![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met elkaar dat zo wijs te maken. Als je geloofd wat in de Torah staat, kunnen ze elkaar van alles wijs maken. En zeg nu eens eerlijk, jij bent er toch geen voorbeeld van zo te merken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je laat de laatste tijd (sinds jouw bekering?) namelijk geen enkele gelegenheid onbenut om je smalend uit te laten over die zogenaamde Reddit Atheists. Ik kan zo uit de losse pols al enige tientallen posts van jouw hand tevoorschijn toveren om dit te staven. Zelf had ik er nog nooit van gehoord. Blijkt een uiterst warrige website te zijn, ik vermoed met roots in de VS. Best mogelijk dat daar, naast interessante zaken, ook onvoorstelbare bullshit te lezen valt. De context van het atheisme is in de VS trouwens compleet verschillend met die in Europa. Je gaat dus op zoek naar een karikatuur om die vervolgens aan te vallen, er gemakkelijkheidshalve aan voorbijgaand dat je onmogelijk iedere atheist over dezelfde kam kan scheren. Met andere woorden, je kiest dus jouw "vijandbeeld" uiterst zorgvuldig uit. Waarom reageer je je niet af op de FreeThinkers bijvoorbeeld? Het is veel minder tot zelfs géén karikatuur die je smalend kunt afdoen als onzin? De argumentatie is te goed onderbouwd en/of te overtuigend? Nou ja, moet je zelf weten, natuurlijk. Maar jouw voortdurend gedram over die zogenaamde r/atheists komt evenmin geloofwaardig over.
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit in tegenstelling tot het anti-theisme. En dan nog is het niet "tegen God". Je kunt onmogelijk tegen iets zijn waarin je zelf niet eens gelooft. Analoog naar "alle mussen zijn vogels maar niet alle vogels zijn mussen" kun je zeggen : anti-theisten zijn doorgaans atheisten, atheisten zijn niet per definitie anti-theisten.
![]() |
![]() |
#104 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als men daar op een ordentelijke manier discussieert over religie, zonder gezever over kaboutertjes en obsessief anti-theïsme, dan heeft het weinig zin daar tegen te reageren. Daar heb ik namelijk geen probleem mee, en die vallen dus ook niet te vergelijken met de gemiddelde militante forum-atheïst hier. Als dat dus zo is, en ik ging naar daar om religie te bediscussiëren, is er geen enkele reden om reddit te vermelden. "r/atheists" is eerder een gemakkelijke manier om het soort anti-theïsten waar ik op doel te definiëren. Want ik scheer niet elke atheïst over één kam.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 december 2013 om 08:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oké.
Ter informatie: hoofdpagina : http://www.freethinker.nl/ forum : http://www.freethinker.nl/forum/ Na een tijdje lezen/posten zul je vrij gemakkelijk enige Politics.be leden kunnen herkennen... Ook heel interessant : hoofdpagina : http://skepp.be/ forum : http://forum.skepp.be/ Of ook nog : hoofdpagina : http://www.atheisme.eu/nl/ forum : http://www.atheisme.eu/forum/
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 december 2013 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geloof in god? Tot daar toe. Maar dan begint het probleem. In welke god? Ze geloven allemaal in - per categorie - een godsbeeld dat iemand anders heeft bedacht/ontworpen/in 'openbaring' heeft meegekregen. Maar daar eindigt het probleem niet. Zo nodig vechten ze onder elkaar een robbertje uit -zelfs indien ze hetzelfde godsbeeld koesteren - om hun 'waarheid' hoog te houden. Wanneer het moet op leven en dood. Al duizenden jaren. Ook vandaag nog. Hun 'waarheid' maakt immers elke andere 'waarheid' onwaar en omgekeerd. Ze moeten dus niet zo afgeven op atheïsten en eerst de hand in eigen boezem steken.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 22 december 2013 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stuk voor stuk dezelfde dogma's en stropoppen "vroeger zei 'de wetenschap' dat de aarde het middelpunt was, en dat bleek ook niet waar' " ![]() Om te huilen hoe dom diegene zijn die 'de wetenschap' willen ontkrachten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het valt nog te prefereren boven het monopoliseren van de discussie met uitlatingen in de trant van:" Ga op een ander forum (andere draad, andere plaats) uw bezwaren tegen mijn mening uiten!"
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je ding op een discussieforum plaatst, moet je tegen weerkwerk kunnen. En al zeker niet janken dat je kritikasters moeten zwijgen of op een ander hun ding gaan doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Troost je; in de communistische landen is het geloof verboden bij wet en voor zover ik weet gaat het er zeker niet beter aan toe dan bij ons. Dus ik denk dat er dieper problemen zijn dan de godsdienst op zich, diepere problemen die elke mogelijheid aangrijpen, ook de godsdiensten, om zichzelf te versterken en om de wereld te verknallen. Verbied de godsdiensten en wat blijkt; in wezen is er niets opgelost; alles blijft bij het oude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar jank ik? Jij zuigt nogal veel verwijten naar mij uit je duim, zo heb ik de indruk. Kritiek is één ding, dingen verzinnen en stromannen een ander.
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Ze gaan inderdaad beter op een ander hun ding doen; hier is het een discussieforum, niet een forum om zijn ding te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u geen tegenspraak wenst, open dan een gemodereerd blog. Dan kan u reacties naar hartelust knippen, en er een fijn religieus onderonsje van maken. Hier zal u elk geluid moeten verdragen, elke opinie, ook die welke uw winkel in een slecht of ridicuul daglicht stellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'God" zelf komt alleszins niet tussen om zijn schapen op de vredevolle weg te houden. En in die zin is hij/het/zij volkomen overbodig.
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet diegene die anderen vraagt naar reddit uit te wijken en mijn draden met rust te laten....
![]() |