![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps ....
De Vlaamse studenten, en niet alleen de eerstejaarkes pol en sokken, zijn belgicistjes geworden. Ja ? Wel, lees dan maar eens de gazet van vandaag. En begrijp dan wat federale loyauteit is. Wat respect voor de wet (een 'gegeven woord' in het parlement) is. Conseparatisme: is ben voor ! titel: Vlaamse studenten vragen nationale toelatingsproef geneeskunde link: http://www.standaard.be/plus/20131119/ochtend/8 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter info, de situatie langs Franstalige kant is op menselijk vlak veel erger dan in Vlaanderen. Er zijn veel meer afgestudeerden die geen RIZIV nummer krijgen, en dus niet kunnen "werken" als arts. Op zich verandert dat wel niks aan het eindresultaat.
De discussie is puur ideologisch: keuze tussen een toegangsexamen met numerus clausus en tegenover vrije toegang tot de studies, maar blokkering daarna. En, misschien weet jij dit niet, maar de Franstalige bekvechten daar al jaaaaren over... Dit gezegd zijnde: - een numerus clausus is "menselijker", dus gaat mijn keuze daarnaartoe - ik vraag mij überhaupt wel af waarom het aantal artsen geblokkeerd moet worden? Is zo een beetje Middeleeuws zo...
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de Franstaligen de afgelopen jaren zegden dat ze ze geen riziv-nummer gingen geven, dat ze dat uiteindelijk ook niet gedaan hebben. Verder gaat de draad niet over de beleidskeuze van ofwel een stop in te stellen, ofwel te kiezen waar ge de stop zet (aan het begin of aan het einde van de studies). De draad gaat wel over het respect voor de democratie. Er is over gedebatteerd, er is over gestemd, er is een wet. Maar de culturele meerderheid van het land legt die wet simpelweg naast zich neer. D�*�*rover gaat deze draad. Niet over wat gij er van wilt maken. Geen mist spuiterij aub. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel intelligente jongeren moeten gestimuleerd worden om bv Burgerlijk Ingenieur te worden. Die hebben we nódig !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ooit op de spoedgevallen van Jette gelegen?Gelukkig was er de non aan het onthaal die pijnstiller kon vertalen.Want geen één van de dokters,verpleegsters verstond het woord.En dat zijn de hoogopgeleiden,in een tweetalig ziekenhuis.
Hoe geraak je door je middelbaar,hoger onderwijs,universiteit? Als je geen woord van een andere taal begrijpt? Tegen wie moet mn boma praten in dat ziekenhuis?Ze gaat er wel in belanden. Tweetaligheid in Brussel bestaat er uit dat iedereen Frans praat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Komaan vlaams realist, verzin eens een deftig flutverhaal!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ja,vind je dat niet leuk?Kheb er ni lang mee gesproken,ze had in elk geval een hoofddoek op.Misschien was ze wel moslima.In elk geval,ze verstond Nederlands.Als enige in de nachtdienst.Goed dat ik 3 gebroken ribben had,anders had de arrogante dokter een gebroken neus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Iemand die niet het verschil ziet tussen een non en een moslima gaat ons even een analyse over de dienstverlening in Brusselse ziekenhuizen geven... Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 november 2013 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.levif.be/info/actualite/b...0450735410.htm Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 19 november 2013 om 18:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook, niemand die daar Vlaams spreekt?
![]()
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga je mijn verhaal in twijfel trekken?Dus volgens jou heb ik niet in Jette gelegen.Tzou kunnen.Vanop een brancard kan je dat niet zien.OK dan,onbekend ziekenhuis in de nabijheid van de Brusselse ring,ter hoogte van Jette.(Nu tevreden)Enige aanspreekbare dame had een doek op haar hoofd. De hele spoeddienst was Nederlands onbekwaam.Kben zo snel mogelijk gevlucht,en ik ben opgepikt aan het UZ Jette.Maar volgens jou ben ik daar niet geweest.Moet ik je de facturen opsturen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Hoe zou een Vlaamse dokter daar kunnen werken zonder kennis van het Frans.Bestaat er wel een eentalige Vlaamse dokter?Kan iemand die geen andere talen begrijpt wel dokter worden in een drietalig land?Of is dit een stukje Franstalige arrogantie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Staat er op uw factuur "onbekend ziekenhuis"? Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 november 2013 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Voor u.
- Eerst beweert ge in het UZ Jette opgenomen te zijn, daarna is het ineens een "onbekend ziekenhuis". - Iedereen die in het UZ Jette werkt, zeker de verpleegkundigen en de artsen, spreken Nederlands. - Een non zou een moslima kunnen zijn en vice versa... ![]() Lees misschien eerst eens uw factuur en zeg ons dan in welk ziekenhuis je hebt gelegen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 november 2013 om 19:21. |
![]() |
![]() |