Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2013, 17:57   #61
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De Arabieren waren in de geschiedenis inderdaad erg nuttig.
Ik heb het niet over nut gehad. Daar zal iedereen wel zijn mening - ja, zelfs zijn opini! - over hebben.

Ik heb gewoon het historische feit vermeld dat zij het Romeinse Rijk een serieuze oplawaai hebben gegeven en een groot deel van zijn provincies hebben overgenomen, net als het hele Perzische Rijk. Dat zijn gewoon historische feiten.

Vergeet niet dat Justinianus (482-565) het Romeinse Rijk had hersteld en grote delen van het West-Romeinse Rijk had heroverd. In 600 schoot daar nog een aanzienlijk deel van over:

Maar in 636 krijgen we de slag bij Yarmuk waar de Romeinen definitief worden verslagen. Ze verliezen één na één alle gebieden die ze op de Perzen hadden veroverd en ook Syrië, Libanon en Palestina, Egypte, Noord-Afrika, Spanje, ...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 17:57   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Arabieren waren in de geschiedenis inderdaad erg nuttig.
Ik heb het niet over nut gehad. Daar zal iedereen wel zijn mening - ja, zelfs zijn opini! - over hebben.

Ik heb gewoon het historische feit vermeld dat zij het Romeinse Rijk een serieuze oplawaai hebben gegeven en een groot deel van zijn provincies hebben overgenomen, net als het hele Perzische Rijk. Dat zijn gewoon historische feiten.

Vergeet niet dat Justinianus (482-565) het Romeinse Rijk had hersteld en grote delen van het West-Romeinse Rijk had heroverd. In 600 schoot daar nog een aanzienlijk deel van over:

Maar in 636 krijgen we de slag bij Yarmuk waar de Romeinen definitief worden verslagen. Ze verliezen één na één alle gebieden die ze op de Perzen hadden veroverd en ook Syrië, Libanon en Palestina, Egypte, Noord-Afrika, Spanje, Sicilië, ...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 november 2013 om 17:58.
Oud 15 november 2013, 18:05   #63
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Maar in 636 krijgen we de slag bij Yarmuk waar de Romeinen definitief worden verslagen. Ze verliezen één na één alle gebieden die ze op de Perzen hadden veroverd en ook Syrië, Libanon en Palestina, Egypte, Noord-Afrika, Spanje, Sicilië, ...
Dit klopt. Dat toont ook aan dat de Arabieren altijd al een erg koloniserend volk is geweest.

Maja, ze kregen het altijd wel voor elkaar (wel iets waar je respect voor kan hebben) . Het is alleen wat spijtig dat ze te ver zijn doorgeschoten in het Arabisch-nationalisme. Ook begrijp ik niet hoe een sterk en ontwikkeld volk zover kan zinken. Want hoe je het ook draait en keert, de Arabieren van nu zorgen niet voor welvaart, integendeel.

En ik vind dat oprecht jammer. Als de Arabieren gewoon de kennis (die ze vroeger hadden) gingen ontwikkelen dan waren ze nu heel relevant omtrent wetenschappelijke onderzoeken, daar ben ik van overtuigd.

Helaas heeft dat niet zo mogen gaan. Mede dankzij de VS en de rijke Oliesjeiks uit de Arabische Golfstaten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 18:06   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Europese Joden zijn voornamelijk afstammelingen van de Chazaren uit de Kaukasus.
Kluivert is ook afstammeling van Surinamers, maar hij is wel even Nederlands als jij. Als je Arabisch en Hebreeuws kon, dan wist je wel dat die talen erg verwant zijn. Gezien je reactie is dat dus niet het geval.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 15 november 2013, 18:10   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit klopt. Dat toont ook aan dat de Arabieren altijd al een erg koloniserend volk is geweest.
Moderne kolonisatie en premoderne rijken zijn twee verschillende fenomenen. De Romeinen deden wel in het begin aan een archaïsche vorm van kolonisatie met kolonies van Romeinse burgers in bezette gebieden, met wingewesten, enzovoort. Maar gradueel kreeg iedereen Romeins burgerrecht. Deze imperiale, anti-imperialistische geest was nog veel sterker bij de kalifaten waar van in het begin geen onderscheid werd gemaakt tussen Arabieren en niet-Arabieren en waarbij niet-Arabieren mettertijd de overhand haalden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 15 november 2013, 18:11   #66
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kluivert is ook afstammeling van Surinamers, maar hij is wel even Nederlands als jij. Als je Arabisch en Hebreeuws kon, dan wist je wel dat die talen erg verwant zijn. Gezien je reactie is dat dus niet het geval.
1: Kluivert is niet even Nederlands als ik.

Iemand die 3 generaties in Nederland woont is meer Nederlander dan iemand die pas 1 of 2 generaties in Nederland woont.

Wel heb je hier nuances. Zo heb je bijvoorbeeld mensen die hier pas 1/2 generaties wonen maar al beter Nederlands kunnen dan mensen waarvan ongeveer heel hun stamboom Nederlands is.

2: Ik heb het nergens over de talen.
Oud 15 november 2013, 18:14   #67
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan moet je mijn bijdrage lezen hé, want ik had het wel over de talen. Nu, uiteraard is iemand als Kluivert die de Nederlandse voetbalgeschiedenis mee heeft bepaald vele malen Nederlandser dan iemand die niet kan lezen en niets bijdraagt tot Nederland.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 15 november 2013, 18:52   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je mijn bijdrage lezen hé, want ik had het wel over de talen. Nu, uiteraard is iemand als Kluivert die de Nederlandse voetbalgeschiedenis mee heeft bepaald vele malen Nederlandser dan iemand die niet kan lezen en niets bijdraagt tot Nederland.
1: Je zei dat Arabieren en Joden hetzelfde volk zijn. En dat is niet correct.

2: Kluivert heeft niets bijzonders gedaan voor het voetbal.

Hij heeft wel iemand dood gereden en een vrouw verkracht, dat dan weer wel.
Oud 15 november 2013, 18:55   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moderne kolonisatie en premoderne rijken zijn twee verschillende fenomenen. De Romeinen deden wel in het begin aan een archaïsche vorm van kolonisatie met kolonies van Romeinse burgers in bezette gebieden, met wingewesten, enzovoort. Maar gradueel kreeg iedereen Romeins burgerrecht. Deze imperiale, anti-imperialistische geest was nog veel sterker bij de kalifaten waar van in het begin geen onderscheid werd gemaakt tussen Arabieren en niet-Arabieren en waarbij niet-Arabieren mettertijd de overhand haalden.
Ik had het meer over het geheel.

De Arabieren zijn een volk met een erg koloniserend gedachtegoed. Denk aan het Arabisch Nationalisme.

De Arabieren hebben meerdere landen waar zij de meerderheid vormen. En dat allemaal dankzij keihard imperialisme en kolonialisme.
Oud 15 november 2013, 18:57   #70
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Toon aan dat zelfs al kan je hebreeuws en arabisch lezen, nederlandse geschiedenis geen forte is. De meest idiote stelling die ik recentelijk heb mogen vernemen.
Oud 15 november 2013, 19:00   #71
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Toon aan dat zelfs al kan je hebreeuws en arabisch lezen, nederlandse geschiedenis geen forte is. De meest idiote stelling die ik recentelijk heb mogen vernemen.
Is den abortus al afgeschaft?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 19:00   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Verklaar je nader?
Oud 15 november 2013, 19:18   #73
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb gewoon het historische feit vermeld dat zij het Romeinse Rijk een serieuze oplawaai hebben gegeven --
Ja en?
Dat hebben de Germanen ook gedaan en met veel meer succes dan de Arabieren.
Maar dat verhindert mij niet om te zeggen dat de Romeinse beschaving eeuwen lang inzake bouwkunst, organisatie en militair vernuft superieur was aan de Germanen.
Het is trouwens pas toen het RR verzwakt was door decadentie, materialisme, multicultuur en verloochening van de eigen identiteit en waarden dat 'de barbaren' daarvan konden profiteren en toeslaan.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 19:20   #74
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ja en?
Dat hebben de Germanen ook gedaan en met veel meer succes dan de Arabieren.
Maar dat verhindert mij niet om te zeggen dat de Romeinse beschaving eeuwen lang inzake bouwkunst, organisatie en militair vernuft superieur was aan de Germanen.
Het is trouwens pas toen het RR verzwakt was door decadentie, materialisme, multicultuur en verloochening van de eigen identiteit en waarden dat 'de barbaren' daarvan konden profiteren en toeslaan.
Oud 15 november 2013, 20:41   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maja, ze kregen het altijd wel voor elkaar (wel iets waar je respect voor kan hebben) . Het is alleen wat spijtig dat ze te ver zijn doorgeschoten in het Arabisch-nationalisme. Ook begrijp ik niet hoe een sterk en ontwikkeld volk zover kan zinken. Want hoe je het ook draait en keert, de Arabieren van nu zorgen niet voor welvaart, integendeel.

En ik vind dat oprecht jammer. Als de Arabieren gewoon de kennis (die ze vroeger hadden) gingen ontwikkelen dan waren ze nu heel relevant omtrent wetenschappelijke onderzoeken, daar ben ik van overtuigd.

Helaas heeft dat niet zo mogen gaan. Mede dankzij de VS en de rijke Oliesjeiks uit de Arabische Golfstaten.
Ze hebben nooit iets bijgedragen tot de veroverde volkeren. Ze teerden steevast op een bestaande hoogstaande cultuur, namen al de kennis over maar konden amper voor verdere verbetering zorgen;

De grote "arabische" geleerden waren geen arabieren, maar Perzen, of andere leden van veroverde volkeren die de naam "arabier" moest aannemen wegens bekeerd tot islam.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 21:58   #76
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan, Wilders is een Indo die zijn heimwee naar het Europese kolonialisme niet onder stoelen of banken steekt. Ook in Frankrijk zie je dat voormalige pied noirs of destijds door het kolonialisme gepriviligieerde Joden de verloren oorlog in Algerije willen overdoen in de banlieues.
Voorbeelden van die heimwee? Wilders zei ooit de Antillen op marktplaats te willen plaatsen..
Dat FN voor een deel pied noirs aantrekt klopt wel, alhoewel die ook voor een groot deel bij UMP zitten hoor. FN heeft ook een eerder terughoudende buitenlandse politiek.

Citaat:
Dit soort revanchisme van Wilders en Le Pen is hopeloos voorbijgestreefd en vertraagt alleen maar de noodzakelijk aanpassing van Europa aan de nieuwe wereld waarin Europa als continent zoals alle andere zijn plaats zal moeten vinden.
Welke noodzakelijke aanpassingen worden vertraagt door FN en PVV?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 23:52   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er anderen die Wilders respectabeler vinden dan de antisemitische Le Pen-familie. Met name een aantal Joods-Zionistische financiers ondervinden nu tot hun scha en schande dat ze antisemieten hebben gefinancierd.
Dat blijkt nergens uit. Vader Le Pen had dan zijn opinies op dat vlak, zijn dochter en kleindochter delen die geenszins.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 00:58   #78
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze hebben nooit iets bijgedragen tot de veroverde volkeren. Ze teerden steevast op een bestaande hoogstaande cultuur, namen al de kennis over maar konden amper voor verdere verbetering zorgen
Dat is complete onzin.
Algebra is zelfs een arabisch woord.
moestuin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 01:15   #79
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Veel mensen houden van geschiedenis. Ze leven liever in het verleden dan in de toekomst. Het verleden waarin de Europese natiestaten nog enorme koloniën hadden en die leegplunderden.
Het Front National is nochtans de enige Franse partij van formaat die zich verzet tegen het neo-imperialisme van de Atlantische mogendheden in landen als Libië en Syrië. Het zijn daarentegen uw eurofiele vrienden als Verhofstadt die constant oorlog aan het stoken zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 01:18   #80
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het Front National is nochtans de enige Franse partij van formaat die zich verzet tegen het neo-imperialisme van de Atlantische mogendheden in landen als Libië en Syrië. Het zijn daarentegen uw eurofiele vrienden als Verhofstadt die constant oorlog aan het stoken zijn.
Hoe ziet het FN de Franse avonturen in de Sahellanden?

Laatst gewijzigd door six : 16 november 2013 om 01:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be