![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#1103 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#1104 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat is wat ik ook beweer. Dus je zit er dubbel naast: 1 - de wetenschap denkt dat het heelal eindig is (wat ik ook heb beweerd). 2 - ze kan het niet bewijzen. Dus je kletst maar weer wat. Citaat:
Het heelal is zeker eeuwig, maar het kan eindig zijn in de vorm van een hogere dimensie, dat sluit ik niet uit en vind ik ook een aardig idee. Nochtans kunnen er dan weer oneindig veel van zulke heelallen zijn. Dus van de oneindigheid kom je dan niet af, alleen in een andere vorm van een hogere dimensie. Citaat:
Maar het is goed dat je nu eindelijk eens toegeeft dat de wetenschap dat helemaal niet kan bewijzen. Kortom: het is fantasie...... ![]() Wil je werkelijk weten hoe het is gegaan: lees dan mijn atoomtheorie met een inwendige eeuwigheid van de tijd en een oneindig heelal. Wel is het mogelijk dat het heelal eindig is binnen een gesloten heelalsysteem als hogere dimensie. Dat is een aardig idee en dat sluit ik niet uit. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2013 om 10:59. |
|||
|
|
|
|
#1105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat als een slak de weg oversteekt en door een auto overreden dreigt te worden, dat de microwezentjes dat allang weten, maar niks kunnen doen, omdat de slak beweegt vanuit zijn eigen bewustzijn. Gevolg: hij wordt overreden. Zo doen wij ook allerlei dingen vanuit ons eigen bewustzijn, die de microwezentjes veel en veel beter weten hoe het moet, maar zich daarmee niet kunnen bemoeien, omdat wij nu eenmaal ons eigen primitief lichaam en bewustzijn hebben en ook de microwezentjes daar niks meer mee kunnen doen dan mogelijk is. Zo kunnen wij ook zelf het leven van een baby of kind niet sturen naar onze eigen wil, maar moeten dat aan de baby en het kind zelf overlaten zijn eigen ervaringen op te doen. Wel kunnen we daarbij begeleiden, helpen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2013 om 11:01. |
|
|
|
|
|
#1106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar goed, als we niet weten wat ze wel en niet controleren, wat is de relevantie dan van hun bestaan? |
|
|
|
|
|
#1107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
3 - Het heelal is eeuwig.
a - Veel redelijker is de idee dat als er een logische redenatie is voor het bestaan van het heelal, en die is er ook, met name in de filosofie van Hegel, dat ook het heelal zelf eeuwig is, zoals ook de logica eeuwig is. Want het is wel vreemd dat het heelal in alle eeuwigheid er niet geweest zou zijn en nu 13,7 miljard jaar geleden plotseling tevoorschijn is gekomen.* Waarom niet eerder of waarom niet vele malen, zo niet oneindig vele keren, en ook zo dat al die keren al die vele heelallen als een doorlopend systeem in elkaar zitten. Ga je zo denken, dan kom je bij mijn atoomtheorie terecht. |
|
|
|
|
#1108 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
#1109 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Maar, in tegenstelling van jouw aanname, weet de wetenschap dat ze het niet weet. Dáár zit het verschil. Bovendien als het wel te bewijzen zou zijn (zoals bijvoorbeeld het eerder aangehaalde Sagnac-effect) begin jij toch weer te zeiken dat het toch niet zo is. Dus wat dat betreft bestaat er bijna geen grotere en domme dictator van zijn eigen mening dan jijzelf. Nee. dat doe jij. Lees je weer even mee? (bron: jouw eigen homepage) 1 - is het heelal eindig of oneindig? Volgens de wetenschap is het heelal eindig, zowel qua ruimte als qua tijd. Volgens mij is noch het ene en noch het andere bewezen en zijn dat slechts aannames, en is het ook veel redelijker aan te nemen dat het heelal oneindig is qua ruimte en eeuwig wat de tijd betreft. Dus omdat jij het redelijker vindt, is het oneindig. En dát is jouw hele redenatie? Terwijl je hier zelf schrijft dat zowel het één als andere niet bewezen is en dus aannames (giswerk) zijn. Een heelal zonder Harries is ook veel redelijker, dus wat doe je hier dan nog? Wat de ruimte betreft is het wel erg vreemd om aan te nemen dat de ruimte zo maar ergens op zou houden, dus eindig zou zijn. Maar dat weten we dus niet. En "niet weten" betekent niet bij default dat jij gelijk hebt. Citaat:
en de tijd zelf is toen begonnen. Citaat:
Een link geven of verder leven als een nog grotere leugenaar dan dat je als bent. (Hoi Rizzz!) Nee. Het zijn aannames gebaseerd op waarnemingen. Citaat:
|
|
|
#1110 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dan weten die andere geestelijk gehandicapten gelovigen toch een hoop meer van hun (massa)fantasieën
|
|
|
#1111 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#1112 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Te dom om te lezen. Een waarnemer die zich buiten het middelpunt op de schijf C' bevindt, ondervindt een kracht die radiaal naar buiten gericht is en die door een waarnemer in rust ten opzichte van het oorspronkelijke referentielichaam C als traagheidskracht (centrifugaalkracht) wordt beschouwd. Op grond van het ALGEMENE RELATIVITEITSPRINCIPE mag de waarnemer op de schijf evenwel zijn schijf als referentielichaam "in rust" opvatten. De waarnemer stelt nu twee identiek geconstrueerde klokken op, een in het middelpunt van de schijf en de andere op de rand van de schijf, zodat beide in rust zijn, ten opzichte van de schijf.
|
|
|
#1113 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Dit citaat komt van, door jou zo geliefde, Antonie Börger, dus die zal het wel weten. www.antonieborger.nl Of verwerp je zijn werk dan ook maar meteen? 't Zou wel logisch zijn. Hij schrijft immers iets dat niet in jouw straatje past over Hegel ![]()
|
|
|
#1114 |
|
Banneling
|
Microwezen,
Waarom doe je dit eigenlijk? Denk je nu echt dat harriechristus ook maar één seconde heel zijn santenboetiek in twijfel trekt? Wie is hier eigenlijk de gek aan het einde van het verhaal? Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 november 2013 om 14:06. |
|
|
|
|
#1115 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
En sowieso ga ik bij jou onmiddellijk twijfelen als jij iets reeds gedaan hebt met "wiskundige bewijzen", want jij deelt gewoon door 0 als het je uitkomt waardoor je idiote uitkomsten krijgt als 2 = 3. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1280 Dus kom maar met een link of leef verder als een nog grotere leugenaar dan dat je als bent. Je roept nu dus zomaar iets zonder enig bewijs. Citaat:
Had dat niet iets te maken met rechte lijnen en de vervorming van de ruimte zelf?
|
|
|
#1116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet het wel, want een slak heeft ogen om te zien.
Citaat:
Dus dat is echt niet mis. Maar daarbij hebben wij ook ons eigen bewustzijn, dus het is niet zo dat ze alles onder controle hebben. |
|
|
|
|
|
#1117 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Die streep er onder is van jou. Citaat:
En er is wel meer wat de wetenschap niet weet en toch net doet alsof ze het wel weet. Daarom zeg ik ook: lees mijn atoomtheorie met een heelal dat veel logischer is en veel beter in elkaar steekt. Citaat:
Zo is het dan ook: eeuwig en oneindig. Citaat:
Citaat:
En harriechristus die daarvan getuigt. Dom daarentegen is de wetenschap die van de waarheid niks wil weten en blijft volharden in haar krakkemikkig heelal waar niks van deugt. Citaat:
Dat is wel zo logisch en te denken dat de ruimte ergens ophoudt is kinderlijke fantasie. Citaat:
Dat onderscheidt de materialistische wetenschap van de geestelijke filosofie. De waarneming is altijd eindig en het denken begrijpt de oneindigheid. Dat is het grote verschil tussen de leugen en de waarheid. Citaat:
Het is wel heel zielig dit te gaan ontkennen. Maar goed: je bent net als Rizz die graag muggen zift om zijn eigen blunders te bedekken. Citaat:
Citaat:
De waarneming is bedrieglijk, dat wisten de Griekse filosofen al. De waarheid is in het denken en dat is de eeuwige en oneindige Geest. En de realiteit daarvan is het eeuwige en oneindige heelal. Aldus zijn God en zijn verschijning gelijk. |
|||||||||||
|
|
|
|
#1118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar wat ik allemaal wel weet, dat is zeer de moeite waard en veel en veel beter dan alle godsdiensten en wetenschappen bij elkaar.
|
|
|
|
|
#1119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De dictatuur is de wetenschap die niets van mijn atoomtheorie wil weten en deze met eindeloze leugens bestrijdt. Zelf ben je daar een groot voorbeeld van. |
|
|
|
|
|
#1120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik lees en hoor van jou geen enkel argument dat het anders zou wezen. De schijf kan als draaiende worden beschouwd, maar ook als zijnde in rust. Bovendien: zelfs al had Einstein dat niet geschreven dan zou het van de gekke wezen dat een rechte beweging wel relatief is, maar een draaibeweging niet. Dat ware de zoveelste tegenstrijdigheid. |
|
|
|