![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn ogen is een mens een wezen in voortdurende wording en is de foetale fase daar maar een onderdeeltje van, net zoals de puberale fase bijvoorbeeld. We gaan toch ook niet beweren dat pubers nog geen mensen zijn? Voor alle duidelijkheid. Kunt u een wetenschapper duiden op het internet, die beweert dat de menselijke foetus, geen mens is of zo? Zo raken we misschien nog ergens. Tot zo lang blijft u stellingen poneren -een foetus is geen mens- zonder enige onderbouwing. Ik heb al in het lang en het breed uitgelegd waarom ik dat wel een mens vind en niemand heeft daar iets tegen in gebracht. Alles wat ik hier lees zijn meningen zonder een waarom. De enige waarom die ik me kan voorstellen is dat het ongeboren mensje, geen mens mag zijn, want anders is abortus moord en dat kan niet volgens onze wet. Bovendien zouden tal van vrouwen als moordenaars gezien kunnen worden en dat mag ook niet. Tjach?! Dat zijn natuurlijk geen objectieve redens om iemand te ontmenselijken vind ik. Iemand mag geen mens zijn, omdat abortus anders verkeerd is. Tjach?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heb je je "waarom" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je doet alsof jij die mensen niet zou kunnen doden, maar er is geen verschil tussen abortus van een 'gewone' foetus en van een foetus met een of andere afwijking. Ik had niet gedacht dat jij dit debat zo zou willen vervalsen.
![]() |
![]() |
#1485 |
Minister-President
|
![]() Overigens wordt dit debat voortdurend vervalst.
Men doet alsof er een pro-abortus kamp is. Ik denk dat niemand pro-abortus is. Mijn positie is alleszins duidelijk. Ik ben niet pro abortus. Ik aanzie (bijna) elke abortus als een vorm van nederlaag omdat in deze tijd er zoveel middelen zijn om ongewenste zwangerschappen te vermijden. Maar ik kom wel op voor het principiële recht van de vrouw om haar lichaam te beheren zoals zij dat wil. Het afbreken van een ongewenste zwangerschap hoort daartoe. Abortus kan deze een noodsituatie oplossen. Het behoort wel tot de verantwoordelijkheid van de vrouw om de voor handen zijnde middelen te gebruiken om zo'n situatie zo veel als mogelijk te voorkomen. Maar vooral - en dat is de intentie van mijn tussenkomsten - ben ik anti-anti-abortus clan. Ik heb het niet zo voor mensen die hun moraliteit - en vooral niet een moraliteit van godswege - aan anderen willen opleggen. Abortus is een mensenrecht dat ik anderen - in overeenstemming met hun geweten - gun. Het is geen plicht die ik anderen wil opleggen. En daarin sta ik lijnrecht tegen enkele fanatici die mensen plichten willen opleggen en rechten ontzeggen en die zo de vrijheid willen nemen de vrijheid van anderen te beknotten.
![]() |
#1486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is er wel een keuze gemaakt, nl. de overheid bepaalt dat enkel het monogame huwelijk mogelijk is. Net zo kan de overheid bepalen dat abortus niet kan. Of dat euthanasie niet kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet Paulus helemaal niet. Hij stipt uitdrukkelijk aan dat ook de ouders deel uitmaken van die maatschappij. Ook zij "zijn" de maatschappij. Ook ik heb al eerder gewezen op deze wisselwerking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een abortus provocatus gaat het bijgevolg niet om een "onderbreking": het gaat om het elimineren van pril menselijk leven. Het wordt in de moederschoot gedood. Voor eens en altijd. Dat pril leven komt niet meer terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnbaar wel, zeker als je dan in gedachten houdt u aanvallend er vaak vanuit de pro-abortusgroep gereageerd wordt op katholieke hulpgroepen als Pro Vita Mechelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere abortus is er een te veel, nietwaar?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En juist daar zit de grote denkfout: door een kind te laten aborteren gaat het niet langer over het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. Er wordt immers geoordeeld over leven en dood van een pril menselijk leven. Niet van dezelfde orde alsof een vrouw zou beslissen al haar tanden te laten trekken of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans handelt de overheid meermaals vanuit die optiek: ze neemt een standpunt in over meerdere sociale, ethisch of moreel gebonden onderwerpen. Denken we maar aan het onderwerp drugs, alcoholgebruik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is het niet. Afgelopen jaar heeft het Europees Parlement hierover gedebatteerd en ook gestemd. Het voorstel om abortus als mensenrecht te erkennen, werd weggestemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeveraar ![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 23 december 2013 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, uw "waarom" snijdt geen hout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of maken ze zich ervan af door het kopen van een doos pampers?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed dat u het definitief en moorddadig karakter van abortus begint te onderkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eerder stelde u die vraag. Al eerder gaf ik daarop antwoord. Uw reactie getuigt dus van slechte wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |