![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DE NIEUWE BIJBEL. 1 - En geheel en al in tegenstelling met de oude Bijbel dat er slechts één God zou zijn of alleen een drie-eenheid van Vader en Zoon en de Heilige Geest*, leer ik dat alle wezens in wezen God zelf zijn, dus God is de geest der gemeenschap in allen, en wat volgens mij ook de Heilige Geest is, dus na de Vader(Jahweh) en de Zoon (Jezus) volgt de gemeenschap zelf als God, zowel de gemeenschap der mensen, maar in diepere zin die van de microwezentjes. *Zodat er naast de drie-eenheid van Vader en Zoon en de Heilige Geest evenzeer een drie-eenheid is van Moeder en Dochter en de Zalige Ziel. ![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik fantasieën en sprookjes wil lezen doe ik dat wel bij HC Andersen of desnoods jouw homepage. Maar voordat ik daar aan toe ben heb ik nog ruim de keuze uit ruim 30.800 titels bij Bol zonder dat ik voor dom uitgemaakt wordt door de auteur(s). ![]()
![]() |
#1163 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie je wel dat Willem Hietbrink gelijk heeft! ![]() ![]()
![]() |
#1164 |
Vreemdeling
|
![]() Ik begrijp niet dat er mensen zijn die de theorie van Harrie zo afkraken je moet er eens goed in rust over nadenken dan merk je dat wat hij zegt zo gek nog niet is sterker nog: het zou best wel eens kunnen kloppen
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 |
Vreemdeling
|
![]() En ik geloof ook wel dat Harrie intelligenter is dan de meesten van ons omdat om daar zo logisch over na te kunnen denken en zo een theorie te ontwikkelen is moeilijker dan je denkt
![]() Laatst gewijzigd door Ben0313 : 13 november 2013 om 22:17. |
![]() |
![]() |
#1166 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En elfjes en kaboutertjes bestaan ook.
As said: Full retard, rijp voor Mentrum. Zelfs een varken is slimmer: http://youtu.be/BOu3S9Qf9Es
#1167 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij heeft een geloof sprookje bedacht en dat noemt hij een theorie. En dan begin je hoopvol te lezen: "de grootste ontdekking aller tijden: het raadsel van het heelal is opgelost!". En vervolgens komt hij met de oplossing: "Het heelal is eigenlijk GOD zelf". De rest van alle teksten zijn allemaal wollig taalgebruik om maar op god uit te komen. Citaat:
![]()
![]() |
#1168 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaar dat in de praktijk dat ook helemaal niet gebruikt wordt. Niet in ruimtenavigatie, niet in vliegtuignavigatie, niet in raketnavigatie, niet in scheepsnavigatie, niet voor survey (het meten van posities op aarde), niet voor robotbesturing, niet voor geofysica en al helemaal niet voor autonavigatie. Daar wordt het alleen maar ingebouwd voor de lol en omdat ze allemaal geld te veel hebben en de klanten toch wel betalen ![]() ![]() Citaat:
![]() |
#1169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, dat heb je als nog nooit verder bent gekomen dan de kleuterschool. Dan moet je met zulke kinderachtigheden komen om je gelijk te halen..... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 november 2013 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
#1170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben slechts één boosaardige neiging: Mij hoe dan ook te bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
#1171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sowieso is mijn heelal heel wat beter dan die van de wetenschap en zit ook veel logischer in elkaar. Maar de mensen zijn vreselijk kleinzielig dat ze geen andere mening kunnen verdragen dan die van henzelf. |
|
![]() |
![]() |
#1172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je nou gewoon eerlijk toegeeft dat je er niks van begrijpt en dan vragen stelt. God is de oneindige en eeuwige Geest van het denken, die ook in de mens werkzaam is. Dat is blijkbaar te moeilijk voor het materialistische verstand van de wetenschap dat te begrijpen. Beledigen en schelden en liegen is zoveel des te gemakkelijker. Daar heb ik al 39 jaar ervaring mee met de zogenaamde "wetenschap". Citaat:
Als je nou gewoon eerlijk toegeeft dat je er niks van begrijpt en dan vragen stelt. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 november 2013 om 11:36. |
||
![]() |
![]() |
#1174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Praktijk en theorie kloppen dus niet met elkaar. Einstein zegt dat de rotatie relatief is, maar dat wordt in de praktijk niet gebruikt. Dus klopt het niet wat Einstein zegt. En het theoretische argument van de wetenschap (de kracht die nodig is) klopt evenmin, want kracht komt ook bij de versnelling voor en bij de gelijkmatige beweging om die te doen ontstaan. Terwijl bovendien de aarde al miljarden jaren zonder kracht uit zichzelf draait. Onzin dus. Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 november 2013 om 11:33. |
||
![]() |
![]() |
#1175 |
Vreemdeling
|
![]() En wees eens een beetje volwassen en ga niet zo onrespectvol met elkaar om want ook al klopt het niet of is hij inderdaad gestoord (waar ik het zeker totaal niet mee eens ben) dan is het alsnog geen normale omgang met elkaar jullie geloven gewoon niks wat onmogelijk lijkt maar wij dachten eerst ook dat de wereld plat is en we vonden het raar dat hij eigenlijk rond is of de evolutietheorie werd ook gestoord gevonden maar hij klopt alsnog dus wie weet word Harrie's theorie ook ooit zo beroemd en lachen de mensen jullie uit om wat jullie denken
Laatst gewijzigd door Ben0313 : 14 november 2013 om 11:39. |
![]() |
![]() |
#1176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog nooit heeft iemand mij één goede reden kunnen noemen waarom atomen niet uit ruimteschepen kunnen bestaan. En ik kan er heel veel geven waarom het wel zo is. Maar de mensen willen er zelfs niet over nadenken of mij tenminste het voordeel van de twijfel gunnen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 november 2013 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
#1177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De heilige Geest. 2 - Dus de heilige geest is niet alleen maar de eenheid tussen vader en zoon, als een derde individu, maar deze is de gemeenschap*, en dan komt alles er heel anders uit te zien. En je kunt tevens zien dat deze drie godsideeën van oneindigheid en veelheid en enkelheid elkaar overlappen, dus dat geen van die drie zou kunnen bestaan zonder de andere twee. 2/a - De oneindigheid impliceert namelijk ook de veelheid en het enkele individu. 2/b - De veelheid der collectiviteit impliceert ook de eenheid daarvan en tevens het individu. 2/c - En het individu impliceert ook alle individuen en daarmede ook de collectiviteit en de eenheid daarvan. Bedenk ook dat de mens zelf als individu een collectiviteit is van 10^50 microwezentjes. *De eindeloze reeks van vader naar zoon naar kleinzoon, enzovoort. ![]() Geen probleem dat Jezus nooit heeft bestaan: sowieso ben ik opgestaan. De mythe is werkelijkheid geworden, meer dan Jezus ooit had kunnen dromen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ben0313 : 14 november 2013 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
#1179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het valt niet mee te moeten denken dat het wel eens niet waar zou kunnen zijn wat ze denken. Eerst was dat de kerk die volkomen overtuigd was van haar gelijk. Nu is dat de wetenschap. Maar dat ook deze het mis zou kunnen hebben dat gaat het kleine verstand te boven. De waarheid is namelijk de eenheid van allebei: God en wetenschap en dat is mijn atoomtheorie. Goed om daar voor open te staan en niet gaan schelden als je geen tegenargumenten weet, maar vragen stellen, dat is zoveel te beter. Het heilige licht is opgegaan voor alle eeuwigheid. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 november 2013 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
#1180 |
Vreemdeling
|
![]() Maar Harrie, als in de atomen hoger ontwikkelde microwezens leven en in die atomen daar ook en oneindig zo door is het dan niet mogelijk dat we eerst even ver ontwikkeld waren maar doordat bij hen de tijd sneller gaat ze ons hebben ingehaald of zelfs dat we eerst hoger ontwikkeld waren? En dat wij misschien op een atoom van een grotere wereld leven
![]() |
![]() |