![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is echt wel het mindere van het veel hoger ontwikkelde heelal met atomen en sterren en planeten en de aarde met leven. Of heeft de wetenschap dat zelf nog niet in de gaten gehad? |
|
![]() |
![]() |
#1284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat het echt aantonen betreft: de Oerknal van de wetenschap is ook nog nooit echt aangetoond. Toch wordt deze algemeen aangenomen. Dus het is nu de hoogste tijd voor mijn atoomtheorie. En een nobelprijs behoef ik niet. De erkenning alleen is voor mij voldoende. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij is de theorie niet zo origineel. Het extreem kleine zowel als het extreem grote kunnen vertonen dat wat we 'wil' plegen te noemen. U noemt dat ruimteschepen. Enkel in die naamgeving ligt een portie originaliteit. Ik protesteer tegen mensen die zich dingen toe-eigenen, hun naam verbonden willen zien met een idee. Zo kortzichtig. Zo hoogmoedig. Zo geschiedsvervalsend. In de anonimiteit schuilt meer menselijkheid dan in expliciet gemaakt individualisme. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2013 om 18:58. |
||
![]() |
![]() |
#1288 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus in dit geval de pijn. Maar de pijp "an sich" is geen werkelijkheid, want een loden pijp zelf heeft geen bewustzijn. En als iemand door een loden pijp bewusteloos wordt geslagen, dan heeft de persoon voor zichzelf ook geen werkelijkheid meer, want zijn bewustzijn is verdwenen. En ook zal hij die pijp niet meer kunnen ervaren, zodat ook de werkelijkheid van die pijp verdwenen is. |
||
![]() |
![]() |
#1289 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de microwezentjes behoort de werkelijkheid van mijn theorie toe en aan mij de theorie. Citaat:
Citaat:
Kortzichtig is dit niet te willen erkennen. Citaat:
De individualiteit is het hoogste wat er is. En de anonimiteit is de duisternis niemand te zijn. Citaat:
En natuurlijk de microwezentjes, dat wel..... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 november 2013 om 19:12. |
|||||
![]() |
![]() |
#1290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ware substantie is het bewustzijn. De ware substantie van de werkelijkheid is het bewustzijn en de zogenaamde dood is alleen maar de verandering van de ene soort van bewustzijn in de andere. En zelfs al zou iets in niets kunnen veranderen, dan nog kan niets ook weer in iets terug veranderen. En zelfs al zou je een miljoen jaar dood kunnen zijn (veranderd in bewusteloze materie), dan nog kom je na een miljoen jaar weer tot leven en heeft die miljoen jaar als zijnde Niets geen enkele betekenis in het licht der eeuwigheid. |
![]() |
![]() |
#1291 |
Parlementslid
|
![]() Ach joh, 3 of 4.
|
![]() |
![]() |
#1292 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#1293 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#1294 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of zit jij nog regelmatig met je ouders te discussiëren bij een kopje thee? (en hoe klinkt dat dan zo'n lijk van 5 resp. 14 jaar oud?) Citaat:
Jouw theorie komt uit jouw grote duim. Citaat:
Citaat:
Gezien je smilies neem je jezelf niet eens serieus.
![]() |
#1295 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De big bang is de nul oplossing voor de vergelijkingen van Einstein en is dus mathematisch aangetoond vooralleer de achtergrond straling deze berekeningen bevestigde. Alle observaties van het universum blijken ook overeen te stemmen met de big bang zoals berekend door ons genie Einstein. Edit: maar is vind jouw 'why not zoidberg' atoomtheorie wel logischer klinken dan de big bang. Zouden we anders niet de echo van die knal moeten horen heden ten dage? Laatst gewijzigd door Athelas : 28 november 2013 om 02:23. |
|
![]() |
![]() |
#1296 |
Parlementslid
|
![]() Atoomtheorie, Microwezentjes of Big Bang, jullie doen maar.
|
![]() |
![]() |
#1297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Deze cartoon is mij zo aangebracht en heb ik dankbaar geaccepteerd. Alleen zijn mijn neus en handen in werkelijkheid iets anders. Maar goed: wat zou het leven zonder humor zijn? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de bewusteloze persoon niet. En dat is ook wat ik beweer: de dingen zijn werkelijkheid voor ons mensen wegens ons bewustzijn. Maar de dingen "an sich" (dus op zichzelf zonder ons) zijn geen werkelijkheid, want ze bezitten geen bewustzijn. |
|
![]() |
![]() |
#1300 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bewijs het door en door met de vele logische argumenten van mijn atoomtheorie, maar als jij daar niets van begrijpt, en daarom ook geen tegenargumenten weet, dan ligt het niet aan mij.
Zo kan ik bijvoorbeeld met mijn atoomtheorie zeer goed verklaren hoe ons lichaam zo goed kan functioneren. Terwijl de wetenschap dat niet verklaren kan. Citaat:
Het is slechts het uiteengaan de sterrenstelsels, dat bovendien niet altijd plaats gehad behoeft te hebben. Ook dat heeft de wetenschap erbij verzonnen. En ten derde is het onlogisch dat het een punt geweest zou zijn, want een punt heeft geen inhoud, is dus niks en uit niks kun je geen heelal tevoorschijn halen. Dus hier zijn al drie tegenargumenten dat het niet zo behoeft te zijn. Het is een hypothese en een slechte bovendien. Citaat:
Wat ik daarvan al vast kan aantonen is dat de microkosmos een hogere wereld is en dat we bezig zijn met de ruimtevaart. Conclusie: dan moet de microkosmos een ruimtevaartcultuur zijn en krijg je een zeer goed heelal, anders dan het krakkemikkige geval van de wetenschap. Daar deugt niet veel van. En ik ben niet de oude Jezus van vroeger, zijn levensverhaal is een mythe. Citaat:
En de rest is logica. Goed om daar voor open te staan. En het is de wetenschap die niet met iets concreets kan komen. Want een heelal dat slechts tijdelijk is en onlogisch bovendien en ook geen bewustzijn bezit en dus niet werkelijk is, dat is echt niet concreet, maar een abstractie. Citaat:
Zelfs de humor behoort daarbij. Maar iemand die meent een microwezentje te zijn en toch niet gelooft dat die bestaan, die kun je toch moeilijk serieus nemen. ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |