![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar moet ge niet aan twijfelen. dat wordt verkocht (als men daar al behoefte aan zou hebben, quod non) met de voordelen v werkbaarheid van gelijke coalities federaal en regionaal. ge moogt dien Tripel komen ontvangen als ik ongelijk mocht krijgen door de feiten. Laatst gewijzigd door Anna List : 4 december 2013 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Gaat Peeters voor minder dan het premierschap in dat scenario? wat dan met Di Rupo? Ik zie Peeters echt geen vakminister worden, in geen enkele regering. En neen, de N-VA gaat hem dat echt niet cadeau doen als ze de grootste worden. Citaat:
SPa gaat natuurlijk dan wel wat stemmen moeten winnen, van Groen maar ook van de PVDA. Die laatsten zouden trouwens de verrassing van de verkiezingen kunnen worden. Als zij in het parlement geraken, dat zal er mathematisch geen regering mogelijk zijn zonder de N-VA, is mijn inschatting. Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en voor alle zekerheid: wat mij betreft, zelfs al zou het 'slechter' geregeld worden op Vlaams niveau, ik blijf er voorstander van ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor echte democraten is elke politieke schutkring waarachter men geweldloze politieke partijen parkeert een gruwel. Dat geldt voor mij als eerder centrum zowel voor extreem-links als extreem-rechts. De vrijheid van meningsuiting is een natuurlijk mensenrecht. Alleen misdaden dienen gestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Waar ? In de Harmonie, op de grote markt van Ronse. 't beste café van west-europa en omstreken. http://www.brasserie-harmonie.be/ En ik meen me te herinneren dat je met je moto al wel eens in onze streek komt, dan is de kans redelijk groot dat je daar al wel eens bent geweest. Op zondag middag zitten daar altijd wel wat motards. Zjust ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik niet. Als een bevoegdheid op een hoger niveau beter kan geregeld worden, dan moet het daar zitten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is gewoon democratischer, ook als het beleid in Vl en W door toeval niet zou verschillen in de uitvoering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Eigenlijk is het enige dat je nooit kunt meenemen in zo een beredeneerde voorspelling het puur onverwachte, het echt extreme. Maar op regionaal vlak zie ik echt geen zaken waar men de grote ideologische clash voor mag vrezen. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat men politiek niet klaar en duidelijk kan uitleggen in een interview van maximum drie minuten op televisie, is politiek bekeken waardeloos. Het gaat nu eenmaal niet om gelijk hebben, maar om gelijk te krijgen. Wat PVDA zal doen is maar één zekerheid over : de sp.a verzwakken. Elke zetel die zij (zouden) halen is er eentje die verloren is op het schaakbord van links want daar zal toch niets mee gebeuren. Volgens mij heb jij perfect begrepen dat het voor n-va tactisch gezien een héél goede zaak zou zijn dat pvda een mooi resultaat neerzet. Die gaan heus geen stemmen halen bij andere partijen dan bij sp.a of misschien een beetje bij de groentes. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Subsidiariteit is belangrijker om mee te nemen in de taakverdeling tussen het lokale en de regionale overheid dan tussen de federale entiteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De andere partijen eisen dat niet omdat pvda nooit een programma geschreven heeft zoals het fameuze 70 punten plan dat één hoop racisme bundelt en waar de haat van afloopt en indruist tegen de EVRM. Daarom. En ik ben van mening dat al die partijen op dat vlak groot gelijk hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PVDA = anti-Vlaams = goed. Begrijp je Peter zijn gedachtegang nu wat beter?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En surrealistisch?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Dan krijgt ge van mij ook een surreëel bier. Wat dacht ge van een heineken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Dan heeft België weer wat minder macht: pure winst.