![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De liquidatiebonus is een belastingsverhoging voor bedrijven die er mee stoppen (om vb. met pensioen te gaan).
De belastingsregering heeft deze belastingsverhoging voorzien tegen het einde van het jaar (met wat overgangsmaatregelen). Unizo heeft laten weten dat deze maatregel tot gevolg zal hebben dat vele zelfstandigen nog dit jaar er de brui aan zullen geven. En ieder bedrijf dat er de brui aan geeft .... veroorzaakt werklozen. Nu moet je d�*t echt nu doen, in volle crisisperiode, terwijl iedereen de mantra zingt van jobs, jobs, jobs. Kleine Croo was boos op Unizo omdat die laatste de waarheid in het openbaar bracht. Maar ... Rutten heeft door dat een koppige houding ter zake alleen maar voedsel is voor de nva. Dus .... verandert men van gedacht. Een spreidstand erbij. Hopelijk krijgt Rutten geen krampen in haar .... kuiten. titel: Open VLD zit verveeld met woede Unizo link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131108_00831071 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gemakkelijk te voorspellen hoe dit zal uitdraaien. Vennootschappen die een intentie uitdrukken in het jaar 2013 om reserves te herkwalificeren onder de 10% regeling zullen tot boekjaar 2014 de tijd krijgen om het in die zin te boeken hun balans.
De liquidatieboni dienen in lijn gesteld te worden met de roerende voorheffing. Anders staat de deur wagenwijd open voor legale constructies om te genieten van de lagere heffing.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het effect zal neutraal zijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Onderschat de nieuwe anti-misbruik niet. Maar het is wel een feit dat het onvermijdelijk zal zijn. Best aandelen van de hand doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
OP zo volk zou ik blijven pissen, ook al ben ik geen manneken pis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hier voornamelijk om éénmanszaken de zgn. "beheersfirma's" die in wezen opgericht worden om de belastingen op arbeid te ontwijken. Als manager met een hoog loon betaal je allicht 55% inkomstenbelasting ; indien je de factuur voor je prestaties als veennootschap indient en jezelf vanuit die vennootschap geen loon maar dividenden toekent spaar je flink wat inkomstenbelastingen uit - door veel geld "in de venootschap" te laten tot de liquidatie bij pensioen is de uiteindelijke belasting slexchts 10%. Dit percentage verhogen tot de gebruikelijke 25% voor roerende voorheffing is dus eigenlijk normaal. Volgens mij zou men véél verder moeten gaan en de belastingen op inkomens verlagen en de uitwijkmogelijkheden af schaffen. Laat de belastingen op inkomens voor iedereen gelijk zijn ! Of die inkomsten nu verkregen zijn door arbeid, onroerende of roerende inkomsten, meerwaarden enz... Rechtvaardiger & veel eenvoudiger ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De verhoging van de liquidatiebonus op zich lijkt me niet abnormaal. Wat wel tegen de borst stoot is de regeling dat je dit jaar nog een bedrag in de staatskas kunt storten. Dat spoort bedrijven inderdaad aan om nu al te stoppen - en het berooft de toekomstige regering van inkomsten. Uiteraard zal die toekomstige regering die gaten weer vullen - door weer nieuwe belastingverhogingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt. Kleine zelfstandigen maken zelden gebruik van dividenden of liquidatieboni.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het onderwerp van de draad is: op maandag zegt de vieze premier van de vld dat hij "pro" is, en dat unizo aan het zeveren is; op woensdag zegt de voorzitster van de vld zo ongeveer het omgekeerde. Of dat dat nu gaat over belasting op tuttefrut of op zure bollen, dat maakt voor deze discussie niet uit. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Dit is nochtans een zeer redelijke belasting,amper 25% en dit in een land met bijna 55% loonbeslag.Ik ken kleine zelfstandigen die op kosten van de zaak een appartement aan de kust gekocht hebben,liquidatie 10%.Als ik wil sparen voor een appartement moet ik een stuk meer dan 25 % betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om 10%-25% heffing op reserves die reeds vennootschapsbelasting ondergaan hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bedrijf kan niet kiezen voor de overgangsregeling en tegelijk stoppen in 2013.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor kleine vennootschappen die vanaf Juli 2013 kapitaalverhogingen doen geldt er een lagere heffing op dividenden. Het eerste jaar is het 25%. Het tweede jaar 20%. Het derde en volgende jaren 15%.
http://www.bofidi.com/nl/nieuws/rece...fbijliquidatie De oude aandeelhouders worden benadeelt omdat die steeds 25% dienen te betalen. Dit is discriminerend. Het is bovendien een incentive om oude vennootschappen te liquideren, een kapitaalsverlaging door te voeren of geen reserves op te bouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 november 2013 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |