![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Klopt. En wanneer alternatief-rechts stopt met luddisme en antiwetenschappelijkheid zullen wij er eens naar luisteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het begon zelden bij een lang bestaande groep marginalen die bovendien niet echt leven volgens hun eigen principes. Kijk naar links nu: het is een volstrekt nutteloze, failliete beweging. Zij pakt simpelweg niet de echte problemen aan en het biedt geen werkende oplossingen. Hetzelfde met rechts. Ik zie geen oplossingen voor de echte problemen van vandaag, buiten "een terugkeer naar nationalisme en volksdans rond het kampvuur". Nu mag je mij beschuldigen van veralgemeningen maar de praktijk wijst dit uit: jullie krijgen nergens grip, omdat jullie simpelweg niets bieden wat als oplossing kan dienen. En als er nog mensen onder jullie zitten die met volstrekte kwakzalverij dwepen, dan gaat helemaal niemand jullie nodig hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Hoe weet jij wat een goede economische oplossing is dan? Hoe weet je naar welke econoom je moet luisteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 november 2013 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Ik heb mij ook een tijd met radicaal-rechtse auteurs en denkwijzen beziggehouden. Hoewel de premisse heel mooi oogt, en er zeker een aantal elementen zijn die zowel waardevol en eeuwig zijn (ik denk hierbij aan jouw onderschrift) kwam ik teleurgesteld terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feit is dat iedereen zijn ideologie maar achternaholt. Juist zoals mensen vroeger de sjamaan geloofde omdat hij heel serieus met zijn staf zwaaide en rondsprong, geloven mensen vandaag de ene of de andere econoom of wetenschappers, omdat hij de moeilijkste woorden of de strafste grafieken heeft. Mythisch denken met heel serieuze pretenties. Ik weiger daar aan mee te doen, ik weiger om zoals de meerderheid van de forummers hier te spreken over zaken waar ik maar vaag iets van ken. Het onderwerp hier is trouwens "gezinnen". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 november 2013 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En misschien kan jij de volgende vraag beantwoorden: Hoe komt het dat economen zo oneens zijn met elkaar, en doorgaans allemaal even ongelijk hebben, maar dat dit in veel andere wetenschappen allesbehalve zo is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat economen het zo oneens zijn... Ik kan me in elk geval nog andere wetenschappen bedenken waarvoor dat ook geldt: metereologen (met betrekken tot klimaatsverandering) en pedagogen bijvoorbeeld. In het geval van de metereologen lijkt het mij zuiver een machtsspel te zijn, waarbij de "wetenschap" door verschillende lobby's met tegenstrijdige belangen gebruikt wordt. In de 2 anderen zie ik eerder een (oprecht) ideologisch verschil. Waarschijnlijk omdat beide onderwerpen niet zo helder bestudeerbaar zijn als de exacte wetenschappen, te veel ruis, te moeilijk controleerbaar, te complexe interacties... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik echter zag kwam overeen met wat Doegin ooit schreef over de Evola-adepten die hij hier in West-Europa ontmoette: een absolute antipool van viriliteit, klavierheldendom (en klavierheidendom), en gevallen van intellectueel escapisme en zelftherapeutische gelijkhebberij. Het denken heeft mij vooral teleurgesteld omdat het regressief is. Er wordt steeds uitgegaan van een natuurlijke ordening die altijd heeft bestaan en nu doorbroken wordt, en die hersteld dient te worden. Ik volgde de redenering daar er een aantal waarheden inzitten, maar wanneer ik zag hoe letterlijk dit was genomen, hoe goedkoop de oplossingen waren ("0% racist, 0% antiracist", heel dat protectionistisch gedoe dat eigenlijk aan moreel relativisme grenst en er soms een dronken vrijpartij mee heeft) en hoe wetenschappelijk ononderbouwd het allemaal was (volstrekte afwezigheid van economische kennis, geen technologische oplossingen, mensen die quantumfysica ontkennen omdat het Joods is) toen was ik er vrij snel van afgestapt. En toen, vanuit een perspectief, zag ik de beweging voor wat zij was: een stelletje incapabelen, die zichzelf zelfvertrouwen inblazen door een denkschool aan te hangen die zodanig verschilt van de consensus dat zij al hun falingen kunnen steken op de wereld die het niet eens is met hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil ook geen kinderen omdat ik vrij zeker van ben dat ik hen geen goede opvoeding kan geven, toch momenteel niet. (geen zeikbetoog afsteken over verantwoordelijkheid hier, aub) Een andere reden om kinderloos te zijn is omdat men zich inzet voor iets dat zodanig veel tijd en energie in beslag neemt dat men dan ofwel de kinderen, ofwel de roeping verwaarloost. Ik ben het volledig eens met het egoistische argument, dat men geen kinderen wil omdat men zo zich meer kan toewijden aan hedonisme. Dit is echter niet altijd het geval en de clichevorming hierover, die ook nog eens vaak met drogredenen over de natuur (dezelfde als die dat men gebruikt om homoseksuelen mee te vervolgen), mag wel eens stoppen. Citaat:
Wat economie betreft: er zijn voorzichtige pogingen tegenwoordig om de economie vanuit een natuurwetenschappelijke basis te bestuderen, vertrekkend vanuit complexe systeemmodellen in de ecologie. Gelijkaardige zaken worden ook in geschiedkundige en archeologische kwesties toegepast (ik heb een vrij boeiende paper hierover ergens zitten, kan hem opzoeken als je wilt). Ik geloof dat dit een veel betere benadering zal zijn dan de wichelroedepolitiek die wij nu hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sorry hoor Jan maar er is nog altijd toch abortus ook niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ook het dwepen met Gouden Dageraad is ten alle tijden een slecht idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |