![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Europees Commissaris
|
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#123 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat zou allemaal veel logischer en korrekter zijn. Een Noord-Brabant schreeuwt immers naar een Zuid-Brabant. En de naam van de provincie Antwerpen suggereert volstrekt ten onrechte dat Antwerpenaren geen Brabanders zijn. Citaat:
Alsof het ene warm en het andere koud zou zijn. Identiteit heeft te maken met weten (of niet weten), maar begod niet met voelen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 december 2013 om 20:19. |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een vrije stadstaat Antwerpen in een Confederatie van de Lage Landen.
|
|
|
|
#125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarop is dat eigenlijk allemaal gebaseerd? Op grenzen van ergens een paar eeuwen geleden? Wel, dan moet u consequent zijn. Dan wordt Halle niet langer een Brabantse stad, maar een Henegouwse. Dan schrapt men de naam Limburg, want de huidige provincie Limburg heeft niets met het historisch hertogdom te maken. Enzovoort.
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2013 om 22:10. |
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik had het over een konsekwentie in de naamgeving van de provincies, tenminste wanneer men ervoor kiest van die te laten bestaan, en niet over een konsekwent herstel van de territoria van de oude vorstendommen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 december 2013 om 22:22. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook niet in uw naamgeving trouwens. Meer dan eens in de geschiedenis vormde Antwerpen geen deel van het hertogdom Brabant. Ook Mechelen was een aparte entiteit, los van Brabant. Enzovoort. |
|
|
|
|
|
|
#130 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Voor mijn part mag men de provincies als bestuursnivo afschaffen en ze bestuurlijk vervangen door stadsgewesten of zo. Maar geef toe, waar is de konsekwentie en de samenhang in naamgeving bij: Noord-Brabant /Antwerpen/Vlaams-Brabant. Die hutsepot doet namelijk veel vragen rijzen: Is Antwerpen dan niet Vlaams? Waar is Zuid-Brabant? Waar is het stuk Brabant dat Vlaams-Brabant en Noord-Brabant verbindt? En dat Mechelen en Antwerpen nu wel tot Brabant horen is de wraak van de geschiedenis op het krapuul van een Lowie van Male.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 december 2013 om 23:18. |
||
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tip: kom eindelijk eens tot het besef dat de oude vorstendommen van weleer al eeuwen niet meer bestaan. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Europees Commissaris
|
Nogmaals, ik heb geeen probleem met de huidige provinciale grenzen maar des te meer met de naamgeving op zich. Men refereert op een onsamenhangende manier naar het hertogdom.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als men de huidige provinciegrenzen aanvaardt en de gegevenheid erachter, dan is iedere naamdiscussie totaal zinloos. U accepteert dan immers de Franse departementale grenzen en de later historisch betwistbare beslissing van Willem I om op die departementen oude namen te kleven.
|
|
|
|
|
|
#136 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Nogmaals, ik erger mij over de irrationele, onsamenhangende naamgeving.
||
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
We zijn Nederlanders en Brabant is een provincie van Nederland. |
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 december 2013 om 23:39. |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik antwoord met uw eigen woorden: u moet maar gaan klagen bij ...
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|