![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat we THUIS een tussentaal gebruiken tussen Standaard Algemeen Nederlands en het plaatselijke dialect. Net zoals de Nederlanders doen trouwens, die - naar mijn eigen ervaring - zelfs géén correct Algemeen Nederlands kennen (noch spreken, noch schrijven). als je het verschil wil weten kijk maar een naar het Groot Nederlands Dictee en zie maar wie daar de standaard winnaars zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 november 2013 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat laat ik voor uw rekening. U heeft gelijk dat Vlamingen over het algemeen , beter de taalregels kennen dan de Nederlanders. Overigens, in Nederland wordt er geen Tussentaal gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik ken geen Walen,eigenlijk ook geen Duitsers,wel een Frans-Vlaming met wie ik Engels spreek.Ach als West-Vlaming geef ik het grif toe mij favoriete buitenland begint met een D,Dardennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het zo dat we in Vlaanderen met een historische erfenis zitten waarbij de Vlamingen vele decennia in een spagaat leefden: ze spraken een Nederlands dialect, maar de toen gebruikte cultuurtaal sloot hierbij niet aan. Die was immers het Frans. Eigenlijk vrij recent is aan die situatie een einde gekomen. Naast onze dialecten hoorden we dus onze standaardtaal te leren en te gebruiken. Alleen heeft de Vlaming niet echt goed aangevoeld wat dat inhoudt: uit schaamte, uit onkunde, uit schrik voor zogezegd snobisme... is hij zijn dialect gaan "opkuisen". Richting standaardtaal. Het resultaat was een soort AN, doorspekt met grammaticale en lexicologische eigenheden van bepaalde dialecten. Niet omdat de Vlaming het dialect zou koesteren, verre van. Dat is dus iets heel anders dan een Oostenrijker die Standaardduits praat met een typisch Beierse tongval. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 november 2013 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een aantal Europese landen staan dialecten trouwens laag aangeschreven. In Griekenland bijvoorbeeld. Met uitzondering van de Pontische gemeenschap en Kreta spreken de meeste Griekse jongeren geen dialect meer. Ook in Frankrijk treft men hetzelfde aan. In andere landen koestert men het inderdaad. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 november 2013 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 november 2013 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() Gewoon effe tussendoor.
Altijd fijn uw posts te lezen Jan Van Den Berghe.
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder vogeltje fluit zoals het gebekt is. Alleen een deel Vlaamsegaaien, die denken dat kost wat kost ze een Franstalige papegaai moeten nabootsen om aanzien te hebben.
Laatst gewijzigd door Garry : 9 november 2013 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.wablief.eu/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=7z8so8fV4Ao http://www.youtube.com/watch?v=FhBVOcPHjUc http://www.wablief.eu/ Laatst gewijzigd door Garry : 9 november 2013 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Gouverneur
|
![]() ?? Sorry, ik volg je niet hoor. Ik probeerde gewoon duidelijk te maken dat vriendelijkheid en zelfrespect kunnen samen gaan. Noch in het begin, noch daarna heb ik laten uitschijnen dat één van die twee vervangen moet worden door onderdanigheid.
Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 9 november 2013 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |