Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2013, 07:43   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard België ruim vertegenwoordigd in het koppeleton 'Syriëstrijders'

België zend 'zijn zonen' uit...

Blijkbaar maken onze jongens deel uit van de meest succesvolle groep in de strijd tegen het Syrische regime en de Syrische soevereine staat.

In verhouding tot het aantal inwoners in het land van oorsprong zouden enkel vanuit Bosnië en Denemarken nog meer vredesbrengers naar Syrië zijn uitgezonden.

HLN.be - Belgen in koppeloton Syriëstrijders
29 november 2013 - De Belgen zitten zowel in absolute aantallen als in verhouding tot het aantal inwoners van ons land in de kopgroep van het aantal buitenlandse strijders in Syrië. Dat schrijft De Morgen vandaag, op basis van berekeningen van politicoloog en terrorisme-expert Thomas Hegghammer van het Norwegian Defence Research Establishment in Oslo. Hij baseert zich op de cijfers van de inlichtingendiensten van twaalf Europese landen, over het aantal inwoners dat naar Syrië trok.
Volgens de meest voorzichtige schattingen zijn 1.100 strijders van Europese origine actief in Syrië. De hoogste cijfers komen uit op 1.700 strijders. Van hen zijn 100 tot 300 Belgen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 07:48   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131129_00862718

Citaat:
Daarnaast waarschuwt hij ook voor terugkerende strijders en hun impact op de veiligheid in het land van oorsprong. Hij becijferde uit een oudere studie naar teruggekeerde strijders in de jaren negentig en begin 2000, dat een op de negen veteranen aanslagen in eind land plant.
Dit zeg ik al langer, ook op dit forum.
Ik baseer me dan enkel op hetgeen ik lees in de gazetten over oud gedienden van diverse oorlogen die Amerika leverde over de hele wereld.
Van zoiets komt ge zot terug, en een gedeelte van die zotten zijn gewelddadig in de zin van aanslagen plegen edm.

En dan zijn "ze" verwonderd dat de Vlamingen meer dan achterdochtig staan tegenover Islam en consoorten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 07:48   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog, tevens genomen uit voorvermeld artikel :

Hegghammer heeft geen verklaring voor het verschil tussen de landen. De belangrijkste factor is volgens hem waarschijnlijk de kracht van rekruteringsnetwerken die lokaal actief zijn. "Ik denk niet dat er een verband is met het bredere beleid van een land", zegt hij in een reactie aan De Morgen.

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 november 2013 om 07:49.
Oud 29 november 2013, 07:51   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131129_00862718

Dit zeg ik al langer, ook op dit forum.
Ik baseer me dan enkel op hetgeen ik lees in de gazetten over oud gedienden van diverse oorlogen die Amerika leverde over de hele wereld.
Van zoiets komt ge zot terug, en een gedeelte van die zotten zijn gewelddadig in de zin van aanslagen plegen edm.

En dan zijn "ze" verwonderd dat de Vlamingen meer dan achterdochtig staan tegenover Islam en consoorten.

.
Maakt U zich daar geen zorgen over, men zal ons, zo gewenst, beschermen met een Belgisch afkooksel van de Amerikaanse Patriot Act. Veiligheid voor de burger eerst. Naar mijn mening zal de Belgische grondwet op generlei wijze een hinderpaal vormen wat dat betreft.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 november 2013 om 07:52.
Oud 29 november 2013, 08:39   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

... nog meer vredesbrengers ...

Dat was wel grappig in uw tekst
Oud 29 november 2013, 08:55   #6
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
... nog meer vredesbrengers ...

Dat was wel grappig in uw tekst
Verrijkers, vredebrengers ... Veel te sarcastisch om begrepen te worden door de poco linksen en moslims, die kennen dat niet.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be