Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2003, 18:44   #81
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Ja, vwala Saddam die een leger heeft met twee geweren & één tank is de schuldige omdat hij zijn troepen stationeert tussen de burgerbevolking wanneer hij tegenover een hypermodern met kevlar ingepakt, gps-geleide bommen sturende & met 100'en gevechtsvliegtuigen & -helikopters staat. En, Antoon, lees goed dit is geen pro-Saddam standpunt da's gewoon logica. Want moest jij je in die situatie bevinden (stel je dat gewoon even voor) wat zou jij doen, gewoon op de vijand af lopen & je niet verdedigen.
De Vs zijn verantwoordelijk voor burgerslachtoffers aangezien zij de oorlog hebben verklaard.
Ik zou mij houden aan de conventies die ik ondertekend heb, u niet? Ik dacht nogthans dat u daar zo heilig voorstander van was. Of dacht u dat Geneve enkel over krijgsgevangenen gaat?
Oud 31 maart 2003, 19:39   #82
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
[
Wat een slechterikken die Amerikanen toch. Laten we allen samen uit de Nato stappen, en een coalitie vormen met Saddam en zijn vrienden, de Arabische Liga en de Ongebonden Landen.Da's wat jij lijkt na te streven.
Dat uit de Navo stappen, graag, en wel direct.
Maar waarom zouden we dan foto's van Sadam boven ons bed moeten gaan hangen? Laat die toch doen, hij laat ons ook doen...Als de Irakezen hem beu zijn moeten ze hem zelf maar wegkrijgen. Zelfs op CNN zie je nu beelden van gewone Iraki's die de Amerikanen véél meer haten dan Sadam. Je moet het maar doen: een volk gaan"bevrijden"tegen zijn eigen zin!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 19:52   #83
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
Ik zou mij houden aan de conventies die ik ondertekend heb, u niet? Ik dacht nogthans dat u daar zo heilig voorstander van was. Of dacht u dat Geneve enkel over krijgsgevangenen gaat?
De Vs hebben ook het VN handvest ondertekend. Ze lappen het aan hun laars. Ze hebben zelfs concentratiekampen voor zogezegde Al Quaeda strijders! Verder hebben ze hit-squads in Irak zelf om hooggeplaatste Iraki's te vermoorden, zoals de Joden dus.
Ik ben niet zo gerust in de goede bedoelingen van Uncle Sam. Welk land heeft als ENIGE ter wereld ooit massavernietigingswapens ingezet?
Oud 1 april 2003, 00:27   #84
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
[
De Vs hebben ook het VN handvest ondertekend. Ze lappen het aan hun laars. Ze hebben zelfs concentratiekampen voor zogezegde Al Quaeda strijders! Verder hebben ze hit-squads in Irak zelf om hooggeplaatste Iraki's te vermoorden, zoals de Joden dus.
Ik ben niet zo gerust in de goede bedoelingen van Uncle Sam. Welk land heeft als ENIGE ter wereld ooit massavernietigingswapens ingezet?
Bah, weer de VN discussie. De VN is een orgaan dat danig gecorrupteerd is. Er is een andere zijde aan die medaille die de acties van Frankrijk en Rusland binnen de VN in vraag stelt. Als je merkt dat landen op voorhand al neen-veto gaan stemmen zonder uw resolutie te lezen, en dit gepaard gaat met economische belangen en wapenleveringen die reeds veel meer resoluties breken, wat doe je dan? Als niemand de VN respecteert, dan ga je het op eigen houtje doen met een coalition of the willing die meer dan 50 landen telt. Nu ben ik het met u eens dat de VN moet ge-evalueerd worden, maar eenzijdig dat argument gebruiken om de Amerikanen te veroordelen getuigd van kortzichtigheid.

De VS heeft bij mijn weten geen concentratiekampen. Ze hebben wel geprobeerd om de leiding van Irak rechtsreeks te treffen, maar dat is niet tegen Geneve.

Om op uw vraag te antwoorden: Massavernietigingswapens zijn meest recentelijk ingezet door Saddam denk ik, tegen de Koerden. Daarvoor weet ik niet. Maar u doelt waarschijnlijk op de A-bommen die op Hiroshima en Nagasaki gedropt zijn. Een treurenswaardig feit van meer als 50 jaar geleden dat binnen zijn tijdsgeest moet gezien worden.
Oud 1 april 2003, 11:51   #85
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bah, weer de VN discussie.

De VS heeft bij mijn weten geen concentratiekampen. Ze hebben wel geprobeerd om de leiding van Irak rechtsreeks te treffen, maar dat is niet tegen Geneve.

Om op uw vraag te antwoorden: Massavernietigingswapens zijn meest recentelijk ingezet door Saddam denk ik, tegen de Koerden. Daarvoor weet ik niet. Maar u doelt waarschijnlijk op de A-bommen die op Hiroshima en Nagasaki gedropt zijn. Een treurenswaardig feit van meer als 50 jaar geleden dat binnen zijn tijdsgeest moet gezien worden.
1. Zoals het er nu voorstaat kan de VN beter afgeschaft worden. Militaire allianties en coalities zoals voor 1914 zullen terug de norm zijn. Door het verwerpen van het gezag van de VN door de VS zitten we nu de facto in zo'n situatie.

2. De kampen in Guantanamo bay. Pure Nacht und Nebel.

3. Fragmentatiebommen, bunkerbusters, bommentapyten met B-52's...zijn veel "massavernietigender"(bestaat dat woord?) dan de paar flesjes gifgas die Sadam nog zou kunnen hebben. Waartegen ge u dan nog kunt verdedigen met een gasmasker. Waarom komt iedereen toch altijd maar met dat verhaal over Halabja in'88? Om Saddam te demoniseren natuurlijk.
Oud 1 april 2003, 14:30   #86
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Zoals het er nu voorstaat kan de VN beter afgeschaft worden. Militaire allianties en coalities zoals voor 1914 zullen terug de norm zijn. Door het verwerpen van het gezag van de VN door de VS zitten we nu de facto in zo'n situatie.
Altijd die extreme oplossingen.

Citaat:
2. De kampen in Guantanamo bay. Pure Nacht und Nebel.
Nooit enige nuance.

Citaat:
3. Fragmentatiebommen, bunkerbusters, bommentapyten met B-52's...zijn veel "massavernietigender"(bestaat dat woord?) dan de paar flesjes gifgas die Sadam nog zou kunnen hebben. Waartegen ge u dan nog kunt verdedigen met een gasmasker. Waarom komt iedereen toch altijd maar met dat verhaal over Halabja in'88? Om Saddam te demoniseren natuurlijk.
En altijd de conclusie dat de tegenstander van Amerika een miskend engeltje is.
Oud 1 april 2003, 19:25   #87
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kampen in Guantanamo bay. Pure Nacht und Nebel.
Het internationale Rode Kruis is reeds verscheidene malen op bezoek gegaan in Guantanamo Bay en heeft er niets op aan te merken gehad!

Strijders die in handen van de mannen gevallen zijn die nu in Guantanamo Bay zitten zijn er niet meer om hier of waar dan ook na te vertellen hoe zij door hen behandeld werden...
Van een ooggetuige weet ik hoe dat eraan toe ging!

