![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens 2 minuten nadenken over 't feit dat vrouwen die hun weg vonden naar Pro Vita die vrouwen zijn die toch ergens diep van binnen dat kind wilden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij wel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een geschikte kandidaat als onderschrift. Ach we zullen het maar wijten aan 't feit dat paulus het begrip niet goed vat. Bewijzen oa ook zijn uitspraak over het recht van een kind op een vader en een moeder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel even bij vertellen dat een pil van x-aantal jaren geleden niet hetzelfde is als eentje van vandaag en dat elke vrouw er wel wat anders zal op reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 |
Banneling
|
![]() De enige relevante vraag in deze is:
Wat doet men zodat een vrouw die moeilijkheden ondervindt, intern of extern, door het feit dat zij zwanger is, zo goed mogelijk terechtkomt en zo weinig mogelijk fysieke en mentale schade ondervindt? Dit is de enige relevante vraag, en die dient geval per geval te worden gesteld. Er zijn geen standaardoplossingen. Enkel dit. Al de rest is gemoraliseer, toogpraat, borstklopperij en ideologisch getrol. /thread |
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 |
Banneling
|
![]() Ik ken er die door de pil een veranderd (vaak lager) libido hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
Banneling
|
![]() Alle berichten die beginnen met "allemaal onzin, ik..." zijn allemaal onzin.
(ziet u de ironie? Awel, ik ook niet. Er is er geen in bovenstaande zin. Hahaha) Laatst gewijzigd door six : 16 december 2013 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkbaar niet.
Citaat:
Een vereniging die zich inzet om abortus tegen te gaan en/of zelfs volledig te laten schrappen uit de wetgeving en die over géén cijfermateriaal beschikt? Hoe ziet dat lobbywerk van Pro Vita er uit? Je legt een paar "schrijnende verhalen" op tafel en je hoopt vervolgens dat de bevoegde minister op basis hiervan meteen een nieuw wetsvoorstel lanceert? Zoiets? Nou, nou...
![]() |
![]() |
#1129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
absoluut! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Opdat..." Vanuit een "duidelijke visie" inpraten op verwarde en emotionele labiele vrouwen om zeker géén abortus te laten uitvoeren is in jouw ogen een ongedwongen advies? Niks te maken met het uitoefenen van druk? Kom, kom, ons geen blaasjes wijsmaken, hé. Voor wie aanzie jij de andere forummers eigenlijk? Een stel kleine kinderen uit jouw klas die constant "ja meester" knikken zonder er verder bij na te denken?. Enne, 'ongedwongen' en 'ongebonden' zijn synoniemen. Ik zie dat je je terug verplicht ziet om semantische spelletjes te spelen. Laat dat maar achterwege, het komt jouw geloofwaardigheid bepaald niet ten goede.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 december 2013 om 06:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het verwondert mij dat dit jou verwondert. Je zou ondertussen al beter moeten weten.
![]() |
#1132 |
Banneling
|
![]() Hmm, dat kan inderdaad wel waar zijn. Ik kan in dit geval enkel voor mijzelf spreken. Ik heb in ieder geval tot dusver geen negatieve gevolgen van de pil ondervonden. Misschien schilt het tevens niet alleen van mens tot mens, maar ook van merk tot merk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 |
Banneling
|
![]() Tot nu toe kan ik enkel vaststellen dat Jan en Paulus wat zitten rond de pot te draaien over termen als 'individu' en heb ik gemerkt dat zij eigenlijk nog steeds de vrouw ondergeschikt maken aan het kind dat zij dragen. Het kind is voor hen belangrijker dan de 'broedstoof'. Waarom is dat kind eigenlijk nu zo belangrijk? Wat voor meerwaarde heeft het? Is het enkel omdat het 'nieuw leven' is? Dat heb je bij dieren ook, hoor. En de mens verschilt op zich enkel van een dier omdat hij een grotere herseninhoud heeft en bijgevolg ingewikkeldere gedachteprocessen heeft. Verminder dat hersenvolume en de mens komt weer heel wat dichter bij de aap te staan. Bovendien zou ik zeggen: we zitten nu al met 6 miljard (!) op dit kleine planeetje. Het aborteren van een paar baby's kan in mijn ogen dus geen kwaad. Mensen als Jan en Paulus zouden het liefst zien dat er een Derde Wereldoorlog onder de mensen uitbreekt ten gevolge van hopeloze overbevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zygote/het embryo/ het kind is van hèn. Daarom heeft het prioriteit op de vrouw. Raar dat ze nog steeds het sperma als "zaad" bestempelen, terwijl het eerder stuifmeel is, dat eerst nog een ei nodig heeft om zaad te worden (de zygote zou dan als zaad kunnen worden beschouwd). Maar nee, IK heb het eringestopt, dus wat eruitkomt is ook van mij, dat is de onderliggende gedachtengang. Raar toch die mannelijke supprematie.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 december 2013 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Islam Medicine ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Baby's worden niet geaborteerd. Net zomin dat ze zouden schreeuwen van de pijn, zoals wordt getoond op die dubieuze filmpjes van hen. 0 tot 2 weken : een zygote 2 tot 8 weken : een embryo 9 tot 38 weken : een foetus. Geen baby's.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 december 2013 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hoor ik de pro-vita begeleiders in feite nooit over spreken. (en zeker niets doen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 december 2013 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie materiële hulp nodig heeft, kan terecht bij een aantal andere katholieke organisaties (de Samaritaners, Moeders voor Moeders, enzovoort). Zo ziet u maar dat u eens te meer oordeelt zonder eigenlijk er iets van af te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |