![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1281 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1282 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nu ter zake. Hoe kan je nu in hemelsnaam schrijven dat uitgerekend de kerk condooms zou moeten gaan uitdelen omdat het een 'goed uitgebouwde organisatie is'. Het is tegen hun principes. Dat is iets zoals vloeken in de kerk, maar dat schreef ik al als 'hint'. En nu we toch over uitdelen bezig zijn. De pampermaatschappij. Sinds Stevaert weten we dat 'gratis' niet bestaat. Er bestaat dus niet zoiets als (gratis) 'uitdelen'. Wanneer je naar een evenement gaat waarvan je denkt, vermoedt, hoopt, weet dat het kan...neem dan ZELF je verantwoordelijkheid en koop die dingen. Ik wil je niet sponsoren met mijn belastingsgeld, rechtstreeks noch onrechtstreeks want iemand betaalt de uitdeelrekening.
|
|
|
|
#1283 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou al volstaan moesten ze niet langer prediken dat het verboden zou zijn Citaat:
En wat helpt dat nu tegen de twee zaken die opgenoemd zijn ? |
||
|
|
|
|
|
#1284 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, circe ... het lost niks op tegen die aidsverspreiding _ zeker in die gemiddeld povere omstandigheden _ tenzij al uw voorouders ook strikt praktisch katholiek waren. De kans op overdracht op een kind is ongeveer 30 procent. Ook bij borstvoeding is infectie mogelijk |
|
|
|
|
|
|
#1285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Haar fetisj, JimmyB
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1286 |
|
Europees Commissaris
|
Dat lijkt me nu toch niet echt een christelijke opstelling, ik had het anders van u verwacht.
|
|
|
|
|
|
#1287 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch een kleine nuance En de Kerk (etc) zou dat perfect _ als ze maar zouden willen _ kunnen toestaan binnen die dogmatiek van het huwelijk want dan zou het toch slechts om een onbenulling ding gaan in hun ogen, niet ? Men zou zich dus eerder kunnen afvragen ? : "Waarom condooms verbieden als vrijelijk rampetampen toch al verboden is" Ik had ze dan liever iets zien zeggen in den trend van " voorhuwelijkse seks en condooms verboden" |
|
|
|
|
|
|
#1288 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mss er ook wel bij vermelden dat ik zelf en zoon heb en wij hebben zelf voor een serieuze voorraad condooms gezorgd zodat hij er altijd bij de hand had wanneer nodig. Ik dacht dat dit verstandig was maar ja, we kunnen dit niet van alle ouders verwachten, zeker niet van katholieke. Moeten hun kinderen daarvoor de schuld dragen? |
|
|
|
|
|
|
#1289 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1290 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1291 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#1292 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
waarom moet de paus stoppen met prediken dat sex buiten het huwelijk verboden is? Omdat JIJ je daar niet aan houdt? Als niet-katholiek hoeft niemand zich daar toch aan te houden? Ik ga ook nooit zondags naar de kerk, dat moet volgens de paus toch ook. Moet de paus daarom nu stoppen met prediken dat katholieken zondags naar de kerk moeten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik luister ook niet naar Kohmeiny of naar de patriarch van Constantinopel. Jij wel?
|
|
|
|
|
|
#1294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
als katholieke ouders hun kinderen niet van condooms (willen) voorzien omdat dit indruist tegen hun opvatting dat er geen sex voor het huwelijk mag plaatshebben, dan voel ik me niet geroepen om die kinderen op mijn kosten wèl van condoms te voorzien. Dat is dan inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid. Ik voorzien ook geen moslima's van condooms als ze van thuis uit maagdelijk moeten blijven. Jij wel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2013 om 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#1295 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1296 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Katholieken die naar de paus luisteren hebben dus geen sex voor het huwelijk en ---- en daar komt het condoomverbod dan wèl op zijn plaats --- mogen niet aan anticonceptie doen: dus geen pil, geen condoom, enkel voor het zingen de kerk uit gaan en periodieke onthouding toepassen (enkel god weet waarom). De bedoeling is dus dat er zoveel mogelijk katholiekjes worden geproduceerd. Overbevolking of geen overbevolking daar houdt de paus zich niet mee bezig. D�*�*rom is er dus dan condoomverbod. Er is géén condoomverbod voor niet katholieken die overal willen rondcopuleren: die zijn namelijk niet gebonden aan de paus zijn regeltjes. Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die het verschil niet inzien. Het is niet omdat joden op zaterdag de sabbath vieren en niet werken (dat rècht hebben ze, ze moeten gewoon zelf een job zoeken waar dit mogelijk is), dat niet-joden zich evenzeer aan de sabbath moeten houden. Het is niet omdat joden geen varkensvlees eten, dat heel de school geen varkensvlees mag serveren..... Uitzondering hierop zijn de moslims die vinden dat indien zij iets niet willen, de rest van de dhimmies dit ook moeten volgen. Zo wordt er in Engeland aangedrongen op geslachtenscheiding op Britse universiteiten. Zij wensen daarbij dus dat ook NIETMOSLIMS zich aan die geslachtenscheiding houden. Dit is iets helemaal anders dan een paus die voor eigen volk preekt dat ze geen sex buiten het huwelijk mogen hebben zou ik denken.
|
|
|
|
|
|
#1297 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind niet dat de kerk zich moet bezig houden met een ander domein, dan hun eigen leer en nee, ze moeten dus geen condooms uitdelen maar mogen wel aangesproken worden op wat zij onder hun gelovigen als" juist" verspreiden.
Maar om op de opmerking van Circe in te gaan, de Islam erkent geen scheiding kerk en staat en zal dus inderdaad proberen hun opvattingen als gangbaar voor iedereen erdoor te krijgen. Dan doen Katholieken niet, toch niet als organisatie, zij accepteren die scheiding van kerk en staat wel. Natuurlijk staat de islam abortus ook niet toe, nochtans zijn het vooral moslima's die van die mogelijkheden hier gebruik maken, juist omdat hun leer hen bedreigt met verstoting, wraak, van familie, door een ongeoorloofde zwangerschap. |
|
|
|
|
|
#1298 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Echter terzake. Het uitdelen van condooms is een vorm van preventie die ten goede komt van de volksgezondheid. Elke SOA die iemand oploopt kost de gemeenschap geld en men moet dit dus in dit kader zien. Uiteraard zou men kunnen stellen dat degene die een SOA oploopt daar maar zelf voor moet opdraaien maar dan moet men de lijn doortrekken naar iedereen die niet 'optimaal' gezond leeft. Voor mijn part belast men festivals iets extra om dit te compenseren maar het principe kan alleen maar toegejuigd worden. En wat betreft de moslima's, es er dan geen enkele draad waarbij de islam er niet bij betrekt? Het moet echt zeer diep zitten. |
|
|
|
|
|
|
#1299 |
|
Europees Commissaris
|
|
|