![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dit nooit door het ledencongres zou geraakt zijn.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 november 2013 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zelf denk ik dat het wat genuanceerder ligt. Eigenlijk zou je al moeten weten wat het profiel is van de congresgangers. Zijn het in hoofzaak de oude VU getrouwen ? Of komt er ook een groot deel van de in de laatste jaren afgesloten nieuwe lidkaarthouders opdagen ? Als dat het geval is, krijg je volgens mij een meer pragmatische stemming. Als dat niet zo is, kan het inderdaad vrij principieel eindigen.
Met het talent van BDW en zijn grote morele gewicht in de partij die hijzelf groot maakte + zijn niet te overtreffen verbaal talent kan hij volgens mij zelfs een kritisch publiek laten instemmen met iets dat misschien nu nog niet voldoet aan hun diepste verwachtingen, maar in elk geval (in hun politieke visie) stukken beter is dan het alternatief van een Elio II. Zelf al gaan er een paar autobussen met opgetrommelde ex vlaams blokkers naartoe met consigne om "neen" te zeggen dan nog denk ik dat hij dat moet kunnen. Mijn pronostiek, puur intuitief uiteraard : 66% ja en dus met de hakken over de sloot een goedgekeurde deelname. Basisvoorwaarde : hijzelf moet dat op een congres verdedigen, laat dat duidelijk zijn. Als Siegfried dat al stotterende moet doen, zal het een dikke njet worden. Als men zijn microfoon al niet laat uitvallen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ligt het anders, het urgente van een staatshervorming is er niet meer, de dossiers waarop men moet trancheren zijn eerder van economische aard. Zet dat samen met de toch wel uiterst scherpe herprofilering van n-va sinds +/- 2 jaar in neo-liberale richting, het discours dat al maanden bezig is over herstelregeringen, n-va als alternatief voor de PS belastingregering enz... De focus ligt nu heel anders dan toen. Pas nu vrij recent, met de aanloop naar het congres van n-va en de langverwachte teksten daarover is het puur communautaire terug een dominante rol gaan krijgen. Dat waren we niet meer gewoon. Zelfs dan heeft men de boodschap nog in twee dagen gebracht : op dag één een hoop fiscale en socio-economische dossiers en strijdpunten. Op dag twee het "ideale toekomstbeeld" van de partij voor de evolutie van het land. De partij legt hier zelf al het spoor klaar om het ene pakket dadelijk te kunnen inzetten in formatiebesprekingen, en het tweede pakket op langere termijn te bekijken. Ben je echt zeker dat een grote groep lidkaarthouders liever de eigen partij daarop gaat buizen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou een knappe prestatie zijn van BDW, de N-VA op een enkele dag kapotgemaakt. Schiltz heeft veel langer nodig gehad om de VU te vernietigen. Ik denk dat je aan het dromen bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zwakste schakel is uiteraard Ecolo. Die zou men al moeten paaien met het vooruitzicht dat ze dan eindelijk erin slagen om PS aan de kant te zetten. Anders zal PS geen seconde aarzelen hen er terug uit te bonjouren, zowel federaal als regionaal. Probleem van oppositie op hun linkerflank is iets dat ze er dan maar voor moeten over hebben. On ne peut avoir le beurre, et l'argent de la beurre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel Vlaamse Belgen stemden er voor Di Rupo als premier?
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat ze elk 15% van de Belgische stemmen haalden. Niets om over naar huis te schrijven.
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En trouwens, ik zeg helemaal niet dat dit een erg waarschijnlijk scenario is, alleen zie ik het als enige alternatief voor het meest voor de hand liggende en dat is de installatie van een klassieke tripartite onder naam Elio II. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We zullen zien, zolang duurt het niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hoeft niet eens een ledencongres voor bijeen te komen. Uw inschatting dat BDW het varkentje wel even zal wassen is niet erg realistisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet natuurlijk even goed als iedereen dat n-va en wellicht veel van haar leden de huidige structuur niet goedkeuren en graag verdere evolutie zien. Als ik spreek van "urgent" was dat enkel maar omdat op dat moment in de tijd BHV een oplossing moest krijgen. Zonder dat ene hele specifieke dossier had er nooit een zesde staatshervorming gekomen. Het blokkeerde iedereen, zowel bij de traditionelen als bij de nationalistische partij. Nu kan men temporiseren. Waarom denk je dat n-va nu duiding geeft dat hun ideaalbeeld niet te nemen of te laten is, en waarom zegt BDW dat het wellicht een decenium gaat in beslag nemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Peumans was er nochtans meer dan duidelijk over. Als ik het me goed herinner klonk het zo, "natuurlijk zijn we separatisten."
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 november 2013 om 16:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Buiten het punt van Vlaamse onafhankelijkheid is het een kopie van dat programma en het zou het einde van de tunnel betekenen. Nu zou het weer het einde van dezelfde tunnel betekenen, maar pas achter 20 jaar. Je kent toch het gezegde van ezels en een steen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werd hier al meerdere keren duidelijk gesteld. |
|
![]() |
![]() |