![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Interessante opinie: http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-114504.html
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#1222 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar lezen we ook niets nieuws over in 't NVA program trouwens. De kans is er, maar wordt te duur bevonden. Dat is gewoon een politieke afweging. Citaat:
Er is geen enkele reden waarom federaal niet een aantal zaken kunnen worden omlijnd en vastgelegd voor onderwijs in Brussel. Dan kan misschien tevens eens worden gekeken naar de snelgroeiende internationale scholen in Brussel waar Nederlands helemaal niet op het verplichte curriculumn staat. We hebben het hier over 12 % van de Brusselse leerlingen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 november 2013 om 23:41. |
||
|
|
|
|
|
#1223 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Beweert ge nu dat ge voorstander zijt van een Brussels volwaardig derde Gewest ??
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2013 om 10:41. |
|
|
|
|
|
|
#1224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1225 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
k9
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens over 20 jaar is dat nog altijd even onaanvaardbaar. |
||||
|
|
|
|
|
#1226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch zie ik het Frans bij veel Vlaamse jongeren achteruit gaan, niet in Brussel en omstreken natuurlijk, of de kust, wel bvb. in Antwerpen.
|
|
|
|
|
|
#1227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet enkel het FDF die het zegt. Ook voor Vlaamse Brusselaars zou dit positief zijn. En dan hoeven ze niet meer te bedelen om centen en vernederd te worden door Vlaanderen, dan zal het veeleer omgekeerd zijn. Waarom denk je dat de financiële hefbomen nog niet overgeheveld zijn naar de regio's? |
|
|
|
|
|
#1229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1230 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In België komt daar nog bij dat de geografische afstand erg klein is, en mensen erg mobiel in dit deel van de wereld, en zich heus niet meer laten tegenhouden door staatsgrenzen. |
|
|
|
|
|
|
#1232 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De standpunten die ik hier weergeef zijn ook de standpunten van heel at Vlaams-Brusselse politici, en niet alleen linkse (verraders, hoor ik hier al roepen op dit forum) |
|
|
|
|
|
|
#1234 |
|
Europees Commissaris
|
Ik zie dat hoegenaamd niet.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#1235 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mei '68-er! Heb je niet gehoord dat De Wever heeft gedecreteerd dat onderwijs saai moet zijn en de leerlingen moeten afzien?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 november 2013 om 11:55. |
||||||
|
|
|
|
|
#1236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In tegenstelling tot u poneer ik dan ook niet voortdurend wat die of deze groep zou denken over dit en dat onderwerp.
|
|
|
|
|
|
#1238 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij de PISA-testen blijken die jongeren van het Franstalig onderwijs toch laag te scoren. In plaats van vrij vage beweringen baseer ik me liever op meetbare elementen.
|
|
|
|
|
|
#1239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk gaat de kennis van het Frans achteruit, om de eenvoudige reden dat voor de meeste jongeren die taal een "ver-van-mijn-bed-show" is geworden. Sociologisch hebben ze nog nauwelijks enige voeling met die taal, wat bijvoorbeeld heel anders is met het Engels.
|
|
|
|
|
|
#1240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|