Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2013, 12:13   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Kan niet meer sedert invoering weedpas.
Dan moet je wat verder over de grens trekken hé... Of je zet een eigen plant in huis...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 12:17   #42
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan moet je wat verder over de grens trekken hé... Of je zet een eigen plant in huis...
Oh, ik geraak er wel aan hoor, moest ik dat willen.

Neen, kweek moet gelegaliseerd worden.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 12:29   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er is een klein verschil tussen een bloempot neerzetten en wat verzorgen en het maken van kledij. Als ze dan toch zo graag een plantje willen moeten ze er maar eentje op hun vensterbank zetten. Zo moeilijk is het u ook weer niet om bloemen te kweken hé.
Je bent een professionele brouwer? Je maakt je pasta steevast zelf? Je hebt kippen in de tuin - koeien, varkens, herten en fazanten? Al het hout in je huis komt van de bomen in je tuin?

Heb je al eens van Juche gehoord - want in Noord-Korea is een vacature vrijgekomen van economisch adviseur, stond in de krant.

Van cannabisteelt ken je ook al niet bijster veel, als je de plantjes gewoon even op de vensterbank zou zetten.
Oud 21 december 2013, 12:53   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je bent een professionele brouwer? Je maakt je pasta steevast zelf? Je hebt kippen in de tuin - koeien, varkens, herten en fazanten? Al het hout in je huis komt van de bomen in je tuin?

Heb je al eens van Juche gehoord - want in Noord-Korea is een vacature vrijgekomen van economisch adviseur, stond in de krant.

Van cannabisteelt ken je ook al niet bijster veel, als je de plantjes gewoon even op de vensterbank zou zetten.
Ik weet niet waarom je zit te lullen over professionele brouwerijen of kwekers, als je 't niet ziet zitten om voor je zelf een plant te laten groeien en bloeien moet je niet klagen over enige restricties.
Is het toegelaten om met een kilo wiet rond te toeren? Want dat is wel wat de kerel deed...
Voor de rest zou ik je aanraden van zelf wat info te vergaren, zo moeilijk is het niet om een plant groot te krijgen, of je het nu in een tent doet of in een omgebouwde frigo.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 14:33   #45
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Totaal belachelijk. Blijkbaar willen ze kost wat kost de cannabisteelt exclusief aan criminelen overlaten om zo gebruikers ook als criminelen te kunnen bestempelen. En dit terwijl men in meer en meer landen net gaat inzien dat het net anders moet.
Hasseltse politiebaas ging op reis met drugsbaron, en kwam ook daarmee weg
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 02:03   #46
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, b. is sterk in de taal van de gespleten tong. De wet zegt dat het verboden is; de ministeriële richtlijn zegt dat het niet zo'n vaart moet lopen.
Dat is niet alleen in België zo, dat zie je zowat overal. En dat heeft te maken met oude wetten die niet meer aangepast zijn aan de maatschappelijke realiteit. Het zou wat worden indien men plots de letter van de wet zou beginnen naleven.

Citaat:
Ten tweede, over zo'n richtlijn wordt niet gestemd. De wet is de wet. Als ge daaraan begint te morrelen, dan weet ge wel waar ge begint, maar nooit waar ge zult eindigen.
Als de regerende meerderheid niet akkoord is met zo'n richtlijn, dan komt die er niet hoor! Of denk je nu echt dat ministers soloslim spelen? Uitspraken
als "de wet is de wet" zijn behoorlijk wereldvreemd.

Citaat:
Ten derde, ge zijt nog vergeten te repliceren dat er geen enkele partij is die de legalisering van soft drugs opgenomen heeft in haar programma, laat staan in een kiesprogramma.
Je vergist je, Groen pleit bijvoorbeeld wel degelijk voor legalisering. En verschillende partijen steunen openlijk het gedoogbeleid. Zoveel schrik hebben ze klaarblijkelijk dus niet van die kiezer wat dat betreft.

Citaat:
(wel een schande dat medicinale cannabis niet van de grond kan komen; echter niet voor hansworst die er alleen maar goesting voor heeft, maar wel voor diegenen waarvoor het werkzaam is, de chronische pijnen te verlichten)
Gelukkig dat de puriteinse hansworsten wel iedere dag hun bier/wijn/whisky kunnen drinken als ze daar goesting in hebben hé.
.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 10:09   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Je vergist je, Groen pleit bijvoorbeeld wel degelijk voor legalisering. En verschillende partijen steunen openlijk het gedoogbeleid. Zoveel schrik hebben ze klaarblijkelijk dus niet van die kiezer wat dat betreft.
...
Straffe gasten, die groenen.
Chocolade sigaretten verbieden, en drugs toelaten ....

Maar staat dat inderdaad in hun programma ? Ik zou het zelf kunnen opzoeken, maar ik snuister niet graag rond in vetzakkerij.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 11:30   #48
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar staat dat inderdaad in hun programma ? Ik zou het zelf kunnen opzoeken, maar ik snuister niet graag rond in vetzakkerij.
.
Je begrijpt het verschil niet?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 13:38   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
http://www.euronews.com/2013/12/19/e...-gay-marriage/

Titel: "Economist magazine hails Uruguay for legalising cannabis and gay marriage"

Auteur: Chris Harris

<< British magazine The Economist has chosen Uruguay as its country of the year.

The title, explaining its decision, praised the country’s “path-breaking reforms” that “might benefit the world”.

Uruguay has passed a law to legalise and regulate the production, sale and consumption of cannabis.

It also legalised gay marriage – a policy The Economist said had “increased the global sum of happiness at no financial cost”.

The magazine, choosing a country of the year for the first time, said in an editorial: “The accomplishments that most deserve commendation, we think, are path-breaking reforms that do not merely improve a single nation but, if emulated, might benefit the world.

“Gay marriage is one such border-crossing policy, which has increased the global sum of human happiness at no financial cost. Several countries have implemented it in 2013—including Uruguay, which also, uniquely, passed a law to legalise and regulate the production, sale and consumption of cannabis.

“This is a change so obviously sensible, squeezing out the crooks and allowing the authorities to concentrate on graver crimes, that no other country has made it. If others followed suit, and other narcotics were included, the damage such drugs wreak on the world would be drastically reduced.

Better yet, the man at the top, President José Mujica, is admirably self-effacing. With unusual frankness for a politician, he referred to the new law as an experiment. He lives in a humble cottage, drives himself to work in a Volkswagen Beetle and flies economy class. Modest yet bold, liberal and fun-loving, Uruguay is our country of the year...”

DENKEN, DURVEN, DOEN.

In Uruguay hoeven ze daar blijkbaar geen Nederlands voor te verstaan
Mujica is echt een visionair. Erg onderschat politicus. Te zelfstandig denkend links voor de Europese pers echter.

Toen ik in Montevideo woonde kwam eens eens toevallig langs een massa die naar eens speech aan het luisteren waren. Ik bleef ook staan en werd getroffen door de helderheid, het humanisme en de originaliteit van de spreker. Dat bleek Mujica te zijn, toen slechts leider van één groep binnen het Frente Amplio, naderhand president. Zo'n figuur zou in een vastgeroeste democratie als bv. België het nooit zo ver kunnen schoppen vrees ik.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 00:53   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt niet dat chocoladesigaretten voor kinderen bedoeld zijn? En dat uit onderzoek blijkt dat het kinderen wel degelijk aanzet om ook echte sigaretten te gaan roken? Je weet niet dat ondanks die kennis chocoladesigaretten nog steeds niet verboden zijn? Je begrijpt niet dat de legalisering van cannabis niet voor kinderen zou gelden? En je begrijpt nog minder dat legalisatie niet hetzelfde is als promoten? En dat legalisatie niet in tegenspraak is met preventie. Tja...

Citaat:
Ja hoor.

Citaat:
Gecontroleerde legalisering van cannabis (in verbruik en verwerving) is daarom aangewezen
Lees vooral ook de argumentatie. Je kan er misschien iets van opsteken, want je bent duidelijk niet thuis in de materie.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 december 2013 om 00:54.
Oud 23 december 2013, 01:01   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt niet dat chocoladesigaretten voor kinderen bedoeld zijn? En dat uit onderzoek blijkt dat het kinderen wel degelijk aanzet om ook echte sigaretten te gaan roken? Je weet niet dat ondanks die kennis chocoladesigaretten nog steeds niet verboden zijn? Je begrijpt niet dat de legalisering van cannabis niet voor kinderen zou gelden? En je begrijpt nog minder dat legalisatie niet hetzelfde is als promoten? En dat legalisatie niet in tegenspraak is met preventie. Tja...

Ja hoor.

Lees vooral ook de argumentatie. Je kan er misschien iets van opsteken, want je bent duidelijk niet thuis in de materie.
Voor een kind is een chocolade sigaret gewoon iets om op te eten, zoals een marsepeinen wortel.

Sigaretten eet je wel niet. Chocolade rook je niet.

Schoof heeft overschot van gelijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 december 2013 om 01:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 13:32   #52
Peche
Banneling

Standaard

Gewoon naar Rotterdam of Amsterdam rijden.
Gezellig kerstinkopen doen en uw recreatieve noden voorzien?
Tot de vaststelling komen dat België veel goedkoper is en de zwarte markt verder floreert.
We zagen onze ogen goed uit de kop, en er rolt wat over de banken daar.
Zelfs 40+ zagen we spacecake eten in The Bulldog.
Men moet het eens beleven om te zien wat het is. Er leek veel geld mee gemoeid en het publiek was chill en relax.
Voor herhaling vatbaar, maar we laten in het vervolg de auto thuis.
50 euro voor parking
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:55   #53
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor een kind is een chocolade sigaret gewoon iets om op te eten, zoals een marsepeinen wortel.

Sigaretten eet je wel niet. Chocolade rook je niet.

