weggewerkt, maar er wordt op dat vlak geen enkele vooruitgang geboekt. Uit de gegevens van de sociaal-economische monitoring blijkt zelfs dat de situatie erger is dan op basis van de enquêtegegevens die men al jaren gebruikt. Het actieplan ter Bestrijding van Arbeidsmarktgerelateerde Discriminatie (ABAD) bevat tal van actiepunten, die in realiteit weinig omvatten.

Toch sterk: niet de overheid, maar Federgon (de federatie van HR-dienstverleners) zelf laat mystery calls uitvoeren in de uitzendsector om na te gaan of de uitzendkantoren discriminerende opdrachten weigeren. Ondanks intensieve sensibilisering, eerdere controles en undercoverreportages gaat een derde van de geteste bureaus nog altijd in op discriminerende vragen. De namen van deze kantoren zijn enkel bij de sectorfederatie bekend, niet bij de overheid, die er dus ook niet tegen kan optreden.

Kwestie van prioriteiten

Philippe Muyters, de Vlaamse minister van Werk, beweert dat er weinig ruimte is voor meer controles, door de beperkte capaciteit van de Vlaamse inspectiedienst. Vlaanderen zou volgens hem ook weinig kunnen doen omdat het een federale bevoegdheid betreft. Het is wel Vlaanderen dat op dit terrein weigerachtig staat tegenover samenwerking met de federale regering. Bovendien verloopt de samenwerking op vlak van controles inzake illegale arbeid en sociale fraude wel zeer vlot. Het is dus een kwestie van prioriteiten.

Racisme is een moeilijk weg te werken houding, maar discriminatie niet. Daartoe moet de Vlaamse overheid wel een doortastend beleid willen voeren en daders hard aanpakken. Nu zien we alleen een gedoogbeleid tegenover discriminatie en uitsluiting, en dat zou wel eens een boemerangeffect kunnen hebben. We willen echte resultaten zien, daarna kunnen we altijd verder praten over hoe we meer van elkaar moeten houden, en de rest van dat liedje.
NOOT : zelf geraakte ik niet verder dan paragraaf vier. toen schoot mijn bloeddruk de hoogte in. Ik zal nog een paar pogingen wagen. Met mondjesmaat kan ik het misschien binnenslikken, verteren duurt dan weer wat langer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 15:07   #2
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Ging die eigenlijk niet definitief terug in Libanon wonen? Waarschijnlijk verdiende hij daar niet zoveel centjes met zijn columns?

Wel een mooi compliment voor de Belgen dat hij is teruggekomen denk ik dan.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 15:38   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ging die eigenlijk niet definitief terug in Libanon wonen? Waarschijnlijk verdiende hij daar niet zoveel centjes met zijn columns?

Wel een mooi compliment voor de Belgen dat hij is teruggekomen denk ik dan.
Hij zal graag gediscrimineerd worden zeker ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 16:29   #4
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hij zal graag gediscrimineerd worden zeker ?
In Libanon zijn er geen sociale kassen , die je, zonder ooit te hebben bijgedragen , kan leeg vreten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 16:46   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dyab is terug! hoezee hoezee hoezee! Ik ken alvast twee columnisten wiens columns door deze vroegere katholieke kwaliteitskrant werden geweigerd, maar dit grandioze stuk van ons aller Dyab (voorheen Libanees) moet natuurlijk een forum krijgen!

Ik hoop alvast dat de oplage van DS door de reeks vlamingbashende artikelen en nu weer door het dhimmie standpunt voor vlaamse aboriginals de hoogte in zal schieten. Tenslotte weten we allemaal hoe graag onze nieuwe belgen verankerd zijn aan hun eigen kwaliteitskrant: DE STANDAARD voor Allochtonen!

Enjoy! http://www.standaard.be/cnt/dmf20131103_00821932

NOOT : zelf geraakte ik niet verder dan paragraaf vier. toen schoot mijn bloeddruk de hoogte in. Ik zal nog een paar pogingen wagen. Met mondjesmaat kan ik het misschien binnenslikken, verteren duurt dan weer wat langer.
Hmm, onze Abou legt helaas niet uit wat scholen dan moeten doen, met kinderen die thuis geen Nederlands leerden, omdat hun ouders zelf die moeite niet doen, omdat zij hun identiteit zelfs na jaren hier wonen enkel zien als Marokkaan of Turks.

Zou Abou dan niet weten dat ouders gewoon verkeerde verwachtingen hebben naar het onderwijs, zij vinden dat de school hun kinderen maar Nederlands moeten leren, zelf daar aan bijdragen gebeurt niet. Moeders die de agenda's niet kunnen lezen, ouders die nooit naar ouderavonden gaan, allesmaal onze schuld?

Niet dus, er is namelijk geen " pedagogisch model" wat hanteerbaar is in klassen vol kinderen met taalachterstand, omdat ouders het nalaten hun verantwoordelijkheid op te nemen, door minstens zelf de taal te leren en te zorgen dat hun kindjes Nederlands verstaan.
Leuk doorgeschoven door Jah jah, maar een foute redenering, het gaat over gezinnen waarvan vaak één ouder hier geboren is, waarom moet dan omwille van de importparter thuis enkel Arabisch, Berbers of Turks gesproken worden?
Zolang dit probleem niet minstens bespreekbaar is, dweilen we met kranen op en en blijft ook de achterstand op de arbeidsmarkt bestaan, bovendien lopen die kinderen door de obsessie met identiteit die zeker niet evengoed Vlaams mag zijn, kansen mis.
Laat Jah Jah maar eens een jaartje in een kleuterklas staan, piept hij wel anders!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 18:29   #6
BonBon
Banneling

Standaard

Abou Jahjah in een opiniestuk, het wordt crazy. Als het nu volgende weet Dewinter zou zijn dan kan ik het nog aanvaarden ...
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 19:38   #7
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

De nutteloosheid van de MSM, deel 77.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 19:43   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Abou Jahjah in een opiniestuk, het wordt crazy. Als het nu volgende weet Dewinter zou zijn dan kan ik het nog aanvaarden ...
Indertijd stond hij op de cover van Knack, mèt een paginalang interview.
Als het met DS dezelfde kant opgaat kan ik enkel maar glimlachen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 november 2013, 22:51   #9
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Indertijd stond hij op de cover van Knack, mèt een paginalang interview.
Als het met DS dezelfde kant opgaat kan ik enkel maar glimlachen.
Een opiniestuk is nog iets anders dan een interview vind ik, dat is een vrijgeleide zonder weerwoord of interviewer.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2013, 01:59   #10
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Abou Jahjah :"Als iemand mij haat of beledigt omdat ik een allochtoon ben, dan is dat zijn zaak. Ik ben mondig genoeg om me te weren. Maar als iemand me werk weigert vanwege mijn etniciteit, dan word ik gediscrimineerd. En dat is geen mening meer, maar een daad, een daad van agressie tegen mijn basisrechten als mens."

De blanke westerse supremacisten hebben duidelijk heimwee naar de koloniale tijd van het gehoorzame negerke. Ze kunnen nog altijd niet overweg met mondige niet-blanken en niet-westerlingen die zichzelf emanciperen en hen van antwoord dienen. Andere groepen (moslims, zigeuners, allochtonen, Walen, linksen,...) moeten altijd aan zelfkritiek doen. En zelf mogen ze over alles en iedereen ongegeneerd hun gedacht zeggen. Maar o wee als het eens de beurt is aan hun eigen groep om door de mangel te worden gehaald. Dan kan het plots niet meer, en moeten die andere groepen hun plaats kennen en hun bek houden.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 5 november 2013 om 02:03.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2013, 08:15   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Abou Jahjah :"Als iemand mij haat of beledigt omdat ik een allochtoon ben, dan is dat zijn zaak. Ik ben mondig genoeg om me te weren. Maar als iemand me werk weigert vanwege mijn etniciteit, dan word ik gediscrimineerd. En dat is geen mening meer, maar een daad, een daad van agressie tegen mijn basisrechten als mens."

De blanke westerse supremacisten hebben duidelijk heimwee naar de koloniale tijd van het gehoorzame negerke. Ze kunnen nog altijd niet overweg met mondige niet-blanken en niet-westerlingen die zichzelf emanciperen en hen van antwoord dienen. Andere groepen (moslims, zigeuners, allochtonen, Walen, linksen,...) moeten altijd aan zelfkritiek doen. En zelf mogen ze over alles en iedereen ongegeneerd hun gedacht zeggen. Maar o wee als het eens de beurt is aan hun eigen groep om door de mangel te worden gehaald. Dan kan het plots niet meer, en moeten die andere groepen hun plaats kennen en hun bek houden.
Abou Jahjah HAD werk bij het ABVV. Hij werd ontslagen wegens niet goed functioneren. Zou dat ook discriminatie zijn?

Niemand weerhoudt hem om zelf een eigen bedrijf op te richten. Tenslotte is deze Libanees "Belg".

Oud 5 november 2013, 15:13   #12
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Den aboe heeft dus iets tegen de islam

Discrimination Between a Muslim and a Non–Muslim
Non-Muslims in Islamic Society
http://www.answering-islam.org/BehindVeil/btv4.html

Sharia
http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg

The Islamic Dilemma - 09 - The Dilemma of Sharia Law
http://www.youtube.com/watch?v=mSsMQ6Yoc00
http://www.youtube.com/watch?v=YM1R3gl0Uc8
http://www.youtube.com/watch?v=v3sQTcpKsXE

The Arab Muslim Slave Trade Of Africans, The Untold Story
http://www.youtube.com/watch?v=8zM_MzkLKPY

Whites have forgotten what blacks take pains to remember.
The Untold Story of White Slavery

Armenian Slave kept in Turkey. Tattoo marks owners names 1915

Noord Afrika. Europese vrouw als sexslavin verkocht op de slavenmarkt

ATLANTIC JIHAD:The Untold Story of White Slavery
http://www.youtube.com/watch?v=UOPYiG_FOe4

Jihad
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...randeren.dhtml
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

Citaat:
Why is there so little interest in Mediterranean slavery while scholarship and reflection on black slavery never ends? As Prof. Davis explains, white slaves with non-white masters simply do no fit "the master narrative of European imperialism." The victimization schemes so dear to academics require white wickedness, not white suffering.
http://www.thebirdman.org/Index/Othe...iteSlavery.htm

Laatst gewijzigd door smiley : 5 november 2013 om 15:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 19:04   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht

Al de soorten gasten die je hierboven aanhaalt moeten niet hier de passie komen prediken maar in hun eigen landen of gebieden! Eens ze het daar in orde hebben gekregen en het beter doen op allerlei vlakken dan wij, dat ze het dan eens komen uitleggen, en dan nog!
Waarom komen ze eigenlijk naar hier, als er volgens hen zoveel verkeerd loopt! Nog meer dan in hun eigen landen...
Net zoals bij bepaalde aankopen: niet tevreden, geld terug...
Niet tevreden over ons land: ga terug van waar je komt.
(...en "hier geboren" maakt niet uit, daarom hoor je hier nog niet thuis!)
Meer aandacht zijn hun praatjes niet waard.

Laatst gewijzigd door andev : 15 november 2013 om 19:08.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be