![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok ja, wij zijn naast elkaar aan het praten. Jij spreekt specifiek over nationale identiteit, terwijl ik over identiteit in het algemeen aan het praten ben, omdat ik van mening ben dat nationale identiteit maar één mogelijk vorm van "identiteit" is.
My mistake. ![]()
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Opkomst? 2000 man? Oeps, kleine telfout. 200 man? Neen: twee man! Onze N-VA'er en zijn N-VA-vrouw. Mijn conclusie: niet de minste representativiteit noch geloofwaardigheid. Quantité négligeable. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 december 2013 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Leg ons dan eens uit voor welke partij een Vlaams-nationalist wel stemt. Indien mogelijk, zonder schimpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Belgie is een francofone constructie ,in 1830 onrechtmatig tot stand gebracht door, zoals System het noemt, ursupatoren. Laatst gewijzigd door cato : 17 december 2013 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Onrechtmatig? Neem eens een degelijk handboek Geschiedenis ter hand i.p.v. nietszeggende banale geschiedenisvervalsing te produceren: wie niets begrijpt heeft de facto ongelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit dan wel het verschil, beste? Staat uw benadering dan ergens in een woordenboek omschreven of gaat u een definiëring uit de kast halen die enkel bij u te vinden is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat moet dan volgens wel niet blijken uit dat degelijk handboek geschiedenis ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De huidige generatie N-VA'ers zijn volks- en taalnationalisten: grimmig, rancuneus, intolerant, subversief en uitsluitend. De vroege Vlaamse Volksbeweging was niet anti-Belgisch, wel Vlaamsminnend en militeerde ze voor de ontvoogding van het Vlaams (Nederlands). De nationalisten in de tweede helft van de XXe eeuw waren agressief militantistisch vaak met een aangebrand oorlogsverleden: denk aan hun knokploegen Were di, de Voorpost, Tak enz. Geen woordenboeken nodig om het verschil te snappen. Elk weldenkend mens kent intuïtief het verschil tussen de twee termen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zulke zinnen maken niet de minste indruk, omdat er geen inhoud achter zit. Van dezelfde orde als "iedereen weet dat...". M.a.w. u bewijst niets en brengt ook geen inhoud aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiermee bevestigt u eens te meer wat ik eerder al over u besloot: veel gedruis, totaal geen inhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze in deze context nu plotseling wel "representatief" zijn? Laat staan dat we zouden moeten geloven wat u ze toedicht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, het "Vlaams". De toenmalige belgicisten zagen maar al te graag dat het Nederlands taalgebied in twee grote brokken uiteenviel: aan de ene kant het Hollands, aan de andere kant het Vlaams. De folkloristische promotie van het Vlaams kaderde onder meer in die politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar de betekenisinhoud verschuift met de tijd. Ik vind dat men in de tijd van het unitaire België, federalisten ook Vlaams-nationalisten kon noemen. Omgekeerd, als het ultieme doel bereikt is, namelijk een onafhankelijk Vlaanderen, heeft het Vlaams-nationalisme zichzelf opgeheven.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 december 2013 om 23:43. |
|||
![]() |
![]() |