Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2013, 23:50   #101
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Wat een overschatting van schoolse (academische) kennis alweer.
En hoe mensen zich daaraan vastklampen om zichzelf en anderen te overtuigen van hun intelligentie.
Veiligheid zoeken in officiële documentjes.
'Kijk, ik heb een diploma waarop staat dat ik slim ben.'
Ik zal dat zelf wel uitmaken hoor.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 23:53   #102
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En hoe mensen zich daaraan vastklampen om zichzelf en anderen te overtuigen van hun intelligentie.
Wat lul jij nu weer?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 23:57   #103
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat lul jij nu weer?
Hey Nietzsche.
Ben je nog boos op mij?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 00:00   #104
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Er zijn meer structuren die werken zonder vrije-marktmechanismes en die toch aan efficiente personeelsallocatie doen. Militaire en politionele apparaten kunnen, indien goed afgestemd, dit voortbrengen.

.
Dit is een echte ouderwetsche billenkletser.

"Efficiente personeelsallocatie in het leger".

Moet over gedoctoreerd worden. Een tankschutter in een tank en een para in een vliegtuig.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 00:09   #105
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey Nietzsche.
Ben je nog boos op mij?
Boos?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 08:25   #106
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord, alles wat ik nodig heb heb ik op mezelf moeten leren en via bijscholing. Maar ik werk dan ook voor mezelf, als je een wedde wil krijgen van een ander dan moet je een methode hebben om jezelf te vergelijken met andere kandidaten en daarvoor dienen die diploma's.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 11:02   #107
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Volledig mee akkoord, alles wat ik nodig heb heb ik op mezelf moeten leren en via bijscholing. Maar ik werk dan ook voor mezelf, als je een wedde wil krijgen van een ander dan moet je een methode hebben om jezelf te vergelijken met andere kandidaten en daarvoor dienen die diploma's.
Dat niet alleen, je wilt toch niet geopereerd worden door een chirurg die het " zichzelf" heeft geleerd?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:55   #108
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat niet alleen, je wilt toch niet geopereerd worden door een chirurg die het " zichzelf" heeft geleerd?
Ik niet nee maar er lopen er genoeg rond die medicijnen aannemen van hocus-pocus genezers en homeopa kwakzalvers.
Oud 11 november 2013, 10:13   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doorgaans een tikkeltje meer, maar het was een verschil van 20-30 roebel (een gemiddeld loon was ongeveer 110 roebel per maand). Nooit een verschil van meerdere grootte-ordes.

Ook wetenschap en techniek had een waanzinnige populariteit in de Soviet-Unie. Faculteiten geologie waren ook overvol, ondanks dat een jonge geoloog vaak kon rekenen op een drietal jaartjes ergens in de toendra of de woestijn bij het afstuderen.

Het verschil met nu is dat er een autentiek intellectueel klimaat ontstond, met eigen cultuur en gebruiken, en dat mensen heel graag deel uitmaakten van deze wereld.
Tegenwoordig willen mensen graag deel uitmaken van een gegoede ondernemersklasse, liefst zo self-made mogelijk, waarbij geld de enige maatstaf is. Ik heb heel weinig mensen ethische overwegingen horen maken bij studie- en jobkeuze.
Op zich is dat wel schrijnend, hé. Mensen gaan iets doen, niet omdat ze er enige interesse in vertonen, maar omdat ze denken dat ze er een grotere auto mee gaan kopen. Uiteindelijk komt voor de meesten van die grotere auto niets in huis, en spenderen ze het gros van hun tijd in een omgeving die hen niet aanstaat, mét collega's die hen pesten. Eruit stappen kunnen ze niet meer want ze hangen vast aan tal van kredieten...

Dat gebeurt er wanneer men de wijze lessen van Aristoteles overboord gooit. Maar waarschijnlijk horen we binnenkort een aantal forummers Stalinesk schruwelen: "Aristoteles??? Hoeveel euro netto?"
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 10:13   #110
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doorgaans een tikkeltje meer, maar het was een verschil van 20-30 roebel (een gemiddeld loon was ongeveer 110 roebel per maand). Nooit een verschil van meerdere grootte-ordes.

