![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel beter is een God die zich aan de mensen openbaart, opdat wij één kunnen zijn met Hem. Citaat:
Hij heeft iets geschapen wat minderwaardig is en is hij aldus ook zelf minderwaardig. Beter is een God die zichzelf schept. Citaat:
Daarin wordt duidelijk wie God werkelijk is: de microwezentjes, die wij ook zelf zullen worden. Citaat:
Dan moet je bij harriechristus wezen. ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#1222 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij gelooft immers niet in zichzelf en is daardoor in de war geraakt. Heb medelij. Want ook voor hem is vergiffenis en in het algemeen voor de wetenschap, die geen God meer wil erkennen en van het ware pad is afgeraakt. Citaat:
Deze is Gods eeuwige en oneindige Geest, zoals geopenbaard in Hegel en mijn atoomtheorie. Het heelal is niet tijdelijk en slechts een dood mechaniek dat op meest wonderbaarlijke hocus pocus wijze uit een Oerknal zou zijn ontstaan (afgekeken van de Bijbel), maar het heelal is eeuwig en levende werkelijkheid van God zelf. |
||
![]() |
![]() |
#1223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die godsdiensten zelf. Zelf ga ik in de eerste plaats uit van de zogenaamde drie "monotheïstische" (het christendom is dan eigenlijk niet, want leert de drie-eenheid) of Abrahamistische godsdiensten (vanwege Abraham als gemeenschappelijk aartsvader), dus van de Bijbel en de Koran. En dan van de Griekse mythologie, waar onze westerse cultuur, die vooral uit de Griekse cultuur is ontstaan, het meest mee vertrouwd is. Dan verder ook de Germaanse mythologie, die een nauwe verwantschap toont met die van de Grieken en dan het Hindoeïsme en het Boeddhisme, vooral het Hindoeïsme met een enorme rijkdom aan verschijningsvormen en ook aan filosofie. In de moderne tijd spreekt dit nog altijd aan, bekend als de New Age beweging. En dan volgen vele anderen, zoals de leer van Zarathustra over Ahuramazda en Angra Mainyu (Ohrmuzd en Ahriman) in een strijd tussen goed en kwaad. Verder de Egyptische godsdienst en nog veel meer. Zij zijn een enorme rijkdom aan godsdienstige cultuur, een schat uit het verleden. |
![]() |
![]() |
#1224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat werkelijkheid is. De wetenschap meent dat de werkelijkheid de dode materie is, maar deze bezit geen bewustzijn en is niet werkelijk. Werkelijkheid is het bewustzijn van het leven, voor wie ook de materie werkelijkheid is in de zintuiglijke waarneming daarvan. Maar "an sich" (op zichzelf) is de materie bewusteloos en daarom geen werkelijkheid. Het is pas werkelijk voor het leven die de waarheid daarvan is. Pas in het leven komt de materie en daarmede ook het heelal tot werkelijkheid. Daarom is een heelal dat door levende wezens wordt bewoond zoveel te beter, want daardoor wordt het heelal werkelijkheid. En hoe dat ook werkelijk bestaat wordt in de atoomtheorie geopenbaard. Want wij mensen zijn niet de enige levende wezens in het heelal. Integendeel is het heelal door en door bewoond en met name in de microkosmos. Aldus komt de dood tot leven in alle eeuwigheid en oneindigheid. |
![]() |
![]() |
#1225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1226 |
Parlementslid
|
![]() Is God de verlosser en waarvan, want het woord verlosser komt wel logisch over maar ben er niet zo bekend mee.
Is God de verlosser of een boodschapper de verlosser met toestemming van zijn Schepper uiteraard. |
![]() |
![]() |
#1227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de eerste plaats van de onwetendheid, want de mens is een geestelijk wezen.
In het weten en begrijpen wordt de mens één met God. Dit weten betreft dan de filosofie van Hegel, de wetenschap daarbij en mijn atoomtheorie. Citaat:
Wat niet helemaal waar is, want de christenen zijn zondaars gebleven. Maar er is daarmee wel een begin gemaakt, een overgang naar wedergeboorte. Pas in harriechristus wordt de Mens heilig door kennis en begrip van de Heilige Geest. Aldus is hij dan in principe verlost, maar het blijft verder een eindeloos ontwikkelingsproces, want ook de heiligheid moet verder ontwikkeld worden. De Mens is nooit definitief klaar. Gelukkig maar anders zou het leven eindigen en geen zin meer hebben. Citaat:
Maar verlosser is een woord uit het christendom en boodschapper uit de Islam. Ik openbaar wie God is, namelijk de microwezentjes, maar ik ben ook zelf God en ook zijn alle mensen in wezen God zelf. Maar wij mensen zijn wel de aller laagste goden ten opzichte van de microwezentjes die veel hoger zijn dan wij. Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 november 2013 om 17:18. |
||
![]() |
![]() |
#1229 |
Parlementslid
|
![]() Ja, boodshapper is een woord uit de Islam.
Maar weet je Harry, de microwezentjes die hadden op de foto volgens mij 3 vingers en God heeft gezegt zeg geen drie en daarnaast wil ik eerst nog even het hoofdstuk lezen waarbij God zweert bij het even en oneven. Verder even over het woord verlossing of verlosser, denk toch dat bedoeld word het woord leiding. Leiding krijgen. En de microwezentjes zijn misschien verdeeld inzake het woord leiding, misschien hebben ze daar een andere kijk op. |
![]() |
![]() |
#1230 |
Global Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een foto daarvan is fantasie. En als God zweert bij even en oneven (volgens jou dan) dan moet Hij toch ook het getal 3 kennen, want 3 is een oneven getal. Ook is God een drie-eenheid. Het getal 3 is juist een heilig getal. Maar misschien heb jij daar moeite mee omdat je een Islamiet bent? Citaat:
Maar mijn atoomtheorie is in de eerste plaats een openbaring. Citaat:
En zodra de mensen dat willen accepteren komt ook de verlossing uit de onwetendheid en de leiding voor de toekomst van onze wereld. |
|||
![]() |
![]() |
#1233 |
Parlementslid
|
![]() Indien U een idee idioot vind dan behoeft U toch niet te reageren,
wat maakt dat van U dan? Laatst gewijzigd door g_z : 25 november 2013 om 13:42. |
![]() |
![]() |
#1234 |
Parlementslid
|
![]() Ja, God zweert bij het even en oneven.
En als Moslim heb ik daar geen moeite mee, kijk maar. 89.3 (De dageraad) And by the even number and the odd Bij datgene wat dubbel, en dat wat enkel is, |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bovendien is enkel alleen maar 1, en oneven zijn 3 en 5 en 7 enzovoort. De microwezentjes accepteren alle getallen van 0 tot oneindig. De waarheid is het totale systeem, ook van de getallen. Maar drie is speciaal een heilig getal wegens de eenheid der tegendelen als basis van de dialectische logica. Zie daarvoor de filosofie van Hegel. Dat is de eenheid van de Vader en de Zoon en de Microwezentjes. |
|
![]() |
![]() |
#1236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom? Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 november 2013 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
#1237 |
Parlementslid
|
![]() Waarom God dat heeft gezegt, zal wel een reden voor zijn denk ik.
Ik vraag veel hé. En ook zeg ik veel ik, dat komt doordat ik net als de microwezentjes in het middelpunt van het universum sta, ook al geloof ik niet in de microwezentjes. En verder komt dat komt omdat je zo wijs overkomt, in ieder geval wijzer dan het meerendeel hier op het forum. Ennuhhhhhhhhh, wat vinden de microwezentjes van de cijfers - (min) Bijvoorbeeld 2 - 3 = -3. Wat de creditbanken ervan vinden dat weet ik wel. |
![]() |
![]() |
#1238 |
Parlementslid
|
![]() Maar het kan zijn dat God bedoeld dat er geen deelgenoten aan hem toegekend behoren te worden zoals de heilige geest en de zoon van maria.
Er zijn mensen doe zeggen in de naam van die en die en die en God geeft aan dat dit zo niet behoort of is. Laatst gewijzigd door g_z : 25 november 2013 om 16:16. |
![]() |
![]() |
#1239 |
Parlementslid
|
![]() Een idiote ideeen bestrijder, haha.
Virtual insanity http://www.lyricsondemand.com/onehit...itylyrics.html |
![]() |
![]() |
#1240 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |