![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als het Brussels Gewest die bevoegdheid krijgt kan het dat NL-onderwijs al dan niet stoemmelings afschaffen!! Exit Nederlandstaligheid in BXL.... De agenda van het FDF overnemen, hetgeen gij doet is fantastisch domm, tomm!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#1102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de VS heeft elke staat een vertegenwoordiger in het congres, ongeacht of dit nu een dichtbevolkte staat is of niet. |
|
|
|
|
|
|
#1103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk naar onze "nationale helden" van nu. Kompany: Franstalige ouders, Nederlandstalig onderwijs: spreekt perfect de 2 talen. Stromae: Franstalige vader, Nederlandstalige moeder, Franstalig onderwijs: spreekt nauwelijks Nederlands, weet zelfs niet dat het Nederlands is dat we spreken, denkt dat het Vlaams is. Als die Nederlandsonkundige dan verhuizen naar de rand, zal die rand blijven ontnederlandsen, zoals nu al aan de gang is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#1104 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 10:44. |
|
|
|
|
|
|
#1105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maw, een Vlaamse premier is geen garantie voor een beleid dat goed is voor de Vlamingen/Nederlandstaligen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#1106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dan ken jij wel heel weinig N-VA'ers.
|
|
|
|
|
#1107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien stel ik mij de vraag of uw argument niet een beetje teveel focust op enkel het programma van de NVA. Als ik de programma's lees van de andere partijen, en er bovendien ook nog de praktijk mee vergelijk die ze de laatste 50 jaar of zo hebben mogen tonen, dan geef ik met plezier het voordeel van de twijfel aan NVA. |
|
|
|
|
|
|
#1108 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 10:52. |
||
|
|
|
|
|
#1109 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Je hebt 100% gelijk als je stelt dat mocht men van BXL een volwaardig gewest maken, dan is het nederlands dood in enkele generaties. Onderwijs is de enige factor die dat kan tegenhouden, en veel belangrijker, tegengaan. Ik had véél liever in plaats van institutionele spielerei in het voorstel van n-va gelezen dat ze ervoor willen gaan om bijkomende schoolcapaciteit voor tienduizenden leerlingen in bxl en de rand te creëren op korte termijn. Echt urgent, geen geneuzel op vijf jaar maar direct mee te beginnen. En of het nu echt van belang is of we spreken over vlaams of nederlands... |
|
|
|
|
|
|
#1110 |
|
Europees Commissaris
|
Als partijlid heb ik wel het recht om een amendement in te dienen en daarover te stemmen en dag alles voor slechts 12,5 €.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 10:59. |
|
|
|
|
|
#1111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en ja, het is belangrijk dat we spreken over het Nederlands en niet over het Vlaams. het Nederlands is een cultuurtaal die de officiële taal is in Vlaanderen en oa Nederland. Het Vlaams bestaat niet, dat is op z'n best een verzameling van dialecten en varianten op het standaardnederlands die gesproken worden in Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#1112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De kleine Vlaamse minderheid in Brussel heeft buitengewoon veel rechten, en wordt als minderheid van minder dan 10% steeds vertegenwoordigd in het bestuur van het Brusselse hoofdstedelijk gewest, en kan beslissingen blokkeren, daarnaast is brussel volstrekt tweetalig officieel, hoewel Vlamingen maar een kleine minderheid zijn. De meeste franstaligen, en ook ik niet, pleiten er niet voor dat af te schaffen. Wat we niet willen is dat Vlaanderen zich bemoeit in Brussel. Vlaamse Brusselaars echter zullen inspraak blijven krijgen en mee mogen beslissen, de status van de Nederlands in Brussel wordt niet afgeschaft, niemand wil dat trouwens. Dewever weet heel goed dat als Vlaanderen zich onafhankelijk verklaart, ze Brussel kwijt zijn. Daarom deze halfslachtige voorstellen. De enige reden dat Dewever de lege doos BelgiË wil behouden, is om Vlaamse controle over Brussel te behouden. Jammer voor hem, maar er komt niets van. Hij zal moeten onderhandelen met franstaligen. Als hij dat niet wil moet hij maar bondgenoten zoeken om eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen. Maar dan zal het zonder Brussel zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En toch is de rand aan het ontnederlandsen, hoe komt dat dan?
|
|
|
|
|
#1114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1115 |
|
Europees Commissaris
|
Zie mijn onderschrift. "Franstalige" vreemdelingen die daar gaan wonen zijn minder taalmilitant en stemmen niet noodzakelijk voor bijvb. de Franstalige éénheidslijst.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#1116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1117 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En gij wilt van Brussel zoals het FDF een région �* part entière. Zeer domm, tomm. Dan moeten ook de hierboven aangehaalde voorrrechten van de Franstaligen op federaal nivo verdwijnen. Want dat was één onderhandelingspakket. Gij wilt duur verworven "overwinningen" prijsgeven. Hoe absurd!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:11. |
|
|
|
|
|
|
#1118 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Wat DS hier voor jou weer fout doet, is mij niet duidelijk. Citaat:
Inderdaad, aan zulke toogzeik doe ik niet mee. En als er reden is om gefundeerde kritiek te geven, dan doe ik dat wel. Voorbeeldje : in de benoemingssaga voor de overheidsmanagers. Als het slecht is, is het slecht. De gerechtelijke splitsing bhv, vind ik niet goed uitgewerkt en is nodeloos complex. |
|||
|
|
|
|
|
#1119 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jacob Van Artevelde
Citaat: