Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2013, 12:14   #21
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De traditionelen zullen slaag krijgen : oplopende werkloosheid, armoede stijgt, duurste huizen vd wereld, mensen hebben angst. Angst voor hun job, voor hun pensioen, primaire behoeften, de toekomst van hun kinderen.
Je hebt gelijk op alle punten, maar dit betekent helaas nog niet dat het hopeloos geklungel van de traditionelen zal afgestraft worden op 25 mei 2014.

Wie rondkijkt krijgt andere signalen : het aanhoudende inbeuken van de regime-partijen op de N-VA, daarin schaamteloos bijgetreden door de media, het succesrijke congres van de tsjeven (3.500 deelnemers volgens Beke) de populariteit van maffiabaas Di Rupo bij de eerstejaarsstudenten Pol en soc (Antwerpen) om maar te zwijgen over interne spanningen bij sommige N-VA afdelingen.

Ik ben een overtuigde separatist maar de waarheid heeft haar rechten.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:19   #22
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je hebt gelijk op alle punten, maar dit betekent helaas nog niet dat het hopeloos geklungel van de traditionelen zal afgestraft worden op 25 mei 2014.

Wie rondkijkt krijgt andere signalen : het aanhoudende inbeuken van de regime-partijen op de N-VA, daarin schaamteloos bijgetreden door de media, het succesrijke congres van de tsjeven (3.500 deelnemers volgens Beke) de populariteit van maffiabaas Di Rupo bij de eerstejaarsstudenten Pol en soc (Antwerpen) om maar te zwijgen over interne spanningen bij sommige N-VA afdelingen.

Ik ben een overtuigde separatist maar de waarheid heeft haar rechten.
Toch een ven rel a tiveren, Robert. Het succesrijke congres in Vossemeren kwam er alleen mazr omdat CD&V het domrin had afgehuurd voor de trouwe aanhang. Wie slaat een gratis weekendje Vossemrren af? De eerstejaars moeten nog veel over politiek leren en vooral ervaren. Wacht maar tot die voor zichzelf moeten instaan.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:20   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Weet iemand waarom dat de staat zoveel geld zou kosten indien de staatsgarantie vervalt?
Een lamentabele vertaling van het artikel in L'echo ligt aan de basis van die kwakkel.

Citaat:
À ce stade de la procédure, la garantie n’a pas été activée. Mais si la liquidation d’Arco venait �* être prononcée et si la garantie accordée par l’État aux 800.000 coopérateurs devait être actionnée, elle pourrait bien coûter près de 1,5 milliard d’euros aux autorités.
Als Arco zou kapseizen en men dan de verleende staatsgarantie zou activeren kan het tot 1,5 mld kosten.

Maar dat is niet het geval, en als na uitputting van deze juridische procedure (eerst nog uitspraak RVS dien normaal de auditeur volgt) en dan procedure voor grondwettelijk hof de kapitaalsgarantie vervalt dan zijn we er gewoon vanaf.

staat op de frontpagina van L'echo.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:22   #24
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De auditeur van de Raad van State heeft gisteren geoordeeld dat de koninklijke besluiten die de federale regering heeft opgesteld voor de staatsgaranties voor de coöperanten van Arco illegaal zijn, schrijft L'Echo.
Wat ik het strafste aan heel dit verhaal vindt is dat destijds een premier en federale regering, toch de machtshebbers van een land, een Koninklijk besluit maken en de 800.000 coöperanten op hun hart drukt dat de Staat hun "soort spaarboekje van arcopar" waarborgt. En dat zoveel jaren later blijkt dat het allemaal gebakken lucht is en al die 800.000 mensen gewoon dat geld kwijt zijn. Eerst door BACOB/DEXIA opgelicht en nu nog eens door hun destijds zelf verkozen regering.

Ik hoop dan ook voor die 800.000 opgelichte mensen dat :

1/ CD&V de kiesdrempel niet haalt.
2/ ALLE banken gaan meemaken dat mensen al hun spaargeld gaan afhalen.

Maar helaas het is tweemaal een utopie. Apenland België met hun al even domme aapjes. Het is lachwekkend en triestig tegelijk.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:24   #25
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een lamentabele vertaling van het artikel in L'echo ligt aan de basis van die kwakkel.

Als Arco zou kapseizen en men dan de verleende staatsgarantie zou activeren kan het tot 1,5 mld kosten.

Maar dat is niet het geval, en als na uitputting van deze juridische procedure (eerst nog uitspraak RVS dien normaal de auditeur volgt) en dan procedure voor grondwettelijk hof de kapitaalsgarantie vervalt dan zijn we er gewoon vanaf.

staat op de frontpagina van L'echo.
Ok dankjewel. Toch ongeloofelijk hoe vaak een artikel verkeerd vertaald wordt.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:27   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBB Bekijk bericht
Er zullen wellicht ook veel oud-CD&V- en nieuw-N-VA-stemmers bij geweest zijn, Jan.
Het is enkel wachten tot dat Kathleen Cools bij haar volgend interview van BDW de vraag stelt : "Mijnheer De Wever, met uw partij in de volgende federale regering, blijft de staatsgarantie voor de Arco aandelen dan ongewijzigd in voege of moet die eruit ? "

Ik zou daar zeer graag zijn antwoord op horen.

Voor alle duidelijkheid herhaal ik nog even dat ikzelf van oordeel ben dat die garantie een monstruositeit was van rechtsongelijkheid en ze kan niet snel genoeg geschrapt worden.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:33   #27
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is enkel wachten tot dat Kathleen Cools bij haar volgend interview van BDW de vraag stelt : "Mijnheer De Wever, met uw partij in de volgende federale regering, blijft de staatsgarantie voor de Arco aandelen dan ongewijzigd in voege of moet die eruit ? "

Ik zou daar zeer graag zijn antwoord op horen.

Voor alle duidelijkheid herhaal ik nog even dat ikzelf van oordeel ben dat die garantie een monstruositeit was van rechtsongelijkheid en ze kan niet snel genoeg geschrapt worden.
Het ergste is dat die staatsgarantie als pasmunt gediend heeft om de CD&V in juli 2011 te doen kapseizen van een "Niet zonder N-VA" te doen switchen naar "Elio, hoelang en hoe mort ik je teelballekes likken".

Laatst gewijzigd door BBB : 20 november 2013 om 12:38.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:35   #28
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Maak dan uw naam maar nergens openbaar want 800.000 mensen gekloot? De kans is groot dat daar wel 1 zot tussen zit die met granaten gaat smijten (wishful thinking)
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:38   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Maak dan uw naam maar nergens openbaar want 800.000 mensen gekloot? De kans is groot dat daar wel 1 zot tussen zit die met granaten gaat smijten (wishful thinking)
De meeste mensen zullen wel afrekenen met de CD&V in het stemhokje.

Boontje komt eindelijk om zijn loontje.
Oud 20 november 2013, 13:08   #30
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Ja want het is nuttig om iemand die jouw standpunt niet deelt maar aan de situatie ook niets aan kan veranderen, te verminken of vermoorden.

Dat ze met granaten het ACW binnenstappen, daar kan ik nog inkomen als ik met een zot probeer mee te leven. Maar dan nog zou ik het niet wishful thinking noemen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:53   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De auditeur van de Raad van State heeft gisteren geoordeeld dat de koninklijke besluiten die de federale regering heeft opgesteld voor de staatsgaranties voor de coöperanten van Arco illegaal zijn, schrijft L'Echo.

Volgens de Franstalige krant was de auditeur erg duidelijk: de koninklijke besluiten zijn niet wettelijk en moeten geannuleerd worden. Volgens de auditeur is het nog mogelijk het Grondwettelijk Hof zich over de zaak buigt.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...illegaal.dhtml

800.000 coöperanten die niet op de tsjeven gaan stemmen maar op hun aartsrivaal!
Ik begrijp waarom de tsjeven geen kandidaat-premier naar voren schuiven!
800.000 ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:04   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik het strafste aan heel dit verhaal vindt is dat destijds een premier en federale regering, toch de machtshebbers van een land, een Koninklijk besluit maken en de 800.000 coöperanten op hun hart drukt dat de Staat hun "soort spaarboekje van arcopar" waarborgt. En dat zoveel jaren later blijkt dat het allemaal gebakken lucht is en al die 800.000 mensen gewoon dat geld kwijt zijn. Eerst door BACOB/DEXIA opgelicht en nu nog eens door hun destijds zelf verkozen regering.

Ik hoop dan ook voor die 800.000 opgelichte mensen dat :

1/ CD&V de kiesdrempel niet haalt.
2/ ALLE banken gaan meemaken dat mensen al hun spaargeld gaan afhalen.

Maar helaas het is tweemaal een utopie. Apenland België met hun al even domme aapjes. Het is lachwekkend en triestig tegelijk.
Punt 2 is een nutteloze vorm van anarchisme waarmee de gewone mensen zichzelf in de voet zouden schieten.......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:05   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBB Bekijk bericht
Het ergste is dat die staatsgarantie als pasmunt gediend heeft om de CD&V in juli 2011 te doen kapseizen van een "Niet zonder N-VA" te doen switchen naar "Elio, hoelang en hoe moet ik je teelballekes likken".
Maar d�*�*r hebben de Belgisch-nationalisten geen probleem mee, hoor. Integendeel!
Oud 20 november 2013, 18:08   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Punt 2 is een nutteloze vorm van anarchisme waarmee de gewone mensen zichzelf in de voet zouden schieten.......
Wellicht heb jij geen spaargeld anders zou je daar wel anders over denken.
Ik heb mijn spaargeld kort geleden afgehaald....en gehoord dat ik lang niet de enige ben die zijn spaargeld onbereikbaar maakt voor de grijpgrage handjes van het IMF en consoorten.
Oud 20 november 2013, 18:09   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Gegarandeerd. Niets is wat het lijkt, BluBluB.

Acw heeft alles goed in de hand. U niet.

En moemoe De Wever blijft achter met waardeloze Arco-bonnetjes.

En alles gaat zoals steeds, zijn gangetje.
Weeral niet inhoudelijks.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:10   #36
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet iemand waarom dat de staat zoveel geld zou kosten indien de staatsgarantie vervalt?
Hopelijk zo veel dat dit land kraakt met Di Rupo aan het hoofd ervan. Hiervoor wil ik wel een Di Rupo II zien. Ik wil ze zien verzuipen in de ellende en in de stront.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:11   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Zo eenvoudig is het niet Jan. Je moet een beetje realistisch blijven. Niet alle Arco-gedupeerden zullen voor de N-VA stemmen, er zijn ook nog andere partijen. Indien je voorspelling zou kloppen haalt de CDNV de kiesdrempel niet meer en klokt de N-VA af op 37 �* 40 %. Dat gelooft toch geen kat?
En niet alle Arco-gedupeerden stemden voorheen op de CD&V.
Oud 20 november 2013, 18:12   #38
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

De huidige regering met een ACW-minister van financiën heeft in zijn begrotingsontwerp 2014 geen reserves voorzien tot het honoreren van een staatsgarantie. Hij weet beter.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 20 november 2013 om 18:13.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:14   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wellicht heb jij geen spaargeld anders zou je daar wel anders over denken.
Ik heb mijn spaargeld kort geleden afgehaald....en gehoord dat ik lang niet de enige ben die zijn spaargeld onbereikbaar maakt voor de grijpgrage handjes van het IMF en consoorten.
Stel eens even dat het echt "slecht" zou gaan?

Dan wens ik U veel geluk met uw Eurootjes die pas na betaling van een speciaal voor U ontworpen "contant-BTW" (een soort interne devaluatie) omgezet zullen kunnen worden in appels,aardappels....enfin dingen die U nodig hebt...

Geloof me,contant geld zal geen voordeel hebben tov "electronisch" geld.....tenzij U tijdig ergens elders in de EU gaat zitten.Uw verblijf zal daar best vrij lang moeten duren aangezien de Belgische Fiscus bij gelegenheid graag van U zal willen weten waar al het geld dat op uw voormalige bankrekeningen stond (lijstje bij de hand) naar toe is......en wat eventueel uw inkomsten wel waren gedurende zekere periode.....

Stel even dat men Europawijd moet aanpakken?
Dan komt er ongetwijfeld een "Gutmann-maneuvertje" op europese schaal.Euro's worden onwettig betaalmiddel,ze moeten briefje voor briefje omgewisseld worden tegen een andere munt tegen "aangepaste" omwisselratio....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 november 2013 om 18:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:15   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten dringend af van dat zwart wit denken. Het is niet omdat ik op dit moment akkoord ga met de N-VA en eerder rechts georienteerde invloeden wens in het bestuur van dit land, dat dit binnen 10 jaar niet anders is. Of omdat ik rechts ben qua bestuur, ik voor de rest niet sociaal of rood kan denken. Mensen zitten in het algemeen gesproken toch net iets complexer in elkaar. Als die ARCO deal zo goed is dat je mooi rendement haalt voor 0% risico, dan zie ik daar best wat mensen in mee gaan die zelfs in eerst instantie niets met het ACW te maken hebben.
Dat is het nu net.
Er werden geen mooie dividenden uitbetaald.
Niet vergeten dat veel mensen die aandelen kochten in de tijd dat je voor andere aandelen gemakkelijk 13% kreeg.
Het Arcopar aandeel was via een Coöperatieve vennootschap, hier mag wettelijk max 6% op uitgekeerd worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be