![]()  | 

Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.  | 

| 	

|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
![]()  | 

| 
		 | 
	Discussietools | 
| 		

| 
		#1121 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

| 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1122 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Er is geen enkele reden waarom het Nederlands in een volwaardig Brussels Gewest levensvatbaar zou zijn. Franstaligen gaan al in de eerste plaats zelf moeten vechten voor hun taal, Brussel is ook aan het ontfransen hé. 

multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1123 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1124 | |
| 

Europees Commissaris 

| 

Citaat: 

Wat zijt ge toch ontstellend naief zeg..... 

Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:18.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1125 | ||
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

"Wat zijt ge toch ontstellend kwaadaardig ten opzichte van Vlaanderen zeg." 

Citaat: 

| 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1126 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Niet in België, wel in andere derde wereldlanden voor wie Cuba trouwens een voorbeeld blijft. Je kunt geen citroenen en peren vergelijken, kunt BelgiË enkel vergelijken met andere westerse landen die al eeuwen aan de top van de economische foodchain staan in de wereldeconomie. 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1127 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Kan niet want vlamingen in Brussel kunnen beslissingen die hen niet aanstaan blokkeren. 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1128 | |
| 

Europees Commissaris 

| 

Citaat: 

Wel het neoliberale, het sociaal-ekonomische..... Centenvlaamsnationlisten dus! 

Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:21.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1129 | |
| 

Europees Commissaris 

| 

Citaat: 

Nogmaals hoe naief toch! 

Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:24.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1130 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Nederlands blijft zowiezo de tweede taal in Brussel, dat zie ik niet veranderen. Stel dat Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept, dan nog zit je met de Brusselse rand die nauw in verbinding met Brussel zal blijven staan, en Brussel en Antwerpen is slechts een groot halfuur van elkaar verwijderd.(daarom natuurlijk vind ik het uiteenvallen van België een absurd idee, maar goed). Overigens is het niet omdat Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept dat perse de verfransing van de rand zal stoppen. Mensen zijn mobiel in dit deel van de EU, grenzen stellen niet zo veel meer voor. 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1131 | |
| 

Minister-President 

| 

Citaat: 

Vele Franstaligen hebben ook moeite met de oververtegenwoording van Nederlandstaligen in het Brussels gewest. Dat ze deze oververtegenwoordiging toch nog toelaten, komt omdat ze goed beseffen dat deze oververtegenwoordiging samenhangt met de oververtegenwoordiging en blokkeringsmechanismen van Franstaligen op federaal niveau.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1132 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1133 | 
| 

Minister-President 

| 

Juridisch gezien is dat inderdaad mogelijk; maar in de geschiedenis is dat nog nooit gebeurd. De Vlamingen die in de Brusselse regering zitten zijn dan ook heel tamme Vlamingen, die eigenlijk nauwelijks opkomen voor de rechten van de Nederlandstaligen in hun stad. (Jos Chabert in het verleden en nu hebben we Guy Vanhengel en Bruno De Lille). 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1134 | |
| 

Europees Commissaris 

| 

Citaat: 

Het is immers in Brussel dat de Kulturkampf NL/F kulmineert, d�*�*r worden de prijzen gegeven. Daar wordt vooruitgang geboekt of terrein verloren ( in het zandloperdenken waarin een korrel zich slechts in één vd. twee vaten kan bevinden , NL of F.) 

Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:30.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1135 | ||||
| 

Perm. Vertegenwoordiger VN 

| 

Duh voor NVA is dat de beste oplossing voor de gemiddelde belg .  

Ze hebben een andere visie da jou, probeer er aub niks belachelijk diabolisch van te maken. Citaat: 

Citaat: 

En het is helemaal niet onrealistisch. Dat er geen enkele staat zo is maakt weinig uit er is momenteel ook al geen enkele staat zoals belgie hoor . Nee separatisme is pure bangmakerij waar jij maar al te graag in meestapt. Wat dom is argumenten werken veel beter. 2007 & 2010 bewezen dat . Citaat: 

NMBS is 1 van de slechts presterende spoorwegen van europa . Mij lijkt het normaal dat je die aanpakt. http://www.treinreiziger.nl/userfile...naal_klein.gif dichtste is dus onzin, en nu zitten we in de 85% http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ft-dalen.dhtml En prijs maakt mij weinig uit, ik gebruik dit om op mijn werk te komen, waar het nu een ramp voor is. Mag gerust duurder, maar ze maken het al jaren duurder en de stiptheid gaat achteruit. Citaat: 

"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich  | 
||||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1136 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

| 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1137 | |
| 

Europees Commissaris 

| 

Citaat: 

Het gaat trouwnes niet alleen om die blokkeringsminderheid. Er zou ook komaf kunnen gemaakt worden met het NL onderwijs. Hoe dikwijls moet dat nog herhaald worden??? 

Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:33.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1138 | ||
| 

Perm. Vertegenwoordiger VN 

| 

Citaat: 

Dit pleit regelrecht TEGEN de federale staat want het is immers diegene die zich "moeit" in de brusselse zaken. Typisch gevalletje van we willen federaal belgie met al de lusten maar niet de plichten langs franstalige kant. Citaat: 

"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich  | 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1139 | |
| 

Europees Commissaris 

| 

Citaat: 

Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#1140 | |
| 

Eur. Commissievoorzitter 

| 

Citaat: 

Het is niet omdat ik niet geloof in institutionele hervormingen om de maatschappij werkelijk te veranderen dat ik blind ben voor een reële taalproblematiek. En vooral niet voor het ontstellende gebrek aan visie bij alle partijen hoe dat tegen te kunnen gaan via een positief project. Onderwijs is de sleutel, ik zie er echt geen andere. Ik woon dan wel op 85 km van brussel, maar ben wel een taalgrensbewoner. Ik heb nog nooit echte evolutie kunnen waarnemen bij de capaciteit van burgers om een taal te leren dan via onderwijs. In mijn jeugd was de scheiding in de scholen quasi totaal. In het lager onderwijs hadden wij -letterlijk- elk de helft van de speelplaats per taalrol. Daarna is de franse sectie beginnen doodbloeden, en trokken de meeste franstalige kinderen naar het enkele kilometer verder gelegen atheneum waar ze tot perfect franstalige kinderen hun opvoeding kregen met nauwlijks een basiskennis van nederlands. Een ramp. Nu zien we via de talrijke immersiescholen langs de taalgrens een zeer sterke evolutie. Het naast Ronse gelegen Anvaing bv geeft zeer goed nederlandse les aan haar talrijke leerlingen. Hun ouders zullen geen grote stappen meer zetten, wel een bredere blik krijgen door de opvoeding van hun kinderen. Maar die kinderen zullen opgroeien als waal, met een goede kennis van het nederlands en zullen later kansen krijgen op onze arbeidsmarkt wat goed is voor iedereen. Kijk eens naar bijgevoegde link : dat is wat de walen in enkele jaren realiseerden. http://www.enseignement.be/index.php?page=23801 klik dan op de pdf en je krijgt de volledige lijst van de immersiescholen. Wat hebben wij al gedaan voor het scholentekort in brussel ? Wat stelt n-va als vlaams-nationale partij voor ? (en om kritiek voor te zijn : ik geef volmondig toe dat geen enkele partij die aan de macht is die prioriteit voldoende erkent en er ook naar handelt, de sp.a op de allereerste plaats met smet als minister.)  | 
|
| 
		 | 

|