![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik denk dat" "Het wil niet zeggen dat" Allemaal veronderstellingen, speculatie, worst-case scenario.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ofwel kunnen ze een extra dag om te gaan shoppen goed gebruiken Ofwel hebben ze de extra centjes nodig Ofwel hebben ze geen boodschap aan zondagsbetutteling Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Nu kan je helemaal niet doen waar je zin in hebt. Shoppen is bvb niet mogelijk. Anderen hebben dat in onze plaats beslist. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 20 december 2013 om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als alle winkels open zijn, dan moet er op die dag nog steeds niets hoor. Trouwens zondag is geen dag waarop niets moet. Zo MOETEN mensen op zondag momenteel thuisblijven van het werk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 20 december 2013 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Schaf simpelweg de werkloosheidsuitkeringen af, en dit probleem lost zich vanzelf op. Mensen gaan dan aanschuiven om zondags te mogen werken Komt de belastingsbetaler ook nog ten goede, en de loonkost gaat dadelijk naar omlaag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ocharme de simpelen geraken de kluts kwijt en kunnen niet meer nadenken door het weekendwerk.
Ze zijn gewoon om elke weekdag op hetzelfde tijdstip op te staan, als een depressieveling naar hun werk te rijden, daar acht uur hun kloten te schuren, dan nog depressiever naar huis te rijden om dan 's avonds met een pint bier in de hand naar soaps genre thuis en familie of de voetbal te liggen kijken. En de weekends zijn heilig want dan moeten ze in de tuin werken, met de vrouw mee naar de winkel, op café hun pinten gaan binnen hozen en met een beetje geluk een keer per maand tijdens een weekend over hun vrouw gaan (want in de week zijn ze te moe van in de file staan aan te schuiven). Schaf dat gezever en die heilige weekends gewoon af. Er zijn zeven dagen in een week en die zijn gelijkwaardig. Waarom zaterdags, zondags of op feestdagen meer moeten verdienen? Er zijn mensen genoeg die liever in de weekends werken dan op weekdagen. idem zoals je ook mensen hebt die graag ploegen of nachtdiensten doen. Toch een echt depressief en simpel apenvolk hier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, ik ga nog liever doppen dan in het weekend werken, dus ondernemerke, werk maar hard en verdien veel centjes dat ge ze nadien voor mij moogt afdragen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tavekske toch wat een mentaliteit. Waart gij geen hooggeschoolde
![]() ![]() En weer verkeerd jongen. Ik heb veel afgedragen maar het tienvoudige veilig weg geloodst. Tegen dat ze het door hebben kunnen ze er al lang niet meer aan. En nog straffer : telkens ik in België kom mogen ze mij een mooie bonus aan "dopgeld" geven ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten gewoon de keuze hebben zelf te beslissen.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zijn dan alvast twee dagen in de week dat ik geen kinderopvang moet organiseren...
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een sociaal land neemt men jouw dan je dop af. Zelf niet willen werken, maar wel eisen dat anderen voor jou werken, dat is asociaal...
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar los daarvan: ik blijf de uitpersing/uitbuiting van werknemers niet zien hoor. Je weet zelf ongetwijfeld even goed als ik wat een proces-arbeider in de Antwerpse chemie draait (de gewone blue collar dus). Daar ken ik er ook wat van, maar geen één van hen ziet er mij uitgebuit uit, of voelt zich uitgebuit. Au contraire ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verdien zeer goed mijn brood. Ben kader in een KMO. Echter verwacht ik niet van mijn werknemers of collegas dat ze op zondagen en feestdagen werken. Ik respecteer hun rust en tijd met familie. Ik heb zelf een kind dus ik weet hoe het is. Voor mij staat het gezin centraal. Ik werk echter wel regelmatig in de weekends, maar dan is het voor mijn eigen vennootschap. Dan heb ik daar geen probleem mee: ik bepaal de uren, de inhoud. Een verjaardagsfeest in de familie heeft voorrang, kortom, die activiteit stoort mijn gezinsleven niet. Net omdat ik eigen baas ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat er in dit land veel meer werknemers zijn dan werkgevers, dus democratisch zult ge toch water in de wijn moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De verkoopsters in winkeltjes zijn meestal laaggeschoold, lage lonen (zaterdagwerk wordt overigens in de retail gezien als standaard, en zondagvergoedingen komen niet in de buurt van de industrie), slechts 20 dagen verlof en geen extralegale voordelen. Bovendien zitten ze meestal vast aan hun job: er is weinig kans op iets anders. De overheid moet er voor waken dat we deze mensen hun rustdagen nog gunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Iemand pleit voor het gezin, voor zondagsrust, en meteen is hij een klaploper in uw ogen. Overigens, het tegendeel is vaak waar: degene die heel zijn leven heel hard werkt heeft vaak het minste op het einde. |
|
![]() |
![]() |