Schoof heeft overschot van gelijk.
Je vergist je, uit verschillende onderzoeken is namelijk al gebleken dat chocolade sigaretten wel degelijk aanzetten om op latere leeftijd te gaan roken. Het is maw een soort van sluikreclame. En het is daarom dat men dit wil verbieden.

Citaat:
History of candy cigarette use was associated with increased risk of ever and current smoking among this nationally representative online sample of adults. Odds of smoking increased as candy cigarette use increased; these relationships persisted when controlled for sociodemographics.
Bron
Oud 23 december 2013, 15:50   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja hoor.

En kinderen die chocolade wortels hebben gegeten, gaan die op latere leeftijd ook meer wortels eten?
Oud 23 december 2013, 15:50   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat belachelijk. Je kan het ook zien aan de laatste keer dat die gasten mee bestuurden, ze konden hun Agalev! gezever opdoeken na het enorme kiezersverlies van eens een keertje mee besturen. Een kleuterklas zou het beter hebben aangepakt dan die losers.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:54   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En chocolatte mannekes, van Sinterklaas gekregen, opeten, veroorzaakt later kannibalisme ....

Luister hé,
ik moet over het algemeen al niet veel hebben van rokers (behalve van rokers die het zelf bekennen dat ze dermate verslaafd zijn dat ze zich een klein kind voelen dat zijn tutter niet kan missen ... bla bla .... wel willen er van af geraken, maar toegeven dat ze het karakter er niet voor hebben.
Die gasten die ik dan ken die cannabis gebruiken, zijn nog een statie erger.

Vergeef me dus dat ik een opvatting heb, een mening heb en verkondig, maar voor mijn part moeten de actuele illegale drugs wel degelijk illegaal blijven.

En zolang het parlement geen andere stemming gehouden heeft, is het maar niet meer dan democratisch, dat ze zo'n bietekwieten als daar in Hasselt het leven zuur maken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 december 2013, 16:56   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En chocolatte mannekes, van Sinterklaas gekregen, opeten, veroorzaakt later kannibalisme ....

Luister hé,
ik moet over het algemeen al niet veel hebben van rokers (behalve van rokers die het zelf bekennen dat ze dermate verslaafd zijn dat ze zich een klein kind voelen dat zijn tutter niet kan missen ... bla bla .... wel willen er van af geraken, maar toegeven dat ze het karakter er niet voor hebben.

Vergeef me dus dat ik een opvatting heb, een mening heb en verkondig, maar voor mijn part moeten de actuele illegale drugs wel degelijk illegaal blijven.

En zolang het parlement geen andere stemming gehouden heeft, is het maar niet meer dan democratisch, dat ze zo'n bietekwieten als daar in Hasselt het leven zuur maken.

.
Geef gerust de cijfers schoof.

Zodat we duidelijk en in alle openheid kunnen oordelen over de waarde die we aan uw cijfers moeten hechten.
Oud 23 december 2013, 19:37   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Zodat we duidelijk en in alle openheid kunnen oordelen over de waarde die we aan uw cijfers moeten hechten.

Schoof?

Ik zal voor de duidelijkheid mijn persoonlijke ervaring geven, ik heb jarenlang tabak en cannabis gerookt, ben met beide gestopt.

Cannabis, daar had ik de dag erna al geen drang meer naar, naar tabak heb ik nu, na meer dan vijf jaar, nog steeds een drang naar.
Oud 24 december 2013, 09:25   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als de Schoof schrijft "de gasten die ik dan ken .... bla bla ", dan bedoelt hij wel degelijk dat die ervaring beperkt is tot de gasten die hij kent.

Dan is het een beetje belachelijk om te peilen naar het aantal mensen waarover het gaat.

En daarover wat meer, in mijn volgend repliekje op jouw recentste post.

.

Oud 24 december 2013, 09:31   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoof?

Ik zal voor de duidelijkheid mijn persoonlijke ervaring geven, ik heb jarenlang tabak en cannabis gerookt, ben met beide gestopt.

Cannabis, daar had ik de dag erna al geen drang meer naar, naar tabak heb ik nu, na meer dan vijf jaar, nog steeds een drang naar.
Het is overduidelijk dat het hier gaat over één persoon.
Overbodig voor mij om te vragen naar cijfers, om te weten hoe algemeen jouw stelling wel is.

Mijn simpel, en mogelijks simplistisch gedacht is:
we hebben al miserie genoeg met de legale drugs (en ik wil daar zelfs koffie of gokverslaving bijnemen), met misbruik van legale drugs (geneesmiddelen) en met misbruik van illegale drugs, dat ik liever zie dat de actuele illegale inderdaad illegaal blijven.
Onder het motto: liefst een zeer duidelijke boodschap, namelijk blijf er met uw pikkels af want ge weet wel waar ge begint, maar niet waar ge zult eindigen.

humoristische afsluiter: dat laatste geldt ook voor het huwelijk, maar ja, niets is perfect in deze wereld.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be