Ook wetenschap en techniek had een waanzinnige populariteit in de Soviet-Unie. Faculteiten geologie waren ook overvol, ondanks dat een jonge geoloog vaak kon rekenen op een drietal jaartjes ergens in de toendra of de woestijn bij het afstuderen.

Het verschil met nu is dat er een autentiek intellectueel klimaat ontstond, met eigen cultuur en gebruiken, en dat mensen heel graag deel uitmaakten van deze wereld.
Tegenwoordig willen mensen graag deel uitmaken van een gegoede ondernemersklasse, liefst zo self-made mogelijk, waarbij geld de enige maatstaf is. Ik heb heel weinig mensen ethische overwegingen horen maken bij studie- en jobkeuze.
Op zich is dat wel schrijnend, hé. Mensen gaan iets doen, niet omdat ze er enige interesse in vertonen, maar omdat ze denken dat ze er een grotere auto mee gaan kopen. Uiteindelijk komt voor de meesten van die grotere auto niets in huis, en spenderen ze het gros van hun tijd in een omgeving die hen niet aanstaat, mét collega's die hen pesten. Eruit stappen kunnen ze niet meer want ze hangen vast aan tal van kredieten...

Dat gebeurt er wanneer men de wijze lessen van Aristoteles overboord gooit. Maar waarschijnlijk horen we binnenkort een aantal forummers Stalinesk schruwelen: "Aristoteles??? Hoeveel euro netto?"
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 11:10   #111
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Dat komt omdat voor datgene wat de meeste mensen graag doen , er geen maatschappelijke vraag naar is . En dat geldt tegenwoordig ook voor intellectuele beroepen. Stel je wordt advocaat, maar er zijn er al 20.000 en je hebt door dit overaanbod slechts om de drie maand een klant, maar je moet eten, wel dan ga je op de duur iets doen waar er wel een maatschappelijke vraag naar is.
Zo zit de economie nu eenmaal in elkaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 03:40   #112
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Abou Jahjah zal lang mogen wachten voor ik hem werk geef. Andere allochtonen hangt er vanaf. Als ze moslim zijn wil ik ze niet, zoveel is zeker. te veel last mee.
Al goed dat niet iedereen zo is. Heb bedrijven gezien met 20% of meer moslim werknemers. Blijkbaar doen ze goed hun best, anders zouden ze niet mogen blijven, rekening houdend met dat men het liefst autochtonen heeft als werknemer in België.
Oud 15 november 2013, 09:24   #113
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Al goed dat niet iedereen zo is.
Discriminatie van niet-moslims door moslims is in de islam ingebakken. Discriminatie is voor de islam heel normaal. De moslim heeft immers het ware geloof, de niet-moslim niet.
Oud 15 november 2013, 09:29   #114
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Al goed dat niet iedereen zo is. Heb bedrijven gezien met 20% of meer moslim werknemers. Blijkbaar doen ze goed hun best, anders zouden ze niet mogen blijven, rekening houdend met dat men het liefst autochtonen heeft als werknemer in België.
Hoeveel moslim bedrijven werken er met ongelovigen? .. nuff said.
Oud 15 november 2013, 10:48   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt! ik zie regelmatig bij wegeniswerken Turkse arbeiders héél consequent en goed doorwerken. Maar dan énkel Turkse arbeiders... dan blijkt het een Turkse firma te zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 14:15   #116
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een "moslim bedrijf"? Je bedoelt zeker dat de eigenaar een moslim is? Als autochtonen/allochtonen met de juiste kennis zich aanbieden, dan zal hij het zeker prettig vinden. Als bedrijf een geschikte kandidaat vinden is niet gemakkelijk. Een vacature plaatsen kost geld.
Wanneer het om vuil werk gaat, dan is de kans groot dat allochtonen erop af komen. Gaat het om diensten zullen het een mix van autochtonen en allochtonen zijn.

Als het om een klein bedrijf gaat, dan zullen de eerste werknemers mensen uit zijn omgeving zijn (via via...en vooral iemand plezieren). Dat is sneller. Een groot bedrijf daarentegen gaat expertise inhuren, welke vooral autochtonen zijn.

Zijn bedrijf gaat toch ook met autochtone klanten werken, toch?

Het is menselijk dat je je eigen soort eerst een kans geeft, maar in de praktijk draait het om kennis en interesse van de werknemer. En dan moet je verder kijken dan het uiterlijk.
Oud 15 november 2013, 14:16   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is menselijk dat je je eigen soort eerst een kans geeft, maar in de praktijk draait het om kennis en interesse van de werknemer. En dan moet je verder kijken dan het uiterlijk.
Menselijk is het weldegelijk. Behalve als je autochtoon bent. Dan is het strafbaar. Vraag het maar aan de firma Ferryn. Aan die sierlasser die werd veroordeeld omdat hij geen personeel wou aanwerven dat door zijn trouwe hond werd aangevallen hoef je het alvast niet meer te vragen: die mens pleegde zelfmoord nadat hij beschuldigd werd van racisme. Blijkbaar vonden sommigen dat hij zijn hond maar moest afmaken zodat hij die zwarte lasser kon aanwerven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 november 2013 om 14:18.
Oud 15 november 2013, 14:20   #118
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
klopt! ik zie regelmatig bij wegeniswerken Turkse arbeiders héél consequent en goed doorwerken. Maar dan énkel Turkse arbeiders... dan blijkt het een Turkse firma te zijn.
Als de eerste werknemers enkel Turken zijn, dan haken autochtonen vaak snel af.

Zo werkte ik voor een reclame bedrijf dat enkel uit mannen bestond. Elke vrouwelijke werkneemster was na een week weer weg.
Oud 15 november 2013, 14:27   #119
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Menselijk is het weldegelijk. Behalve als je autochtoon bent. Dan is het strafbaar. Vraag het maar aan de firma Ferryn. Aan die sierlasser die werd veroordeeld omdat hij geen personeel wou aanwerven dat door zijn trouwe hond werd aangevallen hoef je het alvast niet meer te vragen: die mens pleegde zelfmoord nadat hij beschuldigd werd van racisme. Blijkbaar vonden sommigen dat hij zijn hond maar moest afmaken zodat hij die zwarte lasser kon aanwerven.
Citaat:
Begin 2005 was de firma op zoek naar personeel dat zijn kantelpoorten bij particulieren zou installeren. Marokkanen waren niet welkom, verklaarde directeur Pascal Feryn destijds. 'De klanten zien hen niet graag over de vloer komen', antwoordde hij. Het CGKR vond dat er duidelijk sprake was van discriminatie en legde daarop een klacht neer.
Je hebt het mogelijk over een ander bedrijf, want hier komt geen hond in voor, buiten die hond van een zaakvoerder.

Laatst gewijzigd door nickb : 15 november 2013 om 14:27.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 14:27   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de eerste werknemers enkel Turken zijn, dan haken autochtonen vaak snel af.

Zo werkte ik voor een reclame bedrijf dat enkel uit mannen bestond. Elke vrouwelijke werkneemster was na een week weer weg.
hola w8 even.

in een bedrijf met enkel mannen komen geen vrouwen, omdat de VROUWEN het niet willen ---> vrouwen zijn verantwoordelijk

in een bedrijf met enkel turken komen geen witten omdat de WITTEN het niet willen ---> witten zijn verantwoordelijk

in een bedrijf met enkel witten komen geen bruinen omdat de WITTEN het niet willen---> witten zijn verantwoordelijk

jaja, ik snap het. witten en vrouwen hé! altijd last mee.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be