Citaat:
Om Saddam te demoniseren natuurlijk.
Ga jij hier verklaren dat Saddam een normaal mens is, laat staan een engel? Je houdt het niet voor mogelijk, ziende blind!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2003, 11:44   #88
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[En altijd de conclusie dat de tegenstander van Amerika een miskend engeltje is.
Neen neen. Als u ziet dat uw buurman zijn vrouw en kinderen aan het afrossen is geeft u dat nog niet het recht hem te elimineren.
Oud 2 april 2003, 15:05   #89
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[En altijd de conclusie dat de tegenstander van Amerika een miskend engeltje is.
Neen neen. Als u ziet dat uw buurman zijn vrouw en kinderen aan het afrossen is geeft u dat nog niet het recht hem te elimineren.
Maar als die vrouw en kinderen hulpeloos niets doen en gij vermeld dit aan het gerecht, en na tien jaar worden die vrouw en kinderen nog altijd afgerost, dan staat ge moreel recht in uw schoenen als ge daar iets aan doet.
Oud 3 april 2003, 18:48   #90
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Maar als die vrouw en kinderen hulpeloos niets doen en gij vermeld dit aan het gerecht, en na tien jaar worden die vrouw en kinderen nog altijd afgerost, dan staat ge moreel recht in uw schoenen als ge daar iets aan doet.
Nogmaals neen neen. Ik neem aan dat het tribunaal de VN zijn. Die hebben beslist dat er geen behoefte was aan een inval.
Dus, Tomb roept gewoon op om het recht in eigen handen te nemen als de uitspraak van de rechter u niet bevalt. Nog een Yankee-traditie: lynchen...
Oud 3 april 2003, 19:56   #91
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[Maar als die vrouw en kinderen hulpeloos niets doen en gij vermeld dit aan het gerecht, en na tien jaar worden die vrouw en kinderen nog altijd afgerost, dan staat ge moreel recht in uw schoenen als ge daar iets aan doet.
Nogmaals neen neen. Ik neem aan dat het tribunaal de VN zijn. Die hebben beslist dat er geen behoefte was aan een inval.
Dus, Tomb roept gewoon op om het recht in eigen handen te nemen als de uitspraak van de rechter u niet bevalt. Nog een Yankee-traditie: lynchen...
Gaat u maar op beide oren slapen als die vrouw dag na dag blijft afgerost worden. Met als excuus dat de rechter uitspraak heeft gedaan.

Trouwens, u impliceert hier een vergelijking die niet opgaat. De rechter heeft in dit geval met zware gevolgen gedreigd en daarna is het rechtssysteem vervallen in een onobjectieve sfeer. In dat geval: Ja, dan volg ik de universele moraal.

Verder, for the sake of completeness, nog vermelden dat lynchen zeker geen Yankee traditie was. Als ge mij niet gelooft moogt ge gerust eens tegen de mannen met hun zuiderse vlag komen vertellen dat ze een bende Yankees zijn en dan zelf meemaken waar die traditie vandaan komt.
Oud 4 april 2003, 00:23   #92
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Klopt Microscoop. Maar hier stel ik weer die dubbele moraal van Europa vast? Dat VN-mandaat was er òòk niet voor de interventie in de Balkan.
Daar hoor je de Europeanen nooit over zeuren. Om over Sebrernica nog maar te zwijgen. Er zijn trouwens al meerder "opdrachten" zonder VN-mandaat uitgevoerd in het verleden.
Oud 4 april 2003, 22:41   #93
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als er iemand door iemand anders geweld wordt aangedaan en jij staat daar maar op te kijken zonder iets te doen, terwijl je wel bij machte bent om hier iets tegen te ondernemen, ben je strafbaar wegens het niet verlenen van hulp aan iemand in nood.

Althans zo staat het dacht ik, in de Belgische wet.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2003, 22:48   #94
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Citaat:
Als er iemand door iemand anders geweld wordt aangedaan en jij staat daar maar op te kijken zonder iets te doen, terwijl je wel bij machte bent om hier iets tegen te ondernemen, ben je strafbaar wegens het niet verlenen van hulp aan iemand in nood.

Althans zo staat het dacht ik, in de Belgische wet.

'Verlenen van hulp' is nog iets anders als die mens omverknallen.
Oud 4 april 2003, 23:28   #95
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dat is nu net wat de VS met Sadam aan het doen zijn.
De Irakese bevolking beschouwt de Amerikanen en hun bommen als een véél groter kwaad dan Sadam dus waar zitten we dan met de redenering dat Bush daar voorspoed en democratie wil komen brengen?
Oud 4 april 2003, 23:33   #96
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Maar hier stel ik weer die dubbele moraal van Europa vast? Dat VN-mandaat was er òòk niet voor de interventie in de Balkan..
Die interventie in '99 was even onverantwoord en illegaal als wat de Amerikanen nu zitten uit te vreten in Irak.
Na de Dayton-akkoorden van 96 was er vrede in de Balkan. Het post-communistisch regime van Milosevic was een doorn in het oog van de Amerikanen die de Kosovo-crisis aanwakkerden om die Navo interventie in gang te zetten. Alle Europese landen hebben zich daardoor laten vangen en hebben zich daarmee laten kennen als Washington-collaborateurs: voor alle duidelijkheid: Europa en Amerika zijn elkaars vijanden.
Oud 4 april 2003, 23:55   #97
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En dat is nu net wat de VS met Sadam aan het doen zijn.
De Irakese bevolking beschouwt de Amerikanen en hun bommen als een véél groter kwaad dan Sadam dus waar zitten we dan met de redenering dat Bush daar voorspoed en democratie wil komen brengen?
Weet je, ik wil u hierin nu eens het voordeel van de twijfel geven.

Waarom wachten we niet tot Saddam weg is om dan eens te luisteren naar de Irakese bevolking.

U weet wel, wanneer ze zeker zijn dat Saddam een eerlijk process en een verdiende straf gekregen heeft.

Oud 5 april 2003, 11:31   #98
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Waarom wachten we niet tot Saddam weg is om dan eens te luisteren naar de Irakese bevolking.

U weet wel, wanneer ze zeker zijn dat Saddam een eerlijk process en een verdiende straf gekregen heeft.
Laat Bush dan ook maar eens op het beklaagdenbankje plaatsnemen wegens oorlogsmisdaden! maar ja, de Amerikanen hebben zelf gedecreteerd dat het voor een Amerikaan onmogelijk is om een oorlogsmisdaad te plegen.
Ik dank u voor de prachtige plaatjes van Amerikaanse maatschappelijke specialiteiten: door er nog een Smith & Wesson en een MOAB-clusterbom bij.
Oud 5 april 2003, 21:38   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een Moab is geen clusterbom, een Moab is een Fuel air explosive.Een clusterbom is een kluster van kleine bommen of landmijnen die in 1 keer gedropt worden.
Oud 5 april 2003, 22:38   #100
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Citaat:
[Waarom wachten we niet tot Saddam weg is om dan eens te luisteren naar de Irakese bevolking.

Laat Bush dan ook maar eens op het beklaagdenbankje plaatsnemen wegens oorlogsmisdaden! maar ja, de Amerikanen hebben zelf gedecreteerd dat het voor een Amerikaan onmogelijk is om een oorlogsmisdaad te plegen.
Ik dank u voor de prachtige plaatjes van Amerikaanse maatschappelijke specialiteiten: door er nog een Smith & Wesson en een MOAB-clusterbom bij.
Gisteren kreeg ik enkele beelden te zien van betogingen in Athene. Ze schijnen daar goed bezig. Een vrouw kwam haar afschuw uitschreeuwen omdat er een aantal burgers omkwamen waaronder zelfs kinderen en een baby. Heel begrijpelijk. Dat aantal burgerslachtoffers hoe beperkt ook is er natuurlijk teveel aan. Na mijn eerste gevoelens van medeleven bedacht ik echter. Je kan hier wel klagen over onschuldige slachtoffers maar waar waren al die betogers toen er in Irak tienduizenden tot honderdduizenden opzettelijjk door de troepen van Saddam werden afgemaakt. Die betogingen, die protesten heb ik toen nooit gezien. Alleen mensen die toen de straat opgingen hebben nu recht van spreken, al de rest moest zich doodschamen. Door hun optreden hebben ze het regime alleen maar de indruk gegeven dat er nog een kans bestond om met die rotzooi verder te gaan. Elk redelijk regime zou in het belang van de eigen bevolking de strijd opgeven. De gevolgen zijn dat er meer zinloze slachtoffers dan noodzakelijk te betreuren zijn. Deze moordenaars bende denkt daar blijkbaar heel anders over. We zien wel hoe de geschiedenis zal oordelen. 8)

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be