![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar hun steun om net die meerderheid te halen, neen, dank u.
![]() |
![]() |
#102 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het aankomt op de steun van het VB om net die meerderheid te halen, hoeft het voor mij niet. Citaat:
Daarnaast mag ik toch in alle vrijheid ook mijn mening verkondigen, of niet ? Citaat:
Maar de grondstroom van de partij is rot en bedorven. En dat maakt het net spijtig voor hen die het wel goed menen. Zij verzeil(d)en, meestal ongewild, mee in die onderstroom. Het VB straalt niks Vlaams meer uit. Zij straalt alleen nog 'anti' uit. En dat kan een jonge Vlaamse staat missen als kiespijn.
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() De Oostenrijkse Alpen blijven ook mooi in de winter.
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom niet het VB of de NVA eventjes 'gebruiken' voor een hoger doel ? Ik denk daarbij aan de woorden van Jef Turf, ooit sekretaris van de Kommunistische Partij van België, die verklaarde nu weliswaar voor de NVA te stemmen maar ooit, in het onafhankelijke Vlaanderen, tégen de NVA zal stemmen door voor een extrem linkse partij te kiezen. Elk tijdsgewricht vraagt om het aktualiseren van de persoonlijke prioriteiten. En neen, dat betekent daarom niet dat men zijn eigen ideeën ontrouw zou zijn.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 november 2013 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allicht zal dat ook wel zijn redenen hebben. Je dient wel de eventuele gevolgen van een bewuste keuze van het VB (om net aan die meerderheid te raken) bij de vorming van een nieuwe staat er bij te nemen. Laat dat net voor mij (en samen met mij ongetwijfeld nog vele overtuigde Vlamingen) een breekpunt zijn.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 25 november 2013 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij stemmen veel mensen op VB vanwege hun vrij radicale onafhankelijkheidsdiscours. Na onafhankelijkheid heeft een grote racistische partij geen bestaansrecht meer. Maar goed, u mag stemmen wat u wilt. Ik geef u slechts mijn analyse als buitenstaander.
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de NVA trouwens niet. Geschiedenis toont aan dat de partij die voor onafhankelijkheid zorgt, meestal aan de macht blijft.
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vele Vlaams-nationalisten hebben het VB de rug toegekeerd en stemmen nu N-VA. Omdat de Vlaams-nationale standpunten ook hier terug te vinden zijn. En bij de N-VA heerst geen extreem-rechts gedachtegoed.
![]() |
![]() |
#109 | |||
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei dan laat je je programma bepalen door andere partijen. Jij kan maar voor iets zijn zolang de partij die jij niet kan uitstaan daar niet voor is. Citaat:
Citaat:
Dat is wat men vroeger in vlaanderen deed, angstvallig wegblijven van alles wat vlaams, migratie of gelijk wat VB op dat moment over sprak. Gevolg is gekend .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de N-VA N O O I T naar de hand dingt van het VB om dit Vlaanderen te creëren. Ik hoop dat zij verstandig genoeg zijn om in te zien welk onheil er dan over Vlaanderen neerdaalt. Het VB zou beter haar Vlaams-nationalistische kiezers die ze nog hebben, oproepen om voor de N-VA te stemmen. Daar maakt hun stem wel een verschil. Een Vlaams-nationalistische stem voor het VB is een verloren stem voor het Vlaams-nationalisme. Hun stem wordt immers gerekend bij die extremistische islamofoben, niet bij de voorstanders van een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
Nogmaals het is niet omdat VB iets steunt dat dit d'office slecht is. Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 november 2013 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De meerderheid in België bepaald of Vlaanderen onafhankelijk mag worden. Zelfs wanneer nva of vb 79% van de stemmen behalen dan nog blijft België in zijn huidige vorm voortbestaan. 20% van de Vlamingen en 100% van de Walen zal België willen handhaven en blijven steunen.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Als ik het op een rijtje zet vormt dit feitelijk Vlaanderen en haar bewoners
Een minderheid in het eigen gebied. Zowel qua aantal inwoners, als wel Vlaanderen qua oppervlakte Vlaanderen (Oost en West): 41,5% o Inwoners: 2.558.971 o 23,2% van de Belgische bevolking / 15% van de Nederlandse bevolking o Opp: 5.116 km km² o 16% van België / 13% van Nederland Brabant, Limburg en Antwerpen: 58,5% o Inwoners: 3.602.629 o 32% van de Belgische bevolking / 22,1% van de Nederlandse bevolking o Opp: 7.387 km² 0 24,1% van België / 19,7% van Nederland Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2013 om 02:35. |
![]() |
![]() |