![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie u bent, weet ik niet.
Ik weet wel heel goed wie ik ben, en hoe ik mijn wereld waarneem, schep, vormgeef, catalogeer, evalueer, classificeer...
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooi, dan kan ik waarschijnlijk nog veel van u leren. Ik beschrijf mijzelf hoofdzakelijk als zoeker, misschien minder geordend als u, maar door andere herhaaldelijk omschreven als 'perspicace'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn pedagogische kwaliteiten zijn zo goed als onbestaande. Citaat:
![]() Citaat:
En doorzichtig en bevattelijk,... daar moet ik heel veel moeite voor doen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet wel heel goed wie ik ben, en hoe ik mijn wereld waarneem, schep, vormgeef, catalogeer, evalueer, classificeer... Maar doet er niet toe, zo ben ik zelf minder bezorgd om af en toe kemels te vertellen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat ik chaos in en rond mezelf zie, en creëer en er mij bewust van ben... Tegelijk zie ik chaos niet als iets fout, maar eerder als een heel normaal gegeven. Chaos is een natuurlijke toestand. Citaat:
Naast Harrie. Die is ook heel speciaal, heeft zijn eigen religie ontworpen, en hoe maf ze ook mag klinken: hij en zijn theorie bezitten een soort heel oprechte zij het naïeve eerlijkheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kom je bij mij in het vakje: personen die niks inhoudelijks weten te schrijven. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 december 2013 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als God het Absolute is, dus volstrekt oneindig, dan moet het heelal God zelf zijn en dus uit microwezentjes bestaan. Want het heelal zoals wij dat kennen met sterren en planeten, dat is geen levend wezen en dus geen God. Mijn atoomtheorie is dat wel: Gods Rijk in de microkosmos. Terwijl alle geloven het bestaan van God niet kunnen bewijzen. Ook Marie Daenen niet. Dus wie is er hier naïef? Zou dat Superstaaf zelf kunnen zijn...... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga ik nog eens genieten met jouw 5 min of fame http://www.youtube.com/watch?v=gE3l3LZHWVY ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiskunde is slechts één van de vele wetenschappen. Mijn atoomtheorie is echter de absolute wetenschap, de alles omvattende wetenschap dus over God en het heelal. Dan is veel meer dan slechts nuttigheid, maar de zin en de waarheid van ons leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon for the record : hoeveel volgelingen heb je, uitgezonderd jezelf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het begin van de opbouw ervan, dus van het heelal. Dan zal ik me wat dat betreft even corrigeren, want het moet zijn: Het is het begin van de logica van de structuur van het heelal. Maar het heelal zelf is nooit begonnen. De totale oneindige structuur is eeuwig, heeft dus altijd bestaan. Maar de verklaring daarvan heeft wel een begin in de eenheid van Zijn en Niets, aldus: DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is dan vanwege de diepzinnigheid en het zeer revolutionaire karakter ervan en er nog niemand is die het begrijpt of begrijpen wil. Over het algemeen is het zo: hoe dommer de theorie hoe meer volgelingen je krijgt. Ik behoef maar zoiets te noemen als de aliëns en het spaghettimonster of de Azteken die de wereldondergang zouden voorspellen. Of dat het heelal uit een Oerknal zou zijn ontstaan. Om van alle religies maar te zwijgen. Mijn atoomtheorie gaat dit alles verre en verre te boven. Het bewijs van het bestaan van God in een oneindige reeks steeds hogere culturen in de microkosmos. Doe je best. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Holland heeft de enig ware Christus gezien, maar het niet willen geloven. Zoals Jezus aan het kruis heeft gehangen, zo werd ik bespot. De eerste verstandige reactie moet nog komen: dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik beweer: dat de microkosmos een hogere wereld is en geen dood mechaniek. Ook dat het heelal eeuwig is en niet tijdelijk volgens de wetenschap. En ook dat ons heelal een toekomst heeft en niet onder gaat. Het wordt een immense ruimtevaartcultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |