Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2013, 12:55   #21
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In Halal winkels kan U uw dagschotel niet aanschaffen.

Omdat het tot nu toe nog geen groot probleem vormde. Zo af en toe hoor je eens iets in het nieuws, en voor sommigen onder ons, wonende in allahtoonrijk gebied, is een iets persoonlijkere ervaring mogelijk.
Ik moet eerlijk toegeven, tot nu toe ben ik uitgezonderd vieze blikken van onaangename ervaringen gespaard gebleven.
Wel grappig aan zo'n hoofddoekje een fles sterke drank te vragen aan de kassa.

Er zijn voordelen verbonden aan groot, dik, breed en grijs langharig te zijn.
Is M&S halal?
Ik dacht het niet.

Het vormt inderdaad tot nu toe geen probleem, en waarschijnlijk zal het dat evenmin in de toekomst zijn.
In jullie hersenpannen echter, is het 7 dagen op 7 een probleem.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 12:55   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wees blij met dit voorval want hiermede kan de ganse Engelse bevolking hun waardering of afkeuring tonen voor een bepaalde beleidsbeslissing en mensbeeld. Als men geen voorstander is van een gesegregeerde samenleving mijd men zulke werkomgeving. Het woord is nu aan de Britse bevolking en consument. U bepaald uw toekomst en niemand anders.
spijtig. M&S is nochtans een hele toffe winkel.

Die op de Meir is trouwens failliet gegaan. En ik geloof dat er een Vlaming internationaal aan het hoofd stond.

yeps : http://www.mt.nl/1/498/home/hoe-luc-...cer-redde.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 12:55   #23
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
In Halal winkels kan U uw dagschotel niet aanschaffen.

Omdat het tot nu toe nog geen groot probleem vormde. Zo af en toe hoor je eens iets in het nieuws, en voor sommigen onder ons, wonende in allahtoonrijk gebied, is een iets persoonlijkere ervaring mogelijk.
Ik moet eerlijk toegeven, tot nu toe ben ik uitgezonderd vieze blikken van onaangename ervaringen gespaard gebleven.
Wel grappig aan zo'n hoofddoekje een fles sterke drank te vragen aan de kassa.

Er zijn voordelen verbonden aan groot, dik, breed en grijs langharig te zijn.
?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 13:00   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is M&S halal?
Ik dacht het niet.
Neen, M&S is niet halal. Nog niet, want de "bestuurders" proberen de multicul kaart te trekken. Maar zoals circe beschreef, als ze gaan toelaten dat cassieres producten mogen weigeren, dat gaat nogal wat gezever aan de kassa's veroorzaken, tenzij , zoals ik beschreef, de kassa's duidelijk aangeven wat er door mag.

En dat mijn beste, doet me sterk denken aan seggregatie.
"Nie voor zwart nie"
Citaat:
Het vormt inderdaad tot nu toe geen probleem, en waarschijnlijk zal het dat evenmin in de toekomst zijn.
Ik hoop met U mee. Helaas ben ik geen extreme optimist.

Citaat:
In jullie hersenpannen echter, is het 7 dagen op 7 een probleem.
Ik dacht dat ik al geschreven had dat het momenteel nog geen echt probleem is.
Oud 23 december 2013, 13:02   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
?
Ik heb zo mijn twijfels aan de kwaliteit van het potentiële compliment. Ik heb zo geen baard, en ik heb ook niet de pretentie het universum geschapen te hebben.

Maar voor de rest, Yep.
Oud 23 december 2013, 13:03   #26
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Precies dat ze zulke zaken niet vooraf incalculeren.
Blijkbaar niet.

Citaat:
Customers at Marks and Spencer will not be refused alcohol or pork by Muslim staff after the store reacted to a massive backlash by customers.

Thousands of shoppers threatened to boycott the retailer after Marks and Spencer said it would allow Muslim staff to refuse to sell pork and alcohol because it was against their religious beliefs.

But now Marks and Spencer has backtracked and said that Muslim staff who did not want to handle these products would not man tills and would work in other roles such as in clothing or in the bakery.

http://www.telegraph.co.uk/finance/n...ff-policy.html
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 13:08   #27
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Blijkbaar niet.
Citaat:
But now Marks and Spencer has backtracked and said that Muslim staff who did not want to handle these products would not man tills and would work in other roles such as in clothing or in the bakery.
Oud 23 december 2013, 13:08   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Apartheid dus.

Wil je geen rekken vullen met flessen? dan mag je kleedjes sorteren. Wil je geen functie vervullen in het spekgedeelte van de slagerij maar enkel in het halal gedeelte? geen probleem, je kan naar de halal bakkerstand.

Nu ja, zolang er genoeg christenen zijn die het zware werk van flessenrekkenvullen willen uitvoeren is er geen probleem zeker hé.

Waar is Joyce van den Hema? we hebben job voor haar.... och neen, dat is waar, die halalgeit wou ENKEL met hoofddoek aan de kassa zitten en geen enkel ander werk uitvoeren, was ik bijna vergeten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2013 om 13:10.
Oud 23 december 2013, 13:24   #29
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Apartheid dus.

Wil je geen rekken vullen met flessen? dan mag je kleedjes sorteren. Wil je geen functie vervullen in het spekgedeelte van de slagerij maar enkel in het halal gedeelte? geen probleem, je kan naar de halal bakkerstand.

Nu ja, zolang er genoeg christenen zijn die het zware werk van flessenrekkenvullen willen uitvoeren is er geen probleem zeker hé.

Waar is Joyce van den Hema? we hebben job voor haar.... och neen, dat is waar, die halalgeit wou ENKEL met hoofddoek aan de kassa zitten en geen enkel ander werk uitvoeren, was ik bijna vergeten.
M&S is de zaak aan het nuanceren.
M&S apologises after Muslim assistant refused to sell customer alcohol
Was te verwachten, dat zou anders economisch zelfmoord zijn.
Oud 23 december 2013, 13:25   #30
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
M&S is de zaak aan het nuanceren.
M&S apologises after Muslim assistant refused to sell customer alcohol
Was te verwachten, dat zou anders economisch zelfmoord zijn.
Nuanceren? Damage control ja ...
Oud 23 december 2013, 13:57   #31
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zou er nergens geen varkensleer in die kledij zitten ? Toch maar oppassen in die afdeling kledij/schoenen.

En in de patisserie gebruiken ze misschien wel gelatine uit varkensknoken en huid getrokken.
Oud 23 december 2013, 14:02   #32
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Wat zitten jullie hier te memmen.
Gelijkaardige situatie is in sommige winkels voor Vlamingen schering en inslag.
Men stuurt u naar een andere kassa omdat ze weigeren Nederlands tegen u te spreken...
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:03   #33
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Ministers are preparing to change the law to ensure that meat slaughtered in accordance with strict Islamic law cannot be sold to unwitting members of the public.

The Government is drawing up plans to prevent schools, hospitals, pubs and famous sporting venues from serving halal meat secretly to customers.

The move will be welcomed by animal rights campaigners, who argue that the traditional Islamic way of preparing meat – which involves killing animals by drawing a knife across their throats without stunning them first – is cruel and causes unnecessary pain.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...hange-law.html
Oud 23 december 2013, 14:06   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Men stuurt u naar een andere kassa omdat ze weigeren Nederlands tegen u te spreken...
Dit is realiteit.
Realiteit is ook dat een vriendin van me dan netjes al haar gerief op de band laat staan en het afbolt zonder "au revoir".

Moeten ze bij mij ook maar één keer proberen: in het nederlandstalig landsgedeelte wens ik de totaalsom in het NEDERLANDS te horen, niet in gelijkwelke andere taal.

Oud 23 december 2013, 14:15   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nog niet hetzelfde. En ook hier heb ik een vrij pragmatische aanpak. " je ne pas parlez français". In 99% van de gevallen krijg ik wel bediening in het gebrekkelijke Vlaams.

Ik moet wel toegeven, 'k zit nu in diep Wallonië, en het personeel in de winkels is sneller om over te stappen naar het Nederlands dan het personeel in een winkel in het Brusselse. Hier die ik ook de moeite om in Frans te spreken. En blijkbaar is dat de beste methode, elkaar ontmoeten in het midden.

Maar hoe ontmoet je in het midden als er een absolute god tussen zit?
Oud 23 december 2013, 14:46   #36
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nog niet hetzelfde. En ook hier heb ik een vrij pragmatische aanpak. " je ne pas parlez français". In 99% van de gevallen krijg ik wel bediening in het gebrekkelijke Vlaams.
Je kan ook zeggen: "ik spreek geen Frans"!

Een situatie die hier in dit land(?) al jaren bestaat wordt plots wereldnieuws omdat er andere 'spelers' in de komedie zitten...

Het blijft een verwerpelijke vorm van puur rascisme!
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:50   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan ook zeggen: "ik spreek geen Frans"!

Een situatie die hier in dit land(?) al jaren bestaat wordt plots wereldnieuws omdat er andere 'spelers' in de komedie zitten...

Het blijft een verwerpelijke vorm van puur rascisme!
Ik zeg het opzettelijk met ferme fouten. Da's voldoende om mijn trots te fnuiken.
Ik kan me goed genoeg uit de slag slaan in het Frans.

Maar om kassa's te gaan ontduiken, dat moet ik nog meemaken. En het resultaat daarvan gaat niet leuk zijn.
Circe's voorstel om het karretje en volle transportband gewoon te laten staan is eigenlijk een zeer goed.
Oud 23 december 2013, 14:52   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ze krijgen een kans hoor: ik vraag dan in normaal Nederlands om de prijs in het Nederlands te zeggen. Is het antwoord dan niks of "ikke niet versta", dan antwoord ik gewoon "en ikke niet gekoop".

Oud 23 december 2013, 18:00   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
²
Uiteraard moeten ze buiten de lampjes boven de kassa ook de caissières in de gepaste klederdrachen aan het werk zetten.
dat gaat dus echt leuk worden. Alles wat geen halal gecertificeerd product is zal dus via de "alle producten" moeten gaan, en dan mogen ze nog eens opnieuw hun eigen halal kassa passeren voor de halal producten. of mogen die ook door de "alle producten" kassa?
En bij wijze van protest kunnen we misschien de halal en de niet-halal producten door elkaar leggen in de bakken en de rekken! Lekkere varkensworst naast het halalvlees! Foei! Vallen de burkadames in zwijm tussen de overrijpe tomaten!

Laatst gewijzigd door andev : 23 december 2013 om 18:02.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 18:16   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En bij wijze van protest kunnen we misschien de halal en de niet-halal producten door elkaar leggen in de bakken en de rekken! Lekkere varkensworst naast het halalvlees! Foei! Vallen de burkadames in zwijm tussen de overrijpe tomaten!
Circe doet dat al!
(naar eigen zeggen toch...)

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 december 2013 om 18:16.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be