![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeer onwaarschijnlijk. Magnificat zou volgens mij nooit een foto van een zeikend persoontje nemen als avatar. Stijl komt ook niet overeen. Denk meer richting iemand die hier serieel buitenvliegt en nieuwe nicks aanmaakt gelijk een kip eieren legt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Zeer geachte mevrouw Circe,
u hebt geen contactinformatie, dus moet ik het hier dan maar schrijven: het Engelse woord "yacht" is overgenomen uit het Nederlands, en de uitspraak ervan ("jot") getuigt dan ook van een ernstig overzees spraakgebrek. Het oorspronkelijke woord is "jacht". Voordat u over het Nederlands van de heer Albert deux klaagt, zou u toch zelf eens Nederlands mogen gaan schrijven. En de zeer vele forummers die de slimme uithangen door iets wat ze correct in het Nederlands zouden zeggen te vervangen door slecht Engels, zouden dit ook ter harte mogen nemen. Straks vervangen ze Sinterklaas nog door Santa Claus, "baas" door "boss", "dek" door "deck", "boeg" door "bow", "geluk" door "good luck", "koolsla" door "coleslaw" en "landschap" door "landscape" en "wrak" door "wreck". Het is wel genoeg dat we drugs, brandy, yankee en trigger uit het Engels hebben teruggehaald, zeker? Ik constateer dat ik nu niet eens naast de kwestie schrijf, want klachten over het Nederlands van onze vorsten zijn wel enigszins gerechtvaardigd. Wat mij vooral stoort is dat de toespraken van de koning overduidelijk in het Frans bedacht en dan veel te slaafs vertaald zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is dus wat hij zei
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 8 november 2013 om 10:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spijt me dat ik in dit geval het Engelse "yacht" ipv het Nederlandse "jacht" gebruikte. Als mijn oom referereerde naar zijn bootje sprak hij in feite ook altijd over "zijn motoryacht" en niet over zijn "jacht". Waarschijnlijk zit hem in die beide feiten de oorsprong van deze onvergeeflijke fout van me. Natuurlijk weet ik wel dat wij het over "jachthaven" hebben en niet "yachthaven" maar raar genoeg verwijs ik ook altijd naar de "yachts" die in die jachthaven liggen en niet naar de "jachten". Nu u deze terechte terechtwijzing heeft gemaakt zal ik vast nooit meer de fout maken om het Nederlandse scheepsjargon te verwarren met het Engelse scheepsjargon. Alvast niet als het over een jacht gaat. Eens zien of ik de rest van de termen correct onthoud: stuurboord, bakboord, zeilen, roer, anker, aanmeren, aanleggen, het ruime sop kiezen, de zeilen hijsen(?), heisen?, meerpalen, schip, boot, schoener, schuit, aak, klipper, tjaak, karveel, fregat, galjoen... pffff ik stop.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hihi! shit dat was dan een mengeling tussen tjalk en kraak neem ik aan?
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De zeilen hijsen en nadien aan de toog hijsen. Eigenlijk heb je gelijk, aan de toog hijsen, zou heisen moeten worden, om tenminste te weten dat er een onderscheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |