![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die andere groep betreft: daar we in een milieu kerken met veel jonge, grote gezinnen, heb ik al veel vrouwen hierover gehoord. Een duidelijke constante: hoe zwaar en ellendig een zwangerschap ook was, alles wordt vergeten zodra de baby in hun armen ligt. Ook bij vrouwen waar de zwangerschap eerst niet gepland en ook niet gewenst was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil absoluut vb op 12 jarige leeftijd geen selectie houden en de domsten uitmoorden hoor. Maar in de natuur hebben bij diverse diersoorten zwakken of hulpbehoevenden heel weinig kans , die natuurlijke selectie maakt ook dat zij met beperkingen zich nagenoeg nooit of zelden voortplanten. Niemand beweerd hier dat de mens met zijn humaan inzicht onvolmaakte kindjes moet elimineren, maar als je kan voorkomen dat ze in het leed en zonder zelfredzaamheid of toekomst geboren worden, waarom niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt nergens enige toelichting gegeven over wat een individu is en wanneer de omslag gebeurt van "hoopje cellen" naar individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie betaald die? Ik heb daar geen zin in, om zo'n kwijlend modelleke van een ander te onderhouden. En verwacht ook niet van een ander dat voor mij te doen.
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook een kind met het syndroom van Down is een kwaliteitsvol menselijk wezen. U vult "kwaliteit" schijnbaar in met "geen moeilijkheden".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan nooit zeker zijn van elkaars trouw. Het enige men kan doen is het goeie voorbeeld geven en vertrouwen in elkaar hebben.
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uitzonderingen bevestigen de regel en de vrijheden zijn er voor het individu (de vrous in dit geval) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnbaar is uw huwelijk dus gestoeld op voortdurende twijfel. Over uw relatie met uw vrouw maar ook over uw vaderschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() En wie beweerd er dat een ongeboren vrucht, reeds besef heeft, laat staan dat het zelf zou kunnen kiezen, tussen niet geboren worden of wel geboren worden met ernstige beperkingen, zonder afbreuk te doen aan het respect voor het individu als het reeds in ons midden is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, die 2de categorie zou nog niet eens verwekt mogen worden, maar onwetendheid, domheid, luiheid of geweld zijn nu eenmaal een menselijk gegevens.
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jawel, u stelt weldegelijk dat men kinderen die onvolmaakt zijn best elimineert. Voor de geboorte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En nu ga ik slapen terwijl de kleine niet weent. Laatst gewijzigd door JimmyB : 20 november 2013 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Solidariteit, beste vriend. Daarop is een rechtvaardige maatschappij op gestoeld. Mij wordt ondertussen wel duidelijk dat u een heel andere concept van samenleving voorstaat dan ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euch we hadden het wel over een downke dat zijn hele leven niet op eigen benen zal staan... misschien beter een downke zonder benen opdat hij/zij kan gaan zitten in een rolstoel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wel een ander verhaal met de hedendaagse techniek. En hoe blij zouden die broeders wel niet geweest zijn met een mongooltje dat buiten het huwelijk een ander mongooltje bezwangerd.
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele vrijheid kan ten koste gaan van een ander. Hier neemt de vrouw een beslissing over een ander, nl. ongeboren. Dat is in mijn ogen zelfs een heel groot kwaad, daar dit ongeboren leven zich op geen enkele manier kan verdedigen of enige mondigheid bezit. Alleen al daarom is abortus heel onethisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor U is een mensenleven van onschatbare waarde. Ik heb een andere mening.
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw bericht lijkt het erop dat u stelt dat het geen individu is voor de geboorte en het pas wordt na de geboorte. Of pas na twee maanden?
|
![]() |
![